Zobacz wyniki ankiety: Czy jesteś odwróceniem wartości zadań gildiowych?

Głosujących
85. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak

    38 44.71%
  • Nie

    47 55.29%
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 53

Wątek: Zmiana zapłaty za wykonanie zadania Gildii

  1. #21
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    To ja ci może pojaśnię
    Jeśli wartości byłyby odwrócone, to część gildii zamiast wykonywać całe zadanie wykonywałaby tylko jednostkowe i co 24h zadanie byłoby kasowane.
    Załóżmy, że ilość monet gildii jest odwrócona. Załóżmy też, że utrzymany jest pułap 80% aktywnych członków wymaganych do zaliczenia zadania "grupowego". Gildia decyduje się ukarać hieny, pasożyty, pijawki i tym podobne stworzenia, więc lider anuluje zadanie gildii na 1-2 osoby przed ukończeniem. Tym sposobem ci, którzy zdążyli zrobić zadanie dostają sporą ilość monet gildii (za zadanie cząstkowe) a śmieciowa ilość monet za zadanie grupowe przepada. Powiesz - OK, świetnie, nagrodzeni zostali tylko ci, którzy się przyłożyli do zadania gildyjnego. To ja zapytam - gdzie tu istota zadania gildyjnego? Czym się to zadanie różni w takim razie od każdego innego dziennego? Jedyny związek z gildią taki, że lider decyduje kiedy przerwać zabawę tym, którzy jeszcze zadania nie zrobili, bo dla każdego członka, który zdążył zrobić zadanie, zabawa kończy się w momencie gdy kliknął Zakończ w zadaniu. Zero współpracy gildyjnej, bo czemu mam pomagać komuś w zadaniu skoro nic z tego nie mam bo swoje monetki już zgarnąłem, a tych parę monetek za grupowe mam gdzieś?
    Obecna sytuacja jest zdrowsza z punktu widzenia właśnie współpracy wewnątrz gildii. Jest wewnętrzna motywacja żeby pomagać tym, co mają problem z ukończeniem zadania, żeby to zadanie jednak ukończyć jako grupa, a nie jako pojedyncze ludziki, bo i nagroda będzie lepsza.

    @BlueXYZ
    Owszem, wyszłoby może, że rzadko robię zadanie gildyjne, ale od tego szef ma głowę na karku, żeby widzieć jak przykładam się do pomocy innym członkom, że gdy trzeba wysyłam potrzebne surowce albo przygody, że zamiast sprzedawać dropa czy wymieniać się nim na handlu oddaję go komuś z gildii bo akurat potrzebuje do zadania. I podejrzewam, że nawet nie musiałbym się tłumaczyć
    Ostatnio edytowane przez zwolk ; 18.06.2013 o 15:15

  2. #22
    Osadnik Awatar Stochlik
    Dołączył
    04.05.2012
    Posty
    109
    Serwer
    Nowy Świat
    jestem na nie po prostu powinno byc tak ze kto nie zrobi zg nie dostanie monet gildii ale nie zeby odwracac

  3. #23
    Osadnik
    Dołączył
    30.12.2012
    Posty
    59
    Serwer
    Dolina Odkrywców
    Cytat Zamieszczone przez zwolk Zobacz posta
    To ja zapytam - gdzie tu istota zadania gildyjnego? Czym się to zadanie różni w takim razie od każdego innego dziennego? Jedyny związek z gildią taki, że lider decyduje kiedy przerwać zabawę tym, którzy jeszcze zadania nie zrobili, bo dla każdego członka, który zdążył zrobić zadanie, zabawa kończy się w momencie gdy kliknął Zakończ w zadaniu. Zero współpracy gildyjnej, bo czemu mam pomagać komuś w zadaniu skoro nic z tego nie mam bo swoje monetki już zgarnąłem, a tych parę monetek za grupowe mam gdzieś?
    Rozumiem Twoje podejście ale nie do końca jest to prawda.
    Zadania nie wymagają wielkiego wysiłku i jedyne co wymaga kolektywnej pracy to przesyłanie sobie śladowych ilości surowca jak masz np. sprzedać 50 kusz albo wydać jakiś surowiec którego nie masz.

    Jedyna różnica jest jak wyskakuje zadanie np "poznaj 2 nowe przygody" albo ukończ jakąś przygodę ale wtedy zawsze trzeba sobie pomagać bez względu na nagrodę chociażby na zasadzie wymiany mrocznych - ja zrobię jednych ktoś drugich i 2 przygody poznane. Nie ma opcji żeby na 40 osób nie znalazły się takie które np nie maja akurat ludków na armie, ktoś tam akurat wtopę zaliczył i nie ma koni ktoś skończył jakąś ciężką przygodę inny akurat nie ma dzisiaj czasu na robienie 2 przygód itp. Kwestie pomocy w gildii tu nie ulegają zmianie.

    Tu chodzi o odcięcie tych którzy czekają aż reszta zrobi bo im się nie chce robić przygody albo nie pasuje im wydać np 400 wędlin i siedzą cicho aż "inni" zrobią. Tacy gracze zawsze będą bo nie ma narzędzia w grze do kontroli zadań.

  4. #24
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Właśnie udowodniłeś, że to nie proporcje ilości monet gildyjnych są problemem, tylko brak systemowej kontroli wykonywania zadań Gdy to zostanie wprowadzone, będą niezłe czystki w gildiach i skończy się problem "siedzenia cicho"

  5. #25
    Osadnik
    Dołączył
    30.12.2012
    Posty
    59
    Serwer
    Dolina Odkrywców
    Nikt nie twierdzi że proporcje są problemem, tylko że mogą być jego rozwiązaniem. Proporcje w ilości monet mogą zadziałać motywująco na niektórych ponieważ jak nie zrobią to dostaną mniej. Teraz opłaca się kombinować, jakby za indywidualne było powiedzmy 70 a po ukończeniu 15 to nierobiącym większość nagrody przepada.
    Ostatnio edytowane przez Mahoo ; 18.06.2013 o 18:10

  6. #26
    Odkrywca Awatar anael6669
    Dołączył
    05.09.2012
    Posty
    441
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Mahoo Zobacz posta
    Nikt nie twierdzi że proporcje są problemem, tylko że mogą być jego rozwiązaniem.
    Właśnie twierdzi, bo w temacie jest:
    Cytat Zamieszczone przez BlueXYZ Zobacz posta
    Wydaję mi się, że przez taki podział jest bardzo mała motywacja wśród graczy i opłaty powinny zostać odwrócone, tj:
    - 63 monety za wykonanie zadania jednostkowego
    - 9 monet za wykonanie zadania przez cała Gildie.
    a nie "chcemy kontroli zadań gildii"
    więc pijawkowanie się skończy jak wprowadzą monit zadań. Czytaj ze zrozumieniem.....
    • Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej gwarantuje każdemu wolność wypowiedzi. WOLNOŚĆ WYPOWIEDZI GWARANTUJE ZAKAZ CENZURY.....
    • Więc co mi się podoba to pisze i wara od tego........

  7. #27
    Osadnik
    Dołączył
    30.12.2012
    Posty
    59
    Serwer
    Dolina Odkrywców
    Cytat Zamieszczone przez anael6669 Zobacz posta
    Właśnie twierdzi, bo w temacie jest:

    a nie "chcemy kontroli zadań gildii"
    więc pijawkowanie się skończy jak wprowadzą monit zadań. Czytaj ze zrozumieniem.....
    Problemem są ludzie którzy ściemniają a nie nagroda. Zmiana systemu nagradzania może częściowo pomóc w rozwiązaniu tego problemu. Teraz rozumiesz? Czytaj ze zrozumieniem...

  8. #28
    Acoma
    Jakikolwiek byście nie zaproponowali system rozliczeń, zawsze poszkodowanymi będą osoby, które chciałyby zrobić zadania gildii, ale czasowo nie wyrabiają się z uruchomieniem gry, z prozaicznego powodu innych zajęć.

    Może realniejszym byłaby możliwość realizacji zadań gildii bez odgórnego limitu przystępujących do realizacji zadań, a dopiero pod koniec doby, tylko osoby które zrealizowały zadanie, dostawałyby prowizję za zrealizowanie jej. Następne zadanie byłoby dawane na dzień następny, ale reset nie zakończonych zadań by następował tak jak jest obecnie w cyklu tygodniowym.

    Osoby które nie przystępowałyby do realizacji zadań gildiowych, w ten sposób nic by nie zyskały z obecności innych, jak i nie mogłyby żerować na cudzej pracy, a tylko podejmując zadania gildiowe, mogłyby zyskać wypłatę monet.

  9. #29
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    04.09.2012
    Posty
    5
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Skłaniam się do tego, że proporcje zapłaty za wykonanie zadania gildiowego (osobiste zadanie vs. cała gildia) powinny zostać zmienione.
    Zachowanie obecnej zapłaty faktycznie mijałoby się z celem i trzeba byłoby to zmienić.

    Tak czy siak - wg. mnie za prywatne wykonanie zadania powinno dostawać się więcej monet (aby mobilizować graczy i żeby pijawki nic nie miały jak nie będą wykonywać zadania), niż za grupowe wykonanie.
    I nie chodzi o całkowite odwrócenie obecnych proporcji - ustalenie nowych wysokości nagród trzeba ustalić.

  10. #30
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Cytat Zamieszczone przez Acoma Zobacz posta
    Jakikolwiek byście nie zaproponowali system rozliczeń, zawsze poszkodowanymi będą osoby, które chciałyby zrobić zadania gildii, ale czasowo nie wyrabiają się z uruchomieniem gry, z prozaicznego powodu innych zajęć.
    No właśnie, i takie osoby są wrzucane do jednego worka razem z faktycznymi pasożytami, co jest dla nich krzywdzące.

    Równie dobrze można zaproponować całkowite zlikwidowanie nagrody "wspólnej" i automatyczne usuwanie zadania z księgi zadań o określonej godzinie. Wtedy nagrodę dostaliby tylko ci, którzy faktycznie zrobili zadanie. Tylko że wtedy tracimy istotę zadań gildijnych bo zadania gildijne stałyby się zwykłymi zadaniami dziennymi, z nagrodą w postaci monet gildijnych.

    Dalej będę obstawał przy tym, że to nie ilość monet gildijnych w poszczególnych "fragmentach" nagrody jest problemem, tylko brak systemowej kontroli nad tym, kto zadanie wykonuje regularnie, a kto tylko spija śmietankę korzystając z pracy innych. Mając takie narzędzie, gildie bez problemu poradzą sobie z problemem pijawek.

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.