Zobacz wyniki ankiety: Co sądzisz o takim rozwiązaniu?

Głosujących
77. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Zdecydowanie tak

    45 58.44%
  • Czemu nie

    9 11.69%
  • W żadnym wypadku (dlaczego?)

    14 18.18%
  • Nie wiem

    9 11.69%
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 37

Wątek: Rozszerzenie kantoru handlowego

  1. #11
    Odkrywca Awatar Piotru70
    Dołączył
    08.03.2012
    Posty
    1,008
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Dziwny pomysł, mam do niego zastrzeżenia. Boję się że może bardzo mieć negatywny wpływ na zarobki z rynku np. dla mnie. Jestem na Nie.
    Ostatnio edytowane przez Piotru70 ; 10.06.2013 o 08:04

  2. #12
    Odkrywca
    Dołączył
    31.05.2012
    Posty
    703
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Piotru70, to napisz jakie zastrzeżenia i dlaczego dziwny.
    A jeśli chodzi o negatywny wpływ... przecież wystawiając oferty na rynku i tak najpierw analizujesz za ile wystawić, bo jak wszyscy wystawiają coś z marżą 40%, to wiadomo że nie wystawisz tego samego z marżą 400%, bo nikt Ci nie kupi. A jak kupi, to znaczy, że żaden wykres ani kolorowe cyferki jemu nie pomogą, a Tobie nie zaszkodzą Jedyny "negatywny" skutek jaki by mogła przynieść moja propozycja, to względna stabilizacja na rynku, oczywiście z wyjątkiem okresów eventowych, albo niską podażą jakiegoś zasobu, jak w RL.
    No ale w takim razie można pomysł ograniczyć do tego pływającego paska i wykresu, a kurs przy produktach pominąć.

  3. #13
    Odkrywca Awatar anael6669
    Dołączył
    05.09.2012
    Posty
    441
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Też jestem na nie - strasznie ujednoliciło by to oferty, w postaci 40 ofek za 15 monet 1k "X", a różnice były by ilości tylko sztuk, ale nie monet do zapłacenia, czy do kupienia tylko tego towary w tysiącach, co i tak jest dziś cały czas stosowane, najprostszy przykład chce kupić 4x 10k narzędzi i widzę ofki:
    10010 narzędzi 500 monet
    10000 narzędzi 500 monet
    99990 narzędzi 500 monet
    99990 narzędzi 499 monet
    a jak chce wystawić 4 x monety za narzędzia widzę
    285 monet za 10010 narzędzi
    285 monet za 10000 narzędzi
    284 monety za 99900 narzędzi
    Wykres spowodował by to, że wszystkie oferty były by tak jednolite względem monety, która tanieje (traci na wartości) przy wprowadzeniu każdej nowości, jednak teraz za zakupione 10k +/-10szt narzędzi nie kupisz tyle samo granitu co za te 499/500 monet, a po dłuższym czasie takiego systemu było by to wręcz pewne"=((
    System ten sprawdził by się, gdybyśmy to nie my decydowali o cenach zakupu/ sprzedaży (wartości monety), lecz było by to ustalane od wartości warzonej danego towaru w obrocie (czyt. sprzedanego do kantoru Tso) na jego dostępność, jak ma to miejsce w Wizard101, czy innych grach tego typu
    Skutek tego był by taki, że jeśli niema na chwile obecną przykładowo granitu w kantorze (gdzie niema sprzedających tylko kupujący- sprzedajesz po średniej warzonej do kantoru, a nie komuś) to 1k tego surowca był by warty przez pik time 10k monet jak chcesz sprzedać- pustki na pułkach drogo skupują - nikt nie sprzedał do kantoru, a chwile później można by było go kupić za 1k monet, lub taniej bo rynek byłby przesycony na czym gra ekonomiczna by strasznie ucierpiała.
    A na marginesie są to podstawowe zasady handlu z "Wprowadzenia do ekonomii".

    Niom chyba wszystko"=))
    Ostatnio edytowane przez anael6669 ; 13.06.2013 o 02:46 Powód: uzupełnienie

  4. #14
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Cytat Zamieszczone przez anael6669 Zobacz posta
    (...)od wartości warzonej danego towaru w obrocie (...)sprzedajesz po średniej warzonej do kantoru(...)
    anael6669, zlituj się, warzona to może być sól
    Ale generalnie masz trochę racji

    Całe to automatyczne obliczanie może być mocno zakłócone np. przez oferty sprzedaży dropów, gdzie chwilowo np. ryby czy kamienie mają kosmiczne średnie wartości w monetach.
    Ostatnio edytowane przez zwolk ; 13.06.2013 o 07:35

  5. #15
    Osadnik
    Dołączył
    01.03.2012
    Posty
    12
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Takie statystyki w sumie dobra sprawa. Możliwość sprawdzenia cen danych produktów w jakimś okresie, najczęściej sprzedawane towary itd.. jedyny problem - możliwość sortowania ofert według ceny za 1szt danego surowca Handel przestałby istnieć, dlatego lepiej niech będzie tak jak jest

  6. #16
    Odkrywca
    Dołączył
    31.05.2012
    Posty
    703
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Napisałem, że "jedyny negatywny skutek jaki by mogła przynieść ta propozycja, to względna stabilizacja na rynku, z wyjątkiem okresów eventowych, albo niską podażą jakiegoś zasobu". Zwróciłem też uwagę na to, że problemem jest punkt odniesienia dla tych kursów. Czyli mniej więcej zgadzam się z tym, co pisze anael6669 i już na początku zaznaczyłem, że widzę w tym problem (mimo że ekonomii uczyłem się dobre 20 lat temu).
    Myślę, jednak że żaden wykres nie spowodowałby aż takiego ujednolicenia, bo raczej wykres odzwierciedlałby sytuację, niż ją generował. Jak wchodzę do kantoru, to chleb widzę w cenie od 10 do 20 monet za kilogram + jakieś szalone oferty typu 1k za 200 monet. Nie przypuszczam, żeby z pomocą zaproponowanego rozwiązania przedział cen zmieniłby się nagle na 9-11, natomiast jestem przekonany, że szalonych ofert byłoby mniej.

    Zwolk, masz rację z tymi chwilowymi cenami, dlatego wcześniej napisałem że do obliczania średniej odrzucane by były wartości skrajne.

    Na pewno jednak taka propozycja byłaby przydatna kupującym, a mogłaby być szkodliwa dla sprzedających, bo jeśli teraz chleb kosztuje średnio 15 monet za kilogram to już wystawienie go za 100 nie dawałoby zbyt dużej szansy na sprzedaż (z wyjątkiem tych okresów eventowych).

  7. #17
    Osadnik Awatar Marcja
    Dołączył
    20.09.2012
    Posty
    93
    Serwer
    Złota Góra
    Wspaniały pomysł i świetnie wygląda
    Powinieneś dostać kopalnię klejków za ten projekt.
    Byłoby też widać zmiany cen podczas eventów itp. Na pewno ciekawe narzędzie.

    Mnie często dobre oferty słabo schodzą z rynku - chyba ludzie nie rozumieją, że są dobre
    Ostatnio edytowane przez Marcja ; 15.06.2013 o 17:31

  8. #18
    Początkujący Odkrywca Awatar Majamas
    Dołączył
    13.05.2012
    Posty
    108
    Serwer
    Kolonia
    Dobry pomysł. W rozwinietych grach ekonomicznych dawno takie rzeczy dzialaja wiec i tutaj by mogły. Obawiam sie jednak że producentom sie nie bedzie chcialo.
    Stawiajcie pomniki Szalonego Kórlika, on jeden przeszedł tą grę do końca.

  9. #19
    bembus
    Jestem na nie, np. Gdy rozdadza prezenty czy cos, skupywanie tego co rozdali za pol ceny szlo by ciezej, a sprawdzenie wartosci danego przedmiotu, nie jest ciezkie wpisac na wadze i zobaczyc, albo spytac na kanale handel, lub "chandel" jak kto woli.

  10. #20
    Odkrywca
    Dołączył
    19.05.2013
    Posty
    664
    Serwer
    Złota Góra
    Fajny pomysł, ale jedyny problem stanowi "podaż". Jeżeli na rynek wpłynie nagle 150 klejów do skóry (premia dla każdego gracza) to się zrobi niezły zamęt

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.