Zobacz wyniki ankiety: Czy jesteś za dodatkową konserwacją w tym tygodniu

Głosujących
64. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Zdecydowanie tak, przeczekam brak gry nawet kilka godzin

    30 46.88%
  • Nie

    28 43.75%
  • Obojetne, i tak nie mam czasu na te grę

    6 9.38%
Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 74

Wątek: Rozszerzenie XXL jeszcze w tym tygodniu

  1. #51
    Początkujący Generał Awatar Tornados
    Dołączył
    24.05.2012
    Posty
    983
    Serwer
    Kolonia
    Losowosc ustawienia obozow mamy mniej wiecej pokazana na koloniach -> bug dzieki ktoremu nie mozna zaatakowac niektorych obozow lub 2 obozy sa na siebie nalozone
    Chyba jednak wole przewidywalnosc niz anulowanie krawca w ostatniej strefie bo sie nie bedzie dalo przywodcy zaatakowac

  2. #52
    Odkrywca Awatar Rosadamascena
    Dołączył
    04.01.2013
    Posty
    554
    Serwer
    Złota Góra
    Pomysł Naito nie jest najgorszy. Sama chętnie bym spróbowała, co nie znaczy, że zawsze miałabym chęci kombinować. Jak dla mnie mogłoby to przejść w takiej formie, że kazdorazowo sama decyduję jak chcę tym razem. I w przypadku przygody z losowymi przeciwnikami byłyby jakieś dodatkowe fajne nagrody (jakby w BB mieli wątpliwości - 100 desek z iglastego nie jest atrakcujną nagrodą ). Tak jak możemy zaznaczyć przy odpalaniu opcję "prośba o pomoc" tak byłoby też okienko do zaznaczenia w sytuacji gdy chciałoby się wersję losową. W ten sposób obie grupy (lubiących wyzwania i leni) mogłyby być względnie zadowolone

  3. #53
    Osadnik Awatar Naito
    Dołączył
    25.02.2012
    Posty
    37
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Tornados Zobacz posta
    Chyba jednak wole przewidywalnosc niz anulowanie krawca w ostatniej strefie bo sie nie bedzie dalo przywodcy zaatakowac
    A czemu by się miało nie dać ? Wiem, że temat nie do tej rozmowy stworzony, aczkolwiek jako, że nie ma on jakiegokolwiek sensu odpiszę jeszcze na to nie związane z nim zdanie. Losowość jednostek nie znaczy, że może w obozie pojawić się tyle wojska, że 100 pełnych zagród na niego nie wystarczy. Chodzi tu o losowanie ilości i rodzaju jednostek z pewnego zakresu przypisanego do przygody, może być nawet tyle samo jednostek niż jest obecnie, aczkolwiek będą inne lub 60 60 zamieni się na 40 80 i nadal siła takiego obozu będzie adekwatna do poziomu trudności przygody. Losowe rozstawienie obozów również nie oznacza, iż będą się całkiem bezmyślnie pojawiały na całej mapie. Zwyczajnie każdy z nich miałby kilka możliwości ustawienia i w przypadku rozpoczęcia ustawiałby się na losowej pozycji, za każdym razem inaczej. Na tyle ile jest obozów na przygodzie kombinacji byłoby tyle, że w połączeniu z losowością jednostek pisanie poradników byłoby wręcz niemożliwe.

    @sparkz Dlaczego bonus w trakcie ataku nie miałby możliwości zastosowania i racji bytu ? Nikt nie powiedział, że przygoda przez każdego gracza ma zostać ukończona z takimi samymi stratami lub w taki sam sposób. Oczywiście jest to mój pomysł wymyślony na szybko aby tylko trochę poprawić te przygody i nie miałem na myśli tutaj cudów typu, że jeśli dostanie Twoja jednostka karę lub przeciwnik bonus to już cały atak zakończy się niepowodzeniem. Chodziło mi tu o bonus typu. Jednostka otrzymuje premię 10% do ataku. Lub jednostka otrzymuje karę do obrony przed łucznikami 5%. Tylko po to, aby w przypadku losowości ilości jednostek ktoś nie mógł sobie wpisać w kalkulatorze walk i wyliczyć co do jednej jednostki najtańszy atak. To nie raz mogłoby spowodować wielkie starty w takich przypadkach.

    Oczywiście gdybym ja projektował mechanikę walk i robienia przygód wyglądałoby to zupełnie inaczej, aczkolwiek nie chodzi tu o zmianę całego, ponieważ jest to niemalże niemożliwe i Twórcy gry musieliby za dużo zmieniać, więc propozycje są takie, które mogą zostać wprowadzone bez większych przeróbek i pozwolą uzyskać przez wielu pożądany efekt.

    @Rosadamascena Widzę, że znowu się rozumiemy i zgadzamy
    Ostatnio edytowane przez Naito ; 07.10.2015 o 15:38
    The Settlers Online w 3D ? - Zapraszam do dyskusji na Youtube bo na tym forum nie wiem z jakiego powodu, ktoś uznał iż temat ten powinien zostać zarchiwizowany a przecież jest bardzo aktualny....

  4. #54
    Początkujący Generał Awatar Tornados
    Dołączył
    24.05.2012
    Posty
    983
    Serwer
    Kolonia
    Cytat Zamieszczone przez Naito Zobacz posta
    A czemu by się miało nie dać ? Wiem, że temat nie do tej rozmowy stworzony, aczkolwiek jako, że nie ma on jakiegokolwiek sensu odpiszę jeszcze na to nie związane z nim zdanie. Losowość jednostek nie znaczy, że może w obozie pojawić się tyle wojska, że 100 pełnych zagród na niego nie wystarczy. Chodzi tu o losowanie ilości i rodzaju jednostek z pewnego zakresu przypisanego do przygody, może być nawet tyle samo jednostek niż jest obecnie, aczkolwiek będą inne lub 60 60 zamieni się na 40 80 i nadal siła takiego obozu będzie adekwatna do poziomu trudności przygody. Losowe rozstawienie obozów również nie oznacza, iż będą się całkiem bezmyślnie pojawiały na całej mapie. Zwyczajnie każdy z nich miałby kilka możliwości ustawienia i w przypadku rozpoczęcia ustawiałby się na losowej pozycji, za każdym razem inaczej. Na tyle ile jest obozów na przygodzie kombinacji byłoby tyle, że w połączeniu z losowością jednostek pisanie poradników byłoby wręcz niemożliwe.
    Naito w ekspedycjach tez jest "siatka" w ktorej moga sie znalezc obozy I jak widac to nie pomaga bo i tak blad jest
    I tylko o ta losowosc obozow mi chodzi (sklady dopoki nie beda mieszali bossow moga sie zmieniac)

  5. #55
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Naito Zobacz posta
    @sparkz Dlaczego bonus w trakcie ataku nie miałby możliwości zastosowania i racji bytu ?
    Napisalem, ze to nie ma uzasadnienia z tego wzgledu, ze ciezko do czegos takie modyfikacje przypiac bo mechanika jest po prostu zbyt prymitywna.

    Gdybysmy grali w jakas gre RTS w ktorej widzimy na ekranie obiekty jednostek to moznaby ruszyc wyobraznie i wymyslic sobie czemu dana jednostka akurat dostala kare (bo np istnienie trajektorii wystrzelonych pociskow powoduje, ze nie trafila przeciwnika, albo istnienie w grze maksymalnego zasiegu ataku powoduje, ze atak nie dotarl do przeciwnika).


    Chodziło mi tu o bonus typu. Jednostka otrzymuje premię 10% do ataku. Lub jednostka otrzymuje karę do obrony przed łucznikami 5%. Tylko po to, aby w przypadku losowości ilości jednostek ktoś nie mógł sobie wpisać w kalkulatorze walk i wyliczyć co do jednej jednostki najtańszy atak. To nie raz mogłoby spowodować wielkie starty w takich przypadkach.
    Tego typu kary juz masz w postaci celnosci jednostek (pelny dmg albo czesc dmg w zaleznosci od lutu szczescia) i bynajmniej nie sa one przeszkoda na drodze do wyznaczenia statystycznie optymalnego skladu. Jakiekolwiek bonusy tez nie sa, bo istnienie poradnikow opiera sie na worst (a nie best) case scenario.

    Poza tym bez gruntownego przebudowania mechaniki walki bonusy typu 5% kary vs jednostki strzelajace w wiekszosci przypadkow nic nie zmieniaja.
    Ostatnio edytowane przez sparkz ; 07.10.2015 o 16:00
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  6. #56
    Generał Awatar set2g
    Dołączył
    25.02.2012
    Posty
    1,754
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Losowość to nie jest jakieś super rozwiązanie, bo jakbym miał co i rusz przygodę całą symulować i sprawdzać ataki to taką przygodę bym robił kilka dni. Nie wiem jak inni ale ja po prostu nie mam na to czasu, kiedyś może i tak, teraz nie. Chyba że drop by był naprawdę zacny, ale w tej grze czegoś takiego na pewno nie spotkamy, bo męczyć się kilka dni i dostać to samo co robiąc schematyczne przygody, nie byłoby zachętą w żadnym stopniu.

  7. #57
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez set2g Zobacz posta
    Losowość to nie jest jakieś super rozwiązanie, bo jakbym miał co i rusz przygodę całą symulować i sprawdzać ataki to taką przygodę bym robił kilka dni.
    W ktoryms ze starych kalkulatorow online byl Hall of Fame w ktorym zapisane byly najlepsze symulacje dla wielu roznych skladow wojska poza tymi ktore defaultowo znajdowaly sie na przygodach.

    Podobny patent mozna zrobic samemu i napisac jakas prosta implementacje symulatora, chocby offline. Taki programik powinien dzialac na tyle szybko zeby w ciagu kilku dni przeliczyc wyniki kilku milionow kombinacji, jak sie to wrzuci do bazy to raz wykonana robota i calej tej "losowosci" mowimy papa.
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  8. #58
    Osadnik Awatar Naito
    Dołączył
    25.02.2012
    Posty
    37
    Serwer
    Nowa Ziemia
    @sparkz W tej chwili nie zmieniają, ponieważ kalkulatory je uwzględniają od razu ponieważ są podane i na podstawie wielu symulacji jeśli celność jest rzędu 80% niemalże zawsze wyjdzie tak samo. Jeżeli bonus pojawiałby się już w trakcie rozpoczęcia walki kalkulator nie mógłby go uwzględnić i przeprowadzić symulacji z nim, ponieważ nie wiedziałby jaki ma uwzględniać. Według mnie jakiekolwiek bonusy lub kary nie muszą mieć jakiegokolwiek uzasadnienia. Aczkolwiek aby było bardziej realistycznie mogłoby być napisane, że Twoi wojacy podczas drogi na obóz wroga spotkali grupę wieśniaków, która poczęstowała ich solidnym posiłkiem. Dzięki temu zyskują premię 15% do siły ataku. Lub też coś typu Do obozu wroga dołączył ich przywódca. Dzięki temu przeciwnikom poprawiają się ich morale i zyskują premię do obrony 10%. Wiele czegoś takiego można wymyślić jeśli się chce. I fakt faktem masz rację w większości przypadków nic nie zmieniają, ale zmienią kiedy atak będzie wyliczany co do 1 jednostki, aby było najtaniej.

    @set2g To, że robiłbyś ją dłużej i nie masz na to czasu to akurat żaden argument :P Aczkolwiek jeśli chodzi o drop to tak, wspominałem o tym powinien być lepszy lub nawet inny.
    Ostatnio edytowane przez Naito ; 07.10.2015 o 16:09
    The Settlers Online w 3D ? - Zapraszam do dyskusji na Youtube bo na tym forum nie wiem z jakiego powodu, ktoś uznał iż temat ten powinien zostać zarchiwizowany a przecież jest bardzo aktualny....

  9. #59
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Naito Zobacz posta
    Jeżeli bonus pojawiałby się już w trakcie rozpoczęcia walki kalkulator nie mógłby go uwzględnić i przeprowadzić symulacji z nim, ponieważ nie wiedziałby jaki ma uwzględniać.
    Nie musi wiedziec jaki ma uwzglednic, wystarczy ze wie jakie sa mozliwosci i przyblizona czestotliwosc wystepowania, wtedy zaklada najgorszy mozliwy wariant, dodaje jakas poprawke i voila.

    Jedyna opcja to cos zaszyte w mechanice tak gleboko zeby detale nie byly w zaden sposob widoczne dla koncowego uzytkownika.
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  10. #60
    Osadnik Awatar Naito
    Dołączył
    25.02.2012
    Posty
    37
    Serwer
    Nowa Ziemia
    @sparkz Nie może przeliczyć z najgorszym możliwym wariantem, ponieważ nie wie do jakiej jednostki i jaki bonus czy też kara się pojawi. Dla przykładu będzie uwzględniał wzmocnienie łuczników i wyślesz wojsko wyliczone pod łuczników a stanie się coś innego i już tego nie zmienisz.
    The Settlers Online w 3D ? - Zapraszam do dyskusji na Youtube bo na tym forum nie wiem z jakiego powodu, ktoś uznał iż temat ten powinien zostać zarchiwizowany a przecież jest bardzo aktualny....

Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.