Zobacz wyniki ankiety: Czy jeśteś za wprowadzeniem rankingu ?

Głosujących
67. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • tak

    33 49.25%
  • nie

    22 32.84%
  • jest mi to obojętne

    12 17.91%
  • zgadzam się ale pod warunkiem - komentarze

    3 4.48%
Ankieta wielokrotnego wyboru
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Wątek: Ranking serwera

  1. #11
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Chcesz konkretnych argumentów? Proszę bardzo.
    - zdobyty lvl gracza - W sumie jedyny wymierny wskaźnik w tej grze, a dla jednej kolumny (do tego coraz bardziej zapełnionej jedną wartością w postaci 50) szkoda wprowadzać rankingi.
    - wielkość populacji - Każdy stawia tyle budynków mieszkalnych jakiej populacji potrzebuje, a nie żeby mieć więcej niż inni, bo po co windować limit skoro się go nie będzie wykorzystywało?
    - ilość postawionych budynków - Budynkiem jest też pole i studnia. Przy kilkudziesięciu polach i kilkudziesięciu studniach na wyspie mogą to być wahania dzienne sięgające nawet 50%.
    - średni poziom ulepszenia budynków - Ulepszenia są elementem strategii, tak dobieranym żeby bilans produkcji się zgadzał więc nie jest to wymierne. Każdy rozsądny gracz będzie tak sterował ulepszeniami budynków, żeby nie rozłożyć sobie ekonomii, a nie żeby wypadać lepiej w rankingach.
    - wielkość magazynową wyspy - W sytuacji, gdy możemy zrzucać nadmiar towarów do gwiazdy, pojemność magazynowa nie ma ŻADNEGO znaczenia statystycznego.
    - wykształcenie /teraz po wprowadzeniu systemu badań jak najbardziej wskazane/ - Szkolenie będzie wyspecjalizowane, więc nikt nie będzie szkolił (przykładowo) wszystkich geologów do maksymalnego poziomu wyłącznie dla statystyk, tylko zakończy szkolenie na poziomie, który będzie mu potrzebny. Jedyny wpływ będzie tu miała ilość posiadanych geologów, ale to z kolei jest zależne WYŁĄCZNIE od ilości wydanych klejnotów. Podobna sytuacja będzie miała zresztą miejsce w przypadku odkrywców i generałów.

    Co jeszcze?
    Może ilość wykonanych przygód? Kupiony drop to też wykonana przygoda, a nijak tego nie można porównać do faktycznego wykonania przygody.

    I na koniec prośba o wyjaśnienie - po co chcesz wiedzieć "czy ktoś nowy się pokazał"? Chcesz być znajomym wszystkich graczy?

    Edit: Żeby zebrać wszystkie moje wnioski w jednym miejscu

    Cytat Zamieszczone przez Karolanda Zobacz posta
    Według mnie ranking graczy byłby bardzo mile widziany, ale po wprowadzeniu PvP.
    Z tym się zgadzam, teraz argument ZA rankingami, ale tylko w PvP To jest pole do popisu dla wielbicieli rankingów. Trzeba będzie się faktycznie wykazać jakimiś umiejętnościami. Nie znając wcześniej obsady obozów (tak jak to ma miejsce w przygodach gdzie mamy gotowce w postaci poradników), każdy będzie musiał samodzielnie dobrać jednostki aby jak najwięcej jednostek wroga pokonać, a jak najmniej własnych stracić. Źle dobierzesz, to nawet jeśli wygrasz, i tak ten, który dobierze lepiej, będzie wyżej w statystykach. Co prawda obecność pewnej losowości w atakach (przedziały strat własnych ze względu na przedziały uszkodzeń zadawanych przez jednostki) może mieć nieznaczny wpływ na pojedyncze ataki, ale globalnie będzie to jakoś miarodajne. Tu można liczyć wygrane/przegrane bitwy, ilość pokonanych jednostek wroga danego typu, straty własnych jednostek danego typu, próbować to wszystko przeliczać na jakieś ogólne punkty rankingowe (np. Rekrut 1 pkt, Łucznik 3 pkt, Ochotnik 5 pkt. itp). I za takim rankingiem głosowałbym na TAK.
    Ostatnio edytowane przez zwolk ; 15.05.2013 o 13:48

  2. #12
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    20.06.2012
    Posty
    1
    Serwer
    Nowy Świat
    Według mnie ranking graczy byłby bardzo mile widziany, ale po wprowadzeniu PvP. Wtedy to mogłyby pojawić się tzw. punkty rankingowe, otrzymywane lub odejmowane za wygrane/przegrane PvP. Byłoby to o wiele bardziej interesujące niż ranking poziomów, ponieważ wprowadziłoby ogromną rywalizację na polu, w którym każdy ma szansę zaistnieć.

  3. #13
    Początkujący Odkrywca
    Dołączył
    22.03.2012
    Posty
    173
    Serwer
    Nowa Ziemia
    co do pvp to sobie jeszcze poczekamy do 2014 moze na gwiazdke bedzie...

  4. #14
    Osadnik Awatar Judosław
    Dołączył
    12.09.2012
    Posty
    21
    Serwer
    Złota Góra
    Ranking jako taki, nie jest złą opcją. Plusem przede wszystkim byłaby możliwość wglądu do listy graczy, sprawdzenie lvl itd (chodzby do wyłapywania oszustów co na 18 lvl "sprzedają dropy"). Nie wydaje mi się żeby ranking sortowany wg lvl jest złym pomysłem. Kto by chciał, gnałby do przodu. A reszta i tak grałaby tak jak gra teraz, tyle że miałaby wgląd w listę ludzi na serwerze.

    Ja osobiście widziałbym 4 rankingi:
    - ustawiony wg PD, oczywiście obecnie to o kant tylka rozbić..
    - jakiś ranking ofensywny, czyli np zliczane punkty za rozwalone jednostki na przygodach. Co miesiąc ranking startuje od nowa. Fajna sprawa dla gildii, żeby sprawdzić aktywność graczy.
    - jakiś ranking ekonomiczny.
    - ranking gildii - obecne sortowanie wg ilości osób to jakiś żal..
    Pain is temporary.

  5. #15
    Osadnik
    Dołączył
    18.09.2012
    Posty
    38
    Serwer
    Dolina Odkrywców
    zwolk

    nie rozumiesz idei powstania rankingu lub jeśli wolisz nazwijmy to listą informacyjną - statystyczną

    nikt nie zmusza do tego byś miał 10 czy 200 budynków,
    ranking nie zobowiązuje nikogo do niczego ale masz porównanie co dzieje się na serwerze, jak gracze się rozwijają,
    a jak nazwiesz wchodzenie na mapy innych oglądając wyspy ? to też nie w celu informacji ?

    masz coś do ukrycia ?... bo ja nie

    podejście jak w single game, grasz tu dlatego, że gra darmowa czy też ze względu na grę online, gdzie uczestniczy w rozgrywce większa ilość ludzi ?,
    a jeśli powodem są ludzie co szkodzi wiedzieć co nieco o nich więcej ?

    sądzisz, że ktoś Cię rozliczy za to iż postawiłeś 500 studni ? a kogo to obchodzi ?
    nadal używasz infantylnych argumentów, proszę daj coś naprawdę niepodważalnego, co rozwali ten topik a wówczas Cię przeproszę i przyznam rację,
    dopóki tego nie zrobisz.... proszę nie pisać bezsensownych wywodów

  6. #16
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Przeczysz sam sobie. W jednym miejscu piszesz:
    Cytat Zamieszczone przez Amber_Pl Zobacz posta
    nie wiem jak inni ale ja, a podejrzewam że większość graczy dążyłaby do tego by znaleźć się jak najbliżej grona najlepszych
    a w innym:
    Cytat Zamieszczone przez Amber_Pl Zobacz posta
    ranking nie zobowiązuje nikogo do niczego ale masz porównanie co dzieje się na serwerze, jak gracze się rozwijają
    W takim razie zdecyduj się. Ranking jest Ci potrzebny w celach informacyjnych czy żeby napędzać wyścig szczurów?
    Na wyspy innych wchodzę owszem w celach informacyjnych, ale nie po to żeby im liczyć budynki i ich poziomy tylko żeby np podpatrzeć sposoby rozmieszczenia budynków. A tego nie dadzą Ci żadne statystyki. Nie mam nic do ukrycia, akceptuję każde zaproszenie do znajomych, nawet jeśli to jest gracz na 2 lvl właśnie po to, żeby umożliwić podejrzenie moich rozwiązań na wyspie bo nie zobaczy tego w żadnej tabelce z numerkami.

    Cytat Zamieszczone przez Amber_Pl Zobacz posta
    nie rozumiesz idei powstania rankingu
    Tak, masz rację. Nie rozumiem idei powstania rankingu, bo przy obecnym kształcie gry nic on nie daje oprócz zbędnego obciążania serwerów setkami tysięcy zapytań do bazy.


    Podałem listę argumentów przeciw, to że się z nimi nie zgadzasz - trudno. Ale nie uważam że są infantylne tylko wynikają z tego, jak gra jest skonstruowana. Podałem też sytuację, w której ranking miałby sens - jakoś nie odnosisz się do tego fragmentu.

    I raczej nie możesz zabronić mi wypowiadania się na forum bo od tego ono jest żeby wymieniać się poglądami. Z mojego punktu widzenia to pomysł rankingu jest bez sensu. Co zresztą widać po wynikach głosowania w ankiecie.

  7. #17
    Odkrywca
    Dołączył
    31.05.2012
    Posty
    703
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Zaraz zaraz, spokojnie - jest 50% na nie i 30% na tak, więc to jeszcze nie świadczy o bezsensowności ale zgadzam się też, że nie wszystkie pomysły na ranking są potrzebne (sensowne). Ja sam chętnie widziałbym w takim zestawieniu punkty doświadczenia (ok, wiem że lada dzień wszyscy będą mieli po 3746000, ale z drugiej strony przybywa nowych graczy codziennie), dalej: liczbę przebytych przygód, może jakiś wskaźnik aktywności handlowej (tu też pewnie podniosą się głosy, że zaraz znajdą się tacy, którzy będą wyprzedawać dzieci sawanny za rybę, żeby tylko mieć wskaźnik wyższy ale jestem pewny że i to dałoby się ogarnąć). Generalnie jako gracz na 50, dziś już podobny ranking byłby mi pomocny właściwie do tego, żeby zorientować się z kim mam do czynienia. Natomiast jestem pewny, że dla graczy początkujących byłby świetnym punktem odniesienia. A że nie każdego da się zadowolić takim rankingiem i każdemu coś w nim by zawsze brakowało, albo wydawało się bez sensu, więc pozostaje pytanie, co byłoby złego w tym gdyby jakiś ranking (statystyki) graczy powstał (pomijając jego kwestie wpływu na sprawność gry).
    W kwestii technicznej wyświetlenie rankingu, to nie są setki tysięcy zapytań, tylko jedno zapytanie od każdego gracza, który by chciał wyświetlić ten ranking u siebie a takich graczy raczej nie byłoby setki tysięcy. Poza tym gdyby zapytanie odnosiło się do nie więcej niż 5-6 zmiennych (i nie aktualizowanych dynamicznie przy każdym zdobytym przez gracza punkcie doświadczenia tylko np pobieranych z dodatkowej tabeli updatowanej przy logowaniu gracza albo po przygodzie czy whatever), to nie przypuszczam, żeby to miało jakoś drastycznie obciążyć serwer.

    I generalnie peace

  8. #18
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Nie no, jasne że peace Nie lubię tylko gdy ktoś mi odbiera prawo głosu bo nie zgadza się z moją argumentacją

    No to przyjrzyjmy się kolejnym pozycjom z rankingu.
    PD - jak najbardziej, pod warunkiem zniesienia bariery w postaci 50 lvl.
    Aktywność handlowa - tu wrzuciłbym chyba wyłącznie ilość transakcji kupna/sprzedaży, bez pchania się w zliczanie konkretnych towarów bo to jest zakłócane w znaczny sposób poprzez transakcje sprzedaży dropów które z handlem towarami mają niewiele wspólnego, jak i przez transakcje zrzucania towarów do gwiazdy czy transakcje "pomocowe" wewnątrz gildii idące czasami w setki tysięcy szt.
    Liczba przebytych przygód - to już wspomniałem wyżej - w sytuacji gdy handel dropami jest na porządku dziennym, a kupiony drop to też udział w przygodzie a ma się nijak do faktycznego wykonania przygody, dlatego tutaj należałoby rozgraniczyć przygody uruchamiane samodzielnie i te z zaproszenia. Gdyby dołożyć do tego wszelkie statystyki związane z dropami (ile jakich surowców/produktów z jakich przygód), na podstawie globalnych danych z serwera wyszłaby cała prawda o procentach z tabelek z dropami

    Wygląda, że powoli sam siebie przekonuję do idei rankingów Pójdźmy dalej w takim razie.

    Mnie osobiście, z punktu widzenia informacji o własnym koncie, interesowałyby następujące dane dotyczące odkrywców:
    - rezultaty poszukiwania skarbu (ile poszukiwań się odbyło, ile jakich surowców grubasy przyniosły, z możliwością podania wybranego przedziału czasu)
    - rezultaty poszukiwania przygód (ile było poszukiwań, jakie przygody, w jakich ilościach, ile mapek, przedziały czasowe do wyboru)

    Te dane też mogłyby położyć podawane tu i ówdzie procentowe szanse z poszukiwań

    I generalnie peace

  9. #19
    Odkrywca
    Dołączył
    31.05.2012
    Posty
    703
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Zaczyna to nabierać kształtów. Jeszcze chwila, Zwolk, i sam przedstawisz pomysł na ranking idealny

  10. #20
    Odkrywca Awatar anael6669
    Dołączył
    05.09.2012
    Posty
    441
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Ale zwolk z tego co czytam te dane były by potrzebne jedynie do tego aby potwierdzić, czy faktycznie "te podane nam procenty" w dropach i z poszukiwań są poprawnie wpisane i wierzytelne, a nie wyssane z palca, jak pisałeś. I z tym sie zgadzam, ale reszta: pd, aktywność handlowa i liczba przygód bez wprowadzenia pvp jest absurdem, bo jak ktoś ma 50 i na maxa wyspę rozbudowaną to ma taką produkcje, że rozdaje towary w gildii, dropy kupuje na ewentualne ulepszenia mistrzowskich budynków, lub rezydek. a na wadze wystawia wszystko za granit i ewentualnie jakieś popierdołki co mu troszkę zbraknie jak nie grał przez 2-3dni.
    Więc reasumując:
    - świeże mięso pchało by się na najlepsze serwery i tak dalej- "och, ach - będę tam gdzie najlepsi - nie wyrabiam drogo tu kumpel gra gdzie indziej- gorszy serwer, ale taniej idę tam"
    - bez podwyższenia limitu poziomów wraz z pvp zapychało by to tylko serwery martwymi kontami, a przy pvp, : "świeże mięsko" zamieniło by się w "mięso armatnie": "och, ach - będę tam gdzie najlepsi, dostane kilka razy po 4ch literach i zrezygnuje" - bo nie wierzę, że PvP było by tylko od 50, jak widać to po nowych "badaniach"
    - a odnośnie gildyjnych jak się czyta to się wie, że "w niedalekiej przyszłości/czerwiec 2013" ma być możliwość sprawdzania kto zrobił zadanie bez notatek, pw itp. Co jednak było by tylko danymi statystycznymi która gildia jest lepsza, ale na danym serwerze.
    PZD":=))
    Ostatnio edytowane przez anael6669 ; 16.05.2013 o 16:35 Powód: uzupełnienie
    • Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej gwarantuje każdemu wolność wypowiedzi. WOLNOŚĆ WYPOWIEDZI GWARANTUJE ZAKAZ CENZURY.....
    • Więc co mi się podoba to pisze i wara od tego........

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.