Zobacz wyniki ankiety: Popierasz pomysł?

Głosujących
41. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak, zmniejszyć ilość.

    6 14.63%
  • Tak, wycofać.

    10 24.39%
  • Nie, zostawić jak jest.

    25 60.98%
Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Wątek: Zmniejszenie ilości osadników w łupach z przygód

  1. #1
    Osadnik
    Dołączył
    03.03.2012
    Posty
    139
    Serwer
    Nowy Świat

    Zmniejszenie ilości osadników w łupach z przygód

    Proponuję zmniejszyć ilość lub wycofać pojawianie się osadników w łupach z przygód.

    Osadnicy w łupach niby są fajni, ale to niestety mają negatywny wpływ na ekonomię.
    Wartość na handlu takich towarów jak: chleb , woda, zboże, mąka spadła bardzo.
    Duża część gospodarki wyspy stałą się niemal niepotrzebna. Przynajmniej u mnie.

    Piekarni nie używałem od paru miesięcy, a kosztownie podbudowałem na 6 poziom.
    Podobnie z młynami - unoszą się nad nimi literki "zZz".
    Młynów wodnych zbudowałem na wyspie 75 - miałem nadzieję na niezły biznes - woda szła na wadze pięknie - było to jeszcze przed tymi zmianami, a tu klops...
    Podobnie z silosami. Wymieniłem wszystkie na ulepszone i nawet ofiarnie ulepszyłem na 6 poziom - a tu teraz sytuacja taka, że zboże prawie nic nie warte.

    Sytuację dodatkowo pognębiają szkółki wiejskie rozbudowane na 5 poziom. Ja już mam 14 sztuk.
    Jedna daje prawie 60 osadników na dobę, czyli razem z władyką ponad 900 na dobę.
    Gdy sprzeczasz się z idiotą, on najprawdopodobniej robi dokładnie to samo ...

  2. #2
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Wychodzi naiwnosc zalozenia, ze bedzie mozna wyzyc z handlu.

    Gra sie nie rozwija, czas plynie wiec nie trzeba geniusza zeby wykombinowac, ze towary zaczna sie wysypywac z magazynow i nikt ich nie bedzie chcial kupowac. Nie ma wiec sensu pchac surowcow w jedna galaz produkcyjna i liczyc ze sie bez ograniczen bedzie dalo sprzedawac towary (i to jeszcze te najlatwiejsze do produkowania).

    A na problem jest jedno proste rozwiazanie - wyburzyc bezwartosciowa produkcje i zastapic ja wartosciowa.
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  3. #3
    Odkrywca
    Dołączył
    28.02.2014
    Posty
    230
    Serwer
    Złota Góra
    Poprostu wystarczy poprawić to co jest a nie burzyć wszystko, tylko obawiam się że jak się za to zabiorą bedzie gorzej niż jest, a to wtedy bardziej by zdestabilizowało grę. Niby geniusza tutaj nie trzeba, ale widocznie jakieś braki są w zespole ubi.bb. Chyba nie widzą ile zarabiają firmy które dostosowują grę dla graczy zamiast wdrażac swoje pomysły i postawić graczy przed faktem dokonanym i pozostawiać wybór "albo grasz w to co udostępnilismy, albo nie grasz, jak ci sie nie podoba." Poza tym pełno jest osób które beda zawsze na nie gdy coś zmienią by trudniej zdobywać, i zawsze beda na tak gdy coś da im wieksze ułatwienie, czesto przez takich ankiety nie są odzwierciedleniem tego co powinno się zmienić mimo sprzeciwu części graczy, własnie po to by było normalniej w grze, ale do tego potrzebne są pewne ramy logiki w poprawianiu gry, tak by coś po poprawieniu nie było zbytnim utrudnieniem (przegiecie w druga stronę) ani zbytnim ułatwieniem, i kolejna ważna rzecz by nie próbować tego wszystkiego naraz zmieniać, tylko aby wprowadzać stopniowo.
    Ostatnio edytowane przez YAHIKO_FX ; 09.07.2015 o 20:49

  4. #4
    Odkrywca Awatar Piwonia
    Dołączył
    18.02.2012
    Posty
    639
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Sparkz niby tak ale jednak nie do końca. Oczywiście nastawiając się na jedną gałąź produkcji trzeba się liczyć z tym że kiedyś ta gałąź padnie i trzeba będzie wywrócić gospodarkę do góry nogami. Jednak to co zrobili z ilością osadników to faktycznie przesada. Ja jak nie mam premium to jakoś sobie bilansuję zapas osadników, ale gdybym sobie załączyła to tych osadników z przygód tylko by mi przybywało i przybywało w gwieździe, a nie miała bym ich jak wykorzystać. Teraz jeszcze dodali 3 szkółki więc nawet ja pewnie zacznę mieć kłopot z nadmiarem osadników.

  5. #5
    Początkujący Odkrywca Awatar browar69
    Dołączył
    20.08.2013
    Posty
    140
    Serwer
    Złota Góra
    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    Wychodzi naiwnosc zalozenia, ze bedzie mozna wyzyc z handlu.

    Gra sie nie rozwija, czas plynie wiec nie trzeba geniusza zeby wykombinowac, ze towary zaczna sie wysypywac z magazynow i nikt ich nie bedzie chcial kupowac. Nie ma wiec sensu pchac surowcow w jedna galaz produkcyjna i liczyc ze sie bez ograniczen bedzie dalo sprzedawac towary (i to jeszcze te najlatwiejsze do produkowania).

    A na problem jest jedno proste rozwiazanie - wyburzyc bezwartosciowa produkcje i zastapic ja wartosciowa.
    To nie jest rozwiązanie tylko zwiększenie skali problemu, bo jak wszyscy zaczną się przebudowywać to zaraz wszystkie gałęzie zaczną być bezwartościowe. Gra potrzebuje więcej ujść surowców takich jak pvp - gdzie ekonomicznie więcej jest do stracenia niż zyskania, kiedyś takim ujściem był np. exp - za wikingów dawało się silos - a silosy były warte więcej niż obecnie.

    Z racji, że gra powinna być PEGI7 jestem za całkowitym wycofaniem brania jeńców z pvp i przygód.
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: ilość bugów oraz ludzka głupota. Pewne również są tylko dwie – śmierć i nieudana konserwacja. Bo podatki są jak płot, tygrys przeskoczy, szczur się prześlizgnie, a bydło zostanie.

  6. #6
    Osadnik
    Dołączył
    11.07.2012
    Posty
    139
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Tak jak w Polsce jak była pszenica tania to wszyscy rzucili się na rzepak a potem się dziwili że w następnym roku rzepak tańszy od pszenicy. A najlepiej żeby BB zajmował się skupem surowców, będziemy ustawiać się w kolejkach i blokować ulice.

  7. #7
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez browar69 Zobacz posta
    To nie jest rozwiązanie tylko zwiększenie skali problemu, bo jak wszyscy zaczną się przebudowywać to zaraz wszystkie gałęzie zaczną być bezwartościowe.
    W granicach wyspy da sie bez wiekszego trudu postawic produkcje duza i samowystarczalna, pokrywajaca wszystkie mozliwe do wyprodukowania towary. Jesli sie to zrobi to nie ma kompletnie zadnego znaczenia istnienie jakiegokolwiek rynku zbytu na cokolwiek, bo nie musi sie ani kupowac ani sprzedawac.

    Takie sa mozliwosci dawane przez gre, dodatkowo jesli juz zostaly wprowadzone budynki ktore zwiekszaja produkcje za darmo (ie. manufaktury) to logiczne jest, ze ich ilosc bedzie rosla, wiec wszystko bedzie dazyc do wspomnianej wyzej samowystarczalnosci.

    Handel to nie jest jeden z istotnych trybow gry ktory nalezy za wszelka cene utrzymywac przy zyciu tylko jedna z form zdobywania surowcow, jesli jest niepotrzebna bo wszyscy sa w stanie sobie bez niego poradzic to z punktu widzenia graczy to jest lepsze a nie gorsze.

    Gra potrzebuje więcej ujść surowców takich jak pvp - gdzie ekonomicznie więcej jest do stracenia niż zyskania
    Jesli na czyms sie traci wiecej niz zyskuje to z punktu widzenia gry ekonomicznej robienie tego jest bez sensu.

    Jedyny wyjatek to topienie duzych ilosci surowcow w czynnosciach ktore daja profity w innym wydaniu (ie. rzadkie budynki ktore sa do czegos przydatne, np wieze), ale to jest raczej przetwarzanie surowcow niz ich marnowanie.
    Ostatnio edytowane przez sparkz ; 10.07.2015 o 12:02
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  8. #8
    Odkrywca Awatar Piwonia
    Dołączył
    18.02.2012
    Posty
    639
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez browar69 Zobacz posta
    Gra potrzebuje więcej ujść surowców takich jak pvp - gdzie ekonomicznie więcej jest do stracenia niż zyskania, .
    Gra stanowczo nie potrzebuje ujść surowców podobnych do PVP. Tak jak napisał sparkz, robienie takich rzeczy, z punktu widzenia gry ekonomicznej, jest bez sensu. Co zresztą wyraźnie widać w praktyce, po tym, że prawie nikt ekspedycji nie robi i nawet system awansu niewiele zmienił.

  9. #9
    Odkrywca
    Dołączył
    19.05.2013
    Posty
    664
    Serwer
    Złota Góra
    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    Wychodzi naiwnosc zalozenia, ze bedzie mozna wyzyc z handlu.
    Można wyżyć z samego handlu o ile się do niego dopasujesz. Sam jestem w stanie zarobić bez mała z niczego kilkadziesiąt k monet dziennie. Tylko czasem trzeba zmienić wszystkie ofki 3 razy dziennie. Trzeba się dopasować do popytu i podaży i można uzyskać niezłe zyski. A poświęcam na to 10 min dziennie...
    CENOWA DEMOLKA
    Najtaniej - tylko u Polka!


    Zgarnij już teraz najlepsze oferty -> waga Polk

  10. #10
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Chodzilo o handel w takim wydaniu jak na poczatku tematu - "zastawie cala wyspe produkcja wody / wegla / chleba (czy czegokolwiek innego) i bede za to kupowal cala reszte potrzebnych produktow".

    Koniunktura sie zmieni, budynki zostana.
    "A necromancer is just a really, really late healer"

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.