Zobacz wyniki ankiety: Czy jesteś za tak zaproponowanymi zmianami?

Głosujących
21. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak, byłoby to przydatne

    16 76.19%
  • nie, raczej nieprzydatne

    4 19.05%
  • Dla mnie obojętne

    1 4.76%
Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: Wyższe poziomy graczy

  1. #1
    Odkrywca Awatar RedJul
    Dołączył
    22.02.2012
    Posty
    1,070
    Serwer
    Nowa Ziemia

    Wyższe poziomy graczy

    Wiem, że temat był wałkowany wielokrotnie ale myślę że warto do niego wrócić.
    Sensem gry tego typu jak Settlersi jest osiągnięcie jakiegoś celu. Czy to będzie osiągnięcie wyższego poziomu, czy to będzie jak najlepsze miejsce w rankingu czy zdobycie nowej rzeczy której się nie ma. Znakomicie to widać podczas eventów gdy gra ożywa, pojawiają się gracze którzy na co dzień już nie grają bo pojawia się krótkoterminowy cel w grze - coś do zdobycia niedostępne na co dzień.
    Dlatego proponuję wrócić do tematu wyższych poziomów graczy.
    Jako że od 50 poziomu mamy już gwiezdne monety a nie punkty doświadczenia wymyśliłem takie rozwiązanie - u kupca w zakładce epickie ikonka "podnieś poziom" (coś tak jak premia).
    Osiągnięcie 50 poziomu to 3750 GM czyli
    Poziom 51 - 11,250 monet
    Poziom 52 - 33,750 monet
    Poziom 53 - 101,250 monet
    Poziom 54 - 303,750 monet
    Poziom 55 - 911,250 monet
    Czyli nie ma automatu w podniesieniu poziomu, jest to decyzja gracza - o ile oczywiście go na to stać
    Oczywiście samo wprowadzenie wyższych poziomów byłoby bez sensu, trzeba "zachęcić" graczy do tego.
    A możliwości jest sporo.
    1. 6 poziomy budynków, im wyższy poziom tym lepsze budynki możemy rozbudowywać (po 6 poziom niewyczerpalnej kopalni miedzi)
    2. Wprowadzenie kolejnych poziomów złotych wież w zależności od poziomu gracza
    3. Zwiększenie limitów na budynki czy inne oferty limitowane
    4. Wprowadzenie nowych ofert u kupca za fasolki czy SC tylko dla graczy z wyższymi poziomami.
    5. Nowe, epickie miejsca pracy (ciąg miedzi czy żelaza)
    Jak się człek po głowie poskrobie to jeszcze kilka kolejnych wymyśli
    Żeby nie sprowadziło się to tylko do rzucenia na robienie przygód typu Wikingowie czy Atak z Zaskoczenia proponuję również dodatkowy warunek dla każdego poziomu czyli określona ilość punktów osiągnięć.
    przykładowo:
    Poziom 51 - 4k punktów
    Poziom 52 - 8k punktów
    Poziom 53 - 11k punktów
    Poziom 54 - 13,5k punktów
    Poziom 55 - 16k punktów
    Myślę że takie wprowadzenie wyższych poziomów zachęciło by graczy do dalszego grania a niektórych być może nawet do powrotu
    I jeszcze jedno, zarówno propozycje punktowe jak i bonusów to tylko propozycje, nie jestem fundamentalistą żeby się ich kurczowo trzymać. Proszę raczej o ocenę merytoryczną pomysłu a nie dyskusję typu czy na 54 poziom powinno się mieć 13k czy 14k punktów osiągnięć.

  2. #2
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,566
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez RedJul Zobacz posta
    Jako że od 50 poziomu mamy już gwiezdne monety a nie punkty doświadczenia wymyśliłem takie rozwiązanie - u kupca w zakładce epickie ikonka "podnieś poziom" (coś tak jak premia).
    SC mamy wlasnie dlatego, zeby byl jakis zapychacz do czasu wprowadzenia wyzszych poziomow. Dlatego nalezy raczej oczekiwac wyzszych poziomow (i nowego contentu) niz bawic sie w rozwijanie zapychacza.
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  3. #3
    Odkrywca Awatar RedJul
    Dołączył
    22.02.2012
    Posty
    1,070
    Serwer
    Nowa Ziemia
    W propozycji jest stara zasada, że poziom podnosi się za punkty doświadczenia plus (co dla wyższych poziomów raczej naturalne) utrudnienie w postaci punktów osiągnięć. Więc trudno nazwać to rozwijaniem zapychacza a raczej kontynuowaniem starej metody z małymi zmianami.
    Jedyna różnica w samym podnoszeniu poziomu polega na tym, że nie jest to za automatu a jest to decyzja gracza.
    To on decyduje czy punkty osiągnięć (bo tym są de facto Gwiezdne Monety) wyda na podniesienie poziomu czy kupi sobie za nie klejnoty czy premkę czy cokolwiek innego w sklepie.

  4. #4
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,566
    Serwer
    Nowa Ziemia
    To dalej jest rozwijanie zapychacza, bo dodaje funkcjonalnosc do SC zamiast otworzyc w grze mozliwosc zdobywania faktycznych wyzszych poziomow.

    Nie mniej jednak po trzykrotnym przeczytaniu pomysl wydaje sie calkiem niezly, ale widzialbym go raczej jako osobna funkcjonalnosc, cos w rodzaju poziomow mistrzowskich czy w ogole jako forme dlugo juz oczekiwanego rozwoju wyspy.

    Moze exp zostawic w spokoju a wprowadzic kolejna kategorie osiagniec dajacych punkty na te bonusy ?
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  5. #5
    Odkrywca Awatar RedJul
    Dołączył
    22.02.2012
    Posty
    1,070
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Mamy już punkty doświadczenia, punkty osiągnięć - wprowadzenie kolejnej punktacji to jak dla mnie taki sobie pomysł.
    Połączyłem te dwie istniejące punktacje jeszcze z jednego powodu - nadaje im sens.
    Wiem, że sporo osób odpuściło sobie osiągnięcia, szczególnie te w których nagrodą nie są klejnoty, teraz aby podnieść poziom musieliby do nich wrócić.
    Tak samo zbieranie GW za które niewiele można kupić to też taka sobie zabawa - tu nabierają one nowej wartości.
    Sama zasada podnoszenia poziomu w/g mnie opiera się na istniejących elementach, wprowadzenie przez BB nowych czy zmiana starych nie zawsze wychodzi grze na dobre.

  6. #6
    Odkrywca Awatar Idho
    Dołączył
    02.03.2012
    Posty
    199
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Pomysł niedopracowany, chyba robiony na szybko na kolanie.

    Proponujesz 55 poziom, który zajmie tyle ile założenie ~180 kont i dobicie na każdym 50 poziomu. Gratuluje.

    Co chciałbyś otrzymać od BB po osiągnięciu tego 55 poziomu?? Status bezrobotnego pod awatarem??

    1) 6 poziom już jest, sam sens zaprawy by stracił na tym i oferta z wydarzeń by tyczyła tylko dla osób, które grają od dłuższego czasu.
    2) Pogorszyło by to wartość monety. Póki BB nie zastosuje dobrego mechanizmu wypłukiwania monet z rynku, nie widzę sensu aby zaniżać jeszcze bardziej jej wartości.
    3) Jakich limitów ?? Szkółek wiejskich ?? Pływających rezydencji?? Manufaktur ... jakoś tego nie widzę, takie zmiany albo jeszcze bardziej załamią rynek (już i tak za grosze sprzedaję węgiel czy chleb)
    4) Jakaś propozycja, bo chyba nie następny MO, który jest bezużyteczny.
    5) To mogłoby być ciekawe jeżeli zostałoby dopracowane. Niestety jednak lepszym krokiem byłoby zostawić tak jak jest czyli dostępne dla osób z wyższym poziomem ale za fasolki. Wtedy wartość fasolek by się utrzymywała na odpowiednim poziomie.


    Co do osiągnięć, ale te poziomy są jakimś nieporozumieniem. Nie grając i nic nie robiąc osiąga się 4k osiągnięć. Jeżeli mówimy o osobie aktywnej, która po prostu gra... na 50 poziomie ma ~15k osiągnięć. Bez trudu można dobić do 14k osiągnięć, więc to też jakieś nieporozumienie.

    Pomysł ma jakiś potencjał, ale przedstawiona wersja jest nieprzemyślana i bezsensowna. Merytoryczne zero.

    Jeżeli chodzi o progi z osiągnięć to na 51 poziom takie minimum dałbym 15,5k punktów, a nawet 16k. Dodatkowo nie wiem czy by się coś takiego sprawdziło, bo BB osiągnięcia ciągle rozwija i lepszym pomysłem osiągnięcia wrzucić w jakiś ranking. W rankingu, przykładowo byłyby progi procentowe ze statusami i osiągnięcie odpowiedniego statusu owocowałoby odblokowaniem podniesienia swojego poziomu na 51. Przykładowo 85% od całej liczby punktów osiągnięć, byłby status srebrny, od 90% złoty, 95% platynowy. Jeżeli rankingu nie będzie można po prostu poziomy wyższe uzależnić procentowo od osiągnięć a nie stałych wartości, bo one się już kilkakrotnie zmieniały.


    Ilość gwiezdnych monet, powinna zostać zmniejszona i wg. mnie dodać do tego fasolki i monety aby ich wartość się w miarę utrzymywała. Przykładowo:
    51 poziom = 6k GM + 6k fasoli + 50k monet.
    To jest tylko propozycja połączenia, wartości powinny raczej być ustalone w sposób, gdzie gracze by zadeklarowali ile przykładowo w ciągu roku zdobyli gwiezdnych monet. Można założyć oddzielny temat i sprawdzić ile kto ma gwiezdnych monet, ale nie sądzę aby ktoś miał 900k, jeżeli ktoś posiada taką liczbę to gratuluje, ale nie ma życia prywatnego i bezwarunkowo BB powinno zafundować takiemu graczowi wycieczkę do ich siedziby i uścisk dłoni prezesa BB.

    Najważniejsze, to jeszcze sprawa co dostaniemy za to, że mamy pod swoim nickiem liczbę 51. Oczywiście możliwe że jest pewna grupa ludzi jak czerwonydżul, że zmieniona liczba mu wystarczy i wieczorami sam sobie wynagrodzi ten trud, ale jakby nie patrzeć jest to gra ekonomiczna i musi mieć jakiś minimalny sens, a raczej BB musi przekonać większą grupę dlaczego warto to robić.

    Wg. mnie takie propozycje nagród byłyby ciekawe:
    1) W sklepie nie ma pełnej ilości premii do burzenia, chyba brakuje z ~6 sztuk, więc to byłoby dobrym pomysłem, aby dodać to do sklepu dla takich 51, żeby zakupić brakujących premii.
    2) Wyspa, na której lądowałoby wojsko (nie wiem czy programiści BB daliby radę)
    3) Kolonie, które podbijemy nie będą wygasały. (można zrobić 51 - kolonie wydobywają 2 tygodnie/ 52poziom - kolonie wydobywają 3 tygodnie, 54poziom kolonie nie wygasają )

    powyższe rzeczy byłyby do wykupienia za monety oraz łodygi.
    Ostatnio edytowane przez Idho ; 25.03.2015 o 14:53

  7. #7
    Odkrywca Awatar Piwonia
    Dołączył
    18.02.2012
    Posty
    639
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Mnie się pomysł podoba. W sumie można by ograniczyć warunki tylko do punktów osiągnięć, tyle że dodać nowe zadania i te limity podnieść, bo 15k osiągnięć to już mam i nie odczuwam że było to dla mnie wielkie wyzwanie.

  8. #8
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,566
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Idho Zobacz posta
    Co do osiągnięć, ale te poziomy są jakimś nieporozumieniem. Nie grając i nic nie robiąc osiąga się 4k osiągnięć. Jeżeli mówimy o osobie aktywnej, która po prostu gra... na 50 poziomie ma ~15k osiągnięć. Bez trudu można dobić do 14k osiągnięć, więc to też jakieś nieporozumienie.
    50 lvl od prawie 3 lat i mam 6290 pktow osiagniec.

    Te liczby sa kompletnie niemiarodajne, bo osiagniecia nie sa zaliczane za aktywne granie tylko za robienie tego co BB przewidzialo. Grajac w miare optymalnie i nie zajmujac sie bzdetami mozna uzbierac duzy kapital, wymaxowac wyspe a osiagniecia beda staly w miejscu.

    Reszta posta, pomijajac Twoje zwyczajowe zadufanie w sobie, brzmi ciekawie.
    Ostatnio edytowane przez sparkz ; 25.03.2015 o 14:33
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  9. #9
    Odkrywca Awatar Idho
    Dołączył
    02.03.2012
    Posty
    199
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    50 lvl od prawie 3 lat i mam 6290 pktow osiagniec.

    Te liczby sa kompletnie niemiarodajne, bo osiagniecia nie sa zaliczane za aktywne granie tylko za robienie tego co BB przewidzialo. Grajac w miare optymalnie i nie zajmujac sie bzdetami mozna uzbierac duzy kapital, wymaxowac wyspe a osiagniecia beda staly w miejscu.

    Reszta posta, pomijajac Twoje zwyczajowe zadufanie w sobie, brzmi ciekawie.
    Zerknij sobie po znajomych 50-tkach, ja od razu jak zostało to wprowadzone zerknąłem ile otrzymały osoby nieaktywne i ta wartość utrzymywała się właśnie na wysokości 4k.
    Masz też osiągnięcia za aktywne logowanie. Oczywiście osoba, która od 3 lat robi tylko i wyłącznie przygodę Ryczący Byk masz - ~7k osiągnięć w plecy. Za przygody jest 7,1k osiągnięć można je zaliczyć w ciągu 2 dni, bo osiągnięcia są zaliczane nawet jak kupisz dropa. Wg. mnie pokazuje jak ktoś jest aktywny właśnie po przygodach. Oczywiście mogę się zgodzić w 10% procentach, że to trochę upierdliwe że Bb mi kazało zrobić Czaszkę czy Mrocznych kapłanów jak miałem 50 poziom, ale z drugiej strony, nie wróciłbym do tych przygód jakbym nie miał powodu, a przynajmniej była to jakaś odmienność.

    Bardziej powinno zależeć na opracowaniu odpowiednich progów związanych z gwiezdnymi monetami, niż samymi osiągnięciami, bo uważam że osiągnięcia nie są stałe, i przykładowo za 6 miesięcy może się okazać że BB dorzuci jakąś zakładkę z które otrzymamy z 6k osiągnięć i wtedy taki próg nawet 15k będzie wydawał się śmieszny. Uzależniłbym to procentowo.

  10. #10
    Lipek
    Jak dla mnie pomysł bardzo fajny. Oczywiście ja rozumiem go jako pewny szkic a nie finalny produkt, więc nie rozumiem skąd tu jakieś negatywne emocje. Lepszy pomysł Reda niż jakaś stagnacja. Zamisat wylewać pomyje na dobry pomysł, spróbujcie go rozwinąć (kieruję się to do Sparkza i Idho).

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.