Zobacz wyniki ankiety: Czy jesteś za wprowadzeniem rankingu gildii?

Głosujących
44. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak, to mobilizuje do aktwności.

    35 79.55%
  • Nie, to byłoby zbyt wymagające.

    4 9.09%
  • Nie jestem w gildii i nie obchodzi mnie to

    5 11.36%
Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: Ranking Gildii, rywalizacja pomiędzy gildiami

  1. #1
    Początkujący Osadnik Awatar Orzeszkuwloski
    Dołączył
    15.02.2014
    Posty
    21
    Serwer
    Nowy Świat

    Ranking Gildii, rywalizacja pomiędzy gildiami

    Obecnie mamy ranking gildii, w którym o kolejności decyduje liczba gildyjczyków (jeżeli można nazwać to rankingiem). Może warto zastanowić się czy nie stworzyć większej ilości kryteriów, po których dałoby się sortować np. liczba wykonanych zadań w miesiącu, liczba zdobytych gildyjnych monet na gracza w miesiącu itp. Ewentualnie można jakieś nagrody dla gildii dodać np. w postaci pucharów za największą liczbę wykonanych zadań w miesiąću/roku wraz z możliwością sortowania po tych nagrodach w rankingu.
    Pierwszą zaletą takiego systemu byłoby nowe wyzwanie - gildie zaczęłyby rywalizować ze sobą o miejsce w rankingach. Dla znudzonych graczy z levelem 50 to byłoby coś nowego:-) Bycie w gildii z najwyższej półki może samo w sobie stać się nagrodą dla aktywnych graczy - zawsze to jakiś prestiż:-) Jednak to nie koniec profitów.

    Dzięki takiemu rankingowi osoba aktywna, która chce robić codziennie zadania będzie wiedziała gdzie się kierować. Patrząc odwrotnie - jeżeli ktoś nie jest zainteresowany monetami gildyjnymi, a chce np. mieć jedynie łatwiejszą wymianę koszyków z innymi graczami - wybierze gildię z końca tabeli bo w takiej nikt do niego nie powinien mieć pretensji za brak zadań.
    Sam jestem w gildii, która robi jedno zadanie na dzień i nie ma mowy o anulowaniu trudniejszych. Uważam, że jak ktoś przychodzi do nas to powinien wiedzieć na co się pisze np. nie może się logować raz na kilka dni bo w zadaniu zawsze ktoś pomoże, a w logowaniu nie. Poza tym teraz ktoś nieaktywny może mieć pretensje, że się od niego czegoś wymaga (przecież to tylko gra). Jak gildia walczy o miejsce w rankingu to chyba oczywiste, że to samo nie przychodzi - prawda? Teraz wg mnie to takie oczywiste nie jest.

  2. #2
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Zadania gildyjne nie daja nic poza monetami ktore przez wieksza czesc istnienia gry byly praktycznie bezwartosciowe, bo oferta za nie byla albo na tyle uboga ze sie wszystko szybko wykupila, albo na tyle beznadziejna ze sie czekalo na kolejna. W takiej sytuacji kladzenie przez gildie nacisku na bezmyslne wykonywanie zadan z ktorych de facto nic nie wynika traktowalbym raczej jako wade a nie zalete ktora nalezy nagradzac miejscem w jakims rankingu.
    Ostatnio edytowane przez sparkz ; 10.09.2014 o 16:39
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  3. #3
    Początkujący Osadnik Awatar Orzeszkuwloski
    Dołączył
    15.02.2014
    Posty
    21
    Serwer
    Nowy Świat
    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    Zadania gildyjne nie daja nic poza monetami ktore przez wieksza czesc istnienia gry byly praktycznie bezwartosciowe, bo oferta za nie byla albo na tyle uboga ze sie wszystko szybko wykupila, albo na tyle beznadziejna ze sie czekalo na kolejna. W takiej sytuacji kladzenie przez gildie nacisku na bezmyslne wykonywanie zadan z ktorych de facto nic nie wynika traktowalbym raczej jako wade a nie zalete ktora nalezy nagradzac miejscem w jakims rankingu.
    No i właśnie udowodniłeś moją tezę, za co Ci dziękuję:-) Jeżeli uważasz kładzenie nacisku na wykonywanie zadań za wadę to powinieneś trzymać się z dala od gildii, w których tak jest. Dzięki rankingowi wiedziałbyś dokładnie do jakich gildii nie iść. Poza tym wg mnie ulepszony magazyn czy pływający dom to wcale nie są marne nagrody. Kolejne też będą ciekawe.

  4. #4
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    To co wymieniles to nie sa zle nagrody, problem w tym, ze mozna je bez problemu zdobyc po prostu bedac w gildii i nie robiac zadan, a monety kupujac na handlu od jeleni ktorzy je robia, albo zbierajac po przerwie konserwacyjnej jak zresetuja wiszace zadania.

    Kolejne nagrody tez sa w porzadku tylko znowu, z zebranej nadwyzki albo z handlu spokojnie mozna na nie uzbierac.

    Rozchodzi sie o to, ze ogolnie caly system gildii jest do bani a zadania go w zaden sposob nie ratuja.
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  5. #5
    Początkujący Osadnik Awatar Orzeszkuwloski
    Dołączył
    15.02.2014
    Posty
    21
    Serwer
    Nowy Świat
    W tej grze się wielu rzeczy nie opłaca robić. Parafrazując Twój tekst - jaki jest sens robić miecze jak można kupić od jakiegoś jelenia, który je robi? Nawet można samych drwali na wyspie zostawić z leśnikami i raz na miesiąc zamieniać bale na miecze. Każdy ma swoją indywidualną strategię. Jednak gildia to praca zespołowa i dlatego należy ją wybrać świadomie. Dla aktywnych gildie aktywne i analogicznie pasywne dla pasywnych. W takim świadomym wyborze może pomóc właśnie ranking, o którym mówię.

  6. #6
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    25.08.2013
    Posty
    8
    Serwer
    Dolina Odkrywców
    sparkz gdyby te jelenie nie robiły zadań gildii to skąd byś je miał???? To co się dostaje po konserwie raczej nie wystarczy na wykupienie całości z targowiska gildii....

  7. #7
    Lipek
    Sam pomysł w zasadzie dobry. Co do samych gildii, a właściwie zadań - są one kompletnie bez sensu, bo co to za zadanie gdzie muszę wrzucić 3200 jakiejś tam dosypki, albo mam poznać 2 przygody czy wydać ileś tam wozów. Gdzie tu zespołowość? To że każdy robi te zadania indywidualnie a one same są cześcią zadania gildyjnego, wcale nie oznacza że to zadnie gildyjne (w moim mniemaniu).

  8. #8
    Początkujący Osadnik Awatar Orzeszkuwloski
    Dołączył
    15.02.2014
    Posty
    21
    Serwer
    Nowy Świat
    Lipek, na chwilę obecną praca zespołowa to wspólne poczucie obowiązku. Każdy musi dołożyć swoją mała cegiełkę, żeby zadanie zostało wykonane.
    Poza tym nie wiem jak gdzie indziej, ale u mnie w gildii każdy otrzymuje wsparcie. Nie ważne czy trzeba zrobić przygodę (loot) czy wydać wozy. Wchodzisz na czat, mówisz jaki problem i ktoś Ci pomaga. Jest w tym jednak praca całego zespołu aktywnych graczy W innym wypadku nie byłoby codziennie zrobionego zadania.
    Ostatnio edytowane przez Orzeszkuwloski ; 10.09.2014 o 18:48

  9. #9
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Xiz218 Zobacz posta
    sparkz gdyby te jelenie nie robiły zadań gildii to skąd byś je miał???? To co się dostaje po konserwie raczej nie wystarczy na wykupienie całości z targowiska gildii....
    w mojej gildii na razie wystarcza, od wprowadzenia zadan gildyjnych zrobilismy lacznie 3 albo 4.
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  10. #10
    Lipek
    Cytat Zamieszczone przez Orzeszkuwloski Zobacz posta
    Lipek, na chwilę obecną praca zespołowa to wspólne poczucie obowiązku. Każdy musi dołożyć swoją mała cegiełkę, żeby zadanie zostało wykonane.
    Poza tym nie wiem jak gdzie indziej, ale u mnie w gildii każdy otrzymuje wsparcie. Nie ważne czy trzeba zrobić przygodę (loot) czy wydać wozy. Wchodzisz na czat, mówisz jaki problem i ktoś Ci pomaga. Jest w tym jednak praca całego zespołu aktywnych graczy W innym wypadku nie byłoby codziennie zrobionego zadania.
    To nie są zadania gildyjne - będę dalej się upierał. To jest zlepek wyzwań, które są robione indywidualnie, a są podpięte pod pojęcie zadania gildyjnego. Zadanie gildyjne wg mnie powinno wyglądać mniej więcej tak: część graczy produkuje pewną ilość dóbr, inna grupa gildyjniaków rzuca premie tym co mają coś wyprodukować, w ten sposób każdy robi coś aby wykonać wspólny cel (na szybko wymyślony przykład). Nie powinno być czegoś takiego, że ja muszę sprzedać 40 armat. Gdzie tu logika zadania wspólnotowego? Sama nazwa zadanie gildyjne jest tu w tym przypadku trochę na wyrost. Zadania gildyjne poza aspektem wykonywania go przez wszystkich, bądź zdecydowaną większość członków, powinno mieć jakiś logiczny sens. To powinno być coś co się zazębia. Dlaczego np, jeśli już chodzi o wykonywanie przygód, nie ma w puli/obiegu zadań gildyjnych, przygód kooperacyjnych? Przecież one pasują tam jak ulał!

    Problem w tym że BB poszło na łatwiznę. Zamiast zaprojektować system zadań gildyjnych w sposób logiczny, to wrzuciło do jednego kotła zadania które są robione indywidualnie i wcale nie zmuszają członków gildii do wspólpracy. To że sobie pomagacie to tylko Wasza dobra wola, nie wymuszona systemem zadań. Jeszcze, dla mnie, gwoździem do trumny było wyrzucenie do kosza pomysłu z Bankiem Gildii.
    Ostatnio edytowane przez Lipek ; 10.09.2014 o 19:19

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.