Witam,
Mam bardzo rozbudowany pomysł rozwoju gry, który dałby zajęcie wszystkim graczom na przynajmniej 1-2 lata gry, rozwiązałby problem z zadaniami gildii i konfliktem osób chcących i niechcących pvp. Postanowiłem przedstawić Wam mój pomysł zanim ktoś inny wpadnie na coś takiego.
Obecnie część osób nie ma co robić w grze, ma wszystko na maxa, przygody są monotonne a nowości typu przygody kooperacyjne… szkoda gadać. Rozwiązaniem, które niektórzy proponują jest dodanie nowych terenów wysp itd. jednak jestem temu przeciwny. Dlaczego? Ponieważ to nadal będzie powielanie schematu, dalej będzie trzeba stawiać te same budynki, a różnica w tym tylko że przerzucać będziemy zamiast 10k chleba np. 30k i wszystkiego będzie dużo.
Moim pomysłem jest WYSPA GILDII
(wszystkie koszty są przykładowe)
Etap 1 – przygotowanie do wyprawy
a) U lidera gildii należy najpierw zbudować port. Koszt to przykładowo 100k desek egzo i 10k sztabek tytanu/złota, 30k granitu (tak aby cała gildia na to się zrzucała), budowa np. 4 dni
b) Wybudowanie statku kolonizacyjnego - koszt 200k desek egzo, 50k sztabek tytanu, budowa 2 dni
c) Zatrudnienie dowódcy okrętu – Kolonizator – koszt np. 200k monet, później pełni funkcję generała, pojemność np. 250 jednostek.
d) Statek ma pojemność 5000 jednostek, do pierwszej wyprawy potrzebna jest duża ilość chleba, wody, ryb i wędlin
Etap 2 – wyprawa
a) Za pomocą banku gildii każdy gracz może udostępniać swoich żołnierzy. Należy wprowadzić ograniczenie co do ilości. Tu proponuje takie rozwiązanie „ilość wojska którą można udostępnić dla gildii = 3 x poziom gracza” czyli maksymalnie gracz udostępnia 150 wojska, przy 100 członkach daje to 15k wojska (to też oczywiście można zmienić)
b) Załadowanie statku wojskiem – każdy członek gildii wrzuca swoje jednostki do banku gildii, stamtąd odbiera je lider i ładuje na statek.
c) Mając wojsko i zapasy statek wyrusza na poszukiwanie nowego kontynentu.
d) Np. po 3 dniach zostaje odkryta nowa wyspa. Jej wielkość może być zbliżona do naszych obecnych wysp.
Etap 3 – podbój wyspy
a) Wyspa oczywiście jest zasiedlona przez bandytów, występuje na niej kilkadziesiąt obozów bandytów. Miejsca występowania obozów proponuje aby były jednakowe dla każdej wyspy gildii żeby nie obciążać serwerów ale aby było ciekawiej to chciałbym aby ilość i rodzaj wojska w obozie była losowa przy czym suma wojska dla każdej wyspy taka sama (aby nie było że ktoś ma łatwiej ktoś trudniej)
b) Generałem atakującym jest wspomniany kolonizator
c) Port u lidera gildii umożliwia dosyłanie wojsk na wyspę w celu jej podbicia
Etap 4 – rozwój wyspy
a) Po podbiciu wyspy następuje jej rozwój gospodarczy. Na wyspie występują złoża tytanu, saletry, granitu, drzew egzotycznych, złota.
b) Ilość budynków danego rodzaju jest ograniczona (przez ilość złóż lub limit w przypadku drwali egzo)
c) Budynki te mają ogromną wydajność a złoża są niewyczerpalne, nie trzeba ich również na początku poszukiwać.
d) Budynki rozwijane są do 5 poziomu. Postawienie danego budynku wymaga sporych ilości granitu, desek egzo, sztab tytanu. Rozwój budynku na kolejne poziomy jest możliwy tylko za monety gildii
e) Na wyspie gildii należy również wybudować bank gildii jednak w tym przypadku jest on wielkości domu władyki a nie taki mały jak u każdego na wyspie. Spełnia on funkcję magazynu oraz raz na dobę rozdziela wytworzone surowce pomiędzy członków gildii w postaci jednego maila (albo paczki do odbioru w swoim banku) z zestawem surowców. Podział surowców uzależniony jest od poziomu gracza, tzn. gracz na 50lvl dostaje dużo więcej niż ten na 20.
f) Nie można pozwolić na zaburzenie ekonomii gry czyli np. dopuścić do sytuacji gdzie każdy ma 100k granitu. Przykładowo postawienie wszystkich kamieniarzy granitu na 1lvl daje graczowi na 50lvl max 100 granitu dziennie, a na 5lvl 500 dziennie. Wydajność budynku również powinna być uzależniona od ilości graczy, np. 60 członków - budynek działa na 60% swoich możliwości. Zabezpieczy to sytuacje takie gdzie w gildii jest 10 osób i dostają po 1k granitu na dzień a nie 100. Podsumowując – wszyscy kamieniarze na 1lvl dziennie mogą wydobyć max dziennie 10k granitu (po 100 na każdego członka). Podobnie funkcjonowałyby inne budynki produkcyjne
g) Oczywiście wraz ze zwiększeniem poziomu tych budynków należy rozwijać bank gildii, ponieważ w przeciwnym razie dzienna produkcja nie zmieści się do niego i budynki będą niewykorzystane w pełni. Wysyłanie surowców jest raz na dzień aby nie wysadzić serwerów.
Etap 5 rozwój militarny wyspy gildii
Wyspa gildii może być zaatakowana przez inną gildię dlatego należy zadbać też o jej rozwój militarny. Wymaga to wybudowania za monety gildii kilku budynków (nazwy umowne):
a) Sztab generalny – główny budynek na wyspie tak jak dom władyki. Spełnia dwa zadania, po pierwsze prestiż gildii, po drugie każdy poziom tego budynku odblokowuje kolejne rzeczy na wyspie np. generałów itp. ale to potem.
b) Sztab obrony – budynek ten jest odpowiedzialny za rozwój obrony naszej wyspy. Rozwój budynku pozwala na stawianie na wyspie 3 rodzajów wież obronnych:
a. Mała wieża obronna – pojemność 200 jednostek
b. Średnia wieża obronna - pojemność 250 jednostek
c. Duża wieża obronna - pojemność 300 jednostek
Ilość wież jest ograniczona.
Dzięki rozwojowi tego budynku można również stawiać palisady, mury itp. które ograniczają ruchy wojsk nieprzyjaciela.
Dodatkowo wraz z rozwojem budynku zmienia się ilość możliwych do ustawienia na wyspie pułapek. Tzn 1poziom – 2 pułapki, 2 poziom -4, 3 poziom – 6, 4 poziom – 8 i 5 poziom 10 pułapek. Każda pułapka ma pojemność 200 jednostek, jednak każdy poziom budynku zwiększa ilość jednostek użytych do tych celów o 300 jednostek np. mamy 2 pułapki o pojemności 400 ale użyć możemy tylko 300 jednostek. To powoduje, że jedne pułapki będą silniejsze, inne słabsze. Jednostki te nie są wliczane do limitu pozostałych jednostek
Rodzaje jednostek przeznaczonych do pułapek:
- kolce – wytwarzane ze sztab żelaza
- beczki z prochem – wytwarzane z desek liściastych i prochu
Sztab obrony pozwala również na werbowanie specjalnych jednostek obronnych, przykładową jednostką może być „wielka berta” (ta armata z czarnych rycerzy), daje dużą siłę obrony jednak można posiadać tylko jedną taką jednostkę.
c) Sztab wojny – odpowiedzialny za możliwości ataku naszej gildii na wyspy innych gildii.
Pozwala na werbowanie specjalnych jednostek atakujących np. katapulta (odpowiednik wielkiej berty) itp.
Pozostaje kwestia generałów którzy dają specjalny bonus danej jednostce np. generał elitarnych żołnierzy daje im bonus w postaci +25% do życia i ataku. Dokładnie mówiąc problemem jest gdzie ich werbować, czy wszystkich w sztabie generalnym czy w zależności od rodzaju jednostki w sztabie obrony lub ataku (w tym sensie że łucznicy to jednostka głównie obronna do wież a konni to jednostki atakujące bo na co komu konnica w wieży)
d) Akademia wojskowa – odpowiednik introligatora, działa na tej samej zasadzie lecz zużywa inne surowce (głównie saletrę), produkuje np:
a. Podręcznik wojskowy (manuskrypt)
b. Zbiór strategii wojennych (tom)
c. Sztuka wojny (księga)
Rzeczy te służyłyby do rozwoju umiejętności naszych generałów
e) Budynek rezerwy – pozwala na użycie dodatkowych jednostek do obrony wyspy gdy jesteśmy atakowani. Każdy poziom zwiększa limit jednostek o 400, max 2000.
f) Port – umożliwia wysyłanie wojsk do ataku, taki sam jak u lidera gildii.
Wcześniej wspomniany limit wysyłanych jednostek przez każdego gracza (tj. 3*poziom gracza) powoduje że gildia do dyspozycji może mieć max 15k jednostek (100 członków na 50lvl) które może przeznaczyć do obrony przy czym ilość jednostek obronnych ograniczona jest przez wielkość budynku rezerwy i ilością i jakością wież obronnych.
Etap 6 – prowadzenie wojny
Dla uproszczenia przyjmijmy skróty – GA – gildia atakująca, GB – gildia broniąca się.
Jeżeli GA ma zamiar zaatakować kogoś to ma do dyspozycji listę gildii które już posiadają własną wyspę. Zanim wybierze swój cel musi przygotować się do wyprawy tak jak na podbicie wyspy czyli chleb, woda itd. Gdy już ma zapasy i załadowane wojsko, wybiera cel i rusza na wojnę. Statek płynie 2 dni, GA a nie ma wcześniej możliwości obejrzenia wyspy GB.
GB na 1 dzień przed atakiem dostaje informację że zbliżają się wrogie statki. Na 6 godzin przed dotarciem wojsk GA otrzymuje informację która gildia atakuje.
Można wybudować na wyspie latarnię morską, umożliwia ona otrzymywanie wcześniej informacji o zbliżającym się ataku oraz kto atakuje (działa to tak: najpierw z daleka widzimy wrogie okręty, potem gdy są już blisko widzimy ich banderę)
Do chwili przybycia wojsk GA na wyspę GB, GB ma pełną swobodę rozbudowy wyspy oraz lokowania jednostek. W momencie gdy wojska GA docierają na wyspę wszelkie działania GB są wstrzymane, do dyspozycji ma tylko jednostki rezerwy (max 2000) które może w trakcie wojny dowolnie wysyłać do postawionych już wież.
GA ma 2 dni (albo 3) na podbicie wyspy GB. Pełne zwycięstwo jest osiągane gdy GA zniszczy bank gildii oraz sztab generalny. Statek GA ma pojemność 5k wojska, w czasie tych 2-3 dni GA ma możliwość jeszcze dwukrotnego przysłania wsparcia , taki kurs zajmuje 12h. czyli maksymalnie atakować może 15k wojska. Wojska wykorzystane w obronie myślę że powinny na maksa wynosić 10k, nie wszystkie będą brały udział przez rozmieszczenie obozów ale są w wieżach które dają bonusy do obrony i mają pułapki oraz rezerwę. Nie całe wojsko powinno być angażowane w obronę ponieważ część armii powinna być dostosowana do ataku a nie do obrony.
GA w czasie ataku niszczy budynki produkcyjne GB, w zależności od poziomu budynku i ilości oraz jakości wojsk atakujących jest różny czas niszczenia danego budynku. Gdy budynek zostaje zniszczony GA po zakończeniu wojny bez względu na rezultat otrzymuje 3-dniową produkcję surowca z tego budynku. Palisady i mury spowalniają GA ale nie za bardzo.
Generał GA który przegra bitwę odpoczywa 2h.
GB w tym czasie korzysta z rezerwy, analizuje przebieg bitwy oraz może atakować inną gildię.
Zakończenie wojny – scenariusze:
a) GA wygrywa - niszczy bank gildii oraz sztab generalny:
GA otrzymuje nagrody:
1) Punkty doświadczenia/ gwiezdne monety
2) Surowce które znajdowały się w banku gildii (są to surowce które były w banku przed rozpoczęciem ataku i zgromadzone w czasie ataku gdy GB nie mogło z nich korzystać)
3) Surowce które zostałyby wytworzone przez wszystkie budynki GB przez 3 kolejne dni (np. dla gildii 90 osób, kamieniarze granitu 1lvl będzie to 90%*10k*3dni= 27k granitu)
4) Punkty ataku – służą do tworzenia rankingu atakujących
Wszystkie budynki produkcyjne zostają zniszczone, automatycznie odbudowują się przez 3dni. GB przez tydzień nie może być atakowana więc traci produkcję z 3 dni, a potem ma 4 dni spokoju i zbiera surowce na dalszy rozwój wyspy.
GB otrzymuje doświadczenie/gwiezdne monety
b) GB wygrywa – GA nie niszczy banku i sztabu w limicie czasu (2-3 dni) lub wycofuje się z ataku
GB otrzymuje nagrody:
1) Punkty doświadczenia/ gwiezdne monety
2) Punkty obrony do rankingu obrońców
3) Jakieś bonusy w postaci premii itp.
GA otrzymuje punkty doświadczenia/gwiezdne monety.
Budynki zniszczone przez GA odbudowują się przez 3 dni, niezniszczone pracują cały czas.
Po tygodniu od przegranej bitwy GB znowu może zostać zaatakowane. GA po wygranej wojnie może od razu wysłać wojsko na kolejną bitwę jeśli ma dość wojska, natomiast jeżeli przegrało ma blokadę na 2-3 dni w celu leczenia rannych i oddania hołdu poległym.
Zmiany wewnątrz gildyjne
Wraz z pojawieniem się tego typu rozgrywki wymagane jest rozdzielenie pewnych funkcji w gildii. Jak to jest w innych grach może powstać taka struktura:
a) Sztab wojenny – 5 osób obmyślających strategie ataku, zarządzające wojskami atakującymi , określające jakie wojsko potrzebuje itd.
b) Sztab obronny – 5 osób zajmujących się rozmieszczeniem wież obronnych, struktury wojsk obronnych, umocnień itd.
c) Sztab dyplomacji i wywiadu – 5 osób zajmujących się paktami o nieagresji oraz szukaniem zdrajców w innych gildiach (bo przed atakiem nie wiemy co jest na danej wyspie)
d) Sztab zaopatrzenia – osoby określające kto ile i jakie surowce dostarcza oraz kto jakie wojsko produkuje na cele gildii
e) Rada wojenna – składa się z dowódcy i zastępcy z każdego sztabu, nadają uprawnienia do zarzadzania wojskiem i budynkami, decydują o najważniejszych rzeczach
Możliwe dodatkowe budynki
Sztab kontrwywiadu, powodowałby że GA:
- nie widzi 1 rodzaju jednostki w wieży w raz z liczbą jednostek tego rodzaju
- widzi rodzaje jednostek ale nie widzi liczby jednostek
Poziom tego budynku określałby % zamaskowanych wież obronnych. GA mając ten budynek mogłaby kupić szpiega który niwelowałby ten kamuflaż jednak niecałkowicie. Np. w sytuacji gdy obie gildie mają ten budynek na 5lvl to i tak w 25% obozów wojsko może być częściowo zakamuflowane. Jeżeli generał GA przegrałby bitwę ukryta jednostka nie jest widoczna też w raporcie, zapobiegnie to wysyłaniu generała z 1 rekrutem aby dowiedzieć się co jest w obozie.
Warsztat – każdy poziom tego budynku (max 5) dawałby dwóch pracowników budowlanych. Pracownika można wysłać do zniszczonego budynku aby skrócić czas odbudowy o 50%
Szperacz (na razie nie mam lepszej nazwy) – po wojnie można go wysłać do atakowanych wież i budynków aby odzyskać część broni z jednostek które poległy w danym miejscu. 1 poziom – 5% broni, 2 poziom 10% itd. do 25%.
Uniwersytet – w nim można odblokować dodatkowe funkcje u jednostek np. przy użyciu saletry wyposażyć łuczników w płonące strzały które przyspieszają niszczenie budynków, stworzenie dodatkowych pancerzy itd
Dodatkowe informacje
Zakładając że gildia robi 1 zadanie dziennie i każdy członek średnio otrzymuje 70 monet gildii to gildia może dostać 7k monet gildii dziennie. Aby rozwój wyspy był nie za długi i nie za krótki, czyli według mnie rok to koszt rozwoju wszystkich budynków powinien wynieść 7*365=2555 czyli około 2,5mln monet gildii.
Zakładając że wyspa jest prostokątna to np. z zachodu i południa jest ograniczona górami, a w zachodnio południowym rogu gildia budowałaby najcenniejsze budynki tzn bank i sztab generalny. Północ i wschód to wybrzeże z którego GA mogłoby prowadzić atak i podążać w głąb wyspy.
Zalety jakie widzę:
a) długoterminowe możliwości rozwoju gry
b) Większa grywalność
c) Przydatność monet gildii, saletry
d) Większe zaangażowanie członków gildii
e) Elementy pvp
f) Osoby ceniące indywidualność mogą dalej robić przygody i zająć się swoją wyspą
g) Nie zaburzenie ekonomii gry
h) Nie obciążenie serwerów (wyspa byłaby na kilkadziesiąt osób a nie dodatkowa dla każdego)
i) Motywacja dla graczy – im wyższy lvl tym więcej dostaje surowców i więcej może wysłać wojska
j) Przy dobrze zbilansowanej rozgrywce liczyłaby się najsilniejsza armia tzn elitarni, puszkarze itp. a nie rekruci jako mięso armatnie. Zapotrzebowanie na dobrą broń oraz dodatkowe surowce z wyspy gildii spowodowałyby że opłacalna byłaby produkcja armat, mieczy damasceńskich itp.
Wady:
a) Wysadzenie serwerów, rozerwanie głów programistów
b) Wyspy gildii musiałyby być zrobione w taki sposób aby wejście na nie kilkudziesięciu osób nie zamuliłoby gry tak jak się to teraz dzieje na przygodach
c) Przydałoby się forum gildii tak jak to jest w wielu grach
d) Programiści....
Jeżeli moderatorom/administratorom podoba się ten pomysł to wspomnijcie o tym ludziom z BB, mogę się zająć rozwojem tego pomysłu, analizami itd. (odpłatnie)