1. Blokada automatycznie za pewną ilość zgłoszeń.
2. Głosowanie z wagami zależnymi od historii zgłoszeń i poziomu gracza (nawet najbardziej zdeterminowany spamer nie przejdzie dalej niż przez samouczek).
3. Weryfikacja zgłoszeń i blokad (może być nawet przesiewowa i po dwóch tygodniach).
4. W przypadku powtarzających się akcji z danego IP - blokada na IP. Powtarzające się blokady na IP z danego zakresu - blokada na zakres.
5. Mnożniki za powtarzalność akcji (np. kolejna blokada jest o 10% dłuższa od poprzedniej). Powyżej pewnego progu blokada na logowanie. Może być z komunikatem.
6. Czynnik losowy i utajniony okres. Blokady na 72000 sekund z odliczaniem to zły pomysł.
Dla osób wyczulonych językowo: wyraz ilość w punkcie 1. użyty jest z pełną świadomością i we właściwym znaczeniu, co wyjaśnia trochę pkt. 2.
Co prawda od czasu do czasu może się zdarzyć blokada uczciwego gracza z tej samej Neostrady czy osiedlówki, ale to w pewnych specyficznych przypadkach może być zaleta.
A co do głównego tematu: bardzo łatwe do obejścia dla każdego, kto wie cokolwiek o pozycjonowaniu.
Automat nie jest potrzebny, ludzie sprawdziliby się bardzo dobrze.