Zobacz wyniki ankiety: Czy zgadzacie się z tym?

Głosujących
6. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak

    5 83.33%
  • Nie

    1 16.67%
Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: Kolejny pomysł ds. PvP :-) Tym razem zupełnie inny.

  1. #1
    GrzechuGrek

    Kolejny pomysł ds. PvP :-) Tym razem zupełnie inny.

    Przedstawiam kolejną wersję swojego pomysłu nt. jak wg. mnie mogło, a nawet powinno wyglądać PvP w TSO. To, co przedstawię nie będzie może czymś całkowicie kompletnym, ale powinno przedstawić główną mechanikę walk itp.
    Na początek kilka założeń co do tego co i jak wg. mnie powinno być i na których opiera się mój pomysł:

    1. W tym przypadku to bez znaczenia byłoby czy walki miałby by się toczyć na oddzielnych wyspach czy macierzystych. Ale z pewnością nic na wyspie macierzystej nie powinno zostać zniszczone. Tu w sumie nawet istnienie wysp nie miałoby większego znaczenia.

    2. Jakieś kopalnie granitu, tytanu drwale/leśniczówki drzew egzotycznych itp. to wg. mnie bezsens. Proponowałbym inne rozwiązanie:
    Walki o specjalne surowce/towary/punkty. Np. punkty/monety łupu. Potem można by było kupić za nie coś u kupca np. dodatkowe surowce, doładowania, budynki, premie itp. podobnie jak to się ma w przypadku targowiska gildii za monety glidyjne.

    3. Walki PvP byłyby za zasadzie rzuć/podejmij wyzwanie. Dodatkowo gracz który nie ma ochoty na ustawiczne odmawianie innym graczom propozycji walk, mógłby wyłączyć możliwość rzucania mu wyzwań.

    4. Szanse oraz wynik starcia nie może zależeć od tego kto ile włożył kasy w grę(klejnoty). W sumie to generałowie nie muszą mieć znaczenia w starciu PvP. Natomiast skład armii będzie inaczej ograniczony - o tym dalej. Natomiast ma zależeć od umiejętności taktycznych gracza oraz przewidywania ruchu przeciwnika - no i w pewnej mierze od szczęścia.

    5. Proste mechanizmy nierzadko bywają najlepsze :-)

    Oto jak wg. mnie ma wyglądać mechanizm walk.
    Najpierw gracze, którzy zamierzają się ze sobą zmierzyć, przygotowują swoje armie. I tu zaczyna się pierwsza ważna kwestia: Ograniczenie wojsk NIE BYŁOBY ilościowe, tylko wartościowe! Co to znaczy?
    Otóż każdy rodzaj jednostki miałby odpowiednią wartość punktową, określoną wg. parametrów danej jednostki oraz jej przydatności.
    Np. rekrut miałby 1 pkt, łucznik i ochotnik 2 pkt, konny 6 ptk, wyb. łucznik i żołnierz 4 pkt, kusznik i elitarny po 5 pkt, puszkarz 8 pkt.
    Oczywiście to był tylko przykład, wartości mógłby by być nieco inne.
    Gracz, którzy miałby zbierać armię do pojedynku miałby na to do dyspozycji np. 2000 pkt. tyle samo co jego przeciwnik.
    Dzięki takiemu rozwiązaniu nie byłoby miażdżących przewag "bogatych" graczy nad "uboższymi", gdyż jeden gracz mógłby zrobić pełną armię złożoną z 2000 rekrutów, to drugi gracz nie mógłby wystawić przeciwko niemu 2000 elitarnych. Wiec odpada tu przewaga gracza kupującego ogromną ilość klejnotów ;-]

    Gdy już gracze skompletują skład swojej armii, wówczas przechodzą do następnego etapu, czyli ostatecznego przygotowania swojej armii do starcia.
    Gracz miałby do dyspozycji ponumerowane garnizony - każdy na 200 jednostek bez wyjątku. Do tych garnizonów należy oczywiście przydzielić jednostki z uprzednio skompletowanej armii. Dodatkowo gracze widzą ogólny skład armii swoich przeciwników, ale nie widzą składu ich garnizonów. I tu dochodzimy do najbardziej istotnego punktu całego przygotowania do starcia - gdyż od tego, jak gracze poukładają składy swoich garnizonów, od tego w grubej mierze będzie zależeć przebieg starcia oraz ostateczny wynik.
    To właśnie odpowiednie zorganizowanie składu garnizonów będzie przede wszystkim decydować o zwycięstwie bądź porażce, zatem gracz widząc ogólny skład armii przeciwnika będzie musiał na jej podstawie odpowiednio poustawiać składy garnizonów próbując przy tym przewidzieć ew. skład garnizonów przeciwnika.
    Gdy już wszystko będzie gotowe wówczas następuje walka!

    Walka jest prosta: polega na starciu ze sobą garnizonów w kolejności wg. ponumerowania. I tak dla przykładu walki między graczami A i B: Garnizon 1 gracza A walczy z garnizonem 1 gracza B. Jeśli garnizon gracza B przegra wówczas do walki włącza się jego garnizon 2 który zmierza się z garnizonem 1 gracza A - czyli tym który poprzednio wygrał, ale który będzie już w osłabionym składzie. Gdy najprawdopodobniej wygra garnizon 2 gracza B(nierzadko nieraz zostając nieco osłabiony przez resztę wojska garnizonu przeciwnika), wówczas do walki włącza się garnizon 2 gracza A. itd. Oczywiście może się zdarzyć że jeden garnizon gracza może pokonać np. 2-3 garnizony przeciwnika - wszystko zależy głównie od ich składu.
    Walka kończy się, gdy przegra ostatni garnizon któregoś z graczy, wówczas ten ostatecznie przegrywa starcie.
    Gracze dostają szczegółowy raport przebiegu walk, wyniku oraz tego co zdobył/stracił.
    Tak oto miałaby wyglądać mechanika walk.

    Co do łupów, wygranych itp. mogłyby do gry dojść specjalne surowce/punkty które gracz mógłby wygrywać lub stracić podczas pojedynku z innym. Powiedzmy np. że byłyby to specjalne monety pvp. Handel nimi byłby niemożliwy, ale można by było je wymienić u kupca(w tym celu musiałby dość odpowiedni dział) głównie za surowce, ale też i doładowania, premie bądź nawet specjalne budynki(w tym takie które nie byłyby dostępne na przygodach).
    Za wygraną walkę z innym graczem, zwycięzca dostaje stałą, niedużą ilość takich monet od systemu + pewną ilość procentową zrabowanych od przeciwnika. W zależności od prawdopodobieństwa byłoby to 25%, 50%, 75% bądź w rzadkim przypadku nawet 100%.
    Oczywiście ceny u kupca oraz ilość rzeczy powinny być takie, żeby bardziej zachęcić graczy do pojedynkowania się ze sobą, niż nawet robienia przygód ;-]

    To wszystko wg. mnie jest znacznie lepszym pomysłem i przede wszystkim sprawiedliwym dla wszystkich. Oczywiście zawsze coś by można było zmienić itp. Ja przedstawiłem główny zarys tego całego PvP.

  2. #2
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez GrzechuGrek Zobacz posta
    Otóż każdy rodzaj jednostki miałby odpowiednią wartość punktową, określoną wg. parametrów danej jednostki oraz jej przydatności.
    Np. rekrut miałby 1 pkt, łucznik i ochotnik 2 pkt, konny 6 ptk, wyb. łucznik i żołnierz 4 pkt, kusznik i elitarny po 5 pkt, puszkarz 8 pkt.
    Efekt tego bylby taki, ze wszyscy walczyliby wylacznie rekrutami.

    Gracz, którzy miałby zbierać armię do pojedynku miałby na to do dyspozycji np. 2000 pkt. tyle samo co jego przeciwnik.
    Dzięki takiemu rozwiązaniu nie byłoby miażdżących przewag "bogatych" graczy nad "uboższymi", gdyż jeden gracz mógłby zrobić pełną armię złożoną z 2000 rekrutów, to drugi gracz nie mógłby wystawić przeciwko niemu 2000 elitarnych. Wiec odpada tu przewaga gracza kupującego ogromną ilość klejnotów ;-]
    Zaden dobrze rozwiniety gracz, jesli nie bylby uposledzony, nie rzucalby elitarnych na rekrutow, ze wzgledu na koszty i czas budowy.

    Przewaga obkupionego gracza nie uwidacznia sie w tym, co moze wystawic (bo to samo moga wszyscy, jesli maja podobny level), tylko w jakim tempie (kwestia tego jak szybko jest w stanie produkowac chleb i ile buffow do koszar kupic).

    Gracz miałby do dyspozycji ponumerowane garnizony - każdy na 200 jednostek bez wyjątku. Do tych garnizonów należy oczywiście przydzielić jednostki z uprzednio skompletowanej armii. Dodatkowo gracze widzą ogólny skład armii swoich przeciwników, ale nie widzą składu ich garnizonów. I tu dochodzimy do najbardziej istotnego punktu całego przygotowania do starcia - gdyż od tego, jak gracze poukładają składy swoich garnizonów, od tego w grubej mierze będzie zależeć przebieg starcia oraz ostateczny wynik.
    To właśnie odpowiednie zorganizowanie składu garnizonów będzie przede wszystkim decydować o zwycięstwie bądź porażce, zatem gracz widząc ogólny skład armii przeciwnika będzie musiał na jej podstawie odpowiednio poustawiać składy garnizonów próbując przy tym przewidzieć ew. skład garnizonów przeciwnika.
    Jesli nie beda widziec skladu obozow przeciwnika, to tym bardziej wszyscy beda uzywac rekrutow, bo nikt nie bedzie do armii wlaczal konnych jesli nie ma gwarancji, ze przeciwnik ma lucznikow, ani lucznikow/ kusznikow jesli nie ma gwarancji, ze przeciwnik nie ma konnych.
    Ostatnio edytowane przez sparkz ; 16.06.2013 o 10:11
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  3. #3
    Odkrywca Awatar Kranderga
    Dołączył
    08.04.2012
    Posty
    240
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Nie było, nie ma i w dającej się określić przyszłości nie będzie w settlers online PvP, bo gdyby miało być to by już dawno było. Programiści pracują obecnie nad zupełnie zbędnym systemem badań a nie nad PvP, a te opowiadania w pamiętniku to mydlenie oczu.
    Jeśli nagroda za wygranie będzie od systemy a nie od pokonanego to wszystkie walki PvP będą ustawione np. 1 rekrut na 5 rekrutów i potem rewanż, piękna perspektywa, a jakie pole do popisu miedzy multikontami, czy nawet w gildii mała walka miedzy akcjami bufowania , bo nikt nie wyśle 2000 rekrutów albo innego lepszego wojska dla jakiejś nędznej nagrody.

    Zgodnie z regulaminem powinna być ankieta.

    Chcesz mieć PvP to niestety musisz poszukać innej gry, gdzie nie ma ograniczenia ilości wojska i wygrywa ten co wcześniej grę zaczął.
    Oczywiście, nasz dział techniczny pracuje nad wyeliminowaniem poprawnego działania gry, jednak nie możemy przewidzieć jak długo prace te potrwają. Stan: To nie jest bug.

  4. #4
    Odkrywca Awatar Piotru70
    Dołączył
    08.03.2012
    Posty
    1,008
    Serwer
    Słoneczny Gród
    BB ostatnio się wypowiadało ze ma plany odnośnie PvP więc z miejsca uznaję ten temat za zbędną bzdurę.
    A to że nie podaje konkretów tzn, że chce uniknąć niepotrzebnych uwag że jest tak a miało być inaczej.

  5. #5
    GrzechuGrek
    Cytat Zamieszczone przez Piotru70 Zobacz posta
    BB ostatnio się wypowiadało ze ma plany odnośnie PvP więc z miejsca uznaję ten temat za zbędną bzdurę.
    A to że nie podaje konkretów tzn, że chce uniknąć niepotrzebnych uwag że jest tak a miało być inaczej.
    BB mogło wiele rzeczy mówić. A prawda jest taka, że PvP miało być ponad pół roku temu, a obecnie dość wątpliwe jest to, czy będzie ono w ogóle w tym roku.
    A to że BB coś tam mówiło itp. równie dobrze to może być przykrywką żeby odwrócić uwagę wszystkich od faktu, że tak naprawdę do tej pory niczego wcale jeszcze nie opracowali(może nawet nie zaczęli).
    Szczerze mówiąc to ja czarno widzę te PvP w TSO - o ile kiedykolwiek się pojawi. W następnym roku na początku powiedzą że od połowy następnego roku, a potem okaże się że dopiero coś będzie w 2015 roku itd. W sumie bym się nie zdziwił, jakby w końcu się okazało, że tak naprawdę to tego PvP miało nigdy nie być. I takie właśnie mam przeczucie.
    A to, że wprowadzili system badań, bo niewiele znaczy - równie dobrze mogli to zrobić w celu mydlenia nam oczu. W przyszłości mają dojść kolejne przygody, kolejne jeszcze lepsze nagrody za nie itp. W końcu BB może powiedzieć że tyle tego jest w grze iż wprowadzenie walk między graczami nie miałoby większego sensu bo zamiast tego, to już wcześniej zrobili coś innego bądź wcale.
    Ja jakoś przestaję wierzyć w ich zapewnienia odnośnie PvP. I sądzę, że prędzej całe to TSO upadnie, niż wprowadzą jakikolwiek choćby najmniejszy element tego PvP. Zresztą... wielu graczy przy tej grze trzyma już tylko chat i możliwość rozmowy z innymi. Wielu graczy którzy mieli 50 lvl odeszli z gry, gdyż zwyczajnie się znudzili.

    Btw. W sumie to jak dodać ankietę, jak wszystkie opcje są po... francusku/niemiecku?
    Ostatnio edytowane przez GrzechuGrek ; 16.06.2013 o 15:43

  6. #6
    Odkrywca Awatar Piotru70
    Dołączył
    08.03.2012
    Posty
    1,008
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Jestem pewien że PvP jest stale opracowywane ale jak by na to spojrzeć z góry to jest to projekt którego raczej nie stworza w 3 miesiące. Dlatego im to tak długo zajmuje. Więc to co ty mówisz według mnie jest herezją. Ale wiem ze znajdą się wyznawcy twojej polityki GrzechuGrek

  7. #7
    Początkujący Odkrywca
    Dołączył
    22.03.2012
    Posty
    173
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Ta twoja "ogromna ilość klejnotów" nie ma znaczenia co do posiadanych ilości Elitarnych Żołnierzy czy Puszkarzy przecież jednostki budujesz za surowce. Ilość kleju nie miała by tu najmniejszego znaczenia.
    You Will Never Walk Alone!
    H3ll For Ever!

  8. #8
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Cytat Zamieszczone przez GrzechuGrek Zobacz posta
    Btw. W sumie to jak dodać ankietę, jak wszystkie opcje są po... francusku/niemiecku?
    Ankietę możesz dodać edytując swój pierwszy post. Jak jej nie dodasz, to wątek zostanie zamknięty za niespełnianie warunków regulaminu. A opcje w ankiecie wpisujesz Ty, i nie rób tego, proszę, ani po francusku, ani po niemiecku

  9. #9
    GrzechuGrek
    Cytat Zamieszczone przez Bloodshed Zobacz posta
    Ta twoja "ogromna ilość klejnotów" nie ma znaczenia co do posiadanych ilości Elitarnych Żołnierzy czy Puszkarzy przecież jednostki budujesz za surowce. Ilość kleju nie miała by tu najmniejszego znaczenia.
    Podczas eventu tzw. "Końca Świata" ktoś pisał że ma dwóch weteranów. Nie trudno wyobrazić sobie walkę gracza mającego 5 zwykłych generałów z graczem mającym 5 zwykłych, oraz choćby 1 weterana oraz wyniku tej walki. Przy założeniu że obaj mieliby tą samą ilość populacji.

    Cytat Zamieszczone przez zwolk Zobacz posta
    Ankietę możesz dodać edytując swój pierwszy post. Jak jej nie dodasz, to wątek zostanie zamknięty za niespełnianie warunków regulaminu. A opcje w ankiecie wpisujesz Ty, i nie rób tego, proszę, ani po francusku, ani po niemiecku
    Nie dodam już ankiety, bo to już jest niemożliwe. Można ją tylko dodać podczas pisania pierwszego wątku a nie ponownej edycji.
    A nawet jakby było możliwe, to po jaką chorobę wszystkie opisy opcji są po francusku?! O ile pamiętam, wcześniej nawet nie było tu takich "kwiatków". Niby co to ma znaczyć "Vous pouvez envoyer des réponses" "Vous pouvez envoyer des pièces jointes"?! Ledwie co udało się założyć ten wątek. Dlaczego nie po angielsku?

    Skoro nie da się już dodać ankiety, to wątek do usunięcia.

  10. #10
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Cytat Zamieszczone przez GrzechuGrek Zobacz posta
    Nie dodam już ankiety, bo to już jest niemożliwe. Można ją tylko dodać podczas pisania pierwszego wątku a nie ponownej edycji.
    Sugerujesz zatem, że moderatorzy robią z siebie głupków pisząc w co niektórych wątkach bez ankiety "Proszę dodać ankietę.", która o dziwo się później w wielu przypadkach pojawia

    Sprawdź u siebie jakieś ustawienia językowe bo nikt nie zgłaszał do tej pory takich problemów. Ja mam forum po polsku. Większość graczy pewnie też.
    Ostatnio edytowane przez zwolk ; 17.06.2013 o 16:48

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.