Zobacz wyniki ankiety: Czy chcesz żeby Szkółka Wiejska miała możliwość rozbudowy?

Głosujących
95. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak

    86 90.53%
  • Nie

    9 9.47%
Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Wątek: Szkólka Wiejska - LVL UP!

  1. #1
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    17.05.2013
    Posty
    4
    Serwer
    Nowy Świat

    Szkólka Wiejska - LVL UP!

    Witam wszystkich zainteresowanych! Chciałem poruszyć ten temat już wcześniej gdyż nurtuje mnie ta sprawa... Co myślicie o tym żeby Szkółka Wiejska dostają możliwość rozbudowy?! 1 osadnik na 2 godziny...ludzie, szkoda kleju na to ;-/ Rozbudowa przyniosłaby upragniony skutek w postaci 'dostatecznej' ilości przypływu osadników kosztem jakże nowej drogiej rozbudowy! Temat wydaje mi się otwarty i łatwy do zbalansowania dla twórców gry. Czekam na wasze zdanie, pozdrawiam serdecznie! :-)

  2. #2
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Jakbym czekał aż mi przybędzie osadników z produkcji "naturalnej", to bym chyba robił jedną przygodę tygodniowo Pomyśl jaki musiałby być przyrost w takiej szkółce żeby miał jakiś realny wpływ na ilość dostępnych osadników.

    Licząc analogicznie do pozostałych budynków, levele wyglądałyby mniej więcej tak:
    1 - 120 minut - 12 osadników/24h
    2 - 60 minut - 24 osadników/24h
    3 - 40 minut - 36 osadników/24h
    4 - 30 minut - 48 osadników/24h
    5 - 24 minuty - 60 osadników/24h

    Władyka - 15 minut - 96 osadników/24h

    Nawet mając komplet szkółek z eventu i od kupca, nie wystarczy to żeby pokryć straty nawet z tych średnio wymagających przygód. W sytuacji, gdy z chleba w ciągu doby jesteśmy w stanie zrobić osadników iw ilościach liczonych w tysiącach sztuk, nawet szkoda zawracać sobie głowy levelowaniem szkółki. Poza tym - kto by czekał do następnego dnia na osadników żeby dopiero wtedy móc wrzucić ich do koszar?
    W sumie jedyny pożytek ze szkółek był podczas ostatnich zadań kryzysowych, gdzie trzeba było własnoręcznie wyhodować osadników. Ale nawet bez szkółek, to zadanie, jak i cały ciąg zadań, było wykonalne.

    Oczywiście gdyby to miało kogoś uszczęśliwić, to niechby było. Zagłosowałbym na "obojętnie", ale nie dałeś takiej opcji w ankiecie (choć powinna być). Dlatego pozostanę na samym komentarzu bez oddawania głosu
    Ostatnio edytowane przez zwolk ; 14.06.2013 o 14:57

  3. #3
    Odkrywca Awatar Piotru70
    Dołączył
    08.03.2012
    Posty
    1,008
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Dokładnie. Żeby szkółki miałby w ogóle jakiś sens oprócz pomocy w zadaniach np. kryzysowych to musiały by mieć przynajmniej dwa razy większy przyrost jaki podał post wcześniej zwolk a żeby szkółki były opłacalne to co najmniej 4 razy.

  4. #4
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    17.05.2013
    Posty
    4
    Serwer
    Nowy Świat
    No dobrze zwolk, fajnie to przedstawiłeś wizualnie i ja właśnie jestem za takim pomysłem.
    Mówisz ze przy produkcji naturalnej nie jesteś w stanie zrobić przygody raz na tydzień ale pamiętaj ze to jest tylko jedna Szkółka Wiejska...ona nie ma Ci dać osadników na poziomie 400 dziennie bo nie taki był zamysł tworzenia Szkółki (tak mi się wydaje).
    Ale żeby był jakikolwiek sens kupowania jej to jestem za tym żeby dać jej możliwość rozbudowy i nawet na poziomie 60 osadników/doba daje nam 420 osadników na tydzień całkowicie free!
    To jest już liczba która może zadowolić szczególnie ludzi na niższym poziomie takich jak ja :-)

  5. #5
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez nassgul Zobacz posta
    Ale żeby był jakikolwiek sens kupowania jej to jestem za tym żeby dać jej możliwość rozbudowy i nawet na poziomie 60 osadników/doba daje nam 420 osadników na tydzień całkowicie free!
    To jest już liczba która może zadowolić szczególnie ludzi na niższym poziomie takich jak ja :-)
    Zadowolic ? Przy takim koszcie samej szkolki i koszcie upgradu ?

    Jakby to przeliczyc na chleb, to taniej i lepiej byloby postawic jedna wiecej piekarnie ..
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  6. #6
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    No to przeliczmy na chleb

    1 - 12 osadników/24h - 300 szt chleba
    2 - 24 osadników/24h - 600 szt chleba
    3 - 36 osadników/24h - 900 szt chleba
    4 - 48 osadników/24h - 1200 szt chleba
    5 - 60 osadników/24h - 1500 szt chleba

    A teraz produkcja chleba w piekarni (doliczam 30 sekund w cyklu na transport):

    1 - 411 szt chleba/24h
    2 - 822 szt chleba/24h
    3 - 1233 szt chleba/24h
    4 - 1644 szt chleba/24h
    5 - 2055 szt chleba/24h

    Ilość chleba "uzyskana" na szkółce pracującej przez 24h zostanie wyprodukowana przez piekarnię w 17,5h, czyli można założyć, że 3 szkółki zastąpiłyby 2 piekarnie. Jedyny zysk to tak naprawdę ilość zużytych patentów potrzebnych na postawienie całego łańcucha do produkcji chleba. Poza tym osadnicy z magazynu prowiantu mają tą przewagę nad tymi z "produkcji naturalnej", że można ich magazynować w gwieździe. Po przygodzie zarzucam ludzików na full, zarzucam koszary robotą i na następny dzień mam gotowe wojsko. Nie czekam do następnego dnia aż mi się "urodzą" żeby móc ich zrekrutować. Na etapie podboju wyspy może i to by było przydatne, ale gdy się wchodzi w fazę robienia przygód, przyrost naturalny jest zdecydowanie niezadowalający. Tyle że w tej grze faza podboju wyspy to dopiero początek gry Lepiej już zamiast pakować się w koszty szkółek, zainwestować w silosy, bo to jest prawdziwe ułatwienie w grze.

  7. #7
    konkur4
    Przy tym zakładasz, że każdy goni za lvlem, i robi po 5 przygód dziennie.
    Są różne przyczyny, dla których ulepszenie szkółek miałoby sens, i wyliczenia dotyczące chleba i ludzików z mąki tracą na wartości.
    Podam to na swoim przykładzie.
    Z reguły nie robie przygód, nie gonie za lvlem, a jak już coś zrobie to do gildyjnego, albo raczej z nadmiaru jednostek wynikających ze wspomnianego wyżej, ale raczej pogrzebanego żywcem - przyrostu naturalnego. Prowiant pracuje 24/7, 95% tego, co produkuje się przez 24 godziny, to kosze, pozostałe 5% to najmniejsza paczka emerytowanych, która czasem przydaje sie do gildyjnego, a w przeciągu 2-3 tygodni dochodzi do tego produkcja woni i pokarmu dla ryb. Jak widzisz nie ma miejsca na ludzików z gwiazdy.
    Pewnie nie jestem odosobnionym przypadkiem, ale jeśli teraźniejszy przyrost z władyki i 3 szkółek zaspakaja moje potrzeby, to z możliwością ich upgradowania byłbym dosłownie w siódmym niebie hehe, ale wolałbym, aby marnowały mi sie 3k ludzi będących bez przydziału, niż ich brak i podbieranie zapasu z gwiazdy.
    Więc jestem za.

  8. #8
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    17.05.2013
    Posty
    4
    Serwer
    Nowy Świat
    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    Zadowolic ? Przy takim koszcie samej szkolki i koszcie upgradu ?

    Jakby to przeliczyc na chleb, to taniej i lepiej byloby postawic jedna wiecej piekarnie ..
    Widzę ze już wiesz jaki byłby koszt ulepszenia...To jest kwestia do zbalansowania poza tym nie wziąłeś pod uwagę całej linii produkcji żeby zrobić jeden chleb plus wszystkie patenty które są wymagane. Poza tym liczba 420 osadników tygodniowo bądź więcej (kwestia do ustalenia) free całkowicie mnie zadowala :-)

  9. #9
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    17.05.2013
    Posty
    4
    Serwer
    Nowy Świat
    Cytat Zamieszczone przez zwolk Zobacz posta
    No to przeliczmy na chleb

    1 - 12 osadników/24h - 300 szt chleba
    2 - 24 osadników/24h - 600 szt chleba
    3 - 36 osadników/24h - 900 szt chleba
    4 - 48 osadników/24h - 1200 szt chleba
    5 - 60 osadników/24h - 1500 szt chleba

    A teraz produkcja chleba w piekarni (doliczam 30 sekund w cyklu na transport):

    1 - 411 szt chleba/24h
    2 - 822 szt chleba/24h
    3 - 1233 szt chleba/24h
    4 - 1644 szt chleba/24h
    5 - 2055 szt chleba/24h

    Ilość chleba "uzyskana" na szkółce pracującej przez 24h zostanie wyprodukowana przez piekarnię w 17,5h, czyli można założyć, że 3 szkółki zastąpiłyby 2 piekarnie. Jedyny zysk to tak naprawdę ilość zużytych patentów potrzebnych na postawienie całego łańcucha do produkcji chleba. Poza tym osadnicy z magazynu prowiantu mają tą przewagę nad tymi z "produkcji naturalnej", że można ich magazynować w gwieździe. Po przygodzie zarzucam ludzików na full, zarzucam koszary robotą i na następny dzień mam gotowe wojsko. Nie czekam do następnego dnia aż mi się "urodzą" żeby móc ich zrekrutować. Na etapie podboju wyspy może i to by było przydatne, ale gdy się wchodzi w fazę robienia przygód, przyrost naturalny jest zdecydowanie niezadowalający. Tyle że w tej grze faza podboju wyspy to dopiero początek gry Lepiej już zamiast pakować się w koszty szkółek, zainwestować w silosy, bo to jest prawdziwe ułatwienie w grze.
    Masz absolutna racje ze 90% wszystkich osadników jak nie więcej pochodzi z 'chleba'... Wszystko ładnie i pięknie wyliczyłeś tylko ze w całym tym poście nie chodziło mi o porównywanie "co się bardziej opłaca" lub "chleb VS Szkółka Wiejska" tylko o to żeby dodać możliwość innego zdobywania osadników bądź tez małą konkurencje dla chleba... Jest to unikalny sposób zdobywania osadników gdyż nie używasz patentów i nie musisz się martwic o cala linie produkcji. Piszesz ze robisz produkcje na noc i rano masz w gwieździe...tak działa Szkółka Wiejska tylko ze niczego nie naciskasz i nie kolejkujesz a rano jak się budzisz to masz dana ilość osadników za free. Przy czym free uwzględnia koszt pozyskania Szkółki oraz cenę ulepszeń, tak jak już pisałem wcześniej to jest kwestia dobrego balansu! :-)

  10. #10
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez nassgul Zobacz posta
    Widzę ze już wiesz jaki byłby koszt ulepszenia...To jest kwestia do zbalansowania poza tym nie wziąłeś pod uwagę całej linii produkcji żeby zrobić jeden chleb plus wszystkie patenty które są wymagane.
    Jesli masz niedobor patentow to mozesz sobie zawsze za rownowartosc kosztu szkoly w diamentach te patenty dokupic.

    Koszt ulepszenia nie ma znaczenia dlatego, ze biorac pod uwage, ze jest to budynek specjalistyczny, to koszt bylby wyzszy niz dla piekarnii.

    Poza tym jeszcze jedna wazna kwestia : chleb jest polproduktem ktory mozna wykorzystac na ludziki, a mozna tez wykorzystac na inne sposoby. Szkola dostarcza gotowych ludzikow i w sytuacji gdy ich nie potrzebujesz - nie przerobisz ich np na koszyki.
    Ostatnio edytowane przez sparkz ; 14.06.2013 o 20:46
    "A necromancer is just a really, really late healer"

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.