No to przeliczmy na chleb
1 - 12 osadników/24h - 300 szt chleba
2 - 24 osadników/24h - 600 szt chleba
3 - 36 osadników/24h - 900 szt chleba
4 - 48 osadników/24h - 1200 szt chleba
5 - 60 osadników/24h - 1500 szt chleba
A teraz produkcja chleba w piekarni (doliczam 30 sekund w cyklu na transport):
1 - 411 szt chleba/24h
2 - 822 szt chleba/24h
3 - 1233 szt chleba/24h
4 - 1644 szt chleba/24h
5 - 2055 szt chleba/24h
Ilość chleba "uzyskana" na szkółce pracującej przez 24h zostanie wyprodukowana przez piekarnię w 17,5h, czyli można założyć, że 3 szkółki zastąpiłyby 2 piekarnie. Jedyny zysk to tak naprawdę ilość zużytych patentów potrzebnych na postawienie całego łańcucha do produkcji chleba. Poza tym osadnicy z magazynu prowiantu mają tą przewagę nad tymi z "produkcji naturalnej", że można ich magazynować w gwieździe. Po przygodzie zarzucam ludzików na full, zarzucam koszary robotą i na następny dzień mam gotowe wojsko. Nie czekam do następnego dnia aż mi się "urodzą" żeby móc ich zrekrutować. Na etapie podboju wyspy może i to by było przydatne, ale gdy się wchodzi w fazę robienia przygód, przyrost naturalny jest zdecydowanie niezadowalający. Tyle że w tej grze faza podboju wyspy to dopiero początek gry

Lepiej już zamiast pakować się w koszty szkółek, zainwestować w silosy, bo to jest prawdziwe ułatwienie w grze.