PvP w TSO mogłoby wyglądać w ten sposób, że gracze zostają podzieleni na grupy na przykład od 26-30, od 31-35, od 36-40, itd. pozwoliło by to na początek wyrównać szanse graczy. Następnie tworzone są osobne wyspy podzielone na np. 30 terytoriów, których strzegą wieże obsadzane przez gracza kontrolującego dany teren, a na danym terytorium flaga, której strzeże boss i 199 dowolnych jednostek gracza. Na tym też terytorium znajduje się 1 złoże granitu, 1 złoże rudy tytanu oraz drzewa egzotyczne umożliwiające produkcję desek. Gracz postanawia wziąć udział w wydarzeniu PvP i w odpowiednim interfejsie gdzie widzi szczegóły na temat populacji wyspy może wysłać do wybranej wojsko gdzie dostaje 1 terytorium na start jako bazę i może rozpocząć rywalizację z innymi graczami o kolejne tereny. Do takiej mapy można również wysłać geologa do poszukiwań złóż. Gdyby ktoś był zainteresowany szczegółami mam cały obraz w głowie więc zapraszam do dyskusji.