Z moich obserwacji wynika, że prawdopodobnie problem z logowaniem jest spowodowany zbyt dużym zainteresowaniem grą przez graczy.
Kilka faktów:
1. Problemy pojawiły się w ostatni weekend, czyli zaraz po wprowadzeniu nowego ciągu zadań na klejnoty i budynki.
2. Problem istnieje w „godzinach szczytu”.
3. Osobom oczekującym w kolejce bez względu na miejsce wyspa wczytywała się, gdy ktoś ich odwiedził.
4. Kolejka logowania była wprowadzona dawno temu, ale do tej pory nie było aż takiego zainteresowania grą żeby było to zauważalne.
Hipotetyczne wnioski:
1. Serwery nie symulują naszych wysp nonstop, tylko przeliczają wszystko w momencie, gdy ktoś wchodzi.
2. Stąd „zamrożenie wyspy” jeśli nikt na nią nie wchodzi przez jakiś czas, bo serwery robią symulacje tylko do pewnego czasu wstecz przy wejściu.
3. Po przeliczeniu stan jest aktualizowany w bazie, dlatego przez jakiś czas po „ożywieniu” wyspy można na nią wejść bez kolejki. Bez znaczenia jest kto „ożywił” wyspę.
4. Prawdopodobnie gra jest tak zaprojektowana, że tego przeliczania nie da się rozłożyć na kilka maszyn lub dopiero nad tym pracują.
5. Jak widać udało się przyciągnąć graczy do gry dobrym pomysłem, ale nikt nie przewidział że zainteresowanie przerośnie możliwości obliczeniowe serwerów, które nie zostały wcześniej przygotowane.
Możliwe rozwiązania:
Jedyna możliwość to rozłożyć obliczenia na wiele maszyn. Chmury można kupować na godziny, więc wystarczy liczyć na to że nauczeni złym doświadczeniem projektanci gry poprawią kod tak, że w „godzinach szczytu” będzie na nas pracować większa ilość serwerów.
Niestety pewien niesmak pozostał i pewnie wielu starych graczy odejdzie, a inni nie kupią już klejnotów...