Witam.
Aktualny handel - choć lepszy od poprzedniego - nadal jest dla mnie trochę badziewny. Dlatego przyszedł mi do głowy pomysł na 3 nowe budynki:
GIEŁDA
Budynek ten umożliwiałby handel surowcami i wszystkim innym a'la giełda papierów wartościowych w realnym świecie, wycenianych w klejnotach. Dokładniej, gracze mogliby wstawiać swoje oferty (sprzedaży lub zakupu), gdzie ceny byłyby podane w klejnotach. Gracz, składając swoją ofertę (zakupu lub sprzedaży) podawałby, ile chce sprzedaż sztuk dobra za 1, 10, 100 albo 1000 klejnotów. Podana cena byłaby górnym limitem dla cen zakupu lub dolnym - dla cen sprzedaży. Gra sama by sprawdzała, czy dana oferta ma pokrycie w innych, przeciwwstawnych ofertach. Jeśli tak, to by ją realizowała, a kurs tej wymiany byłby publikowany. Jeśli nie, to byłaby w puli ofert oczekujących. Dzięki temu gracze widzieliby, jaka jest pula sprzedaży i zakupu, dzięki czemu mieliby orientację jak bardzo wyceniać swoje oferty. Kurs byłby ustalany dynamiczne, po każdej transakcji, 24/7 dni w tygodniu. Składanie ofert kosztowo mogłoby być adekwatne do aktualnego handlu (czyli 1 bezpłatnie, reszta za jakąś opłatą). Funkcjonowanie giełdy mogłoby być wydzielone na osobny serwer , wspólny dla wszystkich graczy (im więcej spekulantów tym lepiej). Giełda mogła być dostępna jako osobny budynek lub jako 2 poziom rozbudowy kantoru. Posiadanie giełdy wiązałoby się z koniecznością uiszczania jakiejś stałej opłaty w klejnotach (np. 10 klejnotów na tydzień).
BANK
Bank pozwalałby na składanie depozytów w klejnotach na jakiś procenta. Im dłuższy okres depozytu lub większy depozyt lub wyższy poziom banku, tym większy procent. Posiadanie banku wiązałoby się z koniecznością uiszczania jakiejś stałej opłaty w klejnotach (np. 1 klejnot na dzień). Ponadto posiadanie banku byłoby konieczne do możliwości posiadania giełdy.
POBORCA PODATKOWY
Umożliwiałby budowę budynków, od których posiadania byłaby pobierana opłata w klejnotach, a więc banku i giełdy.