Zobacz wyniki ankiety: Podoba się?

Głosujących
13. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak

    3 23.08%
  • Nie

    10 76.92%
Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Odrobina losowości

  1. #1
    Acoma

    Odrobina losowości

    Stałe złoża surowców jedynie po dwie sztuki z każdego rodzaju, a reszta losowana w chwili podbicia danej prowincji.

    Co by to dało?
    Brak samowystarczalności graczy (chyba, że tak by wylosował serwer), a w konsekwencji większy udział wymiany surowców i tworzenie się grup interesów na rzecz efektywniejszej gospodarki.

  2. #2
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Pomysl bez przyszlosci, zaden racjonalny tworca gry nie wprowadzi takiego systemu ktory gwarantuje sporej czesci graczy pokrzywdzenie juz na starcie.
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  3. #3
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    09.09.2012
    Posty
    13
    Serwer
    Nowy Świat
    Moim zdaniem liczba poszczególnych surowców powinna być stała, ewentualnie +-1 szt ale losowe powinny być ich lokalizacje. To by wprowadziło trochę zmienności w produkcji i całej ekonomii poprzez zmienność i nieprzewidywalność czasu produkcji.

  4. #4
    Odkrywca Awatar Piotru70
    Dołączył
    08.03.2012
    Posty
    1,008
    Serwer
    Słoneczny Gród
    A co ma zrobić gracz, który na samym starcie wylosuje złoża węgla, żelaza i złota. Na czym on ma zarobić aby kupić sobie kamień pod budowę podstawowych budowli. Z drewna? Które i tak jest bez wartości? Zresztą, gdyby komuś losowość nie psaowała to zakłada nowe konto, i tak w kółko, aż mu nie podpasuje ta losowość, więc według mnie pomysł bez przyszłości.

  5. #5
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    09.09.2012
    Posty
    13
    Serwer
    Nowy Świat
    Losowość można dostosować do poziomu odkrycia wyspy i poziomu doświadczenia gracza. Tak jak jest zresztą teraz. Na początku nie masz dostępu do wszystkich surowców. Zdobywają je w trakcie gry. Tylko lokalizacja danego surowca by się zmieniała. Np miedź jest dostępna tylko w 2 sektorach. A losowo można by ja przeżucac na inne sektory. I inne kopalne surowce podobnie.

  6. #6
    Odkrywca Awatar Piotru70
    Dołączył
    08.03.2012
    Posty
    1,008
    Serwer
    Słoneczny Gród
    To jak ktoś ma podbić sektory gdzie jest Chuck i Krwawa Maryna nie mając dostępu do miedzi. Trochę nierealne.

  7. #7
    Osadnik
    Dołączył
    06.05.2012
    Posty
    46
    Serwer
    Kolonia
    kopalnie powinny być losowane na wyspach z przygód, a nie w nieskonczoność tkwić na wyspie maciezystej

  8. #8
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    09.09.2012
    Posty
    13
    Serwer
    Nowy Świat
    Piotru70 ty normalnie nie rozumiesz o co chodzi. Spokojnie przeczytaj moją propozycję i ją zrozum, bo twoje obawy, które prezentujesz są bezpodstawne. Znasz kogoś kto ma możliwość atakowania Chuck-a i Marynę nie mając dostępu u geologa do miedzi? Bo ja nie znam. Napiszę to jeszcze raz liczba kopalń powinna być stała z tolerancją 1 szt, ewentualnie mogłoby być kopalń miedzi o dwie więcej, ale ja nie o tym teraz. Koncepcja poega na algorytmie losowym, który losuje graczowi tylko lokalizację złoża z spośród dostępnych sektorów, a nie ich liczbę, więc nie będzie sytuacji, że gracz z niskim lvl będzie miał tylko kopalnie węgla i złota, skoro geolog nie może ich nawet znaleźć i odwrotnie, że gracz z wysokim lvl nie będzie miał złuż miedzi, skoro jest to jeden z pierwszych dostępnych surowców kopalnych. Geolog po prostu będzie mógł ją znaleść nie tylko w sektorze 2 i 4 jak do tej pory ale w każdym sektorze dostępnym dla egracza w takiej ilości maksymalnie w jakiej występuje, by nie było sytuacji, że będą same kopalnie miedzi. Podobnie wszystkie inne złoża kopalne na każdym etapie gry i podbicia wyspy.

  9. #9
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    09.09.2012
    Posty
    13
    Serwer
    Nowy Świat
    Ponadto już jest pewna losowość wykorzystana przy złożach kamienia i marmuru. Wystarczy ją rozwinąć na inne surowce i zasięg na wszystkie dostępne graczowi likalizacje.

  10. #10
    Acoma
    Aktualnie handel nie jest koniecznością - jest opcją dla przyspieszenia podboju i rozwoju gospodarki.
    Jak na początku tematu napisałem - STAŁE BY BYŁY TYLKO PO DWIE KOPALNIE POSZCZEGÓLNYCH SUROWCÓW - na przykład miedzi, węgla, żelaza ... a dopiero reszta by była LOSOWANA PO PODBICIU danego sektora, a nie po założeniu szablonu wyspy i skopiowaniu danych do nowego profilu założonego przez danego gracza.

    W ten sposób, handel nie tylko by się ożywił, ale - może to dla programistów jest ważne - niemalże koniecznością by było korzystanie ze sklepiku i dofinansowywanie własną gotówką wyspy.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.