TAK
NIE
A
B
C
Jestem za i to dobry pomysł. Najbardziej prawdopodobna jest opcja z rybami. Jeśli chodzi o skrócenie czasu podróży generałów wątpię w to, bo masz doświadczonego generała i zwyczajnego i między nimi jest różnica w czasie, więc nie było by sensu dla doświadczonego generała.
chyba była już taka propozycja Portu na zasadach Opactwa czyli: wielkość 1,5x kratka i robiłby tyle co 4ch Rybaków i to było by najsensowniejsze.
wszystko jurz się miesza
A może tak:
Po pierwsze stocznia działająca jak koszary (można mieć jedną)
Produkuje 2 typy statków: do przewozu towarów i do przewozu żołnierzy. Po pięć na każdy typ od małych (100 pojemności), tanich (koszt w drewnie iglastym) i szybko robiących się (czas w minutach) do dużych (1000 pojemności), drogich (koszt w drewnie egzotycznym, monetach i armatach) i długo robiących się (czas w dniach). Statek zużywa pozwolenie na budowę.
Po drugie port. Port po prostu pozwala załadować i wysyłać statki. Na levelu 1 mieści 1 statek, na levelu 5 mieści 5 statków. Dla uproszczenia dowolnej wielkości. Sztuka jest sztuka.
Mechanika:
Odkrywca jak i generał tracą możliwość samodzielnego przemieszczania się między wyspami. Chcesz wysłać odkrywcę na poszukiwania – przydziel mu statek. Chcesz wysłać wojsko na przygodę – załaduj je na statek. Prędkość podróży zależy od statku, a nie od generała. Aby zmniejszyć wrzask wszystkich poszkodowanych właścicieli szybkich generałów trzeba wprowadzić czar przyśpieszający permanentnie statek 2x. Czar dostępny za klejnoty. Rzucasz na statek i gotowe. Ci co mieli szybkiego generała dostają gratis i po problemie.
Statki do przewozu towarów będą potrzebne do przywiezienia dropu z przygody i kiedy ruszy PvP. Będą dodatkowe wyspy, będzie potrzeba przemieszczania towarów między wyspami. Dodatkowo na ich bazie można by rozbudować handel między znajomymi. Zprzedaż towaru x, y, z za a, b na przykład. Tworzysz flotę ładujesz towar, podajesz co chcesz w zamian i wysyłasz do znajomego. Jak zaakceptuje to flota rusza. Transakcja dokonana. Może być z przesunięciem czasowym – wszak flota potrzebuje czasu na dopłynięcie i powrót.
Jakieś komentarze?
pozwolenia budowlane są na budynki nie statki
Więc gdy chcemy wybudować statek stosujemy pozwolenie okrętowe(wymyślam) i w tedy możemy wyprodukować statek.
Pozwolenie okrętowe można dostać w sklepie za 50 diamentów i 1 patent budowlany(taka trochę wymiana, zarobi BB,a my zyskamy okręty)
co do pierwszego postu a jak najbadziej b jurz morzliwe c w rzyciu nie przejdzie
Rzyć - wikisłownik
Rzyć - Słownik Języka Polskiego
"Żyć czy rzyć, oto jest pytanie"
Pozdrawiam
Zakrecony
Napisałem, że statek zużywa pozwolenie budowlane bo jakoś trzeba ograniczyć ilość statków w grze i wymusić wraz z rozwojem przechodzenie na coraz większe jednostki. Nie musi to być pozwolenie budowlane. Można np. wprowadzić Kapitana do zakupu w tawernie. Statek bez kapitana nie popłynie. Wprowadzając dodatkowo koszt (w chlebie, kiełbasach, napitku i wodzie) za każde wypłynięcie statku można graczy postawić przed dylematem „co posiadać”. Duże jednostki, drogie w utrzymaniu, czy mniejsze i tańsze. Duże jednostki idealne do worzenia wojów na przygody, a małe do wysyłania odkrywców po przygody. A jak dodatkowo średnie jednostki będą szybsze niż inne……. Sama radośćJak się to ładnie zbalansuje to może ciekawie działać. Szczególnie że kiedyś może będzie pvp i dodatkowe wyspy, a wtedy logistyka tego wszystkiego zacznie mieć znaczenie.
Super kapitan, wilk morski i pan oceanów, który przeprowadzi statek przez zdradzieckie wody znacznie szybciej do nabycia w sklepie za jedyne 2k niebieskich<- to do BB. Na moim pomyśle da się zarobić
![]()