Obecnie na serwerze testowym jest możliwość wybudowania budynku, który produkuje osadników.
Zróbmy budynek w którym możemy szkolić odpowiednie postacie. Z jednego osadnika i ileś tam dóbr sprawmy aby stał się naszym odkrywca, geologiem, generałem, a może i w przyszłości jakąś nową postacią.
Bardziej szczegółowo:
1) Geolog - czas szkolenia 1 dzień, aby poznać tajniki wykrycia złóż kamienia (plus prowiant dla szkolonego np. chleb i ryby), aby nasz geolog mógł szukać marmuru musi umieć znaleźć kamień szkolenia trwa odpowiednio dłużej itd.
2) Odkrywca - pierwszy stopień wtajemniczenia - tajniki odkrywania wyspy (kilkudniowe szkolenie pod okiem innego Odkrywcy (to znaczy musimy już mieć odkrywcę), drugi stopień wtajemniczenia podróż z innym Odkrywcą w poszukiwaniu skarbów itd.
Koszty są tu podwójne - nasz doświadczony odkrywca musi być przez jakiś czas oddelegowany do zadań podstawowym i musimy ponieść koszty szkolenia (prowiant).
3) Generał - każdy dowódca uczy się w szkole na giermka (np. tydzień) następnie musi zostać giermkiem naszego doświadczonego Generała, odbyć z nim przynajmniej jedną wyprawę na obóz przeciwników zakończoną sukcesem, po czymś takim sam staje się generałem, ale może mieć pod sobą mała ilość ludzi (30), i w mirę wygrywanych bitew liczebność jego armii może się zwiększać. W przypadku tego generała jego proces regeneracji po bitwie może być odpowiednio dłuższy, ale też ze względu na mała liczebność oddziału mógłby podróżować do przygody szybciej.