Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 11 do 12 z 12

Wątek: Kilka uwag co do gry

  1. #11
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    29.01.2012
    Posty
    9
    Serwer
    Nowy Świat
    Teraz straty są praktycznie 1/1, chyba że masz kasę na 3 ostatnie jednostki i masz przewagę uzbrojenia. Twój "poroniony pomysł" inicjatywy jest w większości gier taurowych/strategicznych. Ten mój pierwszy pkt muszę trochę zmodyfikować. Dzięki bo twój post uwidocznił mi mój błąd. Armia z najniższą/najwyższa (w zależności jak to nazwiemy) inicjatywą atakuje jako pierwsza. Czyli pierwsza inicjatywa (jednostka) wygranego a potem pierwsza inicjatywa wroga. Potem druga inicjatywa tego co wygrał rzut i druga inicjatywa wroga. Co do wypowiedzi "i wtedy nic by nie tracili" jest mało realne bo raczej nie da się zrobić takiej armii żeby jednym ciosem jednego typu jednostki zabiła wszystkich wrogów. Tylko wtedy byś nic nie stracił. Tej twojej wypowiedzi pewnie by nie było jak bym wcześniej zauważył swój błąd.
    Ja osobiście wole pokombinować jakie wojsko wysłać niż widzieć walkę duchów i śmierć 100% wroga i 95% mojej armii. Próbowałem wiele wariantów armii przeważnie ginie tyle samo obrońców co atakujących. (zakładając że się atakuje wroga o takim samym poziomie jednostek).
    Mój pomysł o którym pisałem w poprzednich postach eliminuje "totalną klęskę". Była by ona tylko w tedy kiedy wróg by wylosował wszystkie pierwsze miejsca w kolejce ataku, a jest to nie możliwe bo losowanie było by tylko wśród jednostek o tej samej inicjatywie. Czyli jest jeden z I10, drugi I9, trzeci i czwarty I8 to kolejka jest następująca I10, I9, a losowanie co do pozycji 3 i 4 jest tylko między I8. Idąc tym tropem im nasza armia będzie miała jednostki z wyższą inicjatywą tym będzie ich więcej na początku kolejki. Co do poradników jaka satysfakcja jest z przejścia gry z poradnikiem?? Jak wiesz co zrobić i jak to po co grać.

  2. #12
    Początkujący Odkrywca
    Dołączył
    11.03.2012
    Posty
    80
    Serwer
    Kolonia
    > Ja osobiście wole pokombinować jakie wojsko wysłać niż widzieć walkę duchów i śmierć 100% wroga i 95% mojej armii. Próbowałem wiele wariantów armii przeważnie ginie tyle samo obrońców co atakujących. (zakładając że się atakuje wroga o takim samym poziomie jednostek).

    Chyba żartujesz. Tak to się dzieje podczas walk z bossami. Ale przeciwko normalnym obozom taktyka jest banalna - jeśli wróg ma łuczników, wyślij kawalerię - zabije ich pierwsza i zminimalizujesz straty. Jeśli wróg ma kawalerię, nie wysyłaj nikogo poza rekrutami/żołnierzami - wytrzymają dość słabe uderzenie kawalerii i odpowiedzą bijąc mocniej. W większości przygód normalne obozy przechodzę ze stratą 10-30 rekrutów z pierwszej linii, wybijając po setkę czy więcej jednostek wroga.

    > Mój pomysł o którym pisałem w poprzednich postach eliminuje "totalną klęskę". Była by ona tylko w tedy kiedy wróg by wylosował wszystkie pierwsze miejsca w kolejce ataku, a jest to nie możliwe bo losowanie było by tylko wśród jednostek o tej samej inicjatywie. Czyli jest jeden z I10, drugi I9, trzeci i czwarty I8 to kolejka jest następująca I10, I9, a losowanie co do pozycji 3 i 4 jest tylko między I8. Idąc tym tropem im nasza armia będzie miała jednostki z wyższą inicjatywą tym będzie ich więcej na początku kolejki.

    Wtedy produkuje się tylko jednostki z najwyższą inicjatywą, które uderzą pierwsze i wróg nie będzie miał szansy odpowiedzieć. Jednostki wolniejsze będą nieprzydatne, chyba że będą zdolne wytrzymać pierwsze uderzenie. Więc jednostki z wysoką inicjatywą musiałyby być dość słabe - żeby armia z samych I10 nie wygrywała wszystkich bitew - a jednostki z niską: odpowiednio silniejsze, żeby nie ginąć. Ten system jest właśnie już w mechanice walki, w postaci słabych kawalerzystów bijących jako pierwsi i wytrzymalszych żołnierzy/rekrutów, którzy działają później. Stworzenie jednostek o wytrzymałości żołnierza lub sile w/łucznika działajacych w inicjatywie kawalerzysty sprawiłoby, ze wszystkie te trzy jednostki stałyby się nieprzydatne, a produkowanoby tylko tę jedną uber-jednostkę. Co jest bez sensu.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.