
Zamieszczone przez
Fourola
Nie da rady podwajać surowców, doświadczenia, nagród.
W grach występuje coś w stylu 'strona klienta' oraz 'strona serwera'.
Jeżeli za szybko klikniesz, dostaniesz parę razy więcej czegoś w menu gwiazdy lub doświadczenia, możesz nawet wbić poziom.
Jednak tylko Ty to widzisz, w swojej przeglądarce, a u innych jest w porządku. Po jakimś czasie, gdy połączysz się z bazą danych, dane są uaktualniane na poprawne. Zapobiega to tysiącom bezsensownych zapytań wysyłanych do bazy danych.
Tak samo mogę sobie grać w jakąś grę tekstową, gdzie występuje energia. Widzę, że mam jej 10/10. Za pomocą javascriptu mogę bez problemu sobie ustawić 500/500 energii, ale to mi nic nie daje - to się dzieje po stronie klienta, mojej przeglądarki. Podobnie jest w tej grze.
Oczywiście w pewnych prostych grach bez multiplayera można zmieniać swoje statystyki, przedmioty, atrybuty, jeżeli się na tym znamy. Jednak w grach multiplayer nie da się tak łatwo oszukiwać w ten sposób. Przypadki, wyjątki, błędy się zdarzają, jednak to, o czym mówisz - nie działa.