Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Wątek: sens gry - czas na jej obsługę

  1. #1
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    01.06.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Słoneczny Gród

    sens gry - czas na jej obsługę

    Kilka podstawowych załozeń:
    1/ gracz ma ograniczony czas na grę do 30 minut dziennie
    2/ nie mam kasy na wydatek
    3/ nudzi mu się notoryczne powielanie operacji, tym bardziej tych któych nie może wykonać w czasie 30 minut


    W sumie chodzo o to że gra mogłaby stać się bardziej uznaną, przez wielu wiecej graczy obleganą gdyby nie monotonia.... bo:

    a/ notorycznie trzeba używać geologów,gdzie tu sens.. powinni przeszukiwać teren - znajduować te standardowe złozą jeden raz , a potem aby nie byli nieużyteczni idą dalej ...szukać np złoża specjalne ...coś w rodzaju ewnetu ... ewent nie musi wystapić za każdym razem ..... może być składową ilosci logowań, ilosci walk (jakiegoś wzoru o ktorym żytkownicy nie wiedzą a któy wpływa na częstotliwość wystąpienia ewentu)

    b/ uzupełnianie zapasów wody, n awyższym pzoiomie gry potrzeba kilkadziesiąt studni, czas budowy 1 minuta a wieć tracimy co dwa dni 30 minut na samo przeklikiwanie , oczywisćie ktoś moze zbudować studnię bez dna ...ale koszt kamieni czyli trzeba wydać jakieś 100zł

    c/pola zbożą , podobnie jak wyzej ... można kupić silosy ktore napełniają nam owe pola ..znów wydatek w złotych .. (nie używałem nie wiem jak to działa jak większosć...opis przy silosie jest nikły)

    d/ kopalnie które notorycznie trzeba budować... choć surowce są w tym samym miejscu i te same surowce... po co to .. i czas na budowę liczony w minutach na każdą

    e/ a jeśli już ma być tak jak jest to moze kolejka budowania na 20 slotów w standardzie bo wtedy da się coś sensownie ustawić

    reasumując:

    stara gra , do której z przyjemnoscią wróciłem, niestety chęć zysku osób piszących - wygórowane stawki , skutecznie mnie zniecheciły do zakupu kamieni ..co więcej... monotonia gry ja położyłą.... według mnie zasoby wody i zboża powinny być niewyczerpalne, materiałów i minerałów powinny być odnawialne , ale ich ilosći do wydobycia powinny być 10 większe, czyli że kopalnia żelaza powinna mieć nie 500 a 5000 rudy ...i w podobnych relacjach inne kopalnie , wtedy już by to wyglądało inaczej,

    w grze powinno się postawić na ekonomikę, na spsoób gry - walki ... na grupowe potyczkji pomiędzy gildiami....a nie na bezgraniczne klepanie i budowanie tego samego.....

    pozdrawiam graczy ...

    PS... usunięcie konta powinno być elelmentem konwencjonalnym w menu uzytkownika
    Ostatnio edytowane przez perfectboy ; 06.06.2012 o 20:29

  2. #2
    Osadnik
    Dołączył
    30.04.2012
    Posty
    10
    Serwer
    Kolonia
    i tym sposobem myślenia najlepiej logować się raz w tygodniu albo w miesiącu albo najlepiej ustawić to tak by raz w roku się zalogować
    zasada jest prosta, masz czas to grasz nie masz to nie grasz... by zwalczyć monotonię masz przygody wiele przygód, do tego co jakiś czas eventy
    może za jakiś czas wprowadzą PvP co całkowicie zmieni oblicze gry...

    zgodzę się że można by było trochę zautomatyzować ale nie w taki sposób jak ty proponujesz...
    np przykład studni głębinowej, faktycznie jest to uciążliwe i mogłoby być np tak że buduje się jedną (10 desek Liść 15 marmuru)
    obecnie można tylko przyśpieszyć wydobycie wody, ale nie można np jej pogłębić (zwiększyć zasobu)
    proponowałbym właśnie taką możliwość... opcja ta np dodawałaby dodatkowe 1500 wody,
    ale kosztowałaby to nas już np 15 desek liść i 23 marmuru (50% drożej niż nowa studnia obok)
    kolejny poziom kosztowałby np 20 desek i 30 marmuru (czyli koszt 2 studni) a dawałby nam kolejne 1500 złoża wody

    czyli studnia pogłębiona np 4x kosztowałaby łącznie:
    10+15 (D.Liść+Marmur) (standardowa cena 1500 wody)
    15+23 (D.Liść+Marmur) (1 pogłębienie +1500 wody)
    20+30 (D.Liść+Marmur) (2 pogłębienie +1500 wody)
    25+37 (D.Liść+Marmur) (3 pogłębienie +1500 wody)
    30+45 (D.Liść+Marmur) (4 pogłębienie +1500 wody)
    ---------------------
    100+150 (D.Liść+Marmur) (standardowa pojemność + 4 pogłębienia = 7500 wody)

    czyli za tą samą cenę można by postawić 10 studni które 10x szybciej wydobywałyby wodę... a do tego mają pojemność 15,000...
    ale coś za coś musi być ;>


    - rozbudowa byłaby tak jak teraz, czyli nie zajmująca kolejki budowania
    - można by sobie doładować ile by się chciało ale każdy poziom kosztowałby 50% tego co nowa studnia + koszt ostatniego poziomu
    - co jakiś czas i tak trzeba by było wybudować nowe jak koszta pogłębienia przekroczyłyby opłacalność
    bądź ograniczyć poziom rozbudowy, choć wolałbym 1 opcję gdzie można by zbudować nawet wielką studnię wielkim nakładem

    oczywiście nawet teraz sobie ludzie radzą... Ci leniwi po prostu kupują wodę od zarobkowiczów którzy takie studnie stawiają
    Ostatnio edytowane przez Booryss ; 06.06.2012 o 21:21

  3. #3
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    31.05.2012
    Posty
    7
    Serwer
    Nowy Świat
    Zgadzam się z brakiem sensu obecnych rozwiązań.

    Studnie czy kopalnie zakładane bezpośrednio na złożu nie ma sensu rozbudowywać.
    Bez sensu wydaje się również wybużanie po to by zbudować w tym samym miejscu.

    A pola uprawne to już totalna abstrakcja wraz z silosami.
    Zawsze sądziłem że zboże z pól trafia do silosów, ale tu odwrotnie.

    Czy nie lepszym rozwiązaniem były by odnawialne pola czy studnie.

    W przypadku pól zamiast silosów zastosować czas odnowienia skracany np. nawożeniem.
    Nawóz mógłby być produkowany naprzykład: w stajni jako podstawowy a w kompostowni ulepszany.
    Napewno takie rozwiązanie było by sensowniejsze.

    Ze studniami to trudno powiedzieć gdyż niewyczerpalna jest na 50lvl-u

    I w przyszłości gdy będzie dostęna możliwość walki PvP może nawet podboje, do 50lvl-a powinna być ochronka.
    Lecz ze względu na czas dotarcia do 50lvl wielu graczy, bardzo wielu graczy, poprostu się znudzi.

  4. #4
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    01.06.2012
    Posty
    2
    Serwer
    Nowy Świat
    Zgadzam się z przedmówcą.

    Wg mnie - również system walki jest do bani... Wysyłam atak na "bandytów" - 15 łotrzyków i 20 miotaczy kamieni - > czy wyślę 30 rekrutów i 30 łuczników, czy też wyślę 100 rekrutów i 50 łuczników - straty są te same. Gdzie sens? Gdzie logika?
    Poza tym - przy powtórce walki oglądanej w wiadomościach - sorki, ale wieje nuuuuudą. W Ogame nie było żadnych animacji przy walce, ale sama walka była o wiele bardziej emocjonująca.
    W sumie wydaje mi się, że jest to gierka bardziej ukierunkowana "Farmowo", przy okazji twórcy są nastawieni na zysk ze sprzedaży "klejnotów", ale mnie na klejnoty nie naciągną Na razie gram od 5 dni, bo gierka jest luzacka i mam spory sentyment do starych "Settlersów", ale na dłużej to mnie chyba nie wciągnie

  5. #5
    Początkujący Odkrywca Awatar Herr_Uther
    Dołączył
    29.02.2012
    Posty
    157
    Serwer
    Nowy Świat
    W ogóle nie rozumiem jaki jest sens rozpoczynania przygody z jakąkolwiek grą MMO (czy przeglądarkową czy zwykła) jeżeli się ma jedynie 30 minut dziennie na grę - w 30 minut to można sobie zrobić kanapki i kawę ale nie grać w jakąkolwiek grę - nawet zwykła, singlowa gierka wymaga przeważnie więcej czasu! A powtarzalne operacje są podstawą KAŻDEJ gry - czy to RPG, czy FPP, czy strategie czy nawet Tetris - w każdej jednej grze powtarza się do znudzenia te same czynności! Dalej - wszystkie elementy które wymieniłeś są tzw. elementami uciążliwymi, które likwiduje się kupując premkę czyli klejnoty - tak jak powyżej występują one w KAŻDEJ "darmowej" przeglądarkówce, gdyż musi występować jakiś element zmuszający gracz F2P do bycia "sponsorami" w mniejszym lub większym stopniu. Mała ilość złota w złożach czy konieczność budowania wielu studni czy pól to NIE JEST "pomyłka" programistów czy jakieś niedopaczenie twórców silnika - tak ma być, gracz darmowy musi mieć cały czas pod górkę i musi mieć cały czas presję na wykupowanie klejnotów. Jeżeli nie podobają Ci się te elementy - przejdź na jakąś grę, w której zamiast dobrowolnych wpłat i zasady F2P jest abonament. Albo graj na serwerze testowym - tam masz zawsze maks surowców, zawsze maks klejnotow, wszelkie mozliwe budynki premium etc.
    "We are monetizing all the weakness of people" - Teut Weidemann, lead designer of Settlers Online

  6. #6
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Martinezik75 Zobacz posta
    Wg mnie - również system walki jest do bani... Wysyłam atak na "bandytów" - 15 łotrzyków i 20 miotaczy kamieni - > czy wyślę 30 rekrutów i 30 łuczników, czy też wyślę 100 rekrutów i 50 łuczników - straty są te same. Gdzie sens? Gdzie logika?
    Sens i logika działania walki była na tym forum wyjaśniana ze 20 razy, poszukaj w starych tematach.

    @rosenberg.

    - studnia na 50 levelu jest niewyczerpana tylko z nazwy, jedyna niewyczerpana studnia w grze nazywa sie 'mlyn wodny'/
    - wyczerpane kopalnie sie burza, żeby ograniczyć możliwości produkcyjne gracza; złoża znajdują się w tym samym miejscu, żebyś nie musial przenosić magazynów.
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  7. #7
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    01.06.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Słoneczny Gród
    każdy będzie to widział inaczej...skoro wracamy do klasyki gier... to trzeb pamietać że gra w nią mały Jasio lat 12, starszy Jan lat 22 i starsi którzy zapewne pamiętają settlersów z amigi ... rozumię idee dzisiejszych produkcji ...w dobie internetu wyrwać kasę od ludzi ... rzecz jasna i naturalna .. w końcu za coś programiści muszą żyć... ale apeluję za rozsądkiem...

    rozwinięty gracz w sensie prowadzonej gry może sobie zafundować studnię która tak jak napsiał Booryss będzie miała więcej zasobów, ale i więcej będzie kosztować, podobnie z kopalniami, nie musielibyśmy tak często budować....

    Ja wiem jedno że jako najstarszy gracz ...zalogowałem się chętnie...ale przerośnięta komercja zniszczyła chęć dalszej gry ...a szkoda ...

  8. #8
    Początkujący Odkrywca Awatar Herr_Uther
    Dołączył
    29.02.2012
    Posty
    157
    Serwer
    Nowy Świat
    Realia są takie, że na 100 graczy nawet i 99 może zrezygnować z powodu "komercji" ale jednak ten jeden zostanie, coś tam sobie kupi od czasu do czasu i to tylko i wyłącznie o tych graczy walczy firma. Tak jest w TSO, tak jest w LOLu, w Grepolis, w ********ch - w każdej "bezpłatnej" grze, od tego nie uciekniesz.
    "We are monetizing all the weakness of people" - Teut Weidemann, lead designer of Settlers Online

  9. #9
    Odkrywca Awatar Hakardrag
    Dołączył
    04.03.2012
    Posty
    340
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Przerośnięta komercja .... ??? hehehehe

    Utrzymanie serwerów kosztuje, wszelkie prace nad Grą także trzeba opłacić .... itd. Jeśli już mowa o komercji, to trzeba zauważyć, że nie ma opłat za samą grę, a to co kupujemy jest z zyskiem dla naszej wiochy, więc o jakiej komercji tu mowa ? Nie chcesz nie kupuj a i tak Cię z Gry nikt nie wyrzuci

  10. #10
    Osadnik
    Dołączył
    19.02.2012
    Posty
    38
    Serwer
    Nowa Ziemia
    @rosenberg

    Podnoszenie poziomu kopalń to w pewnym momenciu mus, żeby nie czekać wiecznie na podstawową surówkę. Bo dobra gospodarka chodzi tip top. Jedyny problem jest tylko z wodą, bo nie każdy może pozwolić sobie na kupienie parunastu młynów wodnych. Ale i ten problem łatwo się rozwiązuje, kupując od innych graczy.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.