Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Dom Władyki - Informacje

  1. #1
    Osadnik
    Dołączył
    17.05.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Kolonia

    Dom Władyki - Informacje

    W wielu grach w magazynach są dostępne statystyki gdzie oprócz ilości materiału znajdują się informacje o produkcji, bardzo przydatne było by gdyby magazyn jak najeżdżasz na wybraną pozycje pokazywał oprócz ilości/max ilości podawał produkcje w szt / 1 h np:

    drewno iglaste
    posiadasz : 1000 /4200
    produkujesz : 22 / 1 h

    wiem że za chwile zostanę zbojkotowany że można łatwo sobie to policzyć itd spisując czas produkcji oraz ilość budynków można? ale po co tracić czas ? to tak jak powiedzieć managerowi nie używaj narzędzi do zarządzania policz zasoby na liczydle...

  2. #2
    Avanger72
    Gorąco popieram ten pomysł. O ile dobrze pamiętam, to chyba było coś takiego w pierwszej części Settlersów, tyle że w postaci wykresów. Ale może się mylę. W każdym bądź razie taka informacja jest na pewno bardzo przydatna. Pomysł bym rozszerzył o informację, ile danego materiału "schodzi" do dalszej produkcji lub o podanie bilansu. Przy bilansie ujemnym wiadomo byłoby, czy trzeba dobudować/podwyższyć budynki, czy ograniczyć popyt.

  3. #3
    Początkujący Odkrywca Awatar Herr_Uther
    Dołączył
    29.02.2012
    Posty
    157
    Serwer
    Nowy Świat
    W grze nie da się obliczyć ile będziesz otrzymywał surowca bo jeżeli produkcja trwa np 31 minut, to masz nierówną ilość produkcji w godzinę - raz będzie to 1 cykl pełny, za drugim razem załapiesz się na dwa - i daje to istotną różnicę bo raz masz 1 surowiec na godzinę a raz 2 - którą z nich system ma wyliczyć? Sprawa jest banalna, ale jeżeli masz kilkanaście budynków produkujących surowiec, to raz wychodzi Ci 10 bali na godzinę a raz 20 - a to jest różnica istotna... Do tego niektóre cykle wchodzą "na styk" i masz minimalne, występujące w sposób losowy przestoje, czasami kopalnie "przerzucają się" na inne, odległe złoże i czas produkcji się momentalnie zwieksza, w późniejszej fazie gry na większość złóż rzuca się buffy etc.
    "We are monetizing all the weakness of people" - Teut Weidemann, lead designer of Settlers Online

  4. #4
    Avanger72
    Serdeczne sorki, ale w tym dziale podpowiadamy, co można by zmienić lub co należałoby wprowadzić.
    Mr Uther, sprawy techniczne nas nie interesują. Faktem jest, że w innych grach takie statystyki funkcjonują. Jeśli będzie można coś takiego wprowadzić to informatycy dadzą sobie radę

  5. #5
    Osadnik
    Dołączył
    17.05.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Kolonia
    Herr_Uther nie masz racji - takie dane często są statystyczne twoje teorie nie mają zastosowania. Gra jest zbiorem zmiennych mogą one na siebie wpływać ale dalej jest to zależność tylko i wyłącznie zmiennych. jeśli np kopalnia ma 2900 węgla to na 1 h wydobywasz pewną ilość po upgradzie będzie ona większa ale i tak stała wystarczy by scrypt sumował wydobycie z danych kopalni i podawał je w tabeli banalna sprawa. Przy budynkach typu tartak jeśli nie załapie jakiegoś cyklu bo nie będzie miał drewna to informacja jest pomniejszona o ten cykl proste, natomiast jeśli dostanie buffa ten cykl jest powiększony o wartość buffów i to wszystko.
    Nigdy nie uzyskasz dokładnych danych idealnie ale będziesz miał pogląd i będziesz mógł planować rozwój.

  6. #6
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    05.06.2012
    Posty
    1
    Serwer
    Czarci Gaj
    Wystarczy prosta produkcja/odzyskiwanie na godzinę przy surowcach podstawowych (uzyskiwanych z kopalni/lasów) na pełnej wydajności ,w przypadku odtwórczych tak samo ale dodatkowo ile danych surowców podstawowych jest w tym samym czasie pobieranych. Jeżeli danego surowca brakuje lub nie jest wytwarzany w dostatecznej ilości to wystarczy zaznaczyć go kolorem czerwonym i tyle
    Taka ilość informacji wystarczy w zupełności do ogarnięcia problemów surowcowych
    Ostatnio edytowane przez kronos55 ; 06.06.2012 o 21:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.