Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4
Pokaż wyniki od 31 do 39 z 39

Wątek: Handel

  1. #31
    Osadnik
    Dołączył
    01.03.2012
    Posty
    34
    Serwer
    Nowa Ziemia
    jest popyt, jest podaż uważam , że wprowadzenie automatycznego kupca popsułaby całą zabawę z handlem. Jest spore urozmaicenie do gry i najciekawsze jest to, że nigdy nie wiesz czy uda Ci sie upolować jakąś okazje, albo sprzedać coś super drogo. Tak jest też w prawdziwym życiu-raz za ziemniaki płacisz 0,50 zł, a raz 5 zł...

  2. #32
    Osadnik Awatar Baranicomber
    Dołączył
    07.05.2012
    Posty
    69
    Serwer
    Kolonia
    Jak mówi Herr_Uther, stałe ceny zniszczą rynek. Zgadzam się z tym, nie dla tego, że zarabiam na allegro (nie wydałem na tą grę ani grosza, nie zarobiłem na niej ani grosza i nie zamierzam tego zmieniać. Gra jest dla mnie formą rozrywki a nie biznesem ani drugim życiem). Stałe ceny byłyby bardzo krzywdzące.
    Przykład: licząc koszty kopalń, czas wyrobu itp. Marmur wyceniony by został np. na 6 monet za paczkę (teraz chodzi koło 20).
    Teraz ludzie sprzedają np. paczkę za 18 monet, ktoś słaby bardzo potrzebuje marmuru (np. ma tylko jeden kamieniołom i paczka marmuru to dla niego 3 dni zbierania), wiec bardzo chętnie kupi sobie ten marmur za 18 monet. Cieszą się i sprzedający i kupujący. Powiedzmy, że marmur zostanie wyceniony także jako 250 mieczyków brązowych za paczkę. Komuś rozbudowanemu nie będzie się chciało sprzedawać paczki za 6 monet, tylko za mieczyki... Ale, ktoś słaby nie kupi marmuru za mieczyki... bo? bo jest słaby i mieczyków nie ma, a te co ma są mu potrzebne i nie chce ich sprzedać. Tak więc nie ma wcale handlu. Ktoś rozbudowany jest pokrzywdzony, bo nie kupił ani monet ani mieczyków, ktoś słabszy jest pokrzywdzony, bo nie kupił marmury. Przykład ten jest bardzo uproszczony, ale mam nadzieję, ze wystarczy.

    Najlepsza zasada mówi: Towar wart jest tyle ile ludzie chcą za niego zapłacić.

    Przykład: Ile warta jest woda mineralna? powiedzmy 2 zł za butelkę. Ile warta jest woda ze studni? Zdecydowanie mniej. Ile wart jest kilogram złota? Zdecydowanie więcej.
    Sprzedasz wiaderko wody ze studni za kilogram złota? Oczywiście!

    Teraz wyobraź sobie, że idziesz z jakimś kolesiem przez pustynię, przed wami tydzień drogi, każdy z was ma 2kg złota i wiaderko wody ze studni.
    Sprzedasz mu wodę za 2 kg złota? hmm...?

    Ile warta jest woda? Czy należy wprowadzić ustaloną cenę? np. 0.5 grama złota za wiadro wody?

    Można sparafrazować zdanie "królestwo za konia" i powiedzieć "królestwo za wiadro wody".
    Inteligentni ludzie robią inteligentne rzeczy żeby głupi ludzie mogli być jeszcze głupsi...

  3. #33
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    05.03.2012
    Posty
    4
    Serwer
    Nowy Świat
    Cytat Zamieszczone przez Levaan Zobacz posta
    Co do pierwszego się w całości zgadzam, lecz co do drugiego mam pewne wątpliwości. Wiele osób na handlu wystawia czasami dziwne oferty przykładowo 400 mieczy z brązu za 5 bali drewna iglastego kompletnie przez pomyłkę. Idąc Twoim tokiem rozumowania handel polegałby na zwykłym przeglądnięciu ofert, znalezieniu tego co daną osobę aktualnie interesuje i kliknięcie przycisku wysłanie oferty aby daną ofertę zrealizować i dostać to czego szukamy bez oczekiwania na akceptację z drugiej strony, lecz jest pewien problem ponieważ jak wiadomo surowce się kończą i uniemożliwia to handel. Więc idąc dalej Twoim tokiem rozumowania jeżeli np. gość wystawia ofertę j/w i pojawia się ona na handlu to wiadomo że kilka lub kilkanaście osób może ją zaakceptować i gość w tym momencie (gdy będzie dostępna taka opcja o jakiej wspominasz w pkt. 2-gim) jest w plecy. Lecz co się stanie jak nie będzie miał wystarczających zasobów surowcowych w magazynie? Będzie minusować stan surówki w magazynie? Nie wiem czy jest to dobre rozwiązanie ponieważ ogromne grono osób wystawia oferty i potem je odrzuca ze względów braku surowców jakie to wystawił na handlu lub ze względu na to że się pomylił ale to być może moja chora wyobraźnia każe mi tak pisać
    Pomimo tego co tu wypociłem i pokręciłem uważam że punkt 1 jest bardzo dobry pomysłem lecz drugi do rozważenia bo fakt faktem ale odrzucanie ofert denerwuje każdego kto znalazł ciekawą ofertę na handlu i już tylko czeka na akceptację, po czym dostaje wiadomość która zawiera treść twoja oferta została odrzucona.
    Jestem za żeby wcielić takie i podobne plany w życie.
    Prostym rozwiązaniem było by blokada ze nie można wystawić więcej transakcji niż ilość posiadanego surowca i system by blokował tą ilość albo zabierał na czas oferty. Następnie po zakończeniu czasu lub usunięciu oferty z handlu surowce były by zwracane.

  4. #34
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    26.01.2012
    Posty
    6
    Serwer
    Nowy Świat
    Cytat Zamieszczone przez Herr_Uther Zobacz posta
    Wprowadzenie sztywnych cen nie tylko nie pomoże rynkowi ale wręcz zabije handel (bo przy sztywnych cenach a zmieniającym się popycie/podaży na towary w pewnym momencie przestanie się opłacać sprzedawać większość surowców) - przykład historyczny: Polska w czasach komuny. A zjawisko handlu wirtualnymi przedmiotami za realną kasę jest powszechne i występuje w każdej grze MMO, można z tym walczyć ale nie można wygrać :-) Wprowadzenie sztywnych cen spowoduje, że ludzie tym bardziej będą sprzedawać na allegro, bo po co mają tracić na handlu za określony przelicznik jeżeli mogą sprzedać za realną kasę - jeszcze raz namawiam do zapoznania się z historią ekonomii, jeszcze żadnemu rządowi nie udało się wprowadzić stałych cen i jednocześnie nie pobudzić czarnego rynku
    zgadzam się z tobą ze sztywne ceny popsują rynek , ale inna sprawa jest gra i zabawa , inną sprawą jest realne życie , nie można porównywać gry do życia , ( np : nikt mądry nie skoczy z dachu 20 piętowego budynku bo tak robią w grach ) podawanie przykładów by zapoznać się z historią ekonomi jest nie poważne bo inne zasady działają w świecie wirtualnym a inne z rzeczywistym , bo jak chcemy tak urzeczywistnić grę to powinni wprowadzić podatek dochodowy , rozdzielmy grę od życia . Jeżeli wejdzie w settlers tryb gry PvP to co w tedy powiesz jak taki (oszust ) najedzie twoje wirtualne państwo i wygra ? (nie wiem na jakich zasadach będzie PvP ale może się okazać że będzie można zabierać jakąś większą część surowców lub zdobywać twoje tereny ) to wtedy też będziesz tak samo mówił lub zaczniesz się dopiero w tedy zastanawiać co zrobić i szukać jakiegoś rozwiązania po fakcie ? sądzie ze lepiej zacząć teraz nad tym się zastanawiać i szukać jakiegoś rozwiązania które by było dobre dla uczciwych graczy

  5. #35
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    29.05.2012
    Posty
    1
    Serwer
    Kolonia
    Ja bym zmienil w handlu to, ze sie nie da wycofac oferty handlowej wyslanej do gracza i trzeba czakac, az albo odrzuci albo nic nie zrobi a jak zauwazylem to surowiec ktorym sie chce zaplacic jest pobierany z magazynu i moze byc pozniej potrzebny i nie ma go. Albo przedawnienie oferty handlowej. Po zlozeniu oferty,jezeli druga strona nie zaakceptuje lub odrzuci oferty,to ta oferta sama znika.
    Moj pomysl jest potrzebny na gwalt i zgodzi sie ze mna wiekszosc hanlarzy.
    Ostatnio edytowane przez oneshottwohit ; 06.06.2012 o 19:33

  6. #36
    Osadnik
    Dołączył
    01.03.2012
    Posty
    34
    Serwer
    Nowa Ziemia
    popieram, trzeba coś z robić z pobieranymi surowcami z magazynu. Mi ostatnio pobrało piłki na dobę, tylko po to żeby następnego dnia do mnie wróciły...

  7. #37
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    28.05.2012
    Posty
    2
    Serwer
    Kolonia
    Wszyscy dobrze myślą ale robią problemy z zasobami surowców - proste rozwiązania:
    1) dodać magazyn handlowy w kantorze i pobierać od razu zadeklarowaną ilość materiału na sprzedaż do magazynu transferowego w kantorze
    2) zwiększać pojemność owego magazynu co lvl budynku
    3) dodać możliwość odnawiania ofert jednym kliknięciem
    - takie zmiany zautomatyzowały by większość czynności

  8. #38
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    21.05.2012
    Posty
    6
    Serwer
    Nowy Świat
    W związku z handlem moja propozycja jest taka :
    Jeżeli ja kupuję to towar od razu jest zabierany z magazynu a do mnie od razu idzie towar zakupiony i automatycznie niknie oferta z rynku
    uprościło by to sprawę akceptacji i oczekiwania po kilka godzin na zakupiony towar lub zwrot mojego towaru

  9. #39
    Początkujący Odkrywca Awatar Herr_Uther
    Dołączył
    29.02.2012
    Posty
    157
    Serwer
    Nowy Świat
    Cytat Zamieszczone przez rafalx1 Zobacz posta
    zgadzam się z tobą ze sztywne ceny popsują rynek , ale inna sprawa jest gra i zabawa , inną sprawą jest realne życie , nie można porównywać gry do życia , ( np : nikt mądry nie skoczy z dachu 20 piętowego budynku bo tak robią w grach ) podawanie przykładów by zapoznać się z historią ekonomi jest nie poważne bo inne zasady działają w świecie wirtualnym a inne z rzeczywistym , bo jak chcemy tak urzeczywistnić grę to powinni wprowadzić podatek dochodowy , rozdzielmy grę od życia . Jeżeli wejdzie w settlers tryb gry PvP to co w tedy powiesz jak taki (oszust ) najedzie twoje wirtualne państwo i wygra ? (nie wiem na jakich zasadach będzie PvP ale może się okazać że będzie można zabierać jakąś większą część surowców lub zdobywać twoje tereny ) to wtedy też będziesz tak samo mówił lub zaczniesz się dopiero w tedy zastanawiać co zrobić i szukać jakiegoś rozwiązania po fakcie ? sądzie ze lepiej zacząć teraz nad tym się zastanawiać i szukać jakiegoś rozwiązania które by było dobre dla uczciwych graczy
    Chyba raczysz żartować - w świecie wirtualnym działają DOKŁADNIE TE SAME zasady ekonomii co w świecie realnym, inna jest tylko skala (no i element ryzyka odpada - w świecie wirtualnym jakoś łatwiej jest zarazykować kupno za cały tygodniowy dochód przedmiotów, które potem wystawiamy po cenie za którą prawdopodobnie nikt nie kupi). Zauważ, że oszuści nie GRAJĄ tylko ZARABIAJĄ na TSO, więc nie są żadnym zagrożeniem, a gracze którzy od nich kupują... no cóż, z filozoficznego punktu widzenia jest mi w sumie wszystko jedno, czy będzie mnie najeżdzał no-life który gra 24/7 i dla którego gra jest religią, czy może przykoksowany koleś który jest w silnej gildii i dzięki temu ma profity, czy może pan "olewamy F2P" który wpakował kilkaset (albo kilka tysięcy) realnych złotówek w gospodarkę kupujac przedmioty premium, czy może taki sam pan "anty F2P" który jednak wszystko co ma kupił trochę taniej na alledrogo. A trybu PvP i tak nie będzie, bo machanika gry nie jest do niego przystosowana, więc ewentualne plany strategiczne na walke z innymi graczami mogę potraktować jedynie jako żarcik forumowy.
    "We are monetizing all the weakness of people" - Teut Weidemann, lead designer of Settlers Online

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 2 3 4

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.