Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 39

Wątek: Handel

  1. #11
    Osadnik Awatar Baranicomber
    Dołączył
    07.05.2012
    Posty
    69
    Serwer
    Kolonia
    Taki podział handlu na poziomy byłby krzywdzący dla graczy. Jak sam zauważyłeś możesz taniej kupić żelazo niż je wyprodukować. Jeżeli ktoś ma piec do żelaza na 5 poziomie i mu stoi bo np nie ma miejsca (pozwoleń) na kopalnie żelaza, a węgla też ma nadmiar to (gospodarka nastawiona na kupowanie rudy), jak pociągnie to na buffie zrobi z tego 200 żelaza i nie wyjdzie na tym wcale źle. Tak jak pisze Herr_Uther podział rynku spowoduje, że pewnymi towarami w ogóle nie będzie się handlować. Na wyższych poziomach każdy zbiera egzotyki i ciężko by było to kupić, bo nikt nie chce sprzedać, natomiast nie potrzeba ludziom np. długich łuków czy desek liściastych, ale nikt tego nie kupi, bo nikomu nie potrzeba.

    Nie rozpisuję się już. Nie mam co robić tylko uczyć ekonomi ludzi, którzy wcale się niczego nie uczą.
    Inteligentni ludzie robią inteligentne rzeczy żeby głupi ludzie mogli być jeszcze głupsi...

  2. #12
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    12.05.2012
    Posty
    22
    Serwer
    Kolonia
    Sorry źle sforułowałem poprzedniego posta... Chodziło mi tylko o to, że w tej grze powinno sie chyba bardziej opłacać samemu coś produkować od samego początku a nie dopiero jak sie ulepszy jakis budynek na 5 poziom i do tego jeszcze dac premie zeby wyjsc na plus...ale skoro mowicie ze z wyzszych poziomow inaczej to wyglada to poczekam i zobacze...

  3. #13
    Początkujący Odkrywca Awatar Herr_Uther
    Dołączył
    29.02.2012
    Posty
    157
    Serwer
    Nowy Świat
    W tej grze praktycznie nic nie opłaca się produkować (poza chlebem i mieczami brąz) bo praktycznie każdy rodzaj surowca uzywany jest do budowy jakiegoś wojska, a większość "lepszych" wojsk (kunie, łucznicy, żołnierze) nie ginie praktycznie wcale na misjach, dlatego najlepiej nastawić się na jeden, dość rzadki albo czesto uzywany rodzaj surowca (np. miecze brąz czy chleb) i za niego tylko uzupełniać ewentualne straty wojska i kupować drogocenne monety. Settlersi to gra spekulantów, a nie bohaterów niestety :-(
    "We are monetizing all the weakness of people" - Teut Weidemann, lead designer of Settlers Online

  4. #14
    Osadnik Awatar Baranicomber
    Dołączył
    07.05.2012
    Posty
    69
    Serwer
    Kolonia
    A w życiu jak masz? Bardziej opłaca Ci się zrobić piłkę samemu? Chleb sam pieczesz w domu? Nie sądzę, myślę że kupujesz. A teraz przykład bardziej przemysłowy i na większą skalę. Browar wytwarza się ze słodu (najczęściej jęczmiennego) prawie żaden browar nie wytwarza słodu z jęczmienia tylko go kupuje. Dlaczego? Bo się bardziej opłaca. Dlaczego bardziej się opłaca? Bo wyspecjalizowane słodownie mają lepszą technologię itp. (w grze odpowiednikiem lepszej technologii jest wyższy poziom budynku, choć nie do końca). Tak jak gracze na niskich lvl tak samo kraje słabo rozwinięte sprzedają towary proste, nieprzetworzone (np. węgiel, rudy, zboże), a kupują zaawansowane technologicznie (np miecze stalowe, długie łuki). Tak samo gracz wysoko rozwinięty chętnie kupi rudę np żelaza żeby zrobić i sprzedać miecze. Czemu sobie sam nie wydobędzie rudy? W skrócie powiem, że szkoda mu patentu budowlanego (Jak chcesz więcej poczytaj o kosztach alternatywnych lub względnych).
    Myślisz, że rozsądnym rozwiązaniem byłoby gdyby kraje wysoko rozwinięte mogły handlować tylko ze sobą, a te słabo ze sobą? Podobnie jest w grze.
    Ogólnie im mniej ograniczeń tym lepiej dla gry. Oczywiście muszą być zachowane pewne zasady, żeby nie było oszustów.
    Inteligentni ludzie robią inteligentne rzeczy żeby głupi ludzie mogli być jeszcze głupsi...

  5. #15
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    12.05.2012
    Posty
    22
    Serwer
    Kolonia
    Chleba nie oplaca sie piec samemu ale bardziej chyba z braku czasu... A browary robią piwo a nie polprodukty półproduktów... Ale mniejsza z tym... Nie schodźmy z tematu...

    Gra TSO to jest gra ekonomiczno-strategiczna tak?? To wytlumacz mi dlaczego w grze ekonomicznej ( bez podawania zbednych przykladow) nie oplaca sie budowa budynkow produkcyjnych?? ( tylko nie mow ze w rzeczywistosci tez tak jest... :P )

  6. #16
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    03.04.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Czarci Gaj
    a ja podczepię się pod temat z takim zapytaniem: czy jest możliwość dodania coś w rodzaju marka do handlu? Chodzi o to żeby nie trzeba było za każdym razem klikać co, ile i za ile tylko przywracać dane ustawienia z historii handlu.

  7. #17
    Osadnik Awatar Baranicomber
    Dołączył
    07.05.2012
    Posty
    69
    Serwer
    Kolonia
    Jak to się nie opłaca?? Tylko Ci się wydaje że się nie opłaca. Jakoś ludzie budują i im się opłaca. Może nie wszystkim się opłaca, ale niektórym na pewno. Czemu nie wszystkim (patrz koszt alternatywny).

    PS. Przeczytaj poprzednie moje wypowiedzi i Herr_Uthera, tylko tak ze zrozumieniem. Jeśli nic nie zrozumiesz, to przeczytaj jeszcze raz... i tak do skutku. Jeśli skutku nie będzie no to cóż idź na studia, weź książkę i się poucz o działaniu rynku.
    Widocznie nie każdy powinien brać się za prowadzenie interesów.

    Marki w handlu fajna rzecz. Często po prostu ponawiam wystawianą ofertę.
    Inteligentni ludzie robią inteligentne rzeczy żeby głupi ludzie mogli być jeszcze głupsi...

  8. #18
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    03.04.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Czarci Gaj
    Cytat Zamieszczone przez Baranicomber Zobacz posta
    Marki w handlu fajna rzecz. Często po prostu ponawiam wystawianą ofertę.
    Jak to zrobic?

  9. #19
    Osadnik Awatar Baranicomber
    Dołączył
    07.05.2012
    Posty
    69
    Serwer
    Kolonia
    Chodziło mi o to, że by się przydały, bo teraz nie można ponowić. Miałem na myśli to, że wystawiam drugi raz taką samą.
    Inteligentni ludzie robią inteligentne rzeczy żeby głupi ludzie mogli być jeszcze głupsi...

  10. #20
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    03.04.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Czarci Gaj
    Źle Cię zrozumiałem

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.