Strona 142 z 157 PierwszyPierwszy ... 42 92 132 140 141 142 143 144 152 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,411 do 1,420 z 1568

Wątek: problem z wejsciem dogry

  1. #1411
    Osadnik
    Dołączył
    27.02.2012
    Posty
    65
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Jest jeszcze inny problem, podejście ludzi z BB jest całkowicie olewcze bo już od dłuższego czasu nic tu nie napisano, moim zdaniem poprostu nie chcą sie przyznać że są w głęboko w du... z tematem a problem sobie odłożyli na potem po weekendzie.

  2. #1412
    Osadnik Awatar SZYNSZYL
    Dołączył
    15.02.2012
    Posty
    38
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Ozzi Zobacz posta
    Jest jeszcze inny problem, podejście ludzi z BB jest całkowicie olewcze bo już od dłuższego czasu nic tu nie napisano, moim zdaniem poprostu nie chcą sie przyznać że są w głęboko w du... z tematem a problem sobie odłożyli na potem po weekendzie.
    Ozzi, ogólny model zachowania ludzi na forum jest łatwy do przewidzenia.
    Ekipa z BlueByte woli nie pisać nic, niż napisać coś co tylko rozzłości jeszcze bardziej graczy.
    Wkurzacie się, już nie tylko na to, że gra nie działa. Wkurzacie się też na to, że nie jesteście informowani o usterkach i etapach/próbach/przyczynach ich naprawienia.
    Jak napiszą, że są w trakcie szukania błędu - będzie płacz. Jak napiszą, że naprawili a nadal nie działa (co ma miejsce w tym momencie)... co będzie? Będą wulgaryzmy.
    Nie napiszą nic - to żal czemu nie informują.
    Jak dla mnie to mogą nie pisać nic. Xaar nie ma obowiązku informowania nas o postępach lub regresach w kwestii technicznej.
    Byleby problem został rozwiązany.

    Edyta: a może problem z grą jest po stronie Rackspace a nie BB?
    Ostatnio edytowane przez SZYNSZYL ; 11.06.2012 o 00:19

  3. #1413
    Osadnik
    Dołączył
    23.04.2012
    Posty
    32
    Serwer
    Nowa Ziemia

    Analiza techniczna problemów z połączeniem do serwera Nowa Ziemia

    Hej!

    No to ja założyłem moje szklane oko i przyjrzałem się, jak wygląda od strony technicznej proces grania.

    Serwery gry:
    94.236.88.31 - serwer rozmów - modyfikowany Jabber XMPP
    94.236.88.26 - serwer autentykacji AMF (?) - w01bb01.thesettlersonline.pl
    94.236.88.27 - serwer AMF i plików - w01g01.thesettlersonline.pl - wymiana komunikatów dla aplikacji gry (flash)
    94.236.88.28 - serwer AMF i plików - w01g02.thesettlersonline.pl - wymiana komunikatów dla aplikacji gry (flash)
    94.236.88.29 - serwer AMF i plików - w01g03.thesettlersonline.pl - wymiana komunikatów dla aplikacji gry (flash)
    94.236.88.30 - serwer AMF i plików - w01g04.thesettlersonline.pl - wymiana komunikatów dla aplikacji gry (flash)

    W nazwie domenowej w01 oznacza świat 1 - czyli serwer Nowa Ziemia. Czyli jak widać każdy świat ma 4 endpointy AMFowe, po których idzie komunikacja. Endpointy AMF są najprawdopodobniej przydzielane losowo w pewnym momencie - czyli np. są trzymane w ciastkach albo przychodzą w momencie logowania się na stronie WWW (tam gdzie podajemy login i hasło uplay).

    Pierwszą rzeczą wykonywaną po uruchomieniu aplikacji flash (gry) jest kontakt z serwerem w01bb01. Wykonywana jest na nim akcja /authenticate - w odpowiedzi przychodzi info, że jesteśmy zalogowani na stronie WWW.

    Następnie jest do w01bb01 przesyłany request o podanie serwera AMF - czyli tego do gry. Przychodzi odpowiedź zawierająca adres serwera AMF - przykład:

    HTTP/1.1 200 OK
    Server: I live. I burn with life. I love. I slay. And I am content.
    Expires: 0
    Pragma: no-cache
    Cache-Control: max-age=0, no-store, no-cache, proxy-revalidate, post-check=0, pre-check=0
    Content-Type: text/html
    Content-Length: 54

    http://w01g01.thesettlersonline.pl:80/GameServer01/amf

    W pierwszej kolejności flash pobiera z podanego adresu plik crossdomain.xml - tak działa flash.

    Plik crossdomain.xml leży sobie w lokalizacjach:
    http://w01g01.thesettlersonline.pl/crossdomain.xml
    http://w01g02.thesettlersonline.pl/crossdomain.xml
    http://w01g03.thesettlersonline.pl/crossdomain.xml
    http://w01g04.thesettlersonline.pl/crossdomain.xml

    Jeżeli gra się zatrzymuje Wam na ekranie "Kolejka logowania: 1 z 1 (przybliżony czas)" to znaczy, że serwer AMF, który został dla Was wylosowany (jeden z 4 powyżej) nie odpowiada na żądanie crossdomain.xml - proszę sprawdźcie sobie doświadczalnie - np. obecnie serwer w01g01 w ogóle nic nie zwraca na takie żądanie - dodam, że jest to plik statyczny i jak serwer go nie serwuje, to znaczy że serwer jest bardzo mocno obciążony.

    Czyli pierwsza informacja jest taka: jeżeli macie komunikat "Kolejka logowania: 1 z 1 (przybliżony czas)" to należy doprowadzić do sytuacji, żeby Wasza przeglądarka nie próbowała się wbijać na niedziałający serwer z grupy w01g01, w01g02, w01g03, w01g04. Obecnie tyko jeden z tych serwerów nie podaje żadnych plików. Pozostałe 3 oddają plik crossdomain.xml czyli prawdopodobnie działają.

    Jak doprowadzić do tego, żeby się nie wbijać na niedziałający serwer AMF? Jak widać adres serwera przychodzi z w01bb01 w momencie uruchamiania aplikacji flash. To, który adres otrzymamy - czyli w01g01, w01g02, w01g03 czy też w01g04 - zależy prawdopodobnie od naszej sesji na serwerze sesji. Zaś sesja powstaje prawdopodobnie w momencie logowania na WWW parą użytkownik i hasło do uplay. Czyli pierwszy pomysł jest taki, żeby wyłączyć aplikację flash, wylogować się ze strony WWW, wyczyścić cache przeglądarki - i bardzo ważne - od nowa wpisać adres WWW do przeglądarki: http://www.thesettlersonline.pl/pl (jak się robi odśwież, to poprzedni ID sesji i tak pójdzie). Po tej operacji możemy jedynie liczyć na to, że otrzymamy taki klucz sesji, który doprowadzi nas do wejścia na działający serwer AMF.

    To na jaki serwer AMF zostaniemy skierowani może zależeć np. od liczby ludzi grających na danym serwerze. W ramach w01 są 4 serwery AMF. Wiadomo, że ten który nie działa to jest ten na którym jest najmniej osób. Czyli jeżeli algorytm jest taki, że równoważy obciążenie, to zawsze będzie nas wrzucał na niedziałający serwer.

    Ponieważ ewidentnie widać, że obecnie jeden z 4 serwerów AMF w ogóle nie odpowiada, to znaczy że w BB nikt tego nie monitoruje. W normalnych firmach monitoring w 5 sekund wykrywa, że jeden z serwerów nie odpowiada. Taki serwer jest wtedy albo automatycznie restartowany albo wyłączany z przydzielania. Widać, że w BB tego nie ma.

    PS: W trakcie jak pisałem tego posta, wszystkie 4 serwery AMF zaczęły odpowiadać. To teraz się spróbuję wbić dalej z moim szkiełkiem.

  4. #1414
    Osadnik
    Dołączył
    27.02.2012
    Posty
    65
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez SZYNSZYL Zobacz posta
    Ozzi, ogólny model zachowania ludzi na forum jest łatwy do przewidzenia.
    Ekipa z BlueByte woli nie pisać nic, niż napisać coś co tylko rozzłości jeszcze bardziej graczy.
    Wkurzacie się, już nie tylko na to, że gra nie działa. Wkurzacie się też na to, że nie jesteście informowani o usterkach i etapach/próbach/przyczynach ich naprawienia.
    Jak napiszą, że są w trakcie szukania błędu - będzie płacz. Jak napiszą, że naprawili a nadal nie działa (co ma miejsce w tym momencie)... co będzie? Będą wulgaryzmy.
    Nie napiszą nic - to żal czemu nie informują.
    Jak dla mnie to mogą nie pisać nic. Xaar nie ma obowiązku informowania nas o postępach lub regresach w kwestii technicznej.
    Byleby problem został rozwiązany.

    Edyta: a może problem z grą jest po stronie Rackspace a nie BB?


    Wydaje mi się że co jak co ale informacje na temat tego co się dzieje należą się graczom, jak by na to nie patrzeć to ludzie poświęcili swój czas mniej lub więcej ale jednak, a dzięki temu TSO wygląda jak wygląda - nie oszukujmy się bo gdyby nie problemy techniczne sama gra jest dosyć ciekawym i atrakcyjnym projektem bo gdyby taka nie była z 50% ludzi już dawno by odpuściła.

    Zgodzę się z tobą że zawsze znajdzie się grupa osób których nie da się zadowolić, ale to jest normalne bo każdy ma inne oczekiwania i nie da się wszystkich udobruchać.

    Co do obowiązku informowania graczy o tym co się dzieje, tu się z tobą nie zgodzę bo jak pisałem wcześniej ludzie poświęcili sporo czasu na tą grę a dzięki temu BB jakiś poziom sobie w TSO już wypracowało (pomijam cały czas problem techniczny) więc coś mogli by dać do informacji.

    Co do wyzwisk, nic nie poradzisz zawsze znajdą sie osoby które w ten sposób wyrażają swoje zdanie co by się nie działo jak by to nie wyglądało to i tak sie będą zdarzały takie akcje.

  5. #1415
    Osadnik Awatar SZYNSZYL
    Dołączył
    15.02.2012
    Posty
    38
    Serwer
    Nowa Ziemia
    @magicznygarnek świetna robota!
    Właśnie takiej analizy brakowało. Co oczywiście nie zmienia faktu, że nadal jest źle.
    Ponieważ jak trafnie zauważyłeś, jest problem z komunikacją z serwerem, czy może oznaczać to że wina leży po stronie Rackspace?
    Jest jeszcze jakiś serwer 94.236.7.15 który pominąłeś.
    Ostatnio edytowane przez SZYNSZYL ; 11.06.2012 o 01:30

  6. #1416
    Osadnik
    Dołączył
    20.02.2012
    Posty
    84
    Serwer
    Nowa Ziemia
    no to teraz rozumiecie po co support w w kółko pierniczy "wyczyśćcie ciasteczka", a nóż się po tym uda na działający serwer trafić i po problemie... na kilka minut nie raz godzin. A jak raz pomogło no to następnym razem gracz truł nie będzie bo pomyśli "a to znów coś u mnie z ciasteczkami" .....

  7. #1417
    Osadnik
    Dołączył
    24.02.2012
    Posty
    129
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Nie przesadzajcie, to tylko chwilowe problemy. Wczoraj pograłem sobie w sumie 1,5-2h, dziś jak na razie może w sumie 15 minut, ale jeszcze wcześnie, więc są szanse na pobicie wczorajszego rekordu.

    Pewnie kręcą nowy trailer, żeby można było wrzucić na stronę główną. Może zmienią nazwę na catchworkingserver.pl

  8. #1418
    Osadnik
    Dołączył
    19.02.2012
    Posty
    38
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Czy problemy które trwają już około 3 tygodni nazywasz chwilowymi?

    @magicznygarnek
    Zastanawia mnie skoro Tobie się udało do tego dojśc bez fizycznego dostępu do serwera, to może zaaoferuj swoje usługi BB i w moment dostaniemy naprawiony serwer

  9. #1419
    Osadnik
    Dołączył
    01.03.2012
    Posty
    34
    Serwer
    Nowa Ziemia
    czy też znowu macie problem z grą?Bo u mnie masakra a za 3 godz kończy mi się czas na przygodę i znowu jej nie zrobię przez te głupie problemy z logowaniem
    Ostatnio edytowane przez Betka666 ; 11.06.2012 o 15:55
    Nie po to umiem mówić, żeby siedzieć cicho...

  10. #1420
    Osadnik Awatar imaniek
    Dołączył
    14.02.2012
    Posty
    16
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Wróciłem z pracy z myślą ze coś zostanie zrobione a tu rozczarowanie kolejne ..... NIC!
    Ile to jeszcze potrwa kolejne 3 tygodnie bo wątpię szczerze ze coś zrobicie po kolejnej "konserwacji"
    Moze faktycznie wyłączcie serwer i zacznijcie coś robić na nim bo samo wejście do gry i postawienie pol studni i kopalni zaczyna mnie nudzić i nie tylko mnie pewnie

Strona 142 z 157 PierwszyPierwszy ... 42 92 132 140 141 142 143 144 152 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.