Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Wątek: Handel

  1. #1
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    22.05.2012
    Posty
    7
    Serwer
    Nowy Świat

    Handel

    Witam, zauważyłem, że na forum jest wiele pomysłów dotyczących zmian w handlu. Większość z nich jest bzdurnych, łatwo mogłyby zachwiać całym rynkiem (zwiększenie limitu pow. 400, więcej niż 1 oferta na gracza, dłuższy czas etc. etc.). Inne zabiłyby całą radość z handlowania (wprowadzenie oficjalnych przeliczników - stosunku towarów w wymianie).
    Trzeba przyznać, że rozbudowany handel barterowy w Settlersach jest największą zaletą gry i tym, co odróżnia ją od innych gier przeglądarkowych.

    Niestety wiele "kosmicznych" ofert skutecznie zniechęca do aktywniejszym uczestniczeniu w nim. Dlatego mam pomysł:
    -wprowadzenie opłaty za wystawienie oferty (procentowe nie bezwględne, np. 10%)
    -dodatkowy podatek od faktycznego zawarcia umowy (np. kolejne 5%)


    Korzyści takiego rozwiązania - brak inwazyjnego wpływu na przebieg rozgrywki, eliminowanie śmiesznych ofert, skupowanie części dóbr wyprodukowanych przez graczy (zalety tego dostrzegą twórcy gry).

  2. #2
    Odkrywca Awatar spyderek
    Dołączył
    07.02.2012
    Posty
    400
    Serwer
    Nowa Ziemia
    podatki sprawdzają się gdy handel oparty jest o jakąś walutę, tutaj w settlersach mamy handel wymienny i jak sobie wyobrażasz taki podatek przy sprzedawaniu np 100 kusz za 250 monet. Tracę 10 kusz? Czy może 25 monet?

  3. #3
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    22.05.2012
    Posty
    7
    Serwer
    Nowy Świat
    Już mówię jakby to miało wyglądać - Żeby wystawić 400 wody potrzebowałbym jej 460 (taka ilość znikałaby z magazynu). 40 tracę bezpowrotnie (10%) a 20 dopiero jak ktoś ode mnie kupi. Oczywiście wartości procentowe są przykładowe, 10 czy 15% to trochę za dużo. Trzeba by to jeszcze skalibrować. Sam dużo handluje więc ten pomysł mógłby być moim strzałem w stopę, ale na pewno gra nabrałaby smaczku jeszcze większego. Handel nabrałby urealnienia i ludzie może bardziej naturalnie by się na rynku zachowywali (czasami chcą "kosmiczne pieniądze" czasami śmieszne...<-takie oferty by zniknęły)

    Co do twojego przykładu podatek wyniósłby łącznie 15 kusz przy sprzedaży. (Gdybyś miał ich tylko 100 nie mógłbyś tyle wystawić na targu).

  4. #4
    Osadnik
    Dołączył
    17.05.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Kolonia
    koncepcja może i słuszna ale technicznie ciężka do zrobienia bez waluty nie ma mowy o podatkach, a jak wprowadza walutę to system handlu w tej postaci będzie bezużyteczny. Co za tym idzie nie licz na to.

  5. #5
    Początkujący Odkrywca
    Dołączył
    04.03.2012
    Posty
    464
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Ogólnie odpowiem, że jestem przeciw takiemu rozwiązaniu co napisał autor postu.
    Mam już dosyć podatków w życiu prywatnym i nie potrzeba graczom utrudniać życia jeszcze w grze.
    Handel to wolny rynek i każdy wymienia produkty tak jak chce.
    Czy się to nam podoba czy nie.

  6. #6
    Osadnik Awatar Baranicomber
    Dołączył
    07.05.2012
    Posty
    69
    Serwer
    Kolonia
    Ogólnie handel bardzo mi się podoba, i jedyną opcją jaką bym zmienił to ten limit. 400 to trochę za mało jak się dużo handluje. Może ni musi być to jakaś kosmiczna liczba ale 1000 lub 2000 byłoby znacznie przyjemniejszym limitem.

  7. #7
    Osadnik
    Dołączył
    17.05.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Kolonia
    a ja wam powiem ze limit 400 jest ok ale zamiast 1 oferty pozwolił bym np na 5 czy 10 na 1 gracza.
    Pamiętajmy o młodych graczach oni nie mają po 2000 szt na wymianę i część ofert była po za ich zasięgiem dlatego lepiej więcej ofert zrobić niż większy limit.

  8. #8
    Osadnik Awatar Sedzia_Dredd
    Dołączył
    26.02.2012
    Posty
    153
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Madmanna Zobacz posta
    Niestety wiele "kosmicznych" ofert skutecznie zniechęca do aktywniejszym uczestniczeniu w nim. Dlatego mam pomysł:
    -wprowadzenie opłaty za wystawienie oferty (procentowe nie bezwględne, np. 10%)
    -dodatkowy podatek od faktycznego zawarcia umowy (np. kolejne 5%)
    Z tego co widzę gra jest oparta na wolnym rynku (przynajmniej w grze go mamy...). Możesz handlować wszystkim za taką cenę jaką chcesz a serwer nie zdziera z ciebie podatku ani nie ogranicza cię cenowo (jakiś maksymalny stosunek musi być zachowany, ale 1:400 to prawie jak sprzedawanie za darmo). Podatki więc raczej nie przejdą. Wolny rynek to wolny rynek. Jeżeli chcę sprzedać 8000 młotków i wystawić ofertę to powinienem mieć do tego prawo a nie wystawiać po 400 na 10 minut. Do tego powinno się dążyć a nie do utrudniania handlu podatkami i innymi ograniczeniami. Ograniczenia zabijają gospodarkę (nawet tą wirtualną).

    Poza tym w realnym świecie podatki są wydawane 'na coś' (lepiej lub gorzej ale zawsze na coś) tutaj pomysł podatku po prostu powodowałby spadek ilości surowca na świecie. Po co? Poza tym nie wyobrażam sobie zapłacenia podatku 10% i 5% (15%) z oferty 1:5 (bo takie się pojawią jeżeli byłoby to wprowadzone) 15% z 1 to 0,15 a z 5 to 0,75 danego towaru (towary są tu w liczbach całkowitych). Mniejsze procenty, wiadomo - mniejszy ułamek... Nierealne do wprowadzenia i jak widać spowoduje wystawianie bzdurnych ofert...

    PS. bardzo dobry kolor wybrałeś na nakładanie podatków.. czerwony
    Ostatnio edytowane przez Dozymetryczny ; 24.05.2012 o 12:18
    ::. .:: Emotions... There oughta be a law against them ::. .::

  9. #9
    Początkujący Odkrywca Awatar Herr_Uther
    Dołączył
    29.02.2012
    Posty
    157
    Serwer
    Nowy Świat
    Podatki nie regulują cen i nie wpłyną na bzdurne oferty - jeżeli jakiś "cfaniak" daje np. ofertę kupna 400 koni za 400 wody i znajduje jakiegoś "jelenia" który to kupuje, to po wprowadzeniu podatku po prostu on straci te 60 więcej wody (ale wciąż będzie niebotycznie obłowiony bo te konie sprzeda za multum wody) a "jeleń" który kupił za 400 kupi i za 440-460. A propozycja opłaty za wystawienie wbrew pozorom tylko by nakręciła "spiralę inflacyjną" - ktoś, kto siedzi cały dzień szukając "jelenia" na tą wodę za konie tak ma zysk powiedzmy 300-400%, jeżeli by musiał płacić za każde wystawienie oferty (a wiadomo - tak "dobra" oferta nie zejdzie od razu, tylko musi ją wystawiać cały dzień żeby trafić na choćby jednego jelenia) to miałby "ledwo" 50-100% zysku na czysto więc naturalną koleją spekulanckiego sposobu myślenia musiałby sobie odbić tą "stratę" potencjalnego zysku wystawiając jeszcze mniej wody za jeszcze więcej koni... W małej skali jednego czy dwóch spekulantów to nie problem, ale wyobraź sobie że po paru tygodniach WSZYSCY na serwerze wystawialiby tylko horrendalnie nieopłacalne oferty i nie miałbyś od kogo kupowac tego, co pilnie potrzebujesz...
    "We are monetizing all the weakness of people" - Teut Weidemann, lead designer of Settlers Online

  10. #10
    Odkrywca Awatar Piotru70
    Dołączył
    08.03.2012
    Posty
    1,008
    Serwer
    Słoneczny Gród
    W późniejszym etapie gry wystawiasz 400 marmuru za 1 monetę to od czego mają odprowadzić podatek?

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.