Witam!
Tak sobie rozważam i wydaje mi się, że przydałby się przycisk pokazujący siatkę terenu.
To pozwoliłoby lepiej rozmieszczać i planować rozmieszczenie budynków.
No nie wiem, co tu jeszcze pisać, wydaje mi się oczywiste, o czym mówię ;p
Witam!
Tak sobie rozważam i wydaje mi się, że przydałby się przycisk pokazujący siatkę terenu.
To pozwoliłoby lepiej rozmieszczać i planować rozmieszczenie budynków.
No nie wiem, co tu jeszcze pisać, wydaje mi się oczywiste, o czym mówię ;p
Za pomocą scrolla w myszce możesz sobie oddalić teren i zobaczyć rozmieszczenie budynków![]()
Dla mnie siatka terenu to niepotrzebne rozwiązanie, ograniczyło by to myślenie w grze do minimum. Teraz trzeba się trochę napracować i pomyśleć przy rozmieszczaniu budynków, a z siatką było by wszystko na tacy.
Jak ktoś ma problem z rozmieszczeniem budynków to bierze sobie, załóżmy pole (nie trzeba go budować) i za jego pomocą sprawdza jak można rozmieścić budynki. Przykładasz w dane miejsce drogą rysujesz ramkę i tak dalej.
Siatka bardzo przydała by się osobą korzystającym z telefonów i tabletów gdzie nie da się sprawdzić przesuwając myszką gdzie można zbudować budynek i jest to bardzo irytujące.
W dodatku było by to świetne nawiązanie do pierwszej i drugiej części gry (według mnie najlepszych).
Przy okazji (chodź to powinno być w oddzielnym wątku) dobrze urozmaiciło by grę jednak wykorzystywanie dróg do transportu podobnie jak właśnie miało to miejsce w 1 i 2 części. Wtedy dużo bardziej by trzeba przemyśleć gdzie powinny stać budynki i jak doprowadzić optymalnej drogi transportu.
Nie tyle łatwiejsza co szybciej by się planowało, bo właśnie można i tak powolutku "zeskanować" np. poletkiem teren na komputerze jednak to zajmuje trochę czasu. W dodatku to nie gra na czas (bo i tak trzeba często czekać na zakończenie innych budów itp.) więc czas jaki by się zaoszczędziło w planowaniu wcale nie był by czasem przewagi w grze ale zaoszczędzonym na inne czynności niż siedzenie nad tą grą.
Do tego właśnie jest problem urządzeń mobilnych, ja na telefonie gdy wybiorę jakąś budowle i dotknę potem w miejscu gdzie nie da się budować jest od razu to anulowane i znów muszę wybierać z menu tą budowle. Do tego często budowla stawia się nie tam gdzie się chce (na mobilnych urządzeniach nie ma kursora by sprawdzić czy klikając w tym miejscu postawi się budynek tu czy o 1-2 pola z boku. Co jest irytujące jeszcze bardziej bo trzeba kasować i znów próbować wycelować w ciemno.
Jak lubisz takie utrudnienia to graj w ogóle z zamkniętymi oczami. Ja nie lubię tracić czasu na zbędne wielokrotne klikanie.
Siatka budowli wcale dużo bardziej nie ułatwiała planowania w Settlers 1 i 2 jednak zaoszczędzała czas.
Zaś planowanie dróg jak najbardziej utrudniało. Pograj sobie w np. Settlers 2 Gold Edition w dodatkowe mapy bardzo często zdarza się że po kilku godzinach rozgrywania mapy odbija się złe umiejscowienie ścieżek bądź flag przez co transport towarów się blokuje i cała gospodarka staje. Tutaj gdy ścieżki są tylko dla ozdoby zaś ludziki transport towaru i tak idzie "na przełaj" najkrótszą drogą jest właśnie ułatwieniem.
Przy zastosowaniu dróg do transportu oczywiście przydało by się użyć podobnego mechanizmu jak w 1 i 2 czyli również i żywność by musiała być nimi transportowana a nie jak teraz wystarczy kliknąć na budynku by od razu dostał jedzenie.
Właśnie planowanie ścieżek transportu i priorytetów transportowanych produktów było kluczowym elementem prędkości rozwoju gospodarki i najtrudniejszą rzeczą.
Następne części Settlersów upodobniły się bardziej do zwykłych jak wiele innych RTSów zaś zatraciły właśnie ten element charakterystyczny.