Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: usprawnienie wyżej tierowego wojska

  1. #1
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    24.02.2012
    Posty
    5
    Serwer
    Nowa Ziemia

    usprawnienie wyżej tierowego wojska

    Witam, odnośnie balansu budowy wojska większych zastrzeżeń nie ma, troszkę boli tylko fakt zużytych materiałów na trening (tylko mogę się domyślać co ten konny robi z tymi biednymi 40 końmi podczas treningu) ale tutaj raczej chodzi o fakt że nasze wyżej levelowe wojsko wcale nie jest takie lepsze.
    po co marnować czas na szkolenie i budowę rycerzy skoro łatwiej jest wybudować taniej/szybciej/lepiej 200 rekrutów i zaspamować wroga. naprawdę lepsza piechota powinna mieć to do siebie że jest "lepsza". Nawet Rzymianie wiedzieli (a Rzymianie byli podstawą przez co najmniej 2 części tychże osadników, należy to wziąć pod uwagę) że lepsza jest mniejsza grupa wyszkolonych i dobrze uzbrojonych żołnierzy niż taka spammerownia.
    dlatego też mam pomysł aby zwiększyć albo życie albo inne zdolności defensywne naszego wojska, poprzez albo jakiś budynek (jak kilka postów w jedną stronę ktoś zaproponował akademię) albo poprzez umiejętności generała.

    umiejętności nie powinny być zbyt przesadzone aby też nasze wojsko przypadkiem nie było nieśmiertelne, ale też powinny być na tyle mocne aby móc odczuć że nasz szkolony i dobrze uzbrojony żołdak jest zdecydowanie lepszy od jakiegoś jegomościa z lasu który żyje z walenia po głowie maczugą.

    nasze jednostki mogły by mieć dodatkową zdolność jak "obrona" która blokuje daną ilość obrażeń od ataku wroga, i by ta wartość była różna dla różnych jednostek.
    dodatkowo niektóre jednostki mogły by dostać różne inne umiejętności tak aby właśnie KAŻDA jednostka była użyteczna, np. rycerze mogli by dostać tarczę oraz umiejętność "zasłony tarczą" która obniża obrażenia z dystansu o powiedzmy jakieś 10-15% itd.

    przydatna była by również możliwość ustawienia które nasze jednostki są atakowane jako pierwsze, co wprowadziło by do tej gry jakąś taktykę, wiadomo że inaczej zaatakuje się armię w której dominują łucznicy niż taką w której dominuje piechota czy kawaleria.

    w prawie każdej grze jest tak że są jednostki słabsze i mocniejsze ale żadna nie jest bezużyteczna, a tutaj a i owszem, załatwianie wszystkiego rekrutami bo to dobre/tanie/szybkie przywodzi na myśl taktykę państw słabo rozwiniętych technologicznie i zbyt biednych by szkolić swoje wojsko, a za takich chyba nikt kto zdobywa całą wyspę uchodzić nie chce

  2. #2
    Odkrywca Awatar zylaja
    Dołączył
    27.01.2012
    Posty
    324
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez poiman18 Zobacz posta
    nasze wyżej levelowe wojsko wcale nie jest takie lepsze.
    po co marnować czas na szkolenie i budowę rycerzy skoro łatwiej jest wybudować taniej/szybciej/lepiej 200 rekrutów i zaspamować wroga
    tutaj sie z Toba nie zgodze. jednostki takie jak żołnierz , kusznik czy Elitarny żołnierz sa bardzo przydatne. bez nich bysmy tracili rekrutow w dziesiatkach tysiecy, a uzywajac zaawansowanego wojska max kilka tyś rekrutow na przygode

  3. #3
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez zylaja Zobacz posta
    tutaj sie z Toba nie zgodze. jednostki takie jak żołnierz , kusznik czy Elitarny żołnierz sa bardzo przydatne. bez nich bysmy tracili rekrutow w dziesiatkach tysiecy, a uzywajac zaawansowanego wojska max kilka tyś rekrutow na przygode
    bzdura, w tych przygodach w ktorych ma to znaczenie ilosc zaoszczedzonego wojska liczy sie w dziesiatkach, w porywach do 1-2 setek.

    odnosnie tematu: defensywne zdolnosci specjalne piechoty wyzszych tierow jakie by nie byly i tak pozostalyby w polowie niewykorzystane, bo ze wzgledu na koszty produkcji tego wojska i tak uzywa sie go tak, zeby nie dostawalo obrazen i nie ginelo w ogole. Zdolnosci ofensywne z kolei to przegiecie w druga strone, taktyka taka sama jak obecnie tylko straty jeszcze mniejsze (a wiec gra jeszcze mniej wymagajaca).
    Ostatnio edytowane przez sparkz ; 15.03.2012 o 09:47
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  4. #4
    Odkrywca Awatar zylaja
    Dołączył
    27.01.2012
    Posty
    324
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    bzdura, w tych przygodach w ktorych ma to znaczenie ilosc zaoszczedzonego wojska liczy sie w dziesiatkach, w porywach do 1-2 setek.
    przelicz sobie przygode okradac bogatych , mroczne bractwo , matczyna milosc , zycze ci powodzenia sparkz samymi rekrutami . good luck

  5. #5
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez zylaja Zobacz posta
    przelicz sobie przygode okradac bogatych , mroczne bractwo , matczyna milosc , zycze ci powodzenia sparkz samymi rekrutami . good luck
    Dlatego napisalem o przypadkach w ktorych da sie rozegrac przygode rekrutami, a czesc z nich zastepuje sie S/ ES zeby zmniejszyc straty (np. Horseback). Jesli rekruci nie wystarcza do zabicia bossa, to wtedy uzywajac innego wojska nie zmniejszasz strat w rekrutach ...
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  6. #6
    Odkrywca Awatar zylaja
    Dołączył
    27.01.2012
    Posty
    324
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    Dlatego napisalem o przypadkach w ktorych da sie rozegrac przygode rekrutami, a czesc z nich zastepuje sie S/ ES zeby zmniejszyc straty (np. Horseback). Jesli rekruci nie wystarcza do zabicia bossa, to wtedy uzywajac innego wojska nie zmniejszasz strat w rekrutach ...
    no to prawda . wiekszosc pewnie by sie dalo ukonczyc z max 1-2 setek wiecej straty w rekrutach.

  7. #7
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    24.02.2012
    Posty
    5
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    odnosnie tematu: defensywne zdolnosci specjalne piechoty wyzszych tierow jakie by nie byly i tak pozostalyby w polowie niewykorzystane, bo ze wzgledu na koszty produkcji tego wojska i tak uzywa sie go tak, zeby nie dostawalo obrazen i nie ginelo w ogole. Zdolnosci ofensywne z kolei to przegiecie w druga strone, taktyka taka sama jak obecnie tylko straty jeszcze mniejsze (a wiec gra jeszcze mniej wymagajaca).
    więc to jest dla Ciebie "wymagająca" gra? po co myśleć skoro wszystko można zalać rekrutami w mniejszej czy większej ilości.
    gra zaczyna przypominać symulator farmy gdzie głównym problemem jest to czy ci się skończy kopalnia w nocy i ile na tym stracisz ...
    ekspansja zawsze była tematem przewodnim settlersów i zawsze lepiej było mieć doświadczone wojsko niż spamować złomem, w 2 serce bolało jak się straciło najlepszego rycerzyka, ale też jego zdolności bojowe były o WIELE lepsze niż rekruta, o 3/4 nie wspominam gdzie bardziej doświadczonym wojskiem można było bronić ufortyfikowanej pozycji w zasadzie w nieskończoność. ale tam faktycznie WARTO było poświęcić to złoto w zamian za lepsze statystyki bojowe, a tutaj tylko spam i spam ...
    może watro usprawnić to wojsko na tyle by warto było aby właśnie to np. elitarny żołnierz brał atak na klatę niż stado rekrutów.

    Cytat Zamieszczone przez zylaja Zobacz posta
    przelicz sobie przygode okradac bogatych , mroczne bractwo , matczyna milosc , zycze ci powodzenia sparkz samymi rekrutami . good luck
    zauważ jednak iż jeśli nie samymi rekrutami to i tak w większości potyczek Ci rekruci będą obecni, nie dlatego że są użyteczni w jakikolwiek sposób a by mogli oddać życie "ku chwale ojczyzny" i po to by nie zginęły jednostki które są po prostu droższe bo lepsze to już niekoniecznie ...
    wprowadzenie jakiejkolwiek taktyki, umiejętności, czy nawet doświadczenia dla poszczególnych jednostek sprawiły by że gra była by nie dość że ciekawsza to wymagała by myślenia czy lepiej warto wysłać na łuczników rycerzyka który otrzyma mniejsze obrażenia czy pudziana z mieczem który go ciachnie nim ten zdąży cokolwiek zrobić.

    nawet możliwość samemu klikania podczas walki która jednostka ma palnąć którą i za jaką cenę była by ciekawsza niż tylko patrzeć jak zastępy twoich ludzi giną nie robiąc najmniejszego wrażenia na wrogu ...
    ot takie "welcome to CCCP, mięcho armatnie - do przodu!"

  8. #8
    Odkrywca Awatar spyderek
    Dołączył
    07.02.2012
    Posty
    400
    Serwer
    Nowa Ziemia
    W pamiętniku dewelopera xaar wspomina że system walki zostanie zmieniony po wprowadzeniu pvp, więc może część z twoich pomysłów wejdzie w życie, ale na razie nie ma co gdybać tylko szkolić rekrutów - bo to po prostu na chwilę obecną najlepsza opcja.

  9. #9
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez poiman18 Zobacz posta
    więc to jest dla Ciebie "wymagająca" gra? po co myśleć skoro wszystko można zalać rekrutami w mniejszej czy większej ilości.
    gra zaczyna przypominać symulator farmy gdzie głównym problemem jest to czy ci się skończy kopalnia w nocy i ile na tym stracisz ...
    ekspansja zawsze była tematem przewodnim settlersów i zawsze lepiej było mieć doświadczone wojsko niż spamować złomem, w 2 serce bolało jak się straciło najlepszego rycerzyka, ale też jego zdolności bojowe były o WIELE lepsze niż rekruta, o 3/4 nie wspominam gdzie bardziej doświadczonym wojskiem można było bronić ufortyfikowanej pozycji w zasadzie w nieskończoność. ale tam faktycznie WARTO było poświęcić to złoto w zamian za lepsze statystyki bojowe, a tutaj tylko spam i spam ...
    Prosta sprawa .. jakies drobne usprawnienia w sile wojska nie zmienia mechaniki i nie sprawia gry bardziej ambitna, tylko ciut ogranicza straty, a wiec zmiejsza nacisk na rozsadne planowanie i rozbudowywanie produkcji militarnej. Na wyzszych levelach i tak jest ona absurdalnie wysoka a przy takich zmianach bedzie jeszcze latwiej dojsc do takiego samego poziomu....
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  10. #10
    Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    10
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Wyżej tierowane ? Tier to poziom/przebieg, ale w sensie jakiej sekwencyjnej operacji z N iteracjami , więc tier 1, tier 2 .... tier N

    Idę się wyszałerować a potem będę podziwać moje karpety od łola do łola czym będę się niesamowcie endżojować.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.