Przynajmniej zawsze można trafić na jakąś okazję![]()
Przynajmniej zawsze można trafić na jakąś okazję![]()
Ograniczenie handlu stanowczo NIE, ale dorzucenie do samouczka podstaw handlu stanowczo TAK. Nie kupuje już na giełdzie ponieważ kilka razy zablokowało mi towary na 8 h bo ktoś nie wie, że gdy już sprzedał towar powinien zdjąć ofertę z "tablicy" a przychodzących wiadomości nie usuwać tylko ODRZUCAĆ. Pamiętając o tym że dopóki jej nie zdejmiemy z "tablicy" jak ja to nazywam, to jest nadal widoczna dla innych graczy, a usunięcie wiadomości ze skrzynki to zblokowanie towarów gracza. O tym powinni się dowiadywać ludzie z samouczka. Ogólnie jeżeli kogoś nie interesują oferty z giełdy zawsze może wejść na global 7, dać ogłoszenie typu sprzedam/kupie a zapewniam ze już po chwili potencjalny kontrahent odezwie się na szept, plus jest taki że negocjujemy cenę za towar który nas interesuje bądź towar którego chcemy się pozbyć.
Co do handlu i dziwnych proporcji, typu 10 marmuru za 400 kamieni, proponowałbym zastosować system z jednych z lepiej działających ekonomicznie gier, a mianowicie EVE Online.
Chodzi o to, by serwer zapisywał i porównywał transakcje oraz wyciągał z tego swojego rodzaju średnią i informował o tym, czy cena jest powyżej czy poniżej "średniej" rynkowej.
Np. jeżeli średnia to 200 mieczy z brązu za 400 marmuru.
To:
Oferty poniżej 180 mieczy, za 400 marmuru (czy też w każdej innej proporcji poniżej 0,9:2), byłyby zaznaczane na czerwono... oraz pojawiały się na końcu listy.
Oferty z przedziału 180 do 220 za 400, byłyby zielone, jako rynkowe optimum
Oferty dające ponad 220 mieczy za 400 marmuru byłyby żółte/niebieskie (Druga opcja dla daltonistów, bo jak stosuje się kolory często twórcy gry o tym zapominają i gra staje się strasznie uciążliwa dla nich)
Pozwala to filtrować spam handlowy, szczególnie, że coraz czestrze są jakieś niepełne oferty typu 173 za 237...
I co do globala 7... jest to upierdliwe. Global 7 powinien być przypięty na stałe z opisem Handel... wtedy nie byłoby tylu problemow.
Darkeners - wiec zalozmy ze cala gildia np. 20 osob wystawia oferty miedzy soba po 1zlota za 100 marmuru - cena leci na leb na szyje a pozniej po calym tym zbijaniu ceny oni przekazuja surowce miedzy soba omijajac zakladke handel - tadam...!
brawo z tym się zgadzam i się pod tym podpisuję ...
Co do handlu i dziwnych proporcji, typu 10 marmuru za 400 kamieni, proponowałbym zastosować system z jednych z lepiej działających ekonomicznie gier, a mianowicie EVE Online.
Chodzi o to, by serwer zapisywał i porównywał transakcje oraz wyciągał z tego swojego rodzaju średnią i informował o tym, czy cena jest powyżej czy poniżej "średniej" rynkowej.
Np. jeżeli średnia to 200 mieczy z brązu za 400 marmuru.
To:
Oferty poniżej 180 mieczy, za 400 marmuru (czy też w każdej innej proporcji poniżej 0,9:2), byłyby zaznaczane na czerwono... oraz pojawiały się na końcu listy.
Oferty z przedziału 180 do 220 za 400, byłyby zielone, jako rynkowe optimum
Oferty dające ponad 220 mieczy za 400 marmuru byłyby żółte/niebieskie (Druga opcja dla daltonistów, bo jak stosuje się kolory często twórcy gry o tym zapominają i gra staje się strasznie uciążliwa dla nich)
Pozwala to filtrować spam handlowy, szczególnie, że coraz czestrze są jakieś niepełne oferty typu 173 za 237...
I co do globala 7... jest to upierdliwe. Global 7 powinien być przypięty na stałe z opisem Handel... wtedy nie byłoby tylu problemow.
Sarevok na tle wszystkich graczy, bedzie to tylko maksimum, lub minimum, odchylenie standardowe przewiduje takie sytuacje.
przy 1000 osob odchylenie masz 3% a tutaj srednio tyle gra aktywnie, jesli ktos sie uprze i bedzie to robil przez pol dnia to zdazy rozjechac o dobre 20%-30%
Giełda faktycznie powinna być dostępna z poziomu kantoru handlowego, natomiast zakładka Handel powinna być kanałem global 7
Nie w skali miesiąca, czy roku. Poza tym to jest tylko wskazówka, każdy wycenia swoje surowce wedle własnej miary... w EVE Online także, jak ktoś potrzebuje czegoś to też kupi te zaznaczone na czerwono :P
Poza tym, można z tego wyłączyć transakcje miedzy członkami tej samej gildii. I tyle :P
W EVE online masz jeszcze podatek od transakcji, który hamuje takie oszukiwanie, ale tam masz jeden system walutowy, tutaj wymiana może być zacokolwiek. Wiec jak nawet bedzie komus chcialo sie bawic, to obnizy tylko 1 wartość w stosunku do Marmur-Złoto. Marmur-Deski-Piwo-Bron-Konie-Rudy-etc. będzie nie zachwiane.
Na pewno byłby to lepszy system, niż jest teraz... tzn. brak jakiegokolwiek systemu.
Zapomniałem dodać:
Jak jeszcze doda się, że do średniej przestają zaliczać się więcej jak 3 transakcje wykonane pomiędzy TYMI SAMYMI graczami na te SAME SUROWCE w ciągu 6-12h, to też spowoduje, że jak 20x będziesz wymieniał 1 za 400 przestanie brać pod uwage.
A sam handel kwitnie w miare dobrze, sam z 10-20 ofert dziennie wymienaim miedzy innymi graczami.
Ostatnio edytowane przez Darkeners ; 23.02.2012 o 16:19
Wprowadzenie pomyslu ograniczania handlu do wymiany surowcow tylko z 1 poziomu zupelnie rozwaliloby sens handlu. Oczywiscie proporcja w wymiane dobr luksusowych na te nizszego poziomu nie bedzie 1:1, bo kto chcialby tak sprzedac? Rynek sam ustali tu cene wg mnie, jesli tylko beda dostepne jakies dane.
Wlasnie chcialam zabrac sie do handlu i jestem w kropce. Nie mam pojecia w jakiej proporcji wystawiac surowce, bo nie mam sie do czego odniesc oprocz biezacych ofert, z ktorych wyciaganie wnioskow wymagaloby duzego nakladu pracy... Skad poczatkujacy gracz jak ja moze wiedziec, ktora oferta to okazja albo jak wystawic swoje surowce by nie stracic? To naprawde jest dla mnie w tej chwili duzy problem.