Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Priorytety dostarczania surowca do budynków produkcyjnych

  1. #1
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    12.02.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Nowa Ziemia

    Priorytety dostarczania surowca do budynków produkcyjnych

    Jeśli gdzieś było to przepraszam, po szybkim przeglądnięciu sugestii i 'pamiętnika' nie znalazłem.

    Wydaje mi się że niezłym pomysłem było by napisanie możliwości wyboru priorytetu dostarczania surowca do budynków produkcyjnych.
    Przykładowo drwal wydobywa w ciągu nieistotnego w tej wypowiedzi czasu zależnego od bliskości złóż i magazynu dajmy na to 5 bali. jakby gracz mógł ustawić, że na te 5 drzewek 2 idą do smolarza, 2 do tartaku a 1 gdzieś indziej?
    Albo może gdyby można było ustawić priorytet dostarczania do np smolarza w pierwszej kolejności a nie do tartaku (przyznaje że nie dostrzegłem jeszcze jak to praktycznie funkcjonuje w grze, dopiero bawię tu drugi dzień ).

    Co władza na to ? Jeśli pomysł wg góry jest niezły to jeszcze jedno pytanie- jest w ogóle możliwe (względnie w dużym przybliżeniu jak bardzo pracochłonne to jest) napisanie czegoś takiego do gry ?

    Pozdrawiam


    Edit: Znalazłem, że było to poruszone, ale nie znalazłem wyczerpującej odpowiedzi. A że pomysł moim skromnym zdaniem rozbudował by grę i niekoniecznie ułatwił- posta nie kasuję
    Ostatnio edytowane przez Viscalkrk ; 15.02.2012 o 01:21

  2. #2
    Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Popieramy

  3. #3
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Viscalkrk Zobacz posta
    Przykładowo drwal wydobywa w ciągu nieistotnego w tej wypowiedzi czasu zależnego od bliskości złóż i magazynu dajmy na to 5 bali. jakby gracz mógł ustawić, że na te 5 drzewek 2 idą do smolarza, 2 do tartaku a 1 gdzieś indziej?
    Jesli masz w magazynie 5, to kazdy z budynkow sam sobie zabierze tyle ile potrzebuje. Jesli masz 4 - znaczy ze masz niewydolna produkcje.

    Priorytetyzacja de facto nie sluzy niczemu, bo w normalnej sytuacji gracz powinien dazyc do posiadania niewielkiej nadwyzki surowca (aby zrekompensowac zapotrzebowanie, uwzglednic czasy transportu do warsztatow i zapas na wypadek zatrzymania/ wyczerpania wyrobiska badz pola). Jesli mamy nadwyzke, to kazdy warsztat dostaje tyle ile potrzebuje, nie ma sensu zeby dostawal wiecej bo i tak tego nie przerobi.

    Natomiast w sytuacji gdy z roznych wzgledow nie mozemy uzyskac nadwyzki, kompensacje mozna uzyskac poprzez nieupgradowanie budynkow na sile lub niestawianie ich w nadmiarze (jesli w kazdym cyklu naszemu tartakowi lv2 brakuje 1 bali, to nalezy go zastapic tartakiem lv1 - zysk produkcji bedzie taki sam jak tartaku lv2 pracujacego przez polowe czasu, zuzycie surowca takie samo, zyskujemy brak wnerwiajacej ikonki informujacej o zatrzymaniu pracy).

    Z punktu widzenia gry priorytetyzacja jest zatem calkowicie zbedna.

  4. #4
    Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Nowa Ziemia
    No ja się nie zgodzę, bo jeśli mamy np miecznika 'żelaznego', który zużywa 8 węgla i jest dalej od magazynu od miecznika brązowego na 4 poziomie, który zużywa tyle samo, to może (tak mi się wydaje) stać się tak, że brązowy będzie brał cały węgiel a żelazny będzie cały czas czekał. Pomijam oczywiście inne sprawy jak dobudowanie smolarzy/kopalń itp.

  5. #5
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Kiksin Zobacz posta
    No ja się nie zgodzę, bo jeśli mamy np miecznika 'żelaznego', który zużywa 8 węgla i jest dalej od magazynu od miecznika brązowego na 4 poziomie, który zużywa tyle samo, to może (tak mi się wydaje) stać się tak, że brązowy będzie brał cały węgiel a żelazny będzie cały czas czekał. Pomijam oczywiście inne sprawy jak dobudowanie smolarzy/kopalń itp.
    w takiej sytuacji masz po prostu o polowe za niska produkcje wegla. Jaki sens wtedy ustawiac priorytety, zeby kazdy z tych budynkow pracowal przez 50% czasu ? Po co w ogole posiadac wlaczonego miecznika upgradowanego na lv4, jesli nie masz w planie z niego korzystac w pelni ?

  6. #6
    Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Nowa Ziemia
    to co opisałem to czysta teoria, oczywiście, że w takiej sytuacji mam za mało węgla, ale może się zdarzyć, że np mam wszystkie pozwolenia budowlane wykorzystane, węgiel dokupuje jak jest dobra cena lub podobnie, i chciałbym, żeby działało to tak, że jak mam mało węgla, to bierze go żelaźnik, a jak dokupię i mam nadmiar to korzysta jeszcze brązownik

  7. #7
    Osadnik
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    60
    Serwer
    Nowa Ziemia
    od tego jest włączanie i wyłączanie budynków. braki produkcji możesz przecież nadrabiać koszami i kanapkami. moim zdaniem zbędny pomysł.

  8. #8
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    12.02.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Spróbuj włączać i wyłączać budynki jeśli na grę wchodzisz o 7 rano przed wyjściem na zajęcia czy na praktyki (ja przykładowo mam zmiany na praktykach 7:30- 19 :P ) i potem dopiero wieczorem np koło 20 po powrocie. Nie jest to takie proste

  9. #9
    Osadnik
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    60
    Serwer
    Nowa Ziemia
    zgadzam się z Tobą w zupełności, nie tylko Ty tak masz. domyślam się natomiast że masz przynajmniej po dwa budynki danego rodzaju a skoro np. masz 2 mieczników brązu i jednego miecznika żelaza i chciałbyś ustawić priorytet tak żeby miecznikowi nie zabrakło węgla ALE żeby działał też brąz, to wyłącz jednego i tyle. skoro masz braki w podstawowych surowcach to NAJPROSTSZYM rozwiązaniem jest ogarnięcie sobie gospodarki tak, żeby każdy surowieć jak nie na 0 to na mały + był produkowany (chodzi o te podstawowe surowce - półprodukty). ja mam np. dwóch łowców i jednego rzeźnika tak ustawionych że jedyną nadprodukcję mięsa mogę mieć tylko w momencie rzucenia buffu na łowcę bo czasowo tak są poustawiani że wychodzę na zero. podobnie z balami liściastymi, mąką (młyny + piekarnie) i parę innych. tak więc odrobinę pomyślunku wystarczy żeby zaoszczędzić cenną licencję budowlaną, nie być z niczym na minusie i co więcej mieć codziennie całkiem niezłą pod względem szybkości produkcję. bo co nam da 6 mieczników brązu jak mamy 4 lub 5 hut? i warsztaty ślusarzy na dodatek?? ciągłe braki. wystarczy dwóch mieczników brązu na 3 poziomie postawionych dalej od magazynu niż dwie huty brązu na 3 poziomie i nie mamy braków, jesteśmy na zero albo mały +

    myśleć - nie narzekać

  10. #10
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    12.02.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Ja osobiście jeszcze nie doszedłem do miecznika z żelaza :P Ale rozumiem przykład
    W każdym razie dzięki za kulturalną dyskusję, w internecie to niestety coraz bardziej kuleje Pozdrawiam

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.