Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: Zbiór Pomysłów - Statystki - ChatBox - Handel - Sektory - Menu Gwiazdy itd

  1. #1
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Nowy Świat

    Zbiór Pomysłów - Statystki - ChatBox - Handel - Sektory - Menu Gwiazdy itd

    Po pierwsze chciałem się z wami serdecznie przywitać i jednocześnie przeprosić, jeśli któryś z tych pomysłów jest powielony z wcześniejszymi tematami. Jeżeli sytuacja taka ma faktycznie miejsce i któryś z pomysłów jest lepiej opisany albo zawiera ciekawe nieuwzględnione przeze mnie dodatki, proszę podlinkujcie mi tutaj ten temat a postaram się go umieścić w opisie, tak by nawet odrobina sławy za pomysł autorowi nie przepadła.

    Wątek ten jest podzielony na sektory, które oznaczone są numeracją rzymską (I,II,III itd.). Dany sektor opisuje zmiany tylko i wyłącznie w jego zasięgu i choć zapewne będzie miał wpływ na rozgrywkę w innych elementach gry, wywodzi się właśnie z tego miejsca. Każdy sektor posiada prawidłowe dla niego podpunkty oznaczające konkretne pomysły. Jeżeli jakiś z nich wam się spodoba, proszę używajcie numeracji zamiast nazewnictwa by łatwiej można było przeskakiwać po stronie przy pomocy wyszukiwania (ctrl + F). Jeżeli nie odnosicie się do zmian w pomyśle, nie macie żadnych uwag, to chociaż wypowiadajcie się pełnym zdaniem z jego powodu podoba się wam, lub też nie podoba się wam dany pomysł. Sądzę, że wspólnie poradzimy sobie ze wszelkimi utrudnieniami i uczynimy tę grę trochę bardziej znośną

    I. Statystki
    a) Mówiąc bardzo szczerze, nie wyobrażam sobie tej gry w pełnej wersji bez statystyk, odnoszących się do tego jakich budynków mam najwięcej, gdzie pracuje najwięcej moich mieszkańców, ustaleń łańcuchów towarowych gdzie ustalam priorytet np preferuje większą ilość drewna przekazywać na węgiel niż na łuki, a mimo wszystko, nie chcę zatrzymywać produkcji.

    b) Czy też po prostu zwykły statystyka przyrostu/rozwoju z kilku dni, tygodni miesięcy.

    c) No i najważniejsze, czas produkcji ogólny dla danego towaru i/lub w danym regionie.

    d) Z tej statystyki powinienem mieć również możliwość zaznaczenia (podświetlenia) wszystkich budynków danego typu, by łatwiej je odnaleźć na mapie.

    Wszystkie te zestawienia powinny odnaleźć się w jednym okienku z przyjaznymi zakładkami.


    II. ChatBox
    a) Chat powinien być możliwy do odłączenia z bocznego pasku w formie nowego okna przeglądarki, które możemy wielkością dopasowywać wedle własnych potrzeb.

    b) Powinna pojawić się możliwość ustaleń/opcji dla chatu gdzie możemy ustalić, które zakładki chcemy mieć włączone (być w nich dostępni) a które mają nigdy nam się nie pokazywać.

    c) Kolejną przyjemną zmianą jest oznaczenie znajomych (graczy dodanych do grupy) innym kolorem na czacie, przy zachowaniu delikatnej różnicy i to samo przy członkach gildii

    d) Gildie powinny automatycznie otrzymywać własne okienko czatu, wyłącznie dla graczy gildii

    e) Powinna znajdować się po boku, lista zalogowanych graczy na danym kanale. Rozumiem, że to może bardzo źle służyć na globalu, ale na kanałach prywatnych/gildyjnych/pomocy/handlu byłoby nieocenioną pomocą.


    III. Handel
    a) Pierwsze to umożliwienie handlu z osobą która nie jest dodana do znajomych, poprzez kliknięcie na jego nicku

    b) Handel jako nowe, oddzielne od czatu duże okienko z możliwością na podziały surowców które wyszukujemy i które sprzedajemy. Np mam za dużo Młotków, ale nie potrzebuje niczego konkretnego więc sprawdzam kto co oferuje za młotki. I to samo w drugą stronę. Przy obecnym systemie 8 minut, nie jest to, aż tak potrzebna opcja ale przy zwielokrotnionych ofertach, na tym małym okienku często ciężko dostrzec wszystko jasno i przejrzyście.

    c) Handel powinien mieć znacznie większe możliwości, wystawiania swoich ofert. Ograniczenie przesyłu towarów, powinno zwiększać się wraz z rozwojem magazynów w grze lub z naszym poziomem.

    d) Rynki długoterminowe, również są tutaj potrzebne.. Nie wszyscy mają chęci i czas co 8 minut wystawiać jedną i tą samą ofertę, albo spamować chat. Dlatego w nowym oknie powinny istnieć opcje wystawiania ofert długookresowych. Np Można wystawić cztery oferty po czterysta danego surowca na 8 minut i w tym samym czasie dwie oferty po tysiąc surowca na cztery godziny, a jedną ofertę do dwóch tysięcy ale na osiem godzin. Niezależnie od tego czy ktoś zakupi od nas dany surowiec, czy też nie. Nie możemy w danym limicie czasowym wstawić nowej oferty.

    e) Kolejnym pomysłem było by w handlu ustalanie własnego przelicznika. Np Wystawiamy 3000 desek iglastych i ustalamy przelicznik 3:1 dla desek liściastych. A ilość desek jaką kupi od nas inny gracz zależy wyłącznie od niego! Jedyne co musi być zachowane to przelicznik surowcowy.

    f) Podgląd danej ilości surowca, przy wejściu w magazyn, powinien zawsze pokazywać przynajmniej trzy cyfry. Bez potrzeby najeżdżania na niego. I tak np zamiast mieć 1k drewna, powinno wskazywać 1.73k

    IV. Sektory
    a) Chciałbym by istniała możliwość, włączenia siatki budowlanej dla każdego z rozmiarów budynków, lub dla danego budynku bym mógł zobaczyć, gdzie mogę go postawić, lub gdzie jakie budynki mogę postawić.

    b) Możliwość wyłączenia tych idiotycznych pachołków wewnątrz przejętych sektorów. Mówię wyłącznie o możliwości wyłączania i włączania, taki podgląd cały czas jest nam zbędny i trochę szpeci mapę.

    c) Sektory pracy, budynki typu drwal i leśnik, mogą mieć wyznaczony sektor pracy czyli zalesiania i wycinania drzew na danym rejonie. Im bliżej im do centrum tego regionu, tym szybciej działa produkcja.


    V. Inne
    a) Każdy z naszych kochanych geologów, odkrywców i generałów, powinien mieć możliwość ulepszenia na wyższy poziom, w celu zmniejszenia czasu poszukiwania, gdzie np ulepszamy ich o 10% szybszego działania, za połowę sumy którą za niego zapłaciliśmy.

    b) Po każdej walce w raporcie, powinno być napisane ile dostaliśmy doświadczenia.

    c) Kolejną niezbędną według mnie funkcją jest wymiana surowców na klejnoty. Oczywiście przy rozsądnych cenach gdzie np 5 klejnotów za 5k kamieni

    d) Możliwość znalezienia klejnotów przez odkrywcę

    e) Premiowanie budynków po przez, przycisk w profilu budynku z opcją. Premiuj ten budynek i Premiuj wszystkie budynki tego typu. Automatycznie z ekwipunku znikało by najlepszy przedmiot dzięki któremu otrzymujemy premie.

    - Opcja wybrania, przedmiotów którymi automatycznie premiujemy i np wyłączenie z tej grupy kanapki. Tak by nigdy automatycznie kanapki nam nie zabrało, przy przydzielaniu premii w ten sposób


    VI. Menu Gwiazdy
    a) Grupowanie surowców! Tzn, gdy mamy dwie paczki drewna liściastego, powiedzmy 250 i 50, po kliknięciu opcji grupuj możemy je połączyć ze sobą, by nie zajmowały tyle przestrzeni.

    - Dodatkiem do tej opcji jest, możliwość zgrupowania wszystkich surowców na raz.



    .

  2. #2
    Odkrywca Awatar zylaja
    Dołączył
    27.01.2012
    Posty
    324
    Serwer
    Nowa Ziemia
    podoba mi sie ( wiekszosc tych pomyslow juz byla( a moze nawet wszystkie)) ze ktos dał popularne pomysly w jednym poscie.

    Cytat Zamieszczone przez Larvock Zobacz posta
    a) Chciałbym by istniała możliwość, włączenia siatki budowlanej dla każdego z rozmiarów budynków, lub dla danego budynku bym mógł zobaczyć, gdzie mogę go postawić, lub gdzie jakie budynki mogę postawić.
    nie ma czegos takiego jak rozmiar budynkow. ale podswietlenie(bo siatka jest tu chyba niemozliwa) mogloby byc takie jak w przypadku przenoszenia garnizonu.

  3. #3
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Larvock Zobacz posta
    V. Inne
    a) Każdy z naszych kochanych geologów, odkrywców i generałów, powinien mieć możliwość ulepszenia na wyższy poziom, w celu zmniejszenia czasu poszukiwania, gdzie np ulepszamy ich o 10% szybszego działania, za połowę sumy którą za niego zapłaciliśmy.

    c) Kolejną niezbędną według mnie funkcją jest wymiana surowców na klejnoty. Oczywiście przy rozsądnych cenach gdzie np 5 klejnotów za 5k kamieni

    d) Możliwość znalezienia klejnotów przez odkrywcę
    a) polowa to jest bardzo nieprecyzyjne okreslenie, pierwszy rekrutowany general kosztuje 20gm (i moglibysmy go sobie ulepszac nawet i 50x dziennie jesli nas na to stac), ostatni 20k. Do tego zupelnie nie oplacaloby sie kupowac ani ulepszac ludzikow za diamenty.

    c) jesli klejnotow bedzie za malo - nikt z tego nie bedzie korzystal (bo po co komu 40 diamentow skoro wszystko co sie oplaca kupic kosztuje 300+). Jesli bedzie za duzo - na wyzszych poziomach bedzie mozna hurtem produkowac diamenty i kupowac sobie co sie chce. Malo tego, normalnie za levele dostaje sie diamenty, w ten sposob moznaby te same diamenty zdobyc z wlasnej produkcji, bez koniecznosci zdobywania i wykonywania jakichkolwiek misji.

    d) j/w, jesli diamentow bedzie malo = nie bedzie sie to kompletnie oplacalo. Jesli bedzie duzo - ludzie nie beda levelowac i szukac misji, tylko wysylac grubych po skarby, kupowac wiecej grubych, wysylac ich po skarby, kupowac wiecej az juz nie bedzie co kupic. Oczywiscie - wydajac przy tym dokladnie zero rzeczywistych pieniedzy.

  4. #4
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Nowy Świat
    @zylaja
    budynki specjalne, mają różny rozmiar stąd mówię, o różnych rozmiarach budynków.. A czy siatka jest niemożliwa? Można taką stworzyć, wykorzystując drogi.. Ale jest to żmudne, męczące i brzydko wygląda..

    @spakz

    V. Inne

    a) połowa ceny pierwszego odkrywcy, generała i geologa. Taką cenę przyjąłem za pierwszy poziom ulepszenia, drugi oczywiście dwa lub trzy razy wyższy.. Ale o konkretnych zależnościach i tak raczej nie my decydujemy. Chodzi głównie o idee

    c) nie wiem jak u ciebie z gospodarką ale u mnie są spore nadwyżki, oczywiście trzeba by było dobrze pomysł przystosować, ale i w tym wypadku chodzi o idee, a nie konkretny schemat zależności. Do tego masz różne rodzaje surowców 250 iglastych to 50 liściastych i takie same zależności można potraktować przy klejnotach.. Wcześniej lub później surowce będą zalegać a nie będzie jak ich wymieniać.

    d) przy korzystaniu z odkrywcy i tak go wysyłamy wszyscy na poszukiwanie skarbów, więc tu żadnej zmiany niema? Nie rozumiem więc dlaczego ma się nie opłacać? I tak go wyślesz i tak.
    Ostatnio edytowane przez Larvock ; 13.02.2012 o 12:25

  5. #5
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Nie bedzie sie oplacac, gdy bedziesz go mogl wysylac po misje.

  6. #6
    Odkrywca Awatar zylaja
    Dołączył
    27.01.2012
    Posty
    324
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez Larvock Zobacz posta
    @zylaja
    budynki specjalne, mają różny rozmiar stąd mówię, o różnych rozmiarach budynków.. A czy siatka jest niemożliwa? Można taką stworzyć, wykorzystując drogi.. Ale jest to żmudne, męczące i brzydko wygląda..
    fakt , zapomnialem o specjalnych. a co do siatki, to jak zrobisz sobie z drogi to jest ok, ale jak tej drogi nie ma, to budynek mozesz postawic takze w miejscu gdzie ta droga bylaby.( zakrecone troche to co napisalem ale na drodze nie postawisz budowli) na wolnym terenie mozliwosc wybudowania mozesz przesuwac o pol dlugosci budynka.
    chyba ze postawisz np magazyn i wzgledem niego zrobi sie siatka. pozdrawiam

  7. #7
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    04.02.2012
    Posty
    1
    Serwer
    Nowa Ziemia
    II. ChatBox
    a) Chat powinien być możliwy do odłączenia z bocznego pasku w formie nowego okna przeglądarki, które możemy wielkością dopasowywać wedle własnych potrzeb.

    b) Powinna pojawić się możliwość ustaleń/opcji dla chatu gdzie możemy ustalić, które zakładki chcemy mieć włączone (być w nich dostępni) a które mają nigdy nam się nie pokazywać.

    c) Kolejną przyjemną zmianą jest oznaczenie znajomych (graczy dodanych do grupy) innym kolorem na czacie, przy zachowaniu delikatnej różnicy i to samo przy członkach gildii

    d) Gildie powinny automatycznie otrzymywać własne okienko czatu, wyłącznie dla graczy gildii

    e) Powinna znajdować się po boku, lista zalogowanych graczy na danym kanale. Rozumiem, że to może bardzo źle służyć na globalu, ale na kanałach prywatnych/gildyjnych/pomocy/handlu byłoby nieocenioną pomocą.
    Co do chata jeszcze przydałoby się poprawić kwestie zaznaczania tekstu. Teraz można zaznaczyć tylko jedną napisaną kwestię. Jeśli chce się przesłać komuś urywek jakiejś dłuższej konwersacji, to trzeba kopiowac kazda wypowiedz osobno.

  8. #8
    Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Nowa Ziemia
    I - a) popieram, ładne statystyki były w settlers 2 o ile pamiętam i przydałyby się i tutaj
    II - c) dobry pomysł z kolorami, ja dodałbym jeszcze, aby okno z chatem zapamiętywało jak jest ustawione, i była opcja przeźroczystości
    d) - jak najbardziej za
    III - d) długie oferty, powinny jednak coś kosztować, np wystawienie na 6 godzin to 6 monet (lub 3)
    dobrze byłoby także zrobienie aukcji
    e) - dobry pomysł
    f) - racja
    IV - b) święta prawda
    c) jeśli chodzi ci o coś takiego jak np mają strażnice, na których pokazany jest ich zasięg to popieram
    V a) racja ale 10% to za mało, co najmniej 30% powinno być
    c) nie popieram, też mi brakuje klejnotów ale jeśli będę je zdobywał za codzienne logowanie to wystarczy i zrównoważy gre

  9. #9
    Osadnik Awatar goTomek
    Dołączył
    25.01.2012
    Posty
    27
    Serwer
    Nowa Ziemia
    III.a) handel z każdym - NIE! Po stokroć nie! Przecież spam by nas taki zalał, że grać by się nie dało.
    A dodanie do znajomych to tylko dwa kliknięcia (1 z każdej strony), po handlu ew. usunięcie to też dwa kliki, a przynajmniej jakieś to bardziej cywilizowane jest
    I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot
    Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego
    - Coma, Los cebula i krokodyle łzy

  10. #10
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Nowy Świat
    Ale ja nie koniecznie chce mieć w znajomych, czy też dawać PODGLĄDAĆ moją wioseczkę wszystkim z którymi handluje..

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.