Mam pomysł na dwa nowe budynki, które wpływały by na zachowanie osadników i działały na zasadzie podobnej do np. miecznika (dwa produkty na wejściu, jeden na wyjściu).
Karczma "produkowałaby" powiedzmy osadników W (wojowniczych) a świątynia np. osadników P (pracowitych).
Karczma: osadnik + moneta = osadnik W (np. +50% mocy w walce, ale za to -25% pracowitości (wolniej pracuje).
Świątynia: osadnik + dwie monety (wiadomo na tacę) = osadnik P (np. +10% krótszy czas pracy i -20% waleczności), itp.
Raz przemienionego osadnika nie można byłoby już ponownie zamienić. Budynki pracowały by w trybie ciągłym, czyli konkretna liczba "produktów" w określonym czasie (nie tak jak koszary, czy mag. żywności, że wybieramy ilość do zamiany), z możliwością usypiania, upgradowania, buffowania, itd.
Do tego oczywiście konieczne byłoby dodanie możliwości obsadzania budynków konkretnymi rodzajami osadników, tudzież wybierania ich przy tworzeniu armii.
Jak nie można grać (bo przerwa techniczna) to różne głupie pomysły się lęgną![]()