Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: Pomysł na urozmaicenie mechaniki walki - Generałowie.

  1. #1
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    28.01.2012
    Posty
    8
    Serwer
    Nowa Ziemia

    Pomysł na urozmaicenie mechaniki walki - Generałowie.

    Biorąc pod uwagę balans systemu nie wydaje mi się by ktoś zwrócił uwagę na mój post. Ale nadal uważam to za całkiem niezły pomysł, chociaż diablo trudny do implementacji w obecnej fazie rozwoju gry:

    Mianowicie chodzi o generałów.
    Jak wiadomo generałów rekrutujemy za pieniądze (ciężko zarobione - a jak) w Karczmie. Ponieważ jest to jednostka dowodząca, swoisty poziom oficerski w ilości reglamentowanej, w stosunku do mięsa armatniego którym się posługujemy postuluję za systemem awansowania generałów wraz z odbytymi bitwami.

    O co chodzi? O zmianę mechaniki działania generałów. W mojej wyobraźni miałoby to wyglądać tak:

    1. Generała zakupujemy w stanie 'nówka sztuka' - nieużywanym - na poziomie 1.

    2. Generał zyskując doświadczenie podczas wygranych walk zdobywa doświadczenie zwiększające jego współczynnik skuteczności. Jaki współczynnik? Współczynnik skuteczności - w zależności od poziomu generała, będzie do niego przypisana odpowiednia zmienna. Zmienna wpływała by na algorytm wg którego liczony jest wynik bitwy. Ergo: odpowiednio wysoka zmienna działała by na korzyść gracza, i doświadczony generał byłby na wagę złota.

    3. A teraz clue systemu. Generał po przegranej bitwie UMIERA BEZPOWROTNIE! Dlaczego? Dlatego - dajmy na to, że mamy takiego generała. Wycackanego, wytuchlonego na wysoki poziom, dającego wymierne rezultaty w ryzykownych bitwach. Jest zbyt cenny. Możliwość utraty nadaje mu permanentną wartość w konstrukcji rozgrywki. Z punktu widzenia gracza jest pupilem, dbamy o niego żeby nie padł w głupiej walce, być może nawet możliwe że nadamy mu imię - w końcu zaprojektować taki banał to nie problem.

    4. Generał umiera, i musimy zacząć od początku. Niestety, za nieuwagę się płaci.

    PO CO TO? KOMU TO POTRZEBNE?

    Zaproponowana przeze mnie mechanika, ma ubarwiać rozgrywkę w prosty sposób. Nadaje armiom indywidualny charakter poprzez generała, który de facto jest naszym pupilem, o którego dbamy. W naturalny sposób przywiązywałaby gracza do aspektu kreowania armii nie będącej zwykłym mięsem armatnim. Tak jak w budowaniu miast robimy swoje custom made dzielnice i fragmenty, tak w wypadku armii brakuje takiego aspektu. Zwykłe spersonifikowanie generała i nadanie mu wartości bojowej którą może rozwijać sprawi, że aspekt bitew stanie się również formą rozwoju a nie bezmyślnego łupania bandytów za pomocą kolejnych mas tępego ludu rekrutowanego na odlew spośród obywateli.

    Jeśli się da - niech BB zbudują taką prostą modyfikację do mechaniki i ją zaimplementują. Ciekaw jestem jak to ruszy.

    PS: w toku rozmów kolega @Korinogaro podał zamysł by żołnierze byli obdarowywani doświadczeniem. IMHO to istna rewolta na algorytmie liczenia wyniku walk. Nie do zrobienia, no i w kontekście mojego pomysłu - generał na poziomy przestaje być unikatem. :d

    PS2: Pomysł kosztów utrzymania armii bardzo ciekawy, ale nie mam pomysłu na mechanikę, bo ekonomicznie by to spowodowało coś w rodzaju kontrinflacji surowców potrzebnych na utrzymanie tejże armii. Słowem - mielibyśmy problem z surowcami. Przygotowania do bitew i wojen trwały by długo na zbieraniu samych surowców. Nie wiem jak to przeskoczyć.

    Co myślicie?

    EDIT: po napisaniu postu pomyślałem o limicie na takich Custom Generałów. Powiedzmy 1 do 3 max.
    Ostatnio edytowane przez Niezdolny ; 29.01.2012 o 02:42 Powód: A bo mi pomysł wpadł nowy.

  2. #2
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    25.01.2012
    Posty
    1
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Zamiast śmierci proponuję możliwość wykupu go z rąk przeciwnika ale za na tyle wysoką cenę żeby było to bolesne dla gospodarki gracza. Efekt ten sam a łez trochę mnie w przypadku śmierci "Zenka" czy innego "Bogusia".

    Co do armii i kosztów utrzymania proponowałbym możliwość rozwiązania armii tak że wracałby cały sprzęt (piwo oczywiście nie). Efekt? unikasz długotrwałych kosztów utrzymania ale jednocześnie powstaje dylemat w przypadku PvP w przyszłości. Dać odetchnąć gospodarce i ryzykować napaścią czy jednak zacisnąć zęby.

    PS. Wojna to cholernie drogi biznes...
    Ostatnio edytowane przez korinogaro ; 29.01.2012 o 03:24

  3. #3
    Osadnik Awatar Czosu
    Dołączył
    26.01.2012
    Posty
    37
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Pomysł jest niby dobry, ale nie na obecny stan rzeczy.
    W tym momencie, i raczej się to nie zmieni, na surowce musimy czekać baardzo długo. Dodając do tego twój pomysł, bylibyśmy w dupie.
    Zakładając, że nowy gracz przechodzi przez samouczek i dostaje generała, po czym ma zadanie wyczyścić mały obóz bandytów. Popełnia błąd, wysyłając za mało rekrutów i traci generała.
    Jest stracony w tym momencie, bo nie ma kopalni złota ani mennicy, czyli nie może zrobić NIC.
    Ma zacząć od nowa grę? A może opuścić Settlersów na zawsze?
    TSO to nie ten system, żeby dałoby radę zrobić coś takiego.
    Tutaj trzeba na prawdę się postarać, żeby mieć wszystko w odpowiedniej ilości.
    Twój pomysł wymagałby przebudowania całej rozgrywki i zaczęcia od nowa.
    Jako, że to, co napisałeś, jest dobrą propozycją, jestem na nie, z powodów wyżej wymienionych. Settlers Online nie jest na to gotowe.

  4. #4
    Osadnik Awatar Merkor
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    29
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Dokładnie jak napisał Czosu, na dodatek dochodzi to że później trzeba puszczać wojska na pewną śmierć żeby kolejna fala mogła już ich dobić gdyż jest limit jednostek.

  5. #5
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Pomysl z expem jest nie do zrealizowania ze wzgledu na starsze serwery na ktorych ludzie nawbijali miliony expa i nie ma mozliwosci, zeby siegnac wstecz i odpowiednio poprzydzielac generalom levele.

    Pomysl ze smiercia generala jest nie do zrealizowania przy obecnym ksztalcie gry, w ktorym rozgrywka na wyzszych levelach opiera sie na umiejetnym poswiecaniu malych oddzialow i oslabianiu obozow ktorych w innym przypadku nie jestesmy w stanie zdjac. Zmiana tego systemu oznacza przebudowanie calej mechaniki, co z kolei jest nierealne ze wzgledu na pkt pierwszy.

  6. #6
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    26.01.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Nowa Ziemia
    szkoda bo pomysł bardzo by wpłyną na grywalność. od dawna udowodnione jest ze "expienie" wplywa na chec gry :P naprawde szkoda ;/

  7. #7
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    28.01.2012
    Posty
    8
    Serwer
    Nowa Ziemia
    no cóż. tak jak napisałem w pierwszym zdaniu. Piekielnie trudne do zaimplementowania.

    Ale pomysł jest. Myślę, że skoro tak to można wątek zamknąć i odesłać do lamusa. Może ktoś kiedyś odkopie i powie: "O!"

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.