Zobacz wyniki ankiety: Uważasz wprowadzenie takiej informacji za przydatne ?

Głosujących
24. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • tak

    8 33.33%
  • nie

    8 33.33%
  • obojętne

    8 33.33%
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Potwierdzenie otrzymania dropa

  1. #1
    Początkujący Odkrywca Awatar romsheff
    Dołączył
    08.01.2013
    Posty
    129
    Serwer
    Czarci Gaj

    Potwierdzenie otrzymania dropa

    Pewnie większość spotkała się z sytuacją, że ktoś kupił dropa i nie potwierdził, że coś ubił.
    Proponuje dodanie do okienka "pokaż szczegóły" informacji czy poszczególny uczestnik przygody spełnił warunek do otrzymania dropa.


  2. #2
    Początkujący Odkrywca Awatar Fredek_z_F-K
    Dołączył
    26.02.2012
    Posty
    187
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Nie. W wątku o sprzedaży dropów pisano wiele, że sprzedawanie dropów jest patologią. Po co dostosywawć grę do patologii?

  3. #3
    Początkujący Odkrywca Awatar romsheff
    Dołączył
    08.01.2013
    Posty
    129
    Serwer
    Czarci Gaj
    Cytat Zamieszczone przez Fredek_z_F-K Zobacz posta
    Nie. W wątku o sprzedaży dropów pisano wiele, że sprzedawanie dropów jest patologią. Po co dostosywawć grę do patologii?
    no to powiedzmy, że wymieniam dropa

  4. #4
    Odkrywca Awatar misiasia
    Dołączył
    19.07.2012
    Posty
    354
    Serwer
    Nowy Świat
    Zbędne.
    Jak ktoś nie potwierdził, że coś ubił, to osoba, która sprzedała lota powinna zaczekać i się upewnić - w końcu za coś te monety dostał. dla pazernych i leniwych.

  5. #5
    Osadnik
    Dołączył
    17.11.2012
    Posty
    48
    Serwer
    Złota Góra
    Cytat Zamieszczone przez Fredek_z_F-K Zobacz posta
    Nie. W wątku o sprzedaży dropów pisano wiele, że sprzedawanie dropów jest patologią. Po co dostosywawć grę do patologii?
    Patologią o0 ??
    A co w tym złego, same plusy przecież (nowi znajomi, szybkość, prosta, ułatwienie, opłacalność itp.) ??

  6. #6
    Osadnik
    Dołączył
    14.11.2012
    Posty
    33
    Serwer
    Dolina Odkrywców
    Cytat Zamieszczone przez Fredek_z_F-K Zobacz posta
    Nie. W wątku o sprzedaży dropów pisano wiele, że sprzedawanie dropów jest patologią. Po co dostosywawć grę do patologii?
    Ciekwa jestem, gdzie ta patologia w sprzedawaniu dropów (nie mówię oczywiście o oszustach, bo to już całkiem inny wątek). Ktoś, kto potrzebuje PD sprzedaje dropa - trudno, żeby zawsze za darmo oddawał, w końcu przygoda i wojsko też kosztują. Gracz, który nie ma akurat odpowiedniego wojska ma szansę na zdobycie materiałów budowlanych/broni. Są też kolekcjonerzy, którzy chcą dropnąć wieżę lub jakąś rzadką ozdobę, ale chcieliby sobie zrobić przerwę np po 15 zakazanych eksperyentach No i wszelkie korzyści związane z nowymi znajomymi, przecież doborowe towarzystwo to jedna z głównych zalet settlersów Osobną kwestią pozostaje jedynie cena i 'opłacalność' kupienia dropa - ale tu już powinien załatwić kupujący ze sprzedającym.

    romsheff, bardzo dobry pomysł

  7. #7
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Z tymi nowymi znajomymi to taki argument na siłę W prawie wszystkich przypadkach takie "znajomości" na potrzeby sprzedaży czy wymiany dropa to kontakty jednorazowe. Poza tym założenie przygód wieloosobowych było takie, że po to się kogoś zaprasza, żeby pomógł w robieniu przygody (stąd też wprowadzona ostatnio prośba o pomoc w przygodzie). A jak pomaga, to jest oczywiste, że walczy i ubija obozy. Niestety jest to rozłożone na łopatki przez fakt, że w zasadzie robimy te przygody, które jesteśmy w stanie zrobić samodzielnie. Stąd też sprzedaż dropów jest określana jako patologia bo nijak nie wspiera idei przygód wieloosobowych.

  8. #8
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez zwolk Zobacz posta
    Z tymi nowymi znajomymi to taki argument na siłę W prawie wszystkich przypadkach takie "znajomości" na potrzeby sprzedaży czy wymiany dropa to kontakty jednorazowe. Poza tym założenie przygód wieloosobowych było takie, że po to się kogoś zaprasza, żeby pomógł w robieniu przygody (stąd też wprowadzona ostatnio prośba o pomoc w przygodzie). A jak pomaga, to jest oczywiste, że walczy i ubija obozy. Niestety jest to rozłożone na łopatki przez fakt, że w zasadzie robimy te przygody, które jesteśmy w stanie zrobić samodzielnie. Stąd też sprzedaż dropów jest określana jako patologia bo nijak nie wspiera idei przygód wieloosobowych.
    Nie.

    Sprzedaz dropow jest patologia, bo wynika z patologii zalozen gry, w ktorych zrobienie przygody wieloosobowej samemu powoduje znikniecie 1/2 lub 2/3 dropa, dlatego gracz jest zmuszony do zapraszania innych nawet jesli nie potrzebuje ich wsparcia.

    Natomiast sama idea przygod wieloosobowych to mrzonka, bo logika podpowiada, ze jesli sila graczy bedzie rosnac, to po osiagnieciu pewnego punktu te przygody beda opcjonalnie wieloosobowe i jest to calkowicie normalne zjawisko w wiekszosci gier. Dlatego w zalozeniach bledne jest liczenie, ze uda sie w jakis magiczny sposob utrzymac poziom trudnosci na takim poziomie ktory bedzie wymuszac wspolprace, bo jest to sprzeczne z ideą rozwoju i ciaglej rozbudowy (ktora akurat w tej grze jest fundamentem).
    Ostatnio edytowane przez sparkz ; 28.08.2013 o 11:07
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  9. #9
    Odkrywca Awatar zwolk
    Dołączył
    07.04.2012
    Posty
    815
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    Sprzedaz dropow jest patologia, bo wynika z patologii zalozen gry, w ktorych zrobienie przygody wieloosobowej samemu powoduje znikniecie 1/2 lub 2/3 dropa, dlatego gracz jest zmuszony do zapraszania innych nawet jesli nie potrzebuje ich wsparcia.
    Nie do końca zgadzam się z Twoim podejściem, że znika 1/2 czy 2/3 dropa. Drop jest jeden na każdego gracza biorącego udział w przygodzie, a nie jeden dla wszystkich dzielony po równo na tyle części, ilu graczy w przygodzie. Zaproszenie kolejnej osoby nie daje Ci automatycznie kolejnego dropa. Dropa dostaje zaproszona osoba, dlatego, że bierze udział w przygodzie a nie Ty dlatego, że kogoś zaprosiłeś. Zapraszając kogoś do przygody i jednocześnie będąc zaproszonym nie otrzymujesz drugiej połówki dropa z Twojej przygody, tylko swojego dropa z przygody osoby zapraszającej. Nikt nikogo nie ZMUSZA do zapraszania innych graczy. Robimy to wyłącznie z chęci zysku wykorzystując do tego mechanizmy, które daje nam gra.

    Oczywiście w pełni popieram Twoje pomysły w postaci podwojenia/potrojenia obecnych dropów i dzielenia ich po zakończeniu przygody proporcjonalnie podobnie jak dzielony jest exp. Wtedy faktycznie będąc zapraszanym do przygody każdy liczyłby na zmaksymalizowanie swojego udziału. Co nie zmienia faktu, że wtedy i tak każdy dalej robiłby przygody sam, tyle że wspomniana wyżej chęć zysku miałaby wsparcie w interfejsie gry i skończyliby się "jednorazowi" znajomi.

  10. #10
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez zwolk Zobacz posta
    Zaproszenie kolejnej osoby nie daje Ci automatycznie kolejnego dropa.
    Nie daje mi (bezposrednio), ale daje przygodzie.

    W ten sposob robiac przygode sam nie dostaje 1/3 dropa, tylko 1/3 mozliwego dropa a reszta sie marnuje. Albo ujmujac to inaczej: osoba ktora jest zaproszona do przygody i zabije 1 jednostke wroga otrzymuje calego jednego dropa za minimum udzialu w przygodzie (nawiasem mowiac znajac BB dziwie sie, ze w ogole musi zabic jakas jednostke a nie tylko byc zaproszona), tyle samo ile ja za maksimum udzialu w przygodzie.

    Poza tym trudno sie zgodzic z tym, ze nikt nikogo nie zmusza do zapraszania graczy - z powodow zwiazanych z ekonomia gry w niektorych przygodach gracz jest do tego posrednio zmuszony, bo otrzymywanie 1/3 calosciowego mozliwego dropa nie rekompesuje mu strat ani w surowcach w grze, ani w poswieconym czasie.
    "A necromancer is just a really, really late healer"

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.