Żeby trochę urozmaicić przygody, bitwy itp. proponuje, aby była możliwość rozwijania generała. O co dokładnie chodzi już rozpisuje:
1. Generał mógłby uzyskać 25 lvli za xp uzyskiwany z bitew, 1 lvl 100 pkt. Xp każdy kolejny 2 razy więcej, 100,200,400,800 itd., na początku będą lecieć lvle, ale z czasem będzie coraz wolniej i z resztą zmian, które proponuje sprawi, że będzie się dbało o generała;
2. Xp dla generała byłby uzyskiwany nie za wygranie bitwy, ale za ilość i rodzaj zniszczonych jednostek, żeby utrudnić generał traciłby Xpa za straty własnych wojsk. Przykład wyślesz 10 rekrutów na 10 ich odpowiedników w obozie wroga, za rekruta i odpowiednika 1 xp zysku lub straty i powiedzmy zabijasz 10 rekrutów, a tracisz 7, czyli generał zyskuje 3 Xp.
Za: rekruta 1 xp, łucznika 2 xp, ochotnika 5 xp, konnego 7 xp, łucznika wyborowego 10 xp, żołnierza 15 xp, kusznik 20 xp, elt. żołnierz 30 xp, puszkarz 50 xp. Dodatkowo 1 xp za 1000 hp w przypadku zabijania bosa.
3. Żeby dodatkowo utrudnić Xp generała mogłoby być zarazem jego pkt. życia i np. po przegranej walce, albo by generał ginął (i kolejnego można kupić z tawerny, ale powiedzmy przy takim systemie to już taniej), albo dostawałaby się do niewoli i można by było go od wroga wykupić, lub odbić pokonując cały obóz, w którym poległ lub cała przygodę. Generał by znikał automatycznie jeżeli nie odbijemy/wykupimy go a przygoda zniknie. Myślę, że mogłoby to być ciekawe rozwiązanie i wymuszałoby zmianę taktyki walki.
Ewentualnie mogłoby być tak, że jeżeli generał w bitwie wychodziłby na minus to traciłby jakąś ilość hp, na stałe. Można by go wtedy było na główną wyspę cofnąć i wyleczyć. Byłby specjalny 5 poziomowy budynek, który powiedzmy leczyłby generała z prędkością 1hp na godzinę na 1 lvl do 5 hp na godzinę na 5 lvl razy lvl generała. Przykład: generał lvl 13 (ok. 400k hp, a ma do wyleczenia ze 20k) , budynek lvl 5, 13x5=65. Może i mało jak na wyleczenie obrażeń rzędu 20k, ale co za łątwo to nie zdrowo. Oczywiście do tylko przykład, trzeba byłoby to odpowiednio przeliczyć.
Specjalnym budynkiem byłby obóz medyczny, stawiany z okna menu generała. Można go budować w ilości 1 dla 1 generała. Budynek jest jakby przeznaczony bezpośrednio dla generała, nie ma generała nie ma budynku. Nad kosztami budowy i rozwoju nie ma co na razie myśleć. Nie zabierałby patentów budowlanych.
4. Za każdy osiągnięty lvl generał mógłby mieć premie +1% do: ataku, obrony lub +1 do wielkości wojska. Wybierałby gracz 1 z 3 możliwości.
Wszystko to myślę, że znacznie urozmaiciło by bitwy bez obciążania serwera.