Zobacz wyniki ankiety: Co uważasz na temat tego pomysłu?

Głosujących
7. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Chciałbym wiedzieć po jakim kursie średnio dokonywane były wymiany jednego surowca na inny

    4 57.14%
  • Nie jest mi to potrezbne do niczego, lecz nie przeszkadzało by mi to

    1 14.29%
  • Nie chciał bym aby inni gracze wiedzieli czy moja ofera jest uczciwa i atrakcyjna

    2 28.57%
Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: Średni kurs transakcyjny

  1. #1
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    08.09.2012
    Posty
    6
    Serwer
    Dolina Odkrywców

    Średni kurs transakcyjny

    Większośc początkujących graczy ma problem z kupieniem, lub sprzedaniem czegoś, bo nie wie jakie sią przeliczniki z jednego sórowca na drugi.
    Była by na to prosta rada, która nie obciąży zbytnio sewera, a uczyni gre o wiele ciekawszą i trudniejszą...
    Przy każdej transakcji ale tylko takej ktora odbywa się za pośrednictwem oficjalnego handlu, powinien byc aktualizowany kurs transakcyjny, na zasadzie średniej geometrycznej. Do tego trzeba by dorobic jakiś interfejs (okienko) w którym mozna by było sprawdzić aktualne kurrsy średnie.
    Średnią geometryczą można by ustalić np na 1000000 sztuk. (milion).
    i teraz jeśli np aktualnu kurs granitu do monet wynosi 0,75
    i jest zawierana stransakcja kupna 400 granitu za 500 monet, czyli po kursie 0,8
    to należało by wykonac następujące obliczenia:

    (0,75(stary średni kurs) * (1000000-500) + 0,8(aktualny kurs) *500 ) /1000000 = 0,750025(nowy średni kurs)

    Po każdej transakcji średni kurs zmieniał by sie nieznacznie, lecz po wielu transakcjach odzwierciedlał by faktyczny średni przelicznik.
    Jeśli gracze mieli by dostęp do takich średnich kursów, więdzieli by jaki przelicznik jest opłacalny i handel stał by się bardziej uczcuwy i może mniej było by różnych śmiesznych ofert których i tak nikt nie zaakceptuje.
    Z góry było by wiadomo że nima sensu składać ofert jeśli przelicznik zbytnio odbiega od średniego kursu, gdyż takie oferty będą miały nikłą szansę na realizację, ale najpierw ten średni kurs musiał by być znany
    Można by także wtedy dodac ostrzeżenia przy niektórych ofertach, oznaczyć je np innym kolorem, jeśli proponowany przelicznik drastycznie odbiegał by od średniego. To by ustrzegło niedoświadczonych graczy przed dokonaniem bardzo niekozystnych dla siebie transakcji.

    p.s
    Oczywiście niema sensu śledzenia 2 różnych przeliczników np dla monty:granir i granit:monety.
    oba rodzaje transakcji powinny odpowiednio modyfikować ten sam średni kurs, to już jest kwestia odpowiedznich przekształceń matematycznych.
    Ilość do wyliczenia średniej mogła by być brana zawsze z mniejszej ilości w transakcji, lub z większe, to bez znaczenia.
    Ostatnio edytowane przez Pochłaniacz ; 06.10.2012 o 06:42

  2. #2
    Osadnik Awatar acp___
    Dołączył
    31.08.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Czarci Gaj
    raczej przydała by się informacja dla tych co wystawiają, że cena za którą sprzedają jest poniżej kosztów produkcji... że bardziej opłaca im się sprzedawać np. marmur i deski liściaste, niż budować kopalnie żelaza i sprzedawać żelazo po takim niskim kursie...

    cenę maksymalną zawsze ogranicza popyt, mogę wystawić 400 wody za 400 monet - tylko nikt tego nie kupi, jeżeli kończy się komuś jakiś surowiec (np. robi upgrade na lvl 5) to trochę inaczej tez patrzy na ceny, jak nie chce by mu się zawaliła gospodarka
    jeżeli ktoś myśli rozsądnie, to wie ile może dać monet za dany surowiec (jak w życiu nie kupuje garnituru za 10.000tyś zł, bo mnie nie stać, a nie wymagam by sprzedawca miał w sklepie średnią cenę za jaką kupowano na świecie garnitury)
    przy wymianie nie na monety, to kwestia tego co mi zbywa, co potrzebuje
    Ostatnio edytowane przez acp___ ; 06.10.2012 o 07:36

  3. #3
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    08.09.2012
    Posty
    6
    Serwer
    Dolina Odkrywców
    bez przesady, jak bym wtedy zarabiał?
    Jeśłi ludzie by znali kurs średni to nadał by handlowali po takich cenach jak dotąd, ale prawdopodobnie rozrzut cen był by mniejszy.
    Gdy by ludzie znali koszty produkcji, to już by nie dało się kupić 400 ryb za 50 marmuru, a to by nie było dobre dla moich interesów

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.