Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: Stopniowanie ataku żołnierza i eliternego żolnierza.

  1. #1
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    25.03.2012
    Posty
    12
    Serwer
    Czarci Gaj

    Stopniowanie ataku żołnierza i eliternego żolnierza.

    Dlaczego dużo droższe w wytworzeniu jednostki i z dużo lepszą i droższą bronią (chodzi o żołnierza i elitarnego żołnierza względem ochotnika) mają taki sam atak?

    Toż to nie dość, że nie logiczne (dużo lepsza broń) to jeszcze bezsensowne. Potem dochodzie do takich anomalii, że zamiast robić lepsze jednostki po prostu robi się rekrutów bo są najwydajniejsi.... Paranoja. Po co są te jednostki? Potem czytam poradnik wyślij 200 rekrutów, potem 200 rekrutów i 200 rekrutów ewentualnie konnych.

    Żeby to zobrazować przypuśćmy sytuację mamy pokonać 100 oprychów. Wysyłamy więc 100 rekrutów jako mięso armatnie (ci mają zginąć). I teraz niezależnie czy wyślemy dodatkowo 100 ochotników czy 100 żołnierzy czy 100 elitarnych żołnierzy straty ciągle będą takie same. Zginie około 100 rekrutów!!!!! BEZSENS!!!!!!!! Powiem więcej. Nawet jak wyślemy 200 rekrutów straty mogą być takie same!!!!
    Ostatnio edytowane przez DonMag ; 18.04.2012 o 17:03

  2. #2
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Co wobec tego proponujesz ? Powiekszenie sily ataku zolnierzom/ elitarnym ? Przeciez niczego to nie zmieni (nadal obrazenia bardziej bedzie sie oplacalo przyjmowac na rekrutow), najwyzej wyeliminuje koniecznosc posiadania dlugich lukow/ kusznikow...

    Wada bardziej zaawansowanych jednostek nie polega na tym, ze slabo bija, tylko na tym, ze obrazenia otrzymuja jak kazde inne, a ich koszt jest radykalnie wiekszy. Dlatego nie uzywa sie ich w sytuacjach w ktorych mogloby sie je tracic ...
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  3. #3
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    25.03.2012
    Posty
    12
    Serwer
    Czarci Gaj
    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    Co wobec tego proponujesz ? Powiekszenie sily ataku zolnierzom/ elitarnym ? Przeciez niczego to nie zmieni (nadal obrazenia bardziej bedzie sie oplacalo przyjmowac na rekrutow), najwyzej wyeliminuje koniecznosc posiadania dlugich lukow/ kusznikow...
    Wystarczyło by dodać do ataku żołnierzowi +10, a elitarnemu +20. Długiemu łukowi +15, a kusznikowi +30. Oczywiście można zwiększyć obronę na wyspie i przygodach.

    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    Wada bardziej zaawansowanych jednostek nie polega na tym, ze slabo bija, tylko na tym, ze obrazenia otrzymuja jak kazde inne, a ich koszt jest radykalnie wiekszy. Dlatego nie uzywa sie ich w sytuacjach w ktorych mogloby sie je tracic ...
    Nie rozumiem. Wyżej masz przykład, że jak nimi nie ryzykujesz to nie ma sensu ich stosowanie (biją tak samo). A są za drogie, żeby nimi ryzykować! Więc poco one są??? Przez to bezsensem jest w ogóle produkować stal i miecze stalowe, nie mówiąc o tych lepszych mieczach.... Można tłuc rekrutów i ewentualnie ochotników.

  4. #4
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez DonMag Zobacz posta
    Wyżej masz przykład, że jak nimi nie ryzykujesz to nie ma sensu ich stosowanie (biją tak samo). A są za drogie, żeby nimi ryzykować! Więc poco one są???
    Po to zeby w odpowiednich sytuacjach wykorzystywac ciezka piechote do zadawania obrazen, albo do blokow.

    Zadni zolnierze nie sa bezuzyteczni, tyle tylko ze ze wzgledu na koszty nie da sie nimi zastapic rekrutow w kategoriach miesa armatniego.
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  5. #5
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    25.03.2012
    Posty
    12
    Serwer
    Czarci Gaj
    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    Po to zeby w odpowiednich sytuacjach wykorzystywac ciezka piechote do zadawania obrazen, albo do blokow.
    Ale to co będzie pvp? Może już gdzieś jest. Gdzieś już trzeba się bronić przed czymś? Bo na razie to jest atak, atak i jeszcze raz atak. A nawet jeśli trzeba się będzie bronić to jak? Będzie ograniczenie jednostek? W sensie ilości? Oni są i tak za drodzy w stosunku do swojego ataku czy obrony..... Kto to w ogóle wymyślił?

  6. #6
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    06.04.2012
    Posty
    5
    Serwer
    Słoneczny Gród
    W grze nie ma współczynnika obrony, przez co droższe jednostki są mniej opłacalne. Tak samo gdy np. wysyłając 100 rekrutów mamy straty 50-60 to przy wysłaniu 200 będą one takie same, co jest trochę absurdalne. Niemniej jednak bardziej opłacalne jest młócenie rekrutami niż jednostkami "wyższego poziomu". Dodanie współczynnika obrony załatwiłoby sprawę gdyż im większa ilość danej jednostki tym tym wyższy współczynnik, co jest równoznaczne z mniejszymi stratami. Tak samo np. z lepszymi jednostkami, dajmy na to rekrut 5 obrony, żołnierz 15, a elitarny żołnierz 30 i oczywiście elitarny żołnierz stałby się bardziej opłacalny względem swojej ceny. Czyli wracając do mojego przykładu 100 i 200 rekrutów - strata przy 100 rekrutach wynosiłaby 50-60 a przy 200 np. 40-50 zakładając, że armia przeciwnika byłaby na tyle słaba, że ginęłaby po pierwszej rundzie.

  7. #7
    Odkrywca Awatar Piotru70
    Dołączył
    08.03.2012
    Posty
    1,008
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Jaka jest różnica między uderzeniem siekierą a maczetą? Rekrut ma mało zdrowia,a żołnierz ma dużo. To logiczne że wartość jednostki opiera się na jego opancerzeniu a nie broni siecznej, w realu człowieka zabijesz tak samo kamieniem jak i młotem.

  8. #8
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    25.03.2012
    Posty
    12
    Serwer
    Czarci Gaj
    Piotru70 - nie bardzo rozumiem Twój tok rozumowania i o co Ci chodzi. Uważasz, że człowiek, który ma w ręce nóż kuchenny (brąz), a miecz damasceński (samuraje mieli taki, to japońska najlepsza stal) ma takie same szanse z innym wojownikiem z mieczem? Do tego patrząc po ilości browców i czasie szkolenia to zupełnie inna liga doświadczenia i umiejętności powinna być... A potem się okazuje, że w walce zabijają tak samo... No trochę się lepiej bronią... Z naciskiem na trochę.

  9. #9
    Odkrywca Awatar Fourola
    Dołączył
    24.02.2012
    Posty
    182
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez DonMag Zobacz posta
    Piotru70 - nie bardzo rozumiem Twój tok rozumowania i o co Ci chodzi. Uważasz, że człowiek, który ma w ręce nóż kuchenny (brąz), a miecz damasceński (samuraje mieli taki, to japońska najlepsza stal) ma takie same szanse z innym wojownikiem z mieczem? Do tego patrząc po ilości browców i czasie szkolenia to zupełnie inna liga doświadczenia i umiejętności powinna być... A potem się okazuje, że w walce zabijają tak samo... No trochę się lepiej bronią... Z naciskiem na trochę.
    Problem rozwiązany. Widocznie piją za dużo, więc ich skuteczność ataku [obrażenia] są niewielkie. : )

  10. #10
    Odkrywca Awatar thordis
    Dołączył
    25.02.2012
    Posty
    210
    Serwer
    Nowa Ziemia
    nvm
    Ostatnio edytowane przez thordis ; 29.04.2012 o 17:36

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.