Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: wojsko, produkcja - zauważone braki

  1. #1
    GreatMike

    wojsko, produkcja - zauważone braki

    Prponuję dodać:
    1. w miejsce młotka (narzędzia) wprowadzić podział na narzędzia: wędka, młotek, kowadło, obcęgi, łopata itd.
    2. dodać strażnice zwiększające zajmowany obszar.
    3. Drogi powinny też kosztować - np jeden kamień.
    4. statystyka: wydobycia, produkcji narzędzi, budynków z możliwością zatrzymywania produkcji.
    5. Żołnierz to też tarcza i zbroja - a nie tylko miecz.
    6. Każda armia powinna też mieć zaplecze - przynajmniej jeden wóz z jedzeniem, wodą i piwem.
    7. Dodać mury, bramy.

  2. #2
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    17.03.2012
    Posty
    3
    Serwer
    Słoneczny Gród
    1. Jak dla mnie bezsens.
    2. Tak jak wyżej, wystarczy zniszczyć przeciwników na danym obszarze i już podbijasz teren.
    3. Pewnie dojdą kamienne drogi, które będą kosztowały.
    4. Z tego co wiem to mamy taką możliwość.
    5. Urok settlersów ; )
    6. W sumie też bezsens.
    7. To jak najbardziej tak.

    To tylko moja skromna opinia ; )

  3. #3
    Osadnik Awatar Gardios
    Dołączył
    08.02.2012
    Posty
    111
    Serwer
    Nowy Świat
    Cytat Zamieszczone przez Czaczo Zobacz posta
    4. Z tego co wiem to mamy taką możliwość.
    Nie ma statystyk wydobycia, dlatego z 4. pkt się zgadzam
    Reszta to chęć utrudnienia sobie życia

  4. #4
    Osadnik Awatar Sedzia_Dredd
    Dołączył
    26.02.2012
    Posty
    153
    Serwer
    Nowa Ziemia
    1. gra jest już myślę dobrze zbalansowana, więc takie działanie popsułoby wszystko. narzędzia to narzędzia. nie rozdrabniajmy się.
    2. sektory podbija się wojskiem.
    3. po co? to tylko upiększenie. gdyby coś dawały - owszem mogłyby kosztować ale takie propozycje już były więc nie powtarzaj.
    4. statystyki - pomysł już był. nie powielaj. reszta już jest.
    5. niewiele ta zbroja i tarcza da - zamieniliby co najwyżej miecznika na zbrojownię i zamiast 1 miecza produkowałaby 1 tarcze, 1 miecz i 1 zbroje. a jeżeli myślisz o wprowadzeniu nowych budynków - patrz pkt 1
    6. niepotrzebna komplikacja.
    7. w jakim celu?
    ::. .:: Emotions... There oughta be a law against them ::. .::

  5. #5
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    22.02.2012
    Posty
    4
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Ja bym tylko dodał wyspy,i jak się wszystkich bandytów zabije to wtedy nowa wyspa się pojawia i trzeba zbudowac statek i zaczynamy następną przygodę

    pozdrawiam Tomek

  6. #6
    GreatMike
    nie zgadzam się z wami ponieważ:
    I. Uproszczenie gry to zachęta do masowej produkcji. Jak najwięcej młotków, mieczy. Żadneh strategii oprócz rozwiązań masowych.
    II. W miejsce złożoności prowadzenia wojny, stawia się na rozwiązania typowe dla ZSRR (przed 89r.) - im większa armia tym lepiej. Natrzaskać 200 żołnierzy i do boju.
    III. Jaki jest sens przeznaczania 10 mieczy by mieć jednego Rekruta, równie dobrze można przeznaczać 20 lub więcej.
    wyjaśnienie dodatkowe:
    1. Inne narzędzia potrzebuje rolnik, inne drwal inne kowal. rozumiem dążenie do prostoty, ale nie wymaga to myślenia.
    2. Zdobywanie terenu magazynem, nowatorskie rozwiązanie. Koszt zamków czy strażnić można ograniczyć dużą ilością materiałów wymaganych do ich wybudowania, co wymusiłoby rozważne ich stawianie. Wtedy obleganie za pomocą dział i stawianie dział na zamkach miałoby sens.
    3. Droga też kosztuje ale i przyspiesza transport.
    5. Sprowadzanie armii do miecza i osadnika upraszcza maksymalnie grę i wymusza masówkę produkcji.
    6. Prowadzenie wojny to nie tylko produkcja żołnierzy ale i ich utrzymanie, mające szczególne znaczenie, gdy walki prowadzone są daleko od "ojczyzny". A tak naprodukuję armie 200 Rekrutów i wyrusze zdobywać tereny nie przejmując się niczym - to jest bezsens. Każda potyczka identyczna.
    7. Po co mury - przecież trzeba się bronić przed bandytami.
    IV. Schemat budowania niezmienny - dużo wszystkiego i do boju. Czy to ma sens?
    V. Komplikując "świat" można wprowadzić państwa neutralne, wynajmowanie innych do obrony, handel, ograniczenie zasobów.

    A i proszę o uzasadnienie, jeżeli uważacie, że któraś z pozycji jest bezsensowna. W ten sposób to można negować dowolny pomysł. Wydaje mi się ,że warto grę komplikować bo rozwój nie jest prosty i dostosowywać ją do rzeczywistości.

  7. #7
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Zdajesz sobie sprawe, ze to co proponujesz to jest przepis na nowa gre, albo wywrocenie 95% zawartosci obecnej do gory nogami ?
    "A necromancer is just a really, really late healer"

  8. #8
    GreatMike
    to tylko stopniowe udoskonalenie.

  9. #9
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    08.03.2012
    Posty
    1
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Cytat Zamieszczone przez sparkz Zobacz posta
    Zdajesz sobie sprawe, ze to co proponujesz to jest przepis na nowa gre, albo wywrocenie 95% zawartosci obecnej do gory nogami ?
    To nie przepis na nową grę - punkt 1, 2, 5 to powrót do Settlers 1 :-) Punkt 4 w sumie też - w Settlersach 1 były wykresy z produkcją za ostanie 2 godziny.

  10. #10
    Odkrywca Awatar sparkz
    Dołączył
    20.01.2012
    Posty
    1,567
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez MikeN Zobacz posta
    To nie przepis na nową grę - punkt 1, 2, 5 to powrót do Settlers 1 :-) Punkt 4 w sumie też - w Settlersach 1 były wykresy z produkcją za ostanie 2 godziny.
    no i to jest wlasnie przepis na nowa gre - Settlers 1 Online.

    TSO ma swoja konwencje do ktorej nie przystaje np. przesuwanie granicy za pomoca straznic (bo ekspansja terytorialna trwa przez jedynie fragment gry), albo warsztat platnerza (bo produkcja zbroi i tarcz odbywalaby sie i tak calkowicie automatycznie, wiec nie zmienilaby nic w stopniu trudnosci gry, jedyny widocznym efektem bylaby koniecznosc upchniecia kilku dodatkowych budynkow w wiosce).
    "A necromancer is just a really, really late healer"

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.