Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Giełda inwestycyjna

  1. #1
    Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Nowa Ziemia

    Giełda inwestycyjna

    Mój pomysł (prawa zostają przy mnie)

    Budynek Giełdy, na którym wpłacamy monety, na akcje. Oczywiście bogacimy się lub tracimy.
    1. Inwestować można na giełdzie oczywiście zasobami (jak na giełdzie surowców) - choć narazie, przy tak chwiejnych cenach trzebaby to ustabilizować. Może właśnie giełda by to ustabilizowała. Np kupujemy 1000 marmury za 200 monet i wpłacamy je na tydzień. Po tygodniu cena na giełdzie jest 220 czyli zyskujemy 20 monet i wraca do nas 1000 marmuru - który to sprzedajemy.

    2. Inwestować można w różnicę pomiędzy punktacją wartości akcji dwóch graczy (anonimowych bo bez nicków aby się nie podstawiali):

    gracz 1 = wartość akcji = 2000
    gracz 2 = wartość akcji = 2100 // różnica 100 wartości akcji na rzecz gracza nr 2

    inwestycja na 7 dni w gracza nr 1

    po tygodniu

    gracz 1 = 2300 wartości akcji
    gracz 2 = 2350 wartości akcji // różnica 50 wartości akcji na rzecz gracza nr 2


    oczywiście liczymy przyrost
    (np gracz nr 1) (2300-2000)/2000 = 15%
    (np gracz nr 2) (2350-2100)/2100 = 12%

    I tak, mimo, że gracz nr 2 nadal ma więcej akcji, to gracz nr 1 rozwija się szybciej. Teraz w zależności czy obstawialiśmy szybkość rozwoju czy końcową wartość posiadanych akcji możemy wygrać lub przegrać.
    W zależności od stopnia ryzyka, które podjęliśmy otrzymujemy wirtualne punkty inwestycyjne, które to oczywiście możemy wymienić na diamenty, sprzedać lub coś tam innego z nimi zrobić.

    My przykładowo obstawialiśmy, że szybciej rozwinie się gracz nr 1 i tak się stało zyskał 3% więcej niż 2 w ciągu tygodnia. Wygraliśmy więc dostajemy xx punktów inwestycyjnych.

  2. #2
    Osadnik
    Dołączył
    08.02.2012
    Posty
    57
    Serwer
    Nowa Ziemia
    To nie jest na realia settlersów :P

    Trzeba byłoby uwzględnić, że część graczy może mieć "******" :P

    Poza tym.

    Jeżeli kupujemy od gracza nr.1 1000 marmuru, za 200 monet. I po tygodniu mamy mu oddać 220 monet, kto ustala ile więcej mamy mu oddać? I jaka jest pewność, że ktoś będzie miał w ogóle zamiar oddać.

    Poza tym... obrót surowców jest tak duży, że chyba każdemu bardziej się opłaca kupić wymagany produkt, niżeli brać coś w zastaw na pewien czas.

    No i co w wypadku, jak ktoś weżmie od nas 200 monet a po tygodniu nie będzie miał ich w ogóle. Nie będzie miał co oddawać etc.? Jak egzekwować oszustwa? Trzeba byłoby takim ludziom wyłączać handel CAŁKOWICIE, by chcieli oddawać cokolwiek. Albo komuś znudzi się gra.

    Moim zdaniem pomysł chybiony i nawet w zaawansowanym ekonomicznie EVE Online chyba coś takiego nie istnieje.
    Ostatnio edytowane przez MOD_Piter ; 23.02.2012 o 19:16 Powód: wulgarne słowo

  3. #3
    Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Jeśli chodzi o sposób to tak: wpłacamy np 200 monet na giełdę i kupujemy wirtualny marmur 1000 sztuk. Określamy, że na tydzień nie możemy nic z nim zrobić. Po tygodniu cena marmuru jest np 220 to sprzedajemy go i mamy 220.
    Lub odwrotnie. Wpłacamy na giełdę prawdziwy marmur 1000 sztuk (za obecnie 220), i mamy akcje warte 220, i zostawiamy na tydzień. Po tygodniu akcje spadły do 180, więc jesteśmy 40 na minusie.

  4. #4
    Osadnik
    Dołączył
    08.02.2012
    Posty
    57
    Serwer
    Nowa Ziemia
    No dobrze.

    Ale skąd bierze się wirtualny marmur w takim razie? :P
    I na jakiej podstawie mają być naliczane %?

    Ja bym na ten przykład sprzedawał wszystko za "wirtualne" złoto, i nawet bym się nie przejmował oddawaniem surowców.

    No i na "blokowalne" surowce musiałby być zupełnie inny magazyn.

    Wiecej w tym roboty niż jest to warte zachodu szczerze mowiac :P

  5. #5
    Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Nie zupełnie o to mi chodzi.
    Mianowicie, wirtualny marmur to jakby kupno kontrakt na zmianę jego wartości. On może istnieć jako jednostka, ponieważ jego ilość jest nieograniczona. Tak jakbyśmy kupowali waluty.

  6. #6
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    04.02.2012
    Posty
    4
    Serwer
    Nowa Ziemia
    pomys nie na settlersów, to nie gra giełdowa ,tu wyprodukuj masz sprzedaj za cos potrzebnego ,proste i skuteczne

  7. #7
    Banned
    Dołączył
    30.01.2012
    Posty
    241
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Kiksin, proszę nie wydziwiaj.
    Drogi w TSO nie maja znaczenia a ty chcesz giełdę. Ludzie to czasami mają takie pomysły, że nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.

  8. #8
    Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Hehehe - dobra dobra, rozumiem, że ten mój pomysł nie uzyskał aprobaty - ale nie martwcie się, będą kolejne :P

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.