Dotyczy graczy z 50 levelem.
Budynki: specjalne koszary (nazwa do wymyślenia)
Specjaliści: specjalny generał (nazwa do wymyślenia)
szpieg - puszczany lub nie żeby sprawdzić co można znaleźć po drodze (pułapki, bandytów lub możliwy łup)
odkrywca (nowe mapy - które będą mapami nowy terenów wypraw)
Nowy generał zsiada w koszarach w których tworzy się wojsko. Może zabrać nieograniczoną liczbę jednostek!!!
Wyrusza na wyprawę w których ma możliwość walki lub nie (opcja wyboru) z bandytami oraz innymi graczami którzy staną mu na drodze.
Drugi gracz również ma opcję konfrontacji albo ucieczki. Ucieczka oznacza powrót na wyspę macierzystą oraz stratę kosztów poniesionych na wyprawę w przypadku braku konfrontacji z bandytami tylko opóźnia przygodę. Im większe wojsko tym koszt wyprawy większy. Prowiant, żołd.
W przypadku konfrontacji następuje walka.
Zwycięski gracz otrzymuje łup w wysokości 1/3 utraconych własnych i drugiego gracza strat, oraz może kontynuować przygodę.
Pomysł ma rozwiązać rosnące ilości w magazynach, oraz dać możliwość walk między graczami.
Ponieważ można to rozwiązać w formie raportów nie będzie potrzebna wizualizacja.
To takie przemyślenie na biegu. Może ktoś to sprowadzi do wartości użytkowej
Rozwinięcie przyszłościowe. Łączenie się graczy w przygodzie. Po bitwie każdy z graczy dostaje raport na temat jednostek przeciwnika.
Rozwiązanie takie daje możliwość wysłania z wyspy kolejnych wojsk lub zaproszenie innych graczy do wspólnej wyprawy.
Zwycięski gracz nie ma możliwości uzupełnienia strat, ale może dać zaproszenie dla innego gracza w celu przyłączenia się.
W takiej sytuacji gracze nie mają 100% pewności co ich spotka na drodze. Czas dla obu drużyn jest taki sam, więc kto pierwszy ten lepszy.
W przypadku gdyby drużyna która wraca z łupem nie podjęła konfrontacji tracą łup.