Ogólna koncepcja
W skrócie pomysł zakłada dodanie nowych budynków w postaci portu ze statkami, które funkcjonowały by jako pływający generałowie i wież obronnych. Ilość wież i dostępnych statków byłaby ograniczona. Rozgrywka polegałaby na atakowaniu statkami danych wież i zajęciu portu, bez możliwości jakiegokolwiek oddziaływania na pozostałe budynki na wyspie i jej ekonomie. Za udany atak, bądź pomyślną obronę przewidziana byłaby nagroda w wysokości zależnej od ilości poniesionych strat, a także zdobywałoby się punkty rankingowe. Za najlepsze miejsce indywidualne, bądź zespołowo jako gildia w danym tygodniu gracze otrzymywaliby dodatkowe nagrody.Opis szczegółowy
Przed dokonaniem ataku możliwe byłoby wysłanie statku zwiadowczego/odkrywcy, który raportowałby o ilości wojsk umieszczonych w poszczególnych wieżach. Dokonanie tego zwiadu zajmowałoby np. 1h, a osoba, u której by on następował nie byłaby o tym informowana.
W momencie wysłania statków przez atakującego, osoba broniąca otrzymałaby stosowny komunikat o natarciu. Zakładając, że dotarcie statków trwałoby 1h można rozważyć następujące scenariusze:
- Osoba broniąca się jest aktywna w grze i nie wykonuje żadnej przygody, co daje jej możliwość skierowania dodatkowych wojsk do wież w celu obrony. Jeśli atakujący wysłał wojsko, które miało pokonać jedynie jednostki, o których został poinformowany w zwiadze to odniesie porażkę.
- Osoba broniąca się jest aktywna w grze i ma skierowane większość wojska do przygody. W czasie 1h może cofnąć swoje jednostki z przygody do wsparcia obrony wież co spowoduje klęskę osoby atakującej.
- Osoba broniąca jest aktywna w grze i nie podejmuje dodatkowych czynności. Atakujący odnosi zwycięstwo.
- Osoba broniąca jest nieaktywna w grze. Atakujący odnosi zwycięstwo.
- Osoba broniąca jest (nie)aktywna i/lub nie chce w ogóle brać udziału w tego typu rozgrywce przez co nie wysyła żadnych jednostek do obrony wież. W tym przypadku atakujący otrzymuje nagrode minimalną w postaci np. 100 granitu/bali/tytanu/saletry z prawdopodobieństwem np. 25% każda, tak aby uniknąć masowego atakowania nieaktywnych kont. Zakładając że ataku można dokonywać 1 raz dziennie, tygodniowo przy dobrym szczęściu można zarobić np. 700 granitu. Zapobiegnie to masowym atakom na nieaktywne konta, dając jednocześnie możliwość dodatkowego, niedużego zarobku.
Patrząc na powyższe scenariusze nietrudno wywnioskować, że gracze będą dążyć do sytuacji opisanej w scenariuszu 4, czyli ataku podczas nieobecności drugiej osoby w grze. Jest to obarczone ryzykiem, że dana osoba zaloguje się w momencie przemieszczania statków atakujących i wyśle dodatkowe jednostki obronne.
Na początku wspomnianie zostało o otrzymaniu punktów rankingowych za udany atak/obronę. Punkty obronne zliczane byłyby indywidualnie, a także w ramach danej gildii (suma punktów wszystkich graczy będących członkami danej gildii). Na koniec każdego tygodnia gildia, która zdobyła najwięcej punktów rankingowych otrzymywałaby stosowną nagrodę, np. 1000 granitu każdemu z graczy osobno. W celu uniknięcia sytuacji, że tylko najsilniejsza/najliczniejsza/najaktywniejsza gildia na serwerze otrzyma nagrodę wprowadziło by się kategorie w zależności od ilości członków w gildii 11-20, 21-30, 31-40, 41-50, 51-60, 61-70, 71-80, 81-90, 91-100. Nagroda przyznawana byłaby w każdej kategorii niezależnie.
Dodatkowo istniałby również ranking indywidualny, gdzie kategorie wprowadzone zostałyby w zależności od poziomu gracza i również przyznawanoby tu nagrody tygodniowo.
Wprowadzonoby rankingi tygodniowe i całościowe zarówno dla gildii jak i indywidualne, co dawałoby dodatkową motywację do wzięcia w tego udziału rozgrywce. Rankingi byłyby dostępne publicznie. Tak jak wspomniano wcześniej, ktoś kto nie chciałby w tym uczestniczyć, nie obsadzałby po prostu wież obronnych wojskiem, przez co pozwalałby jedynie na zdobycie np. 100 granitu dziennie graczowi atakującemu, bez ponoszenia strat u siebie.
Wieże i port można usytuować na brzegu wyspy poprzez zlikwidowanie części drzew i/lub skał np. w rejonie s6 i s9.
Mógłby to być również rejon s7 gdzie jest sporo skał.
BalansBalans w takiej rozgrywce można osiągnąć poprzez ustalenie:
- ilości statków i wież,
- ilości maksymalnego wojska umieszczonego w statkach i wieżach,
- czasu trwania zwiadu,
- czasu dojścia ataku,
- ograniczenia w postaci możliwości dokonania np. 1 ataku na dzień,
- ograniczenia w postaci możliwości bycia atakowanym np. 1 raz dziennie,
- ograniczenia w postaci walk między np. tylko między tymi samymi poziomami,
- wysokości nagrody przy poniesieniu określonej liczby strat przy ataku/obronie,
- wysokości nagrody minimalnej,
- wysokości nagrody dla członków zwycięskiej gildii w danym tygodniu,
- wysokość nagrody indywidualnej dla zwycięskiej osoby w danym tygodniu,
- ilości punktów rankingowych za udany atak bądź obronę.
Plusy wprowadzenia takiego rozwiązania:
- urozmaicenie rozgrywki, a co za tym idzie zwiększenie grywalności,
- brak konieczności wzięcia udziału w rozgrywce bez ponoszenia jakichkolwiek strat,
- nadanie dodatkowego sensu istnienia gildii poza zbieraniem monet gildii,
- satysfakcja zostania zwycięskim graczem bądź gildią tygodnia,
- satyskafcja z zajmowania danej pozycji w rankingu ogólnym.
Minusy:
- ???
- na pewno są jakieś słabe punkty nad którymi należy się zastanowić.
Problemy do rozwiązania:
- wynik pojedynku typu 200 puszkarzy w wieży, a 200 puszkarzy na statku,
- wysokość premii do obrony wieży dla łuczników, wybornych łuczników i kuszników.
Inne
Na podbitym porcie możnaby umieścić flagę/znacznik, na którym przez np. dobę widniałby nick gracza, któremu ostatnio udało się dokonac pomyślnego ataku, bądź też znacznik informujący o całkowitej liczbie udanych obron i poniesionych porażek.