Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Magazyn prowiantu i dom władyki

  1. #1
    Odkrywca
    Dołączył
    31.05.2012
    Posty
    703
    Serwer
    Nowa Ziemia

    Magazyn prowiantu i dom władyki

    Dzień dobry,

    Po paru miesiącach grania i ja wrzucę swoje trzy grosze:

    Magazyn prowiantu

    0. Nigdzie tego nie znalazłem, a może przydałby się jeden temat, który dotyczyłby budynków w ogóle a w nim wszystkie pomysły.
    1. Nazwa jest delikatnie mówiąc dziwna, proponuję magazyn zaopatrzenia, albo coś w tym guście.
    2. Brak możliwości zmiany kolejki produkcji jest irytujący. Kiedy ustawi się produkcję np. 100 koszy w paczkach po 10, albo 5 i nagle się okaże, że przydaliby się dodatkowi osadnicy, to trzeba pousuwać wstawione wcześniej kosze, następnie wstawić np. emerytowanych bandytów i po nich dorzucić znów kosze. No ale to każdy wie
    3. Kolejki budowania powinny być oddzielne dla każdej z trzech kategorii, osobna dla premii, zasobów i złóż. Ja rozumiem, że chodzi o to, żeby opóźnić levelowanie postaci, bo po osiągnięciu 50 poziomu życie stanie się nudniejsze, no ale tu dotykamy problemu idei maksymalnego poziomu, która moim zdaniem jest chwiejna.
    4. Powinna istnieć możliwość zbuffowania magazynu prowiantu (zaopatrzenia), tak jak można zbuffować dom władyki i koszary (być może jako alternatywa dla pkt 3).
    5. Już ktoś to kiedyś poruszał - zamiana 500 łuków na 10 długich, to mniej więcej taka korzyść, jak oddać 100 monet za kromkę chleba. Na handlu średnio jeden długi jest wart 8 zwykłych, więc taka zamiana powinna odzwierciedlać ten stosunek (1:8).

    Dom władyki

    1. Nazwa też dość kuriozalna, lepszy byłby chyba ratusz. Zresztą w ogóle nazwy są tu - takie mam wrażenie - trochę na siłę, taka "chata drwala" zamiast "drwal" po prostu.
    2. Produkcja osadników powinna być zależna od poziomu ratusza, i tak: na 2 poziomie osadnik powinien być tworzony co 7:30 minut, na 3 poziomie co 5 minut, na 4 poziomie co 3:45 i na piątym co 3 minuty (no... może trochę się rozpędziłem)
    3. W samym ratuszu, jak i zwykłych magazynach, powinno wyświetlać się szybkie info na temat stanu produkcji (np strzałki w górę i w dół, tak jak w podglądzie ekonomicznym, albo znaki plusa i minusa a po kliknięciu ikony zasobu powinno się przechodzić do podglądu ekonomicznego tego zasobu)

    Z pozdrowieniami

  2. #2
    Osadnik
    Dołączył
    06.05.2012
    Posty
    81
    Serwer
    Kolonia
    Przede wszystkim przez brak ankiety temat zostanie niebawem zamknięty. Jeśli chodzi o tłumaczenia to są idiotyczne i chyba nic w tej kwestii się nie zmieni. Bodajże Sparkz pisał, że w niemieckiej wersji mamy rathaus, co każdy słownik przetłumaczy nam właśnie na ratusz. U nas jest dom władyki, zajżyjmy do słownika języka polskiego (sjp.pwn.pl) by zobaczyć co znaczy władyka:
    władyka
    1. «tytuł biskupów w słowiańskich Kościołach prawosławnych»
    2. daw. «władca, pan, zwłaszcza na Rusi»
    tak więc tylko pogratulować... Inne przykłady to, np. płatnerz robiący kusze czy ostatnia nieszczęsna zmiana łuczarza na łukmistrza.. Co prawda łuczarz też chyba nie jest poprawną nazwą zawodu, ale że w naszym języku zawody miewają zwykle końcówkę -arz zdaje sie mieć to jakiś sens. Łukmistrz to kompletny idiotyzm. Dodatkowo smutne jest to, że jak widać takie zmiany wprowadzić łatwo i zamiast coś poprawić dodają kolejne kwiatki.. Zmiana nazwy na magazyn zaopatrzenia też chyba byłaby dość trafna. Jeśli chodzi o dodawanie tych "chat" i "warsztatów" to zgaduję, że chodzi o nazwy budynków, bo w końcu budujemy budynek (czyli, np. chatę drwala), a nie robotnika (drwala). Zresztą, tematów dotyczących tłumaczeń już trochę było.
    Wracając do pozostałych punktów, możliwość zmieniania kolejności produkowanych dóbr również była poruszana niejednokrotnie, zdaje mi się, że pomysł buffowania magazynu też już kiedyś padł. Dziwi mnie, że nie ma opcji bufowania magazynu za klejnoty, mam wrażenie, że BB o tym nie zapomniało tylko mieli jakiś powód, żeby nie wprowadzać, w końcu o różne rzeczy można ich posądzić, ale raczej nie o to, że nie potrafią wyciągać od graczy pieniędzy :P Jeśli chodzi o ostatni punkt to kursy na handlu są ruchome, to że teraz wynosi 1:8 to nie znaczy, że za miesiąc tyle będzie wynosił, więc nie jest to żaden punkt odniesienia.
    Przyspieszanie produkcji osadników wraz z kolejnymi poziomami domu władyki byłoby BB nie na rękę, gra kończy się na 50 poziomie, nie ma co nawet minimalnie przyspieszać prędkości lvlowania graczy ;] Co do ostatniego podpunktu nie mam zdania, wystarcza mi podgląd.
    "We are monetizing all the weakness of people" - Teut Weidemann, lead designer of Settlers Online

  3. #3
    Odkrywca Awatar Jurek12345
    Dołączył
    27.03.2012
    Posty
    581
    Serwer
    Czarci Gaj
    Załóż ankietę, bo zamkną temat

  4. #4
    Odkrywca
    Dołączył
    31.05.2012
    Posty
    703
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Co do braku ankiety, to pkt 8 regulaminu mówi "Temat powinien zawierać ankietę złożoną z trzech możliwości wyboru", nie ma tu ani słowa o konieczności umieszczenia ankiety. Za szybko kliknąłem a teraz już nie mogę dodać.
    Jeśli chodzi o kursy na handlu, to są ruchome ale w pewnych granicach a 1:8 nie wynika z dziś tylko z kilkutygodniowych obserwacji
    Tak czy inaczej, dzięki za uwagi, zrobię nowy z ankietą.

  5. #5
    Osadnik
    Dołączył
    06.05.2012
    Posty
    81
    Serwer
    Kolonia
    Larxand, niestety bzdurne rozwiązania nie dotyczą tylko gry, raczą nas nimi również na forum :P Te ankiety może i wniosłyby cokolwiek do tematu, gdyby ktokolwiek decyzyjny to czytał, ale tak nie jest, ten dział to tylko luźne dywagacje. Co do braku ankiety to zobacz sobie to:
    http://forum.thesettlersonline.pl/se...earchid=553287
    nie pytaj o sens, niektórzy zbierają znaczki, inni siadają wieczorem i klikają kilkanaście razy ctrl+v, chyba że to po prostu bot ;]

    @down
    Cytat Zamieszczone przez Qtre Zobacz posta
    Dla mnie to się może nazywać Bajkonur. Nazwa nie zmieni funkcjonalności tego budynku.
    No to nie mamy o czym gadać jeśli chodzi o jakość tłumaczeń ;d
    Ostatnio edytowane przez Rashaz ; 02.09.2012 o 19:07
    "We are monetizing all the weakness of people" - Teut Weidemann, lead designer of Settlers Online

  6. #6
    Osadnik
    Dołączył
    28.04.2012
    Posty
    31
    Serwer
    Kolonia
    Dla mnie to się może nazywać Bajkonur. Nazwa nie zmieni funkcjonalności tego budynku. Dom Władyki (czyt. Dom Władcy) nie jest złą nazwą.

  7. #7
    Odkrywca
    Dołączył
    31.05.2012
    Posty
    703
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Qtre, piszę o nazewnictwie dlatego, że takie szczegóły niektórym graczom psują zabawę i świadczą zwyczajnie o niedbałości tłumaczeń i ignorancji wobec użytkowników. Zgadzam się, że rzeczywiście są to sprawy drugorzędne, natomiast sympatyczniej mimo wszystko by się grało, gdyby magazyn prowiantu był magazynem zaopatrzenia - w końcu co mają narzędzia albo stare drewniane drzwi do prowiantu O Dom Władyki aż tak się nie sprzeczam.

  8. #8
    Poznańczyk
    Magazyn Prowiantu
    0. Mogł by taki temat być
    1. Nazwa to najmniejszy problem tej gry
    2. Było już poruszane na forum
    3. Propozycja ciekawa, ale pewnie zostanie pominięta, bo wtedy mniej czasy trzeba by spędzić przy grze, a sztuka polega na tym by siedzieć tutaj jak najwięcej.
    4. Było poruszane na forum
    5. Zamiany łuków/mieczy są kulawe, ktoś chyba zjadł jedno "0" zamiast 500na 10 powinno być 500 na 100.

    Dom Władyki
    1. patrz pkt.1 wyżej
    2. nie potrzebna zmiana
    3. nie potrzebna zmiana

    Tyle

  9. #9
    Banned
    Dołączył
    19.03.2012
    Posty
    30
    Serwer
    Czarci Gaj
    Zamykam, powód chyba oczywisty.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.