Witam, te kilka usprawnień to "must have" dla tej gry :
-- edit 1
- Filtrowanie listy ofert po żadanym/oferowanym przedmiocie by Agata_ .
Ja bym dodała jeszcze możliwość filtrowania ofert konkretnego towaru - np. jeśli szukam desek liściastych, to nie obchodzi mnie złoto, piwo itd. Dzięki temu mniej czasu tracę na szukanie odpowiedniej oferty i od razu mam porównanie - mogę wybrać tę, która mi najbardziej odpowiada :]
- sprzedający powinien mieć możliwości określenia ile danego towaru che sprzedać by sirRonin .
Tak jak zauważył kolega zylaja , np ustawiam że sprzedaję 2000 marmuru , i moja oferta jest widoczna tylko do momentu gdy nie wyprzedam tych 2000 marmuru, potem, skoro mamy tak topornie rozwiazaną zakładkę handlu, server odrzuca kolejne ofery ponad ustalony przez sprzedającego limit
- Historia transakcji - fajnie byłoby mieć gdzieś spisane "co, komu, kiedy, za ile". by sirRonin .
Opis chyba zbędny ?
- sprzedający nie powinien mieć możliwości akceptacji lub odrzucenia oferty.
Coraz więcej jest wystawianych lipnych ofert - tylko po to by zbić cenę innych handlarzy, a potem wykupić ich towar kilka sztuk złota taniej, lub z też czystej złośliwości. Wszystkie próby zakupu z takiej lipnej oferty są przez sprzedającego odrzucane, albo po jakimś czasie albo po tych cholernych 8 godzinach. Jeżeli ktoś decyduje się sprzedać cokolwiek za taką czy nie inną cenę - to powinien się liczyć z tym że jego towar "pójdzie" za cenę jakiej zarządzał. Niby można sobie zrobić gdzieś tam listę ników takich typów i sprawdzać, tylko czy mamy się bawić w grę czy pracowników NIK'u ?
- kupujący przed wysłaniem oferty zakupu powinien widzieć dialog pytający czy na pewno chce dany towar kupić - opcjonalne.
Chyba każdemu kto często używa kantoru zdarzyło się już coś kupić przypadkiem, mały problem gdy oferta jest uczciwa , ale można kupić jeden samorodek za 400 sztuk złota - ktoś kto wystawi taką ofertę na pewno nie będzie chciał oddać złota z powrotem. To może być konfigurowalne gdzieś w opcjach - jeżeli ktoś nie chce widzieć ostrzeżenia , to je wyłącza i po sprawie.
- oferta z kantoru powinna znikać po całkowitym wyprzedaniu towaru przez sprzedającego.
Co z tego ze cena atrakcyjna, skoro coś kupuję to pewnie jest mi to potrzebne na już i nie mam ochoty czekać aż sprzedający uzbiera surowce (zrozumiałbym to jak bym chciał kupić jagody do deseru a nie surowce na rozbudowę mojej wiochy), których nie ma w chwili gdy ja składam ofertę kupna. W najlepszym wypadku kupujący odrzuci ofertę po kilku godzinach, w najgorszym system sam to zrobi po 8, tylko że na te kilka godzin (8?) surowce , którymi zapłaciłem za towar którego nie dostałem są rezerwowane na te surowce.... trochę to nie tak powinno być.
- oferta powinna być dostępna dla kupującego cały czas a nie jednorazowo na ofertę .
Jeżeli to jakaś forma obrony przed pusherami, to wystarczy wprowadzić oficlanie miniamlne/maksymalne przeliczniki i po sprawie, zresztą jak się będą chcieli spushować zrobią to przez dodatkowe 2 - 3 konta i w tym momencie przy dużej ilości transakcji taki push jest niewykrywalny.
-- edit 2
- input na wpisanie ilości surowców "ile za ile" Fajnie że są suwaki, ale weź Pan tym ciągle suwaj to na prawo to na lewo .
Popostu chciałbym mieć możliwość wpisania dokładnej ilości - nie zawsze handluje 200:400 , 50 : 200 , czasmi np 39:42 i męcz się z tym.
- Prosty kalulator aktywowany po kliknieciu na "ikonkę kalkulatora" .
Z małym popupem - oferta sprzedającego, poniżej wyslitowane i przeliczone cena sprzedającego za 400 i 200 sztuk. To jest najprostsza matematyka, ale ja chcę kliknąć i widzieć a nie wyciągać kalkulator i robić przeliczenie (cena sprzedajacego/ilosc oferowanych surowców) * 400 - to powinna za mnie zrobić gra.
- Opcja raportowanie nieuczciwych ofert / filtr przy wystawianiu oferty na złoto
Przykład z życia wzięty :
Zarówno takie oferty jak i nadużycia raportowania powinny być karane banem na np kilka dniEwentualnie na oferty za smorodki -> monety , sztaby -> monety powinien być wprowadzony filtr uniemożliwiający robienie takich wałów.
Na koniec moja osobista uwaga :
Większość z tych "ciekawych" opcji jakie mamy teraz są efektem pójścia na łatwiznę przez programistów. Podobnie jak i lagi są efektem niedokońca przemyślanej komunikacji server <---> client i na dłuższą metę po otwarciu zamkniętych obecnie serwerów wróży to kolejny upgrejd hardware'u.
Być może ktoś już wysnuł tu takie pomysły, ale nie moim zadaniem jest je wszytskie przeglądać - to zadanie dla pracowników UBI (tych etatowych).