Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Ulepszenie HANDLU - Kilka usprawnień

  1. #1
    Osadnik
    Dołączył
    02.02.2012
    Posty
    10
    Serwer
    Nowa Ziemia

    Ulepszenie HANDLU - Kilka usprawnień

    Witam, te kilka usprawnień to "must have" dla tej gry :


    -- edit 1

    - Filtrowanie listy ofert po żadanym/oferowanym przedmiocie by Agata_ .
    Ja bym dodała jeszcze możliwość filtrowania ofert konkretnego towaru - np. jeśli szukam desek liściastych, to nie obchodzi mnie złoto, piwo itd. Dzięki temu mniej czasu tracę na szukanie odpowiedniej oferty i od razu mam porównanie - mogę wybrać tę, która mi najbardziej odpowiada :]


    - sprzedający powinien mieć możliwości określenia ile danego towaru che sprzedać by sirRonin .
    Tak jak zauważył kolega zylaja , np ustawiam że sprzedaję 2000 marmuru , i moja oferta jest widoczna tylko do momentu gdy nie wyprzedam tych 2000 marmuru, potem, skoro mamy tak topornie rozwiazaną zakładkę handlu, server odrzuca kolejne ofery ponad ustalony przez sprzedającego limit

    - Historia transakcji - fajnie byłoby mieć gdzieś spisane "co, komu, kiedy, za ile". by sirRonin .
    Opis chyba zbędny ?

    - sprzedający nie powinien mieć możliwości akceptacji lub odrzucenia oferty.

    Coraz więcej jest wystawianych lipnych ofert - tylko po to by zbić cenę innych handlarzy, a potem wykupić ich towar kilka sztuk złota taniej, lub z też czystej złośliwości. Wszystkie próby zakupu z takiej lipnej oferty są przez sprzedającego odrzucane, albo po jakimś czasie albo po tych cholernych 8 godzinach. Jeżeli ktoś decyduje się sprzedać cokolwiek za taką czy nie inną cenę - to powinien się liczyć z tym że jego towar "pójdzie" za cenę jakiej zarządzał. Niby można sobie zrobić gdzieś tam listę ników takich typów i sprawdzać, tylko czy mamy się bawić w grę czy pracowników NIK'u ?



    - kupujący przed wysłaniem oferty zakupu powinien widzieć dialog pytający czy na pewno chce dany towar kupić - opcjonalne.

    Chyba każdemu kto często używa kantoru zdarzyło się już coś kupić przypadkiem, mały problem gdy oferta jest uczciwa , ale można kupić jeden samorodek za 400 sztuk złota - ktoś kto wystawi taką ofertę na pewno nie będzie chciał oddać złota z powrotem. To może być konfigurowalne gdzieś w opcjach - jeżeli ktoś nie chce widzieć ostrzeżenia , to je wyłącza i po sprawie.

    - oferta z kantoru powinna znikać po całkowitym wyprzedaniu towaru przez sprzedającego.

    Co z tego ze cena atrakcyjna, skoro coś kupuję to pewnie jest mi to potrzebne na już i nie mam ochoty czekać aż sprzedający uzbiera surowce (zrozumiałbym to jak bym chciał kupić jagody do deseru a nie surowce na rozbudowę mojej wiochy), których nie ma w chwili gdy ja składam ofertę kupna. W najlepszym wypadku kupujący odrzuci ofertę po kilku godzinach, w najgorszym system sam to zrobi po 8, tylko że na te kilka godzin (8?) surowce , którymi zapłaciłem za towar którego nie dostałem są rezerwowane na te surowce.... trochę to nie tak powinno być.

    - oferta powinna być dostępna dla kupującego cały czas a nie jednorazowo na ofertę .

    Jeżeli to jakaś forma obrony przed pusherami, to wystarczy wprowadzić oficlanie miniamlne/maksymalne przeliczniki i po sprawie, zresztą jak się będą chcieli spushować zrobią to przez dodatkowe 2 - 3 konta i w tym momencie przy dużej ilości transakcji taki push jest niewykrywalny.


    -- edit 2
    - input na wpisanie ilości surowców "ile za ile" Fajnie że są suwaki, ale weź Pan tym ciągle suwaj to na prawo to na lewo .
    Popostu chciałbym mieć możliwość wpisania dokładnej ilości - nie zawsze handluje 200:400 , 50 : 200 , czasmi np 39:42 i męcz się z tym.

    - Prosty kalulator aktywowany po kliknieciu na "ikonkę kalkulatora" .
    Z małym popupem - oferta sprzedającego, poniżej wyslitowane i przeliczone cena sprzedającego za 400 i 200 sztuk. To jest najprostsza matematyka, ale ja chcę kliknąć i widzieć a nie wyciągać kalkulator i robić przeliczenie (cena sprzedajacego/ilosc oferowanych surowców) * 400 - to powinna za mnie zrobić gra.


    - Opcja raportowanie nieuczciwych ofert / filtr przy wystawianiu oferty na złoto
    Przykład z życia wzięty :

    Zarówno takie oferty jak i nadużycia raportowania powinny być karane banem na np kilka dni Ewentualnie na oferty za smorodki -> monety , sztaby -> monety powinien być wprowadzony filtr uniemożliwiający robienie takich wałów.


    Na koniec moja osobista uwaga :
    Większość z tych "ciekawych" opcji jakie mamy teraz są efektem pójścia na łatwiznę przez programistów. Podobnie jak i lagi są efektem niedokońca przemyślanej komunikacji server <---> client i na dłuższą metę po otwarciu zamkniętych obecnie serwerów wróży to kolejny upgrejd hardware'u.

    Być może ktoś już wysnuł tu takie pomysły, ale nie moim zadaniem jest je wszytskie przeglądać - to zadanie dla pracowników UBI (tych etatowych).
    Ostatnio edytowane przez rob_zombie ; 13.03.2012 o 10:58

  2. #2
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    04.03.2012
    Posty
    2
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Zgadzam się przede wszystkim z punktem 1. Szukałem właśnie czegoś o handlu, a mianowicie... przeglądam sobie oferty, jakaś mi się podoba więc klikam "wyślij ofertę handlową" i czekam i czekam i czekam i w tym momencie akurat mam już zamrożone towary z 3 ofert bo sprzedający nie może łaskawie zaakceptować lub odrzucić. To jest niedopuszczalne! Widzę tu dwa rozwiązania: albo tak jak napisał autor tematu sprzedający nic nie akceptuje ani nie odrzuca bo przecież wie co i za ile wystawiał, tak więc w momencie mojego kliknięcia transakcja powinna zostać zawarta, albo czekamy na potwierdzenie ale mamy możliwość w dowolnej chwili wycofać się z tego jeśli czekanie nas znudzi. Po prostu nie może tak być, że przez baranów którzy coś wystawiają po czym nas olewają mamy zamrożone surowce na 8 godzin!!!

  3. #3
    Odkrywca Awatar zylaja
    Dołączył
    27.01.2012
    Posty
    324
    Serwer
    Nowa Ziemia
    Cytat Zamieszczone przez rob_zombie Zobacz posta
    Witam, te kilka usprawnień to "must have" dla tej gry :

    - sprzedający nie powinien mieć możliwości akceptacji lub odrzucenia oferty.
    aha. czyli gdy potrzebuje 400 desek i wystawiam oferte na 60 golda za 400 desek. i w przeciagu 5 s przychodzi 10 ofert (bo moja oferta wciaz istnieje na handlu, nawet jak ja ją usune, a ktos nie odswiezy swojej zakladki handel to moja oferta nadal u niego jest) to nie majac okazji akceptacji lub odrzucenia zyskuje 4000 desek i trace 600 golda

  4. #4
    Początkujący Osadnik Awatar Agata_
    Dołączył
    10.03.2012
    Posty
    7
    Serwer
    Kolonia
    Ja bym dodała jeszcze możliwość filtrowania ofert konkretnego towaru - np. jeśli szukam desek liściastych, to nie obchodzi mnie złoto, piwo itd. Dzięki temu mniej czasu tracę na szukanie odpowiedniej oferty i od razu mam porównanie - mogę wybrać tę, która mi najbardziej odpowiada :]

  5. #5
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    09.03.2012
    Posty
    2
    Serwer
    Kolonia
    OSIEM GODZIN ??!! - czyli jednak moje surowce zamrożone w handlu kiedyś do mnie wrócą??!! Cieszę się niezmiernie.

    Oprócz czterech postulatów rob_zombie (pod którymi się podpisuję obiema rękami) dodam:
    Historia transakcji - fajnie byłoby mieć gdzieś spisane "co, komu, kiedy, za ile".
    Opcja "ilość" przy składaniu oferty sprzedaży na rynek rozwiązałaby problem wielokrotnych transakcji i umożliwiałaby szybsze handlowanie (bo jeśli oferta się wyprzedała można ją wygasić i umożliwić wprowadzenie nowej. Np. deklaruję, że sprzedaję 10 mieczy za 10 marmuru maksymalnie 10 razy.
    Opcja oferty dla gracza, który nie jest w znajomych. Np. Widzę, że Ziutek95 sprzedaje 100 piw za 150 desek, a ja mogę dać najwyżej 100 desek - piszę do Niego ofertę, tak jak wiadomość.

  6. #6
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    03.03.2012
    Posty
    4
    Serwer
    Słoneczny Gród
    Przydała by się możliwość zablokowania przyjęcia towaru, w momencie kiedy nie mamy miejsca w magazynie. Ja nieopatrznie dziś kliknąłem "akceptuj" i 200 kamienia poooooszło.

  7. #7
    Początkujący Osadnik Awatar Agata_
    Dołączył
    10.03.2012
    Posty
    7
    Serwer
    Kolonia
    Podpisuję się pod propozycją o okienku dialogowym "Czy na pewno chcesz kupić **** za ***?", raz się niestety (za przeproszeniem) piernicznęłam :/
    Ponadto 8 godzin na akceptację to za dużo - dałabym max. 15 min. Jak ktoś sprzedaje, to niech siedzi na tyłku. Poza tym ta opcja z określaniem, ile chcę sprzedać i usuwaniem oferty "po wyczerpaniu zapasów" też jest trafna. Rozumiem sprzedających, że idą na lenia i nie odrzucają ofert, ani nie zdejmują swojej, dlatego też uważam, że 15 min. na akceptację wystarczy :]
    Fajna też byłaby opcja "zamawiania" towaru: np. potrzebuję mieczy z brązu i wtedy system powiadamia mnie, jeśli pojawi się jakaś oferta.

  8. #8
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    12.03.2012
    Posty
    4
    Serwer
    Nowy Świat
    Zdecydowanie popieram max 15 min na akceptację oferty

  9. #9
    Początkujący Osadnik
    Dołączył
    20.02.2012
    Posty
    2
    Serwer
    Nowa Ziemia
    też ostanio padłem ofiarą przypadkowego kliknięcia zakupu!

    popieram każdy z punktów. Usprawnienia te z pewnością poprawiłyby jakość gry.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów

Ubisoft wykorzystuje pliki cookies w celu umożliwienia jak najlepszego korzystania z naszych stron internetowych. Dalsze korzystanie z tej strony oznacza zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.