https://ubistatic-a.akamaihd.net/003...rum_header.png
Witam!
Zapraszam do dzielenia się opiniami na temat Wydarzenia Letniego 2023.
Miłej gry!
BB_Penelopa
Wersja do druku
https://ubistatic-a.akamaihd.net/003...rum_header.png
Witam!
Zapraszam do dzielenia się opiniami na temat Wydarzenia Letniego 2023.
Miłej gry!
BB_Penelopa
Błędna data fazy zakończenia
super event nie trzeba bedzie sie wysilać gratulacje a ten geolog to ile bedzie przynosić elementów eventowych w ilości 1 czy 2 piłki
super event jak co roku to samo
poprawcie proszę byki :
Start: Poniedziełek, 5 czerwca, około 10:00, czasu polskiego
Początek fazy zakończenia: 26 lipca, około 10:00, czasu polskiego
Całkowita dezaktywacja:3 lipca, około 10:00, czasu polskiego
Wymagany poziom: 16+
;))
pomimo ze nie gram dlugo, to teraz napisze z perspektywy osoby ktora juz jednak gra np 2-3-5 lat. W kolko macieju to samo. zakladajac ze ktos ma juz np 3-4 stoiska z przekaskami teraz wpadna mu kolejne, kolejny warsztat, kolejne inne budowle ..Niedlugo nic nie bedzie oplacalo sie produkowac i sprzedawac bo kazdy bedzie mogl to zrobic samemu . Kazdy rodzaj strzal, kazdy rodzaj premi buffa,, kazdy rodzaj surowca.
powtarzalność powtarzalnością poniekąd jest potrzebna na przykladzie stoisk mam 9 sztuk czas produkcji parówki 7h53min problem nie lezy w powtarzalności bo tych stoisk jest potrzebnych od groma aby sprostać swoim potrzebom problem jest w tym że nie można stoiska lvl ja to bym widzial tak że jak kosztuje stoisko 4250 piłek to wiadomo koszt 1 budowli każda kolejna powinna być na zasadzie levelowania każdy lvl podstawowa cena czyli 4250 plus koszt za lvl przykładowo za każdy 250 piłek za drugi 500 potem 750 bo problemem jest niestety ograniczone miejsce na wyspie :) a tak juz jak w moim przypadku miałbym 1 stoisko na 9 lvl i koszty podniesienia byłyby do przyjecia nawet by mogły być delikatnie wyższe :)
a fakt, nie doczytalem tego wyzej, juz myslalem ze go zmienili w stosunku do tego na testowym, moja nieuwaga.
Na testowym przynosil pilki:
kamien: 1-2-3 pilki
miedz: 2-3-? pilki
marmur: 4-6-? pilek
zelazo: 6-8-10 pilek
wegiel, zloto: 11-16-24 pilki
granit, tytan, saletra: 22-29-38 pilek
ilosc jest prawdopodobnie niezalezna od eventu, czyli dynie czy tam inne prezenty bedzie przynosil w takich samych ilosciach jak wyzej napisalem.
a mapki lub premie, raz na 10 poszukiwan, ale pewny nie jestem, za malo ich wyslalem (mapki w takiej samej ilosci jak eventowe przedmioty).
Jedne kolekcje wpadają z szukania skarbów, inne z przygód. Nie idzie tak zrobić żeby te z przygód nie były już powtarzane z tych co wpadają ze skarbów ? Mam 10k mokrej trawy, na kij mi kolejna trawa z przygód ?
Po raz kolejny to samo durne zadanie dzienne wydaj 15ez by otrzymac badziew do kolekcji. Czemu tego zadania nie mozna normalnie skasowac jak ktos nie chce
Niby nie duzo dzis te 15ez ale razy 5-6 w evencie .. hm = nie warto
No bardzo fajnie że jest event, ożywiło to upadająca grę, ale ceny w klejnotach to raczej dla szaleńcow.
No i w zasadzie wszystko zalezy od skumulowanej ilosci odkrywcow, gdy mam ich wszystkich 23 to wiadomo że kupie ze 3 rzeczy za pilki i bede zadowolony. Z przygod pilek wypada nie za wiele. Więc gracze z odkrywcami 100-200 sztuk w zasadzie pewnie by mogliby sprzedawac te pilki innym, ale jednoczesnie nic im juz nie potrzeba bo juz pewnie wszystko mają. Tu jest chyba jakis błąd logiczny w konstrukcji gry.
niestety ta gra stoi na glowie. Jesli masz duza ilosc grubasow np 150 czy wiecej to nie musisz nawet robic przygod. Oni zniosa ci tyle pilek ze juz w polowie eventu wykupisz wszystko co mozna. Ty grajac aktywnie np 5-6h dziennie ale grajac tylko od roku nigdy nie dorownasz takiemu wieloletniemu wielorybowi. Co mozna zrobic? zwiekszysc i to znacznie ilosc itemow eventowych z przygod . Zmniejszyc ilosc itemow przynoszonych przez odkrywcow .
Jak ktos ma leb na karku i czasem skloni sie do myslenia to wszystko co ma wartosc wykupi w pierwszych kilku dniach, bo wiekszosc tego co BB wprowadza to bezuzyteczny fluff niegenerujący zadnej wartosci dodanej, ktory mozna kupic co najwyzej dla estetyki.
Swoja droga stosujac takie podejscie redukcyjne nie trzeba nawet 150 grubasow kupowac bo zwyczajnie sie nie splaca ..
Dokładnie tak jest. Mam trzech odkrywców i przez cały event grając kilka godzin dziennie i robiąc przygody, nie uzbieram nawet na jedną rzecz (Sylvana). Event faworyzuje "starych" graczy z armią grubasów, a dyskryminuje nowych. Trzeba coś z tym zrobić i np. dodać piłki za codzienne logowanie (obok kryształów), więcej piłek za przygody, częstszy respawn kolekcji (np. co 4h), a zmniejszyć ilość przynoszoną przez odkrywców.
niestety to musialaby byc jakas ankieta , i pewnie spora ilosc glosow oddanych. Patrzac na aktywnosc na forum obawiam sie ze glosow mogloby byc np 5-10. Duzo zdecydowanie na nie, bo wieloryby balyby sie ytracenia pozycji dominujacej z nic nie robienia i otrzymywania dziesiatek tysiecy eventowych itemow (gdzie przez dziesiatki rozumiem wartosci rzedu 70-80tys a nawet wiecej)
zgadza się, musiałoby się to odbyć bez ankiety, tzn. BB samo musiałoby to zmienić "z własnej inicjatywy" ;-) czyli będzie cięzko ^^
No wlasnie w tym problem, ze bogaty nie staje sie bogatszy, bo magazyn zapchany w tej grze surowcami nie jest miara bogactwa - te surowce sa niewymienialne jesli gracze dookola Ciebie mysla co robia, bo oni tez tych surowcow beda mieli pod dekiel i nie bedzie istnial popyt na nie.
Dlatego imho mylnie zakladasz ze na tym tracisz, bo wg mnie mozesz nawet zyskac jak sie komus znudzi i zacznie Ci rozdawac nadmiar szrotu z magazynow za darmo.
Nie ma to jak grać 2 miesiące i narzekać że masz mało w grze zaprojektowanej na lata. Graj codziennie a za 5 lat tez będziesz miał 100 czy 1000 grubasów kto ci broni. W tej grze nie najazdów na wyspy graczy ani rankingów a i tak ci szkoda, że ktoś po kilku latach coś nazbierał ( to tylko piksele a i tak masz żal lecz się )
Juz raz był jazgot młodych graczy ze sa poszkodowani i skonczylo sie magazynowanie zasobow eventowych na kolejne takie same wydarzenie
Obecnie to nie ilosc odkrywcow czy zasobu z przygody jest problemem. Ale oferowanie w sklepie
Nowy potrzebuje wiele, a stary kupuje to co jest i nie patrzy na cene bo i tak szkoda zasobu eventowego
Gra od kilku lat to tylko zyje na event a potem stagnacja
ale ta gra sie nie zmienia. Popytaj tych co wlasnie graja po te kilka lat: Te same przygody, ten sam drop, czesto zmieszny patrzac np 3-5 lat wstecz wartosc oleju zaprawy- a patrzac na to co jest teraz. Eventy? te same eventy, z tymi samymi budynkami, niekiedy z litosci chyba zmieniony dodany nowy budynek czesto jednak nieprzemyslany (ala muzeum, ala drzewko, ala drukarz). Abys mogl sprzedawac swoje offki i grac potrzebni sa ci nowi narzekajacy aktywni gracze, jednak BB nie robi za wiele aby zachecic ich do gry.
podsumowując dyskusje - 11 lat tego samego pier..... dyskutowania. lol
Zaraz wejdzie czyściciel i wyprostuje wszystkie wątki na forum i wszyscy będą szczęśliwi
HeyHoLetsGoo ale ty jesteś wesoły koleś dziękujemy ci że przybyłeś do nas z odległej krainy i niesiesz nam kaganek oświaty przynosisz świetne nowe pomysły aby nasza gra była piękniejsza.
Zanim zaczniesz coś pisać najpierw sprawdź historię ile tu jest pomysłów a ile zrealizowano
https://forum.thesettlersonline.pl/f...Gra?order=desc
https://forum.diesiedleronline.de/fo...een-Anregungen
Ciekawa dyskusja się wywiązała. Dzieki że jeszcze sa ludzie co chcą coś tu pisać. Generalnie znajduje w Waszych głosach potwierdzenie faktu że gra cos nie domaga w założeniach, ale jak na razie nie wiadomo co z tym zrobić. Na moje oko to tworcy szli za bardzo na łatwizne sprzedając bez głebszego planu na siłe tych odkrywców aby tylko kasowac za nich jakies dochody i sie zagalopowali.
Sama społeczność może to jakoś ureguluje, ale w tym stanie niektorym może być trudno znaleśc motywacje do dłuzszej gry.
I musze sprostowac, wczoraj źle policzyłem odkrywcow, mam ich jednak 27. Czuje sie takim średnim graczem ktory spokojnie cos moze sobie z eventu wybrać, ale wiadomo że nie wszystko. Może to tak miało być.
Co cię niby dyskryminuje nie byłeś w grze to nie kupiłeś odkrywców i ich nie masz mogłeś grać od 2012 roku
W pierszym evencie w tej grze było 55 % szansy że odkrywca przyniesie zero zasobów
https://settlersonlinewiki.eu/eventy...lkanocny-2012/
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7cbda10f9514.jpg
co tylko pokazuje ze gra ewoluuje. rozwija sie. stawia na Ulatwienia. Nie mniej tworcy poszli troche po bandzie z iloscia odkrywcow i z faktem ile wyszkolony odkrywca potrafi zniesc itemow eventowym w calym wydarzeniu. Jak juz wspomnialem wiele osob nie musi robic zadan, nie musi robic przygod - oni puszcza odkrywcow i sami im zniosa to co chca
Wcześniej było tak, że jeżeli ktoś nie uczestniczył w evencie (lub uczestniczył) i/albo nie zdobył odkrywców/generałów, to musiał czekać rok na kolejny taki sam, teraz masz ułatwienie (ewolucję gry), kilkudziesięciu możesz kupić u kupca za klejnoty, 5-10 lat temu takiej oferty nie było, masz zatem ułatwienie, My ("starzy" gracze) tego nie mieliśmy.
dawno sie tak nie usmialem - ulatwieniem nazywasz oferte za klejnoty?? to nie jest ulatwienie dla graczy tylko zysk dla tworcy. Ulatwieniem byloby gdybys mogl taka sama ilosc kupic za surowiec w grze ktory mozesz sam wyprodukowac.to co bylo kiedys bylo kiedys teraz jest teraz i trzeba patrzec na przyszlosc aby ewentualnie przyciagnac i zachecic nowych graczy do zostania na dluzej. I to ze ktos ma np 200 odkrywcow i znosza mu setki tysiecy itemow nie oznacza ze tak bedzie juz zawsze- wystarczy drobna modyfikacja i sruba zostanie przykrecona. I nie, w tej grze NIC nie jest twoje jak i w innych. Ty masz przywilej grac narzekac i ewentualnie wydawac zlotowki czy eurasy. wszystko jest wlasnoscia BB
To fakt, że starzy wyjadacze, którzy mają po 150, 200 odkrywców, już praktycznie nie muszą biegać na przygody. Wystarczy, że wyślą wszystkich na poszukiwania skarbów. Ja prawie w ogóle nie robiłem przygód przez ostatnie dwa tygodnie. Oczywiście porównując to do poprzednich lat.
Jeżeli chodzi o budynki, to:
Nowe nadmuchiwane są moim zdaniem okropne. Kupiłem magazyn tylko dlatego, że ma 40k i najchętniej ukryłbym go gdzieś na wyspie, bo do niczego nie pasuje.
O wiele ładniejszy jest ten w kształcie wielkiej beczki czy przeklęta wieża. Nawet Tiki pasuje do wysp pustynnych. Można było zrobić jakiś składzik powiązany z tematem piłkarskim - przecież już jest kilka budowli futbolowych.
Warsztat drukarza jest w porządku, dopasowany do klimatu innych budynków na mapie, jednak nie za bardzo rozumiem sens wprowadzania kolejnych budowli, które służą bardziej jako dekoracja niż rzeczywista pomoc. Premia działa tylko 34h i odświeża się co 7 dni przy jednym budynku. Do odświeżania jej codziennie potrzebuję 7 sztuk, ale za klejnoty mogę kupić tylko trzy. Ogromny wydatek i ogromne ilość potrzebnego miejsca. Dla kogo to jest? Stary gracz ma lepsze premki i tak rozstawi produkcję, że zyska dużo więcej. Przy jednym budynku po czasie pewnie zapomni się to odpalać. Nowy gracz potrzebuje się bogacić, więc zainwestuje głównie w odkrywców i na obiekt za 6999 piłek mu zwyczajnie zabraknie.
Podobnie jest z drzewem pisankowym, muzeum sztuki czy łabędziową łódką (mogła przecież być rozbudowywana jak cudowne domy i byłoby git! a tak ma tylko 210 popa). Bardzo drogie dekoracje, które kupuje się jak już nie ma nic lepszego w sklepie, żeby futbolówki nie przepadły.
Najwięcej zainwestowałem w Warsztat oblężniczy, bo mam ich już łącznie 6, chociaż wiele osób produkuje teraz na masową skalę strzały kupidyna i one zdają się dominować na przygodach, w których ogarnia się obozy głównie strzelaniem.
Znajdowanie zasobów przez Wakacyjnego Geologa to krok w dobrą stronę. Nie ma tego dużo, jednak przy okazji można też dostać inne fanty.
Premia dla znajomego podrożała o 100%. Jeżeli przez pomyłkę, to znając poprzednie sytuacje już się z tego nie wycofają. Jeżeli celowo, no to bardzo słaby ruch. W wydarzeniach, nowsi gracze z premią dla znajomego mogą trochę nadrobić braki w magazynach.
Bungalow łącznie z rozbudową kosztuje około 2000 piłek, ale to i tak tylko połowa tego co ulepszony pływający dom, a przy okazji zajmuje mniej miejsca i jest o 20 ludzików pojemniejszy ^_^
Kwestia klejnotów:
Zrozumiałe jest, że gra musi zarabiać, więc wprowadza się wiele rzeczy, utrudnień czasem, które potem rozwiązuje zakup przedmiotów za prawdziwe pieniądze. Uważam jednak, że przez koszt tej wirtualnej waluty, efekt jest nieco odwrotny. Ludzie gromadzą klejki, rzadko wydają, bo ciężko je zdobyć a pakiety mają zaporowe ceny, nawet podczas happy hour. Jeżeli trzeba zapłacić 200 lub nawet 300zł, żeby podnieść jakiś budynek o 1 poziom, ewentualnie żeby zakupić jedną budowlę w sklepie, to coś jest nie tak. Ja nie kupiłem przez to żadnego pakietu, ale też poświęciłem sporo czasu na to, żeby uzbierać klejnoty z zadań a potem nie wydawałem nic, żeby jedna kopalnia pomogła kupić kolejną i w ten sposób udało się wykopać zasoby z wszystkich 10 dostępnych w sklepie. Teraz zostają już tylko zadania, logowanie się i co tydzień kupiec. Gdyby opłaty za przyspieszenia wynosiły 1, 2, 5, 10 zł, czyli bardziej realne, to bym często z tego korzystał, bo wtedy kiszenie waluty stałoby się mniej ważne niż oszczędzanie tygodnia czy kilku dni na czekanie na odnowienie się premii czy podniesienie budynków.
Ciągłe problemy z grą, wolny proces przenoszenia platformy i jej fatalna optymalizacja w wersji przeglądarkowej również nie zachęcają do inwestowania prawdziwych pieniędzy. Generalnie gram w tę grę dla emerytów z przyzwyczajenia :D no i spotkałem kilka fajnych osób, ale jak tylko zaktualizuję jednostkę roboczą, to pewnie wrócę do FPSów ;), bo strasznie tu nudno, brak zaskoczenia przy każdym kolejnym wydarzeniu, no i wszystko coraz droższe, wprowadzane często bez głębszego przemyślenia i schematu - przykład: Po co tyle budynków produkujących pojedyncze premie, skoro można by było rozwijać także te, które już wprowadzono w poprzednich latach. Stary gracz chętnie wyda nawet sporo, jeżeli nie będzie musiał stawiać kolejnej budy a zamiast tego może dodać jakiś patent do tej, która stoi na wyspie.
Widać po wpisach niektórych, że stare - nowe puka do drzwi, roszczeniowość i socjalizm czyli wszyscy po równo niech mają...
Gra powinna i widze wspiera osoby ktore 'dosc niedawno' zaczely grac lecz w zbyt malym stopniu: W innych grach sa pakiety powitalne dla nowych graczy (oczywiscie nie tradowalne) , czy dla zaproszonych znajomych ktorzy np wraz z postepem expienia wbija lvl- oboje dostaja bonusy. Tu nie ma NIC.
I nie ma co tu naskakiwac na tych co graja krocej ze chca wiecej sprawiedliwej, bo gdzie sa te rzesze tych starych wielorybow - ktorzy uaktywniaja sie tylko 2 razy dziennie od eventu do eventu aby wyslac odkrywcow, Oni juz polozyli ... na ta gre, teraz odcinaja kupony zbierajac pilki i handlujac nimi:P Wystarczy popatrzec na czat na wage kiedy nie ma eventu - na wiekszosci serverow 1-2 strony ofert max ..bieda az piszczy.