Temat główny: Pamiętnik dewelopera: Epickie miejsca pracy, Bank Gildii, Poczta
Zapraszam do dzielenia się swoimi opiniami nt. powyższego rozwiązania. :)
Temat główny: Pamiętnik dewelopera: Epickie miejsca pracy, Bank Gildii, Poczta
Zapraszam do dzielenia się swoimi opiniami nt. powyższego rozwiązania. :)
W końcu bank gildii. Zobaczymy jakie pojemności bedą i czy rzeczywiscie bedzie to takie sensowne jak sie zapowiada.
Co ma na celu ta zmiana?Cytat:
Obecnie po otwarciu listy wszystkich gildii i kliknięciu na jednej z nich, można zobaczyć szczegółowe informacje (np. lista członków gildii i ich poziomów). Zostanie to zastąpione krótką stroną reprezentującą daną gildię.
Cóż, cieszę się przede wszystkim na bank gildii i możliwość nadawania konkretnych uprawnień rangom w gildii. Łudzę się, że tym razem może obędzie się bez bugów :)
A mnie martwi to, że dalej trzeba kilkadziesiąt razy klikać w koszarach, żeby wyprodukować wojo na epicką nową przygodę.
Plus za zmiany
Minus za brak usprawnień dla graczy, o które upominamy się już od wieków, wieków, wieków.
Amen :p
zastapienie lancuchow produkcyjnych jednym budynkiem to najlepsza ze zmian, a do tego jakby dodali troche patentow jeszcze to bylibysmy juz w niebie
Nie mogę się doczekać. Super aktualizacja. :D
Nie od dziś wiadomo na jakim poziomie stoi polskie tłumaczenie gry, ale "Epickie miejsca pracy" to chyba krok za daleko? Ja wiem, że język tworem dynamicznie zmieniającym się pod kątem wygody użytkowników i jestem w stanie zrozumieć tę kalkę z języka angielskiego w języku nastolatków, która być może się przyjmie i zostanie u nas na stałe. Tak się chyba jednak jeszcze nie stało, a nie chodzi tu jednak o potoczną mowę, ale o oficjalne tłumaczenie dużej gry poważnej firmy.
Nowy system wiadomości to krok w dobrym kierunku, może następny będzie związany z koszarami? :)
Martwi mnie troche system wiadomosci. Wprawdzie moze byc wygodniejszy w uzyciu i wizualna strona tez jest calkiem fajna, jednakze:
"System poczty w grze zostanie poprawiony. Chcemy, żeby był on bardziej intuicyjny i łatwiejszy w użyciu. Nowe ikony, daty ważności wiadomości oraz liczne usprawnienia."
wiadomosci beda wygasac, a to oznacza ze nie da sie juz przechowywac tam nadmiarow surowcow
No w końcu jakieś konkretne zmiany o które prosili gracze w tym i ja od bardzo bardzo dawna ! Jeszcze tylko usprawnijcie wykonywanie przygód w taki sposób, aby zakończenie i wykonanie nie było z góry ustalone, a samo robienie przygody schematyczne i monotonne. Wówczas będę mógł czerpać przyjemność z tej gry. Pozdrawiam i czekam na więcej takich usprawnień jak te w tej aktualizacji.
Czy będzie można kasować hurtowo wiadomości? Przecież teraz to trochę koszmar kiedy każda premia ma swój raport i po kilku dniach są setki, tysiące wiadomości do kasowania jedna po drugim. Ciekawe czy wygasanie wiadomości załatwi sprawę.
Można mieć dwa epickie miejsca pracy:
1) koszt 5.000 fasol
2) koszt 5.000 klejnotów
czyli łącznie 6 slotów produkcyjnych.
Oczywiście to wersja wczesna beta, więc mam nadzieje, że te za klejki będą za monety :D
Powiem Wam, że w końcu BB zaczęło czytać pomysły graczy! ;)
Poczta i Bank Gildii zaczyna się ciekawie, natomiast te budynki hm... za mało informacji aby się wypowiadać.
A mam takie w sumie zasadnicze pytanie BB_Xaar , Ile miejsca będzie zajmował ten nowy budynek? Bo wydaje się dość spory a ma zastąpić 3 budynki, a aby miało to sens, to jego wielkośc powinna mieć max 1,5 miejsca ;p
Informacji jest wystarczająco, zapraszam na testowy. Osobiście pomysł z epickim miejscem pracy czy jak to się tam zwie, jest ok, ale budynek który pojawił się na testowym jest zbyt duży i drogi, żeby większa ilość graczy go kupiła. To tylko małe usprawnienie a zajmuje miejsca tyle do władyka, więc po co to kupić jak ludzie nie mają miejsca, żeby rezydencje postawić. Było wiele pomysłów z zagospodarowaniem wody na wyspie, póki co tylko rezydencje się pojawiły. No ale BB oczywiście myśli tylko o zarobku, więc nie ma co liczyć na wprowadzenie usprawnienia do koszar i prowiantu.
Ogólnie - ten skład drewna to zupełna kicha
Z tego co widzę to ten budynek zajmuje 5x4 miejsca,
zaraz dodam jakie są możliwości produkcji:
http://img580.imageshack.us/img580/4900/2pto.jpg
część odblokowana, te przyciemnione to do odblokowania - trzeba wykonać zadania.
inna rzecz za pierwsze zadanie z epickiego taraku jest 3,5k doświadczenia... graczom na 50 lvl to nic nie da, fajnie by było jakby exp z zadań też zmieniało się na starcoinsy...
Mi się ten budynek nie wydaje wcale taki epicki,raz ze duży dwa że za mała przepustowość-mam tu na myśli tylko trzy sloty a co z reszta?Gracz który podchodzi do gry dość poważnie ma poustawianą produkcję ,czasy dolotów do magazynów itd a co z reszta dajmy na to tartaków na tym 5 lvl??granit mi zwróci??:)dla mnie pomysł z tym budynkiem epickim trochę nie trafiony i pachnie wyciagajnią kaski na klejnoty,reszta może być.
Bzdura totalna budynek zajmujący 6 miejsc zwykłych budynków, a robi za 3. Jedyny plus/bajer, że można zmieniać produkcję, ale po co skoro każdy ustawia gospodarkę na ciągłe funkcjonowanie. Kosza bufów i upów? Kosmiczne i znacznie przeważa potencjalne zyski. Taniej wyjdzie postawić w tym miejscu 6 budynków i w razie "w" sobie burzyć. Interesujące tartaki egzo na 5 poziomie, ale koszta odblokowania.. szyderczy śmiech, noi, żeby się opłacało powinny śmigać na buffie. Buff 250 fasol.
Usprawnienia w gildii? Handel wewnętrzny działa. Bajer dla bajeru.
Poczta na +.
To może teraz minusy..
Podgląd członków gildii i ich lvl. Ja wiem, że nie chcecie upubliczniać ilości graczy, bo to informacja marketingowa, ale zamykanie tego to kolejny cios. Jakie ma być źródło informacji o gildii skoro nie wiadomo kto w niej jest? Prezentacja na 1 stronie? Pff.
A z rzeczy, poprzednich:
Dalej nie zmienione czasy produkcji ksiąg/manu/kodeksów,(3 manu na jedna ksiege i wez tu coś zupuj) zawieszający się introligator.
Aha. i marnowanie czasu, przed PvP, którego się podejrzewam nie doczekamy.
Poza pocztą moglibyście także usprawnić zarządzanie odkrywcami, zasobami w gwieździe, (grupowanie premii), oraz produkcją w prowiancie i koszarach...
Kolejkowanie w introligatorze też byłoby na +.
Ale oczywiście nie, BB = zabójcy myszek.
Wyszło jak zwykle, czytając pamiętnik człowiek myśli hurrra zwolnie kupe miejsca patentów, wychodzi na to że tylko patenty będzie można zaoszczędzić, a ukrycie listy członków gildi pozostawie bez komentarza
Budynek nie zastępuje tylko 3 miejsc pracy ale biorąc pod uwagę czas to znacznie więcej, np taki smolarz ma czas 3 min + do magazynu, epickie miejsce pracy ma 1min + czas do magazynu, tak wiec z powodzeniem zastąpi 9 smolarzy. Dodatkowo jest opcja produkcji nawet większej jak budynek na 5lvl. Myślę że ciekawe rozwiązanie, bo taki jeden budynek chodź zajmuje sporo miejsca, koniec końców zajmie mniej niż budynki które zastąpi.
Olbrzymi minus że nie działają normalne premie, a ta za fasole to nieporozumienie, 250 to jest dość sporo.
Zadanko z granitem i tytanem porażka :D
Przykład:
1) slot - 3 miejsca produkując deski iglaste
2) slot - 3 miejsca produkując deski liściaste
3) slot - 1,4 miejsca produkując 7 drzewa liściastego
4) slot - 1,4 miejsca produkując 7 drzewa iglastego
5) slot - 2 miejsca produkując węgiel 20/10
6) slot - 2 miejsca produkując węgiel 20/10
To tylko przykład odzyskujesz praktycznie całe miejsce - zyskujesz blisko 13 patentów
Ustawiając produkcje na deski można najwięcej odzyskać i chyba o to tu chodzi,
bo aż 18 miejsc max będzie można odzyskać na 6 slotach
Edit
ewentualni może dojść jeszcze to co zaoszczędzimy na czasach czyli x2 albo x3 ponieważ jak słusznie zauważył set2g są o wiele mniejsze czasy produkcji. :)
o takie to duze bo ktos pytal
http://screenshu.com/static/uploads/.../k2/b6csag.jpg
Rozwiązanie dobre tylko opłaca sie dopiero na bardzo wysokich lewelach jak sie ma już postawione zwykłe budynki np6 różnego rodzaju to potem można sobie taki postawić dla jeszcze efektywniejszej produkcji,.
Dobrze widzę? Można produkować węgiel z drzewa lisciastego?
Bank powinien od pewnego etapu rozbudowy przynosić dochody np. w gwiezdnych monetach lub fasolkach albo w monetach gildii - w zależności od włożonego tam wkładu :) Wkład oczywiście powinien być odpowiednio wysoki. Jak to w Bankach, ile włożysz to tyle proporcjonalnie zarobisz - mam tu na myśli członków Gildii.
Tylko jestem ciekawy co będzie w przypadku odejścia / wyrzucenia gracza z gildii !
Ale to to chyba jakaś kpina ;p Takie foto dla porównania.
http://images51.fotosik.pl/125/731a8dffb0035fc6.jpg
http://images55.fotosik.pl/125/4bbcf3bc633af6aa.jpg
I niech mi BB powie, w jaki sposób mamy dzięki temu uzyskać więcej miejsca? Chyba uszczuplając produkcję ...
Podstawowa sprawa, dajecie nam coś do testów, ale aby wykonać zadania bez których testy są niemożliwe należy poświęcić sporo czasu. 18k tytanu oraz 12k granitu... i skąd ja mam go niby wziąć? To jest testówka, powinienem na dzień dobry otrzymać tyle wszelkiego rodzaju surowców, że żaden handel czy produkcja nie powinny być potrzebne. Gratuluję tym, co wykonali to i kolejne zadania. Moje testy dla tego budynku się zakończyły :( I żeby nie było za każdym razem jest to samo, choćby ostatni test geologów. Otrzymaliśmy po 50 manuskryptów, tomów i ksiąg co starcza ledwo na kilku geologów, i jak mamy ich wytestować? Każdą funkcję pojedynczo? No proszę Was bardzo o wyrozumiałość dla kogoś, kto ma ochotę i zamiar podchodzić do testów. Powinienem mieć tyle manuskryptów, tomów i ksiąg aby wymaksować dostępną ilość geologów w grze, wówczas można by mówić o testach. Póki co to za każdym razem jest męka. Mam nadzieję, że ktoś to przeczyta i weźmie pod uwagę, bo mi odechciewa się testów przed którymi musze spędzać godziny, aby do nich w ogóle podejść.
Teraz coś o samych nowościach.
Epicki budynek:
- jego wielkość poraża,
- nie można go przesuwać,
- o wydajności się nie wypowiem, bo z braku surowców do wykonania zadań nie jestem w stanie zrobić testów,
- koszty premii, nie są duże, są kosmicznie odcięte od rzeczywistości (choć to może się zmienić jeśli wydajność będzie duża),
- skoro zyskałem umiejętność II poziomu, to po co w rozwijalnej liście umiejętność I poziomu? Przecież nikt nie będzie wybierał I poziomu skoro już odblokował II. Rozumiem że będą kolejne poziomy, a to oznacza, że przy 3,4 poziomie będzie potrzebny spory monitor (ewentualnie z opcją PIVOT), aby zobaczyć całą listę :P
Nowy interfejs wiadomości:
- terminowość wiadomości - a co jeśli ktoś trzyma w wiadomościach różne zapiski i adnotacje, czyli jak sądzę całkiem spora część graczy? Takie zapiski zazwyczaj nie tracą ważności, czyli jeśli chcesz tę wiadomość zachować, to od czasu do czasu będziesz musiał ponownie wysłać ją sam do siebie :P Rozwiązanie podawane było już kilka razy na forum, potrzebne jest miejsce do robienia notatek :)
Bank gildii:
- trochę za mało wiadomo, aby wyciągnąć jakieś wnioski
Modyfikacja rang:
- generalnie fajnie, ale może coś bardziej użytecznego typu, grupowanie premii, produkcji w prowiancie, koszarach, zasobów w gwieździe z dropów, historia lub statystyka wykonywania ZG?
EDIT:
Grupowanie przygód i wszelkiego rodzaju budynków, ozdób w gwieździe również mile widziane :)
Celowane dla graczy na 50 lev ? i za zaliczenie zadań dostaną exp. który przepada ? dodatkowo, już wszyscy myślą jak przebudować wyspę, bo pewnie mało kto ma tyle wolnego przestrzeni w jednym miejscu.
Pomysł fajny ale trzeba pomyśleć o powiększeniu wyspy. Bajkowy zamek, wspaniała rezydencja, epicki skład drewna.....
Czy może mamy to realizować kosztem przenoszenia budynków 5lev (nie tani) burzenia magazynów i wznoszenia (przenieść się nie da), lub ekipą wyburzeniową (tylko za klejnoty)
I ilości surowca do wydania celem wykonania zadań i odblokowania nowych opcji. Czy ktoś z BB na testowym to testował? Czy sobie wpisali kod na surowiec i zadowolony? Czy zdają sobie sprawę ile to się robi? czy będzie tak jak introligator? (zwiększając ilość manuskryptów, podnosząc koszty, utrudniać graczom możliwość rozwinięcia się)
Ciekawe jaka jest koncepcja ? Należało by jeszcze doszlifować wykonanie, bo choć pomysł fajny to znowu może się spotkać z rozczarowaniem i zawodem.
Bank fajny, sklad drewna, fajnie a co z lesnikami i innymi budynkami, które są na 5 lvl? reszta taka sobie. Ja bym się wolała skupić na koszarach, każdorazowo trzeba dawać 25 wojskowych. Nie można by ustalić z góry, że chce wyprodukować np 300 łuczników? a nie tak klikać 12 razy, żeby ich ilość odpowiadała. Tak samo mnie wkurzało w Golemie, potrzeba 60k pierwszego serca, to nie można było uprościć, żeby na raz wpisać ilość 60k pierwszego serca? bo w końcu i tak musimy wyprodukować określoną ilość pierwszego serca, bo nie można w między czasie pozbyć się drugiego i trzeciego. Prośba do BB, zastanówcie się czy nie lepiej uprościć koszary i prowiant. Bo klepanie po 25 ludzi, gdzie w przypadku braku wojska ponad 1k zaczyna robić się nudne.
fajny pomysł z tym epickim składem drewna,ale jak ma być za tyle jak na serwerze testowy to proponuje zmniejszyć koszt
ja się pytam czy kogoś tu posrało?
co ze star coinsami??
co z burzeniem skał??
Może łaskawie byście skończyli to co testowaliśmy a nie wprowadzacie kolejną bzdurę...
czekam aż na wyspie pojawi się burdel gdzie będą odpoczywać weterani bo wymyślacie kolejne głupoty
Proszę o jakość a nie ilość
pozdrawiam
Budynek ma potencjał. Podoba mi się, że czasy produkcji są krótsze, dzięki temu jego wielkość nie wpływa drastycznie na sprawność łańcucha. Natomiast skoro budynek może zastąpić tartak, leśnika i smolarza, to chyba ktoś zapomniał o drwalu, nie?
Jeśli chodzi o ceny buffów na epicki łańcuch, to ktoś chyba powinien odstawić natychmiast to, co zażywa. Przy dzisiejszych cenach na Nowej Ziemi 250 fasol to c.a. 2500 monet. Biorąc deski liściaste za przykład, buff da mi w ciągu 8 godzin dodatkowe 1500 desek, w tej chwili równowartość 22 monet. Rozwiązanie: buff musiałby działać jakieś 1000 (tysiąc) godzin, żeby to się kalkulowało, a i tak wątpię, żeby znalazł się desperat, który wydałby na to fasole. No chyba że BB liczy na tych, którzy kupują 10 osadników za 95 klejnotów.
Interfejs poczty oceniam na duży plus (z wyjątkiem expiration - chyba że przy okazji dostępny będzie notatnik, tak jak w wielu szanujących się grach).
Bank gildii będzie miał sens, jeśli będzie oferował podobną funkcjonalność jak bank: na przykład każdy gracz ma osobne "konto" na które może włożyć monety na krótko- (tydzień), średnio- (miesiąc), długoterminową (pół roku+) lokatę. W tej chwili zanosi się raczej na Skład gildii, no ale trudno się wypowiadać. No bo jak to miałoby działać w obecnej postaci? Gracz X wkłada do "banku" jakiś zasób, a gracz Y ten zasób wyciąga? Nie bardzo czaję tę opcję.
Natomiast co to listy graczy... Już teraz nie ma możliwości wygodnego sprawdzenia kto do mnie puka, kto chce mnie do znajomych, czy z kim mam wymienić loota. Jeśli do tego miałoby dojść usunięcie listy członków gildii, byłby to w moim odczuciu przejaw skrajnej ignorancji (żeby nie użyć bardziej odpowiedniego słowa). To tylko przypomina mi że we wszystkich graj online w jakie grałem dostępne były listy graczy z ich poziomami i firmy które te listy dostarczały do tej pory mają się dobrze, więc nie bardzo rozumiem z jakiego powodu Ubi miałoby nie iść w ich ślady.
Powiem krótko - kawał dobrej roboty :)
Wreszcie jakieś ciekawe zmiany moim zdaniem będzie grubo na +
________________
Edit
Jeśli będzie limit na max 2 szt tego typu budynków to będzie faktycznie lepiej ale limit to nieporozumienie...
zaleta jest taka ze przy zastapieniu smolarek czas produkcji jest zdaje sie troche ponad 2x krotszy. To nam pozwala jednym takim budynkiem zastapic 6-9 smolarek, ale to oczywiscie problem dla osob ktore rzucaja bufy na smolarki. Wielkosc budynku to tez nieporozumienie chyba ze ktos ma wyspe pusta