ser_Lucas
31.08.2021, 21:24
Witam,
jak już wszyscy od dawien dawna zdążyli zauważyć, gra pod Unity chodzi niczym ślimak po papierze ściernym w czasie huraganu pod wiatr. Oczywiście BB nie wiedząc o co kaman jak zwykle daje graczom instrukcję "optymalizacji" przeglądarki, by grało się "lepiej". A nic a nic lepiej nie jest.
Pobawiłem się trochę trybem developerskim pod Brave'm i wklejam poniżej screeny z tych obserwacji - może to pomoże "programistom" z BB odnaleźć problem. Z tego co udało mi się zauważyć problem (prawdopodobnie, tak jak już wiele razy wspominałem na czatach) jest związany z łączeniem skryptu gry z bazą - być może zapomnieli programiści o zrobieniu tzw. singletonu, aby wszystkie obiekty w grze korzystały z jednej instancji połączenia, a nie tworzyły na nowo każdy osobne połączenie z bazą dla siebie :confused:
W ciągu 5 minut przyrost błędów wyniósł około 600 wystąpień - w dużej części dublował się ten sam błąd... Poza tym zaczęło mnie zastanawiać, czy takie TSO na pewno potrzebuje alokacji ponad 160tys. obiektów (gdzieś w screenach też się przewinęło).
PS. Swoją drogą to ciekawe, że można sobie bez problemu ściągnąć zestawy grafik bezpośrednio z serwera... jak tak samo jest zabezpieczone nasze logowanie, to jestem pod wrażeniem. :rolleyes:
Poniżej wklejam screeny - być może przydadzą się jakiemuś w miarę ogarniętemu dev'owi:
https://i.postimg.cc/bDGQCdWT/Screenshot-from-2021-08-28-16-40-35.png (https://postimg.cc/bDGQCdWT) https://i.postimg.cc/RqH7w6cC/Screenshot-from-2021-08-28-16-41-46.png (https://postimg.cc/RqH7w6cC) https://i.postimg.cc/k6kWkqdd/Screenshot-from-2021-08-28-16-50-39.png (https://postimg.cc/k6kWkqdd) https://i.postimg.cc/QK1cDwXK/Screenshot-from-2021-08-28-16-51-04.png (https://postimg.cc/QK1cDwXK)
https://i.postimg.cc/ts2W9hHk/Screenshot-from-2021-08-28-16-52-32.png (https://postimg.cc/ts2W9hHk) https://i.postimg.cc/cKCYCrxS/Screenshot-from-2021-08-28-16-52-52.png (https://postimg.cc/cKCYCrxS) https://i.postimg.cc/zLQhg8vR/Screenshot-from-2021-08-28-16-53-38.png (https://postimg.cc/zLQhg8vR) https://i.postimg.cc/1VhNvBpm/Screenshot-from-2021-08-28-16-54-26.png (https://postimg.cc/1VhNvBpm)
https://i.postimg.cc/WFJkmCqY/Screenshot-from-2021-08-28-16-54-57.png (https://postimg.cc/WFJkmCqY) https://i.postimg.cc/23hW1pDV/Screenshot-from-2021-08-28-17-01-03.png (https://postimg.cc/23hW1pDV) https://i.postimg.cc/GHjsjk9R/Screenshot-from-2021-08-28-17-01-06.png (https://postimg.cc/GHjsjk9R) https://i.postimg.cc/64r4gZ0d/Screenshot-from-2021-08-28-17-04-43.png (https://postimg.cc/64r4gZ0d)
https://i.postimg.cc/jLT7N8xv/Screenshot-from-2021-08-28-17-05-21.png (https://postimg.cc/jLT7N8xv) https://i.postimg.cc/pmX5cpnF/Screenshot-from-2021-08-30-01-22-25.png (https://postimg.cc/pmX5cpnF) https://i.postimg.cc/DSjJ9nqY/Screenshot-from-2021-08-30-01-23-00.png (https://postimg.cc/DSjJ9nqY)
jak już wszyscy od dawien dawna zdążyli zauważyć, gra pod Unity chodzi niczym ślimak po papierze ściernym w czasie huraganu pod wiatr. Oczywiście BB nie wiedząc o co kaman jak zwykle daje graczom instrukcję "optymalizacji" przeglądarki, by grało się "lepiej". A nic a nic lepiej nie jest.
Pobawiłem się trochę trybem developerskim pod Brave'm i wklejam poniżej screeny z tych obserwacji - może to pomoże "programistom" z BB odnaleźć problem. Z tego co udało mi się zauważyć problem (prawdopodobnie, tak jak już wiele razy wspominałem na czatach) jest związany z łączeniem skryptu gry z bazą - być może zapomnieli programiści o zrobieniu tzw. singletonu, aby wszystkie obiekty w grze korzystały z jednej instancji połączenia, a nie tworzyły na nowo każdy osobne połączenie z bazą dla siebie :confused:
W ciągu 5 minut przyrost błędów wyniósł około 600 wystąpień - w dużej części dublował się ten sam błąd... Poza tym zaczęło mnie zastanawiać, czy takie TSO na pewno potrzebuje alokacji ponad 160tys. obiektów (gdzieś w screenach też się przewinęło).
PS. Swoją drogą to ciekawe, że można sobie bez problemu ściągnąć zestawy grafik bezpośrednio z serwera... jak tak samo jest zabezpieczone nasze logowanie, to jestem pod wrażeniem. :rolleyes:
Poniżej wklejam screeny - być może przydadzą się jakiemuś w miarę ogarniętemu dev'owi:
https://i.postimg.cc/bDGQCdWT/Screenshot-from-2021-08-28-16-40-35.png (https://postimg.cc/bDGQCdWT) https://i.postimg.cc/RqH7w6cC/Screenshot-from-2021-08-28-16-41-46.png (https://postimg.cc/RqH7w6cC) https://i.postimg.cc/k6kWkqdd/Screenshot-from-2021-08-28-16-50-39.png (https://postimg.cc/k6kWkqdd) https://i.postimg.cc/QK1cDwXK/Screenshot-from-2021-08-28-16-51-04.png (https://postimg.cc/QK1cDwXK)
https://i.postimg.cc/ts2W9hHk/Screenshot-from-2021-08-28-16-52-32.png (https://postimg.cc/ts2W9hHk) https://i.postimg.cc/cKCYCrxS/Screenshot-from-2021-08-28-16-52-52.png (https://postimg.cc/cKCYCrxS) https://i.postimg.cc/zLQhg8vR/Screenshot-from-2021-08-28-16-53-38.png (https://postimg.cc/zLQhg8vR) https://i.postimg.cc/1VhNvBpm/Screenshot-from-2021-08-28-16-54-26.png (https://postimg.cc/1VhNvBpm)
https://i.postimg.cc/WFJkmCqY/Screenshot-from-2021-08-28-16-54-57.png (https://postimg.cc/WFJkmCqY) https://i.postimg.cc/23hW1pDV/Screenshot-from-2021-08-28-17-01-03.png (https://postimg.cc/23hW1pDV) https://i.postimg.cc/GHjsjk9R/Screenshot-from-2021-08-28-17-01-06.png (https://postimg.cc/GHjsjk9R) https://i.postimg.cc/64r4gZ0d/Screenshot-from-2021-08-28-17-04-43.png (https://postimg.cc/64r4gZ0d)
https://i.postimg.cc/jLT7N8xv/Screenshot-from-2021-08-28-17-05-21.png (https://postimg.cc/jLT7N8xv) https://i.postimg.cc/pmX5cpnF/Screenshot-from-2021-08-30-01-22-25.png (https://postimg.cc/pmX5cpnF) https://i.postimg.cc/DSjJ9nqY/Screenshot-from-2021-08-30-01-23-00.png (https://postimg.cc/DSjJ9nqY)