PDA

Zobacz pełną wersję : Ogłoszenie: macOS i 32 Bitowe systemy - Dyskusja



BB_Penelopa
26.01.2021, 15:46
https://ubistatic-a.akamaihd.net/0034/int/forum/pictures/2017_03_14_ama_forum.png


Witam!

Zapraszam do dzielenia się opiniami na temat postu: Ogłoszenie: macOS i 32 Bitowe systemy
(https://forum.thesettlersonline.pl/threads/47675)

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

grabaz125
26.01.2021, 16:14
Co z tego,po aktualizacji nie można się na 64-bitowy system załadować do gry:((

Alekin
26.01.2021, 16:15
Co z tego,po aktualizacji nie można się na 64-bitowy system załadować do gry:((

Można, działa tak jak przed konserwą

Alekin
26.01.2021, 16:19
Dobry tekst: "Wiemy, że niektórzy z was są przyzwyczajeni do grania w systemie macOS lub 32-bitowym systemie Windows..."
Nie "przyzwyczajeni", tylko nie mają wyboru, po prostu niektórzy taki system mają - Penelopo. I nie kupią innego tylko dla gry, a zwłaszcza ci co mają Apple, bo windows to jeszcze można sobie zmienić (zainstalować ponownie) na wersję 64bit - licencja obejmuje obie wersje.

SiMMek2020
26.01.2021, 16:50
Można, działa tak jak przed konserwą

Nie nie działa. nie dziła na windows 7, ani na 32 ani na 64, nie dziła na żadnej z "popularnych" przeglądarek, nie działa na comodo IceDragon.

Acoma
26.01.2021, 17:04
To może od razu lepiej pisać port pod Linuxa 32 bit, lub win2000 - oba można zainstalować za darmo na wirtualnej maszynie na przykład VirtualBox - też do pobrania za darmo.

z3nfist
26.01.2021, 18:43
o SiMMek , ...... Oddaj, coś winien!

dziala na chromium , win7 64bit
za 1 razem nie zaskakuje, ale po relogu idzie jak burza..

IIMUCHOMOREKII
26.01.2021, 18:47
czy harmonogram nie miał tak wyglądać ??
http://prntscr.com/xo1ty7

z3nfist
26.01.2021, 19:16
bo to jest takie spoznione.. klient dla MacOs i 32bit systemy
potem bedzie event kwiatowy , bo
logowanie via uplay ponoc nie potrzebne.

edit:
teraz doczytalem, ze klienta na mac-a i 32bit, nie bedzie, porazka..

Swift77
26.01.2021, 19:26
Czyli koniec gry dla MacOs, niewielu będzie Profanować jabłka emulatorami gWin'ta. To tak jak na Ferrari nakleić logo Skody

Jenkowice
26.01.2021, 19:36
A jaki jest harmonogram? Ile może istnieć konto nieużywane zanim zostanie skasowane?
W tym roku jeszcze zagram? Amatorszczyzna. Usuńcie logo Ubisoft bo zawsze mi się dobrze kojarzyło z profesjonalną firmą a nie z amatorami.

Sungar
26.01.2021, 19:58
A co z win 10 tez nei dzaiała???

aTenSion
26.01.2021, 20:02
A jaki jest harmonogram? Ile może istnieć konto nieużywane zanim zostanie skasowane?
W tym roku jeszcze zagram? Amatorszczyzna. Usuńcie logo Ubisoft bo zawsze mi się dobrze kojarzyło z profesjonalną firmą a nie z amatorami.

Jeżeli nie będzie łączeń serwerów to ponad 2 lata (ja nie grałem 2 lata i 3 miesiące )

hania128
26.01.2021, 20:55
No i kaplica,wczoraj gra działała,dzisiaj juz nie działa nawet na 64bitach.
Aż odechciewa się już grać.
A zapowiadał się fajny event.

Też nie działa

Antyk
26.01.2021, 21:00
MAM to samo do wczoraj było wszystko OK-- i teraz od nowa "Your client itd itd..."

Alekin
26.01.2021, 21:12
Nie wiem co może u was nie działać, ja już na trzecim komputerze uruchomiłem tak jak przed konserwą. Szybko i bez problemów i dziwnych kombinacji.

sparkz
26.01.2021, 21:41
To tak jak na Ferrari nakleić logo Skody

logo jak logo, ale smieszne troche porownanie do Ferrari skoro akurat na MacOs sporo ogólnodostępnych rzeczy nie mozesz odpalic ;)

Freha
26.01.2021, 21:51
Nie wiem co może u was nie działać, ja już na trzecim komputerze uruchomiłem tak jak przed konserwą. Szybko i bez problemów i dziwnych kombinacji.

no to masz farta. u mnie nawet z dziwnymi kombinacjami (bez zresztą też) nie działa. A wczoraj śmigało.

Stary_Niedźwiedź
26.01.2021, 22:10
Nie wiem co może u was nie działać, ja już na trzecim komputerze uruchomiłem tak jak przed konserwą. Szybko i bez problemów i dziwnych kombinacji.
Potwierdzam, u Alekina działa.;)
U mnie również bo inaczej być nie może... :o

pysia753
26.01.2021, 22:17
Można, działa tak jak przed konserwą

Nie, nie działa.


MAM to samo do wczoraj było wszystko OK-- i teraz od nowa "Your client itd itd..."

O dziękuję bardzo...Wczoraj wsio śmigało, dziś nie chce. Nie mam już czego odinstalować, żeby zainstalować...Żegnam ozięble przesłodką Penelopę. Gwiazdki wklejać, czy jednak nie?....oto jest pytanie.

szalonyiwan12
26.01.2021, 22:34
tak ja piszą pozostali nie działa po aktualizacji i próbowałem na 32bitowym i 64bitowym systemie. Jak można zrobić tak aktualizacje

Sokaar
26.01.2021, 22:55
u mnie nie dziala, probowalem wszyskich mozliwych opcji

belhemiel
26.01.2021, 23:19
nie dziala , szlag trafil caly misterny plan

Aragoth
27.01.2021, 00:02
U mnie działa (niezbyt płynnie, ale jakoś działa) na starym 13-letnim komputerze, na o wiele nowszym nie chciała się uruchomić - ciągle info o braku możliwości aktualizacji (na obu najnowszy Win10 x64). Przegrałem client.swf ze starego kompa do nowego i teraz gra niby się uruchamia, ale zawiesza się tuż po załadowaniu paska postępu (na ekranie z pulsującymi hintami). Wcześniej też się zawieszała, ale po kilkukrotnych próbach udawało się uruchomić. Teraz próbuję chyba już z dwudziesty raz i ciągle to samo.

Pogromca_Sierot
27.01.2021, 00:20
Męczy mnie to całe podejście do nas graczy. Czy nikt nie wpadł na taki pomysł by zrobić rozeznanie na jakich platformach systemowych gracze grają i sprawdzić czy gra w ogóle działa?
W każdej normalnej robocie za taką robotę byłby prawdziwy kop w 4 litery i wilczy bilet w całej branży.
Normalnie jest mi wstyd że poświęcam tej grze już tyle czasu

AndrzKudr
27.01.2021, 00:23
Męczy mnie to całe podejście do nas graczy. Czy nikt nie wpadł na taki pomysł by zrobić rozeznanie na jakich platformach systemowych gracze grają i sprawdzić czy gra w ogóle działa?
W każdej normalnej robocie za taką robotę byłby prawdziwy kop w 4 litery i wilczy bilet w całej branży.
Normalnie jest mi wstyd że poświęcam tej grze już tyle czasu

Niestety. Wiele czasu i godzin poświęconych by uruchomić na nowo (o 7.40 jeszcze chodziło) ale człowiek się przywiązuje. Tyle lat. Szkoda tylko, że nikt z moderatorów nie napisze przepraszamy nie wiemy co się zadziało, staramy się rozwiązać problem i jak tylko znajdziemy rozwiązanie obiecujemy, że damy znać. Tak nie wiele a jednk człowiek czułby się lepiej. Braki w szkoleniach z komunikacji i umiejętności postępowania z nami klientami

gizmodogra
27.01.2021, 01:18
czy to problem na virtualbox zainstalowac w10?

DarthVader3105
27.01.2021, 01:28
Widzę sporo osób ma problemy... a pewnie też sporo z nich da się rozwiązać, może ktoś by coś potrzebował to pv... niech będzie priv tutaj, potem się może inaczej dogada :D

kiodai
27.01.2021, 01:48
Coraz więcej rzeczy nie działa!!!Logowanie dramat i jeszcze ten zepsuty exelsior jest coraz większy niesmak.Czy kolejny event wogółe się odbędzie...?????????????? :( Nawet nie myśle o pisankowym bo coraz wiecej ludzi odchodzi i zastanawia się czy gra dalej do tego czasu będzie istniała :)
POzdrowienia dla Adminów tej wspaniałej gry ...

Aleksygra
27.01.2021, 09:08
prnt.sc/xp0ua6
wczoraj gitara dzis jak widać kicha.. po ponownym pobraniu The Settlers Online Installer i zainstalowaniu to samo..
ręce opadają..
edit:
nie aktualizowałem z rok flascha ani przeglądarki, specjalnie tylko do tej gry.. do innych celów korzystam z innej przeglądarki...

forum.thesettlersonline.pl/threads/47681-Problemy-po-aktualizacji-26-stycznia-2021/page7

drive.google.com/file/d/1Sg1eogDTkYR_ZGC-hTNypBv4JjpQvzCI/view

Po skorzystaniu z porady powyżej i załadowaniu nowego mniejszego pliku client swf nadal to samo ..ehhh

Jenkowice
27.01.2021, 09:18
Skoro unity wg planu to kiedy? Pokazywany był plan gdzie było to przed Wielkanocą? Ale pewnie już nie jest to aktualne.
Przypomnijcie ten plan.

Slavetti
27.01.2021, 09:42
Wystarczy nie aktualizować przeglądarki, tak aby posiadała jeszcze obsługę Flash.

Następnie należy odblokować Flash dla domeny www.thesettlersonline.pl dokonując odpowiednie wpisy w mms.cfg

EOLUninstallDisable=1
SilentAutoUpdateEnable=0
EnableAllowList=1
AutoUpdateDisable=1
ErrorReportingEnable=1
AllowListUrlPattern=https://www.thesettlersonline.pl/

Gdzie lokalizacja pliku konfiguracyjnego mms.cfg jest następująca:

MacOS: /Library/Application Support/Macromedia
Windows x86: C:\Windows\System32\Macromed\Flash
Windows x64: C:\Windows\SysWow64\Macromed\Flash
Linux: /etc/adobe/mms.cfg

Google Chrome ma własne ścieżki:
Mac: /Users/(username) /Library/Application Support/Google/Chrome/Default/Pepper Data/Shockwave Flash/System
Win: %USERNAME% /AppData/Local/Google/Chrome/User Data/Default/Pepper Data/Shockwave Flash/System

I Flash śmiga aż miło :)

Dziękuje za uwagę!

PS. Powyższy post pokazuje jak odblokować Flasha dla danej domeny, ale nie jest równoznaczny z tym że TSO będzie tak działać (to już zależy od deweloperów).

Mikołajski
27.01.2021, 09:57
A co z linuxowcami

Piatrucha
27.01.2021, 10:29
u mnie też nie chce odpalić

JacekJacek1
27.01.2021, 12:18
u mnie nie działa.

Oharaa
27.01.2021, 12:30
Trzeba czekać na nową wersję gry:)

Gniewko88
27.01.2021, 15:00
Dwa różne kompy, 2 różne windy obie 64 bity, 5 przeglądarek i gra nie rusza, klient niezaktualizowany. Wiem jest jeszcze milion innych sposobów TYLKO CZY MAM JESZCZE OCHOTĘ ICH SZUKAĆ. Przecież nie jestem Edisonem i nie wymyślam scyzoryka. Jestem tylko McGayver.

JackOff2012
27.01.2021, 15:45
8 lat gry, poszło............

Szkoda. :-((

Marsdx
27.01.2021, 16:18
znowu coś spiepszyli mam win10 64-bitowy i tak niedziała

Rene84
27.01.2021, 18:06
Mi również od wczoraj gra się nie uruchamia. Do wczoraj nie miałem żadnych problemów.

belhemiel
27.01.2021, 21:24
8 lat gry, poszło............

Szkoda. :-((

Nie tylko u ciebie

Robo13
27.01.2021, 21:40
od 3 dni nie mogę się zalogować. Dno a nie gra. Tyle czasu włożone, o pieniądzach nie wspomnę. :(

cherokke
27.01.2021, 22:05
Cześć wszystkim
Potwierdzam od wczoraj nie ma możliwości zalogowania się do gry na 64 -bitowym systemie.

kieniejka
27.01.2021, 23:20
to ja wyjątkowo nie mam problemu i co lepsze jestem w stanie nie tylko zalogować się i zebrać nagrodę za logowanie, ale mogę normalnie grać bo nie tnie. mam windows 8? 7? oraz 64 bity chyba. (i tu problem bo nie wiem jak sprawdzić) laptop prehistoryczny z wyłączonym dostępem do aktualizacji...

ariette
28.01.2021, 03:56
u Mnie, nie chwaląc się, śmiga na kliencie aż miło..
powiem więcej, nie chwaląc BB, że gra się lepiej niż przedtem na flashu.
pewnie mam farta, jak zwykle

Zolw2012
28.01.2021, 10:48
Dwa różne kompy, 2 różne windy obie 64 bity, 5 przeglądarek i gra nie rusza, klient niezaktualizowany. Wiem jest jeszcze milion innych sposobów TYLKO CZY MAM JESZCZE OCHOTĘ ICH SZUKAĆ. Przecież nie jestem Edisonem i nie wymyślam scyzoryka. Jestem tylko McGayver.

Odinstaluj wcześniejszą wersje, pobierz nowa i zainstaluj. Całość zajmuje dosłownie minute i gra śmiga.

lepszat
28.01.2021, 12:05
Bardzo nam przykro, ale nie będziemy mogli wdrożyć wersji klienta na macOS i - w przypadku użytkowników macOS - musimy czekać na wersję „The Settlers Online” poprzez Unity, która będzie dostępna później, zgodnie z planem.
Dziwną przyjęliście strategię - najpierw informujecie graczy, że pracujecie pad wersją pod MAC i podajecie przybliżoną datę realizacji, a później, że nic z tego nie będzie. Zapewne prawda jest taka, że żadne prace się nie rozpoczęły po przeanalizowaniu ile pracy to wymaga. Żeby tylko tak samo nie było z UNITY.


Nadal pracujemy nad odpowiednią obsługą 32-bitowego systemu Windows i poinformujemy Was o naszych postępach tak szybko, jak to możliwe.
Na klienta działającego na 32-bit raczej nie ma co liczyć. Dopiero po przejściu na Unity możliwe, że będzie taka możliwość ale znając złożoność gry - nie będzie to wpierane i niekoniecznie będzie działać. Wymagało to będzie pobrania z archiwum unity silnika, który ostatnio był aktualizowany 2 lata temu co nie wróży zbyt dobrze.

benekk8
28.01.2021, 12:32
jaj z graczy robicie? ale że by klejnoty kupować to micha wam się hasa

pretor29
28.01.2021, 17:18
mam takie przemyslenie powiazane z herosami online

kiedys tez BBPenelopa tam przyszla i od tego czasu herosy nurkowaly w dol, dzisiaj jak wiemy gra zostaal zamknieta

oby z TSO nie bylo podobnie

byl terromort wszystko szlo bezproblemowo przyszedl taku tez nie bylo najgorzej, sporo rzeczy szlo zalatwic ...teraz mamy penelope i ilosc bledow i porazek jakie tutaj serwuja jest masakryczna ... dawno ta gra zostala spisana na straty ale tego ci nie powiedza...

MOD_Victoria
28.01.2021, 18:56
czy harmonogram nie miał tak wyglądać ??
http://prntscr.com/xo1ty7
Miał. Ale to był harmonogram orientacyjny (między innymi dlatego nie miał dat), pewne rzeczy już uległy przesunięciu w czasie, np. serwer testowy UNITY. Zgodnie z tym harmonogramem wersja UNITY powinna już być na serwerze testowym, tymczasem dopiero w najbliższych dniach ma być podana dokładna data uruchomienia serwera testowego UNITY, wraz z instrukcją logowania.


To może od razu lepiej pisać port pod Linuxa 32 bit, lub win2000 - oba można zainstalować za darmo na wirtualnej maszynie na przykład VirtualBox - też do pobrania za darmo.

Linux nigdy nie był oficjalnie obsługiwany (sprawdź wszystkie wymagania systemowe, jakie kiedykolwiek istniały dla „The Settlers Online”) i nadal nie będzie. Linux to system „modułowy”. Linux może używać plików Windows. Jako użytkownik Linuksa powinieneś ogólnie mieć podstawową wiedzę dotyczącą tego, jak z nich korzystać.
Ten system operacyjny jest po prostu zbyt skomplikowany dla normalnego użytkownika. Jest to "system do pracy”, z czym trzeba umieć sobie poradzić.

Wróćmy do kwestii "gra / klient działa pod Linuksem". TAK, gra działała na Linuksie, jeśli miałeś szczeście. Teraz prawdopodobnie również będziesz w stanie uruchomić klienta, tyle tylko, że jest to bardziej skomplikowane niż kliknięcie "pobierz" i "graj". Ponieważ nie jest oficjalnie wspierany (do tej pory), nie ma również żadnej pomocy / wsparcia z naszej strony w tym zakresie. Musisz sam sobie z tym poradzić i zobaczyć, jak możesz uruchomić pliki systemu Windows.
Gracze uprzejmie podzielili się instrukcjami (https://forum.thesettlersonline.pl/threads/47572-Instrukcja-uruchomienia-gry-na-Linux), które możesz wykorzystać.

Powód, dla którego Linux nigdy nie był obsługiwany i nadal nie jest obecnie oficjalnie obsługiwany, jest taki, jak wspomniano powyżej. Nie jest to system specjalnie zaprojektowany „do gier”, nie jest to prosty system, trzeba się z nim zapoznać lub przynajmniej wykazać chęć do tego. Najmniejsza sytuacja pod Linuksem może powodować problemy - na które nie możemy wpływać ani zmieniać w żaden sposób (czat, animacje, grafika itp.).
ORAZ jest ogólnie używany przez mniej niż 3% użytkowników internetu na świecie. Szczególnie w naszej grze Linux jest używany przez znacznie poniżej 0,5% ogółu graczy.

Cała sytuacja powinna być inna w momencie przejścia na Unity, ponieważ zgodnie z obecnym planem nie trzeba tam pobierać klienta, czyli „wszystko jest po staremu”. <- Ostrzeżenie: nie obiecujemy, że gra na pewno będzie działała na Linuksie. To jest plan!


Dziwną przyjęliście strategię - najpierw informujecie graczy, że pracujecie pad wersją pod MAC i podajecie przybliżoną datę realizacji, a później, że nic z tego nie będzie. Zapewne prawda jest taka, że żadne prace się nie rozpoczęły po przeanalizowaniu ile pracy to wymaga. Żeby tylko tak samo nie było z UNITY.


Na klienta działającego na 32-bit raczej nie ma co liczyć. Dopiero po przejściu na Unity możliwe, że będzie taka możliwość ale znając złożoność gry - nie będzie to wpierane i niekoniecznie będzie działać. Wymagało to będzie pobrania z archiwum unity silnika, który ostatnio był aktualizowany 2 lata temu co nie wróży zbyt dobrze.

Od grudnia BB prowadzą rozmowy z odpowiednimi zespołami (Adobe / Apple) i analizują sytuację oraz możliwości udostępnienia klienta. Niestety, do tej pory bez wielkiego sukcesu, ponieważ dyskusje i wyjaśnienia kontekstu muszą trwać.

Obecnie sytuacja z systemami 32-bitowymi jest trudna, ponieważ oficjalne udostępnianie tych systemów przez Microsoft zostało przerwane już w 2004 roku. Tak, teraz pojawi się stwierdzenie „ale Windows 10 istnieje dopiero od 2014 roku”.
Prawda. Zapomina się tutaj o tym, że wielu miało znacznie starsze systemy i korzystało z aktualizacji. Obecnie większość starszych systemów korzystała z bezpłatnej aktualizacji do Windows 10, ale nadal są to „stare systemy”.

Drugi problem to wydajność tych systemów. Możesz mieć najlepszy komputer na świecie, z 32 GB pamięci RAM itp. Z systemem Windows 10 - 32-bitowym? Aha, nagle można go wykorzystać tylko 3,2 GB RAM, ponieważ wydajność jest ograniczona. W 2020 i 2021 roku to również nie jest aktualne. Ponieważ nawet najstarsze gry wymagają obecnie co najmniej 4 GB pamięci RAM. TSO może już osiągać swoje granice z 3-4 GB pamięci RAM, poza tym gra ma 10 lat, a nawet więcej, jeśli uwzględnimy czas rozwoju.

Krótko mówiąc: nowoczesne programy nie specjalizują się już w utrzymywaniu działania starych systemów. W związku z tym pojawiło się tutaj wiele problemów, tak że teraz nie możemy po prostu zagwarantować bezpiecznego pobierania.

Wielu osadników ceni sobie bezpieczeństwo w internecie, i po prostu nie możemy tego obejść. Zwłaszcza, że ​​systemy 32-bitowe, ze względu na swój wiek i odmiennie zaprojektowane aktualizacje zabezpieczeń, również generalnie niosą ze sobą pewne ryzyko dla użytkownika - dlatego zmiana / aktualizacja do systemów 64-bitowych jest opłacalna pod wieloma względami.

Obecnie nadal trwają rozmowy i współpraca z odpowiednimi zespołami, aby umożliwić rozwiązanie. Ale nie można ich ponaglać. Staramy się informować Was na bieżąco.

Mac to zupełnie inna sprawa. W porównaniu z wersją Win32-bit, Mac nie powinien mieć problemu związanego z wiekiem.

ariette
28.01.2021, 19:02
sami partacze w treamie z penelopa na czele tyle lat grania i dupa moze to i lepiej ze koniec gry dzieki wam

oj oj meciuu
brzydkie słowo - dupa
ale trafne..

Slavuti
28.01.2021, 20:31
Od grudnia BB prowadzą rozmowy z odpowiednimi zespołami (Adobe / Apple) i analizują sytuację oraz możliwości udostępnienia klientowi. Niestety, do tej pory bez wielkiego sukcesu, ponieważ dyskusje i wyjaśnienia kontekstu muszą trwać.

Yyyy... Czy Autor(ka) może wyjaśnić co konkretnie jest analizowane, dlaczego zaczęto rozmawiać w grudniu (zakładam 2020) i dlaczego to "musi trwać"? W sensie, skoro musi, to skąd obietnice terminów dostarczenia klienta, które nie zostały dotrzymane? Przed rozpoczęciem "rozmów z Adobe/Apple" nie wiedzieliście, że to proces czasochłonny?....

z3nfist
28.01.2021, 20:36
gdyby, zależało tym , co nie dziala im na 32bit czy Mac, to vitrualny box, dawno by pobrali i poinstalowali win7 pro 64bit.

a tak , wolą popisać jakie to BB złe..

MOD_Victoria
28.01.2021, 21:07
Yyyy... Czy Autor(ka) może wyjaśnić co konkretnie jest analizowane, dlaczego zaczęto rozmawiać w grudniu (zakładam 2020) i dlaczego to "musi trwać"? W sensie, skoro musi, to skąd obietnice terminów dostarczenia klienta, które nie zostały dotrzymane? Przed rozpoczęciem "rozmów z Adobe/Apple" nie wiedzieliście, że to proces czasochłonny?....

Tak jak pisałam w tym (https://forum.thesettlersonline.pl/threads/47561-Nowy-klient-do-pobrania-Dyskusja?p=292814#post292814) poście:
Wersja 32-bitowa systemu Windows nie otrzymała obecnie aktualizacji od firmy Microsoft, mimo że jest aktualna i dlatego brakuje nam plików. Nie spodziewaliśmy się tego. Przeszkody wymienione powyżej, nie były do przewidzenia w tej formie.

BB zdają sobie sprawę z niezadowolenia użytkowników 32- bitowych systemów Windows i przyznają się do błędu. Nie próbują też zrzucić winy na graczy (wbrew różnym komentarzom, na które możecie się natknąć zarówno na forum, jak i na czatach).
Cytuję:

To przez nas, przez nasze przeszacowanie lub nazwijmy to naiwność, wiarę w to, że konwersja na nowe systemy (z udziałem innych zespołów/Adobe/Apple itd.) będzie działać zgodnie z planem.

Dlaczego zaczęto rozmawiać w grudniu?
Cóż, testy klienta 64-bitowego przebiegły w miarę sprawnie, spodziewano się, że równie łatwo pojdzie z systemami 32-bitowymi, ale jednak sprawy okazały sie o wiele bardziej skomplikowane.

Dopiero w jednym z późniejszych etapów (nie pytaj o szczegóły, nie znam ich) wyszły na jaw problemy z systemami 64-bitowymi i plikiem client.swf, czego wszyscy doświadczyliśmy, a czego od ostatniej aktualizacji część z Was doświadcza nadal / ponownie.

Co jest analizowane?
Zespół ze studia BB, Apple, Adobe i Harman (wydawca klienta) mówiąc po ludzku "główkują i kombinują" jak to zrobić, aby wszyscy mogli grać bez przeszkód. Jak już wiadomo, użytkownicy MacOS (Apple) niestety będą musieli poczekać na wersję UNITY, ponieważ nie uda się zapewnić działającego klienta na ich systemy.

Aha, jeszcze jedno oświadczenie od BB:

Błędy w grze są denerwujące i będziemy je naprawiać, ale w tej chwili najważniejszy jest dla nas działający klient i wersja UNITY.

Aleksygra
29.01.2021, 08:07
prnt.sc/xp0ua6
wczoraj gitara dzis jak widać kicha.. po ponownym pobraniu The Settlers Online Installer i zainstalowaniu to samo..
ręce opadają..
edit:
nie aktualizowałem z rok flascha ani przeglądarki, specjalnie tylko do tej gry.. do innych celów korzystam z innej przeglądarki...

forum.thesettlersonline.pl/threads/47681-Problemy-po-aktualizacji-26-stycznia-2021/page7

drive.google.com/file/d/1Sg1eogDTkYR_ZGC-hTNypBv4JjpQvzCI/view

Po skorzystaniu z porady powyżej i załadowaniu nowego mniejszego pliku client swf nadal to samo ..ehhh

jest 29 stycznia 2021 rano około 7.05 czy naprawicie logowanie..? nie moge sie zalogować po tej waszej aktualizacji..

a1934876817568
29.01.2021, 14:20
to był harmonogram orientacyjny (między innymi dlatego nie miał dat), pewne rzeczy już uległy przesunięciu
Dat nie było ale cały proces kończył się przed eventem Wielkanocnym. Czy obecnie jest ryzyko że Unity nie wejdzie przed Wielkanocą?

Pylos1
29.01.2021, 15:40
BB_Penelopa 32 bit n testowym śmiga nawet OK. Brak Pinky spowoduje że szukanie kolekcji będzie nudne i czasochłonne ale cóż to tylko detal.

Zee4c
29.01.2021, 21:14
sa juz odpowiedniki...

Acoma
30.01.2021, 12:06
Linux nigdy nie był oficjalnie obsługiwany (sprawdź wszystkie wymagania systemowe, jakie kiedykolwiek istniały dla „The Settlers Online”) i nadal nie będzie. Linux to system „modułowy”. Linux może używać plików Windows. Jako użytkownik Linuksa powinieneś ogólnie mieć podstawową wiedzę dotyczącą tego, jak z nich korzystać.
Ten system operacyjny jest po prostu zbyt skomplikowany dla normalnego użytkownika. Jest to "system do pracy”, z czym trzeba umieć sobie poradzić.

Wróćmy do kwestii "gra / klient działa pod Linuksem". TAK, gra działała na Linuksie, jeśli miałeś szczeście. Teraz prawdopodobnie również będziesz w stanie uruchomić klienta, tyle tylko, że jest to bardziej skomplikowane niż kliknięcie "pobierz" i "graj". Ponieważ nie jest oficjalnie wspierany (do tej pory), nie ma również żadnej pomocy / wsparcia z naszej strony w tym zakresie. Musisz sam sobie z tym poradzić i zobaczyć, jak możesz uruchomić pliki systemu Windows.
Gracze uprzejmie podzielili się instrukcjami (https://forum.thesettlersonline.pl/threads/47572-Instrukcja-uruchomienia-gry-na-Linux), które możesz wykorzystać.

Powód, dla którego Linux nigdy nie był obsługiwany i nadal nie jest obecnie oficjalnie obsługiwany, jest taki, jak wspomniano powyżej. Nie jest to system specjalnie zaprojektowany „do gier”, nie jest to prosty system, trzeba się z nim zapoznać lub przynajmniej wykazać chęć do tego. Najmniejsza sytuacja pod Linuksem może powodować problemy - na które nie możemy wpływać ani zmieniać w żaden sposób (czat, animacje, grafika itp.).
ORAZ jest ogólnie używany przez mniej niż 3% użytkowników internetu na świecie. Szczególnie w naszej grze Linux jest używany przez znacznie poniżej 0,5% ogółu graczy.

Cała sytuacja powinna być inna w momencie przejścia na Unity, ponieważ zgodnie z obecnym planem nie trzeba tam pobierać klienta, czyli „wszystko jest po staremu”. <- Ostrzeżenie: nie obiecujemy, że gra na pewno będzie działała na Linuksie. To jest plan!
[/COLOR][/QUOTE]

Jedyny powód dla którego tak piłuję temat Linuxa, jest możliwość dostosowania całej dystrybucji do utworzenia systemu dedykowanego nie tylko Settlersom, ale i innych grom Ubisoftu, które mają być klientami - może nawet dla przeglądarek, Lub po prostu klientów do grania.

Wiem, że łatwiej pisać programy pod Win-a, ale Win nie daje takich możliwości dostosowania/ingerencji systemu, jak Linux, tym bardziej że zarzutu iż pod Linuxem coś jest trudniej działać, są co najmniej dziwne. Zawsze można dostosować system, iż laucher startuje automatycznie po uruchomieniu systemu.
Kwestie sterowników są nieistotne - dla maszyny wirtualnej. A maszynę wirtualną 32 bit można już bez problemu uruchomić na systemach x64. Wątpię, czy systemy x64 dało się uruchomić na systemach x32.

Laura_Ł
02.02.2021, 16:42
A co z tymi którzy mają Linuxa?

Cologran
02.02.2021, 20:59
Laura - czytaj posty - Ci co maja Linuxa moga grać na wirtualnej windzie - od poczatku na 64 a teraz od paru dni na 32bit

gregor7pl
04.02.2021, 11:40
[COLOR="green"] Wątpię, czy systemy x64 dało się uruchomić na systemach x32.

Może to komuś pomoże, ja gram w TSO teraz na wirtualnym Win7 64bit zainstalowanym na WinXp 32bity. Tak więc da się. Dla mnie to chwilowo jedyna opcja, chyba, że jest coś o czym nie pomyślałem. Używam VMware Workstation.

Benek1953
17.02.2021, 02:43
Co to znaczy zgodnie z planem , a plan to jest jaki za rok za 10 lat a moze wcale dajcie konkretna odpowiedz i nie piszcie bzdur

Jenkowice
17.02.2021, 08:58
Co to znaczy zgodnie z planem , a plan to jest jaki za rok za 10 lat a moze wcale dajcie konkretna odpowiedz i nie piszcie bzdur

Był, schemat, gdzie przejście na Unity był między eventem walentynkowym a Wielkanocnym. Ale czy tak dalej jest? Gdyby tak było, na pewno by o tym pisano jako o zbliżającym się sukcesie. Nie ma żadnej informacji więc szykują się na przykrą informację.

pretor29
17.02.2021, 09:09
sami nie wiedza kiedy i zadnej daty wam nie podadza

ariette
18.02.2021, 04:00
ja chcę brakującą ekipę wyburzeniową w ramach zadośćuczynienia za czekanie na unity

Khunsmok
24.02.2021, 11:51
Fakt sprawdzałem obie wersje 32/64 i nie działa na żadnej z przeglądarek. Co aktualizacja to coraz więcej błędów.

chewymosquito
24.02.2021, 19:39
po baletach

Quordis
06.07.2021, 09:41
Tak sobie chciałem wrócić po latach a tu lipa. Jakaś parodia po prostu. Kwestia wyłączenia Flasha była wiadoma od dawien dawna i mi by było wstyd gdyby moi klienci zostali na lodzie w takiej sytuacji...

Kłusownik1
19.10.2021, 22:31
eh. pograło by się ale cóż. Jak widać nie można :(

z3nfist
04.11.2021, 08:56
Siema, ludki

SirriS-zrobiła-klienta-na-Mac :

http://z3n.pl/ob/SirriS_zrobila_klienta_na_Mac.jpg

Wkrótce więcej informacji...

z3nfist
04.11.2021, 14:57
Installation a client for Mac users on OSX (tested on MacMini 6.2 OSX Catalina):

1. Go to AppStore, find an application called UserScript by Justin Wasack and install it as an extension for your Safari browser (this will be an analogue script editor for TemperMonkey, as it is not free in AppStore). Also allow SAFARI to use it as an extension.
2. Go to this page https://sirris.tsomaps.com/TSOlastBreath.user.js select and copy ALL the script from it.
3. Open SAFARI browser, find this add-on icon (it will be on the left from your browser link address string) and open it. (Before opening, hover with your mouth on it and check the box ENABLE INJECTION).
4. Press + on the left of editor (create new script), select NEW JAVASCRIPT and PASTE all the script you previously copied from the link above. Now save it and TSOlastBreath name will appear in the list of scripts in your editor.
5. Open your TSO webpage, login into your account and now you will see a button OLD client and HIGHLIGHT one in the left column amongst the other buttons, just above PLAY NOW button.

6. DO not press OLD CLIENT now, as you don’t have it yet ??
7. Download a client from this link https://sirris.tsomaps.com/TSOclient.zip double click on it, your Mac will reject installation from unknown sources, go to system preferences, input your Mac password and allow installation for this application – you will see it at the bottom.
8. After this, return to your TSO webpage, refresh it and press OLD CLIENT button. Presumably you have done everything right – the client will start smoothly and quickly and will run until the next BB maintenance.
9. If BB will do the next update you have to replace SFW file here as well. In the folder where you download client, right click on it and select Show Contents, next go to CONTENT\RESOURCES\ The file CLIENT.SFW will be located there. Follow the WIKI guides for updates and TSOmaps webpage for the fresh version of that file and replace it when necessary.

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)


Instalacja klienta dla użytkowników Maca na OSX (testowane na MacMini 6.2 OSX Catalina):

1. Przejdź do AppStore, znajdź aplikację o nazwie UserScript autorstwa Justina Wasacka i zainstaluj ją jako rozszerzenie dla przeglądarki Safari (będzie to analogowy edytor skryptów dla TemperMonkey, ponieważ nie jest on darmowy w AppStore). Pozwól również SAFARI używać go jako rozszerzenia.
2. Przejdź do tej strony https://sirris.tsomaps.com/TSOlastBreath.user.js wybierz i skopiuj WSZYSTKIE skrypty z niej.
3. Otwórz przeglądarkę SAFARI, znajdź ikonę tego dodatku (będzie po lewej stronie od ciągu adresowego łącza przeglądarki) i otwórz ją. (Przed otwarciem, najedź na nią ustami i zaznacz pole ENABLE INJECTION).
4. Naciśnij + po lewej stronie edytora (utwórz nowy skrypt), wybierz NEW JAVASCRIPT i wklej cały skrypt, który wcześniej skopiowałeś z powyższego linku. Teraz zapisz go, a nazwa TSOlastBreath pojawi się na liście skryptów w twoim edytorze.
5. Otwórz swoją stronę OSP, zaloguj się na swoje konto i teraz zobaczysz przycisk OLD client oraz HIGHLIGHT one w lewej kolumnie wśród innych przycisków, tuż nad przyciskiem PLAY NOW.

6. Nie naciskaj teraz OLD CLIENT, ponieważ jeszcze go nie masz ?
7. Pobierz klienta z tego linku https://sirris.tsomaps.com/TSOclient.zip kliknij na niego dwukrotnie, Twój Mac odrzuci instalację z nieznanych źródeł, przejdź do preferencji systemowych, wpisz swoje hasło do Maca i zezwól na instalację tej aplikacji - zobaczysz to na dole.
8. Po wykonaniu tych czynności, wróć na swoją stronę OSP, odśwież ją i naciśnij przycisk OLD CLIENT. Przypuszczalnie zrobiłeś wszystko poprawnie - klient uruchomi się płynnie i szybko i będzie działał do czasu następnej konserwacji BB.
9. Jeśli BB będzie przeprowadzać kolejną aktualizację, musisz podmienić plik SFW również w tym miejscu. W folderze, z którego ściągnąłeś klienta, kliknij na nim prawym przyciskiem myszy i wybierz Show Contents, następnie przejdź do folderu CONTENT\RESOURCES\ Tam będzie znajdował się plik CLIENT.SFW. Postępuj zgodnie z przewodnikami WIKI dotyczącymi aktualizacji oraz stroną TSOmaps aby znaleźć świeżą wersję tego pliku i zastąpić go kiedy to konieczne.

Stary_Niedźwiedź
16.02.2022, 12:54
Jest jeszcze jedno rozwiaznie jak grac w TSO przez klienta na komputerach Apple'a.

Mozna zainstalowac Windowsa na Mac'u. Uzywamy narzedzia Boot Camp. Jak to zrobic? Na YT jest mnowstwo poradnikow.

Po instalacji Windowsa nalezy wykonac te same kroki jak przy zwklym instalowaniu klienta na Windzie. Ja osobiscie zainstalowalem Win10 Home na MacBook Air 2017 i wszystko dziala i smiga. Mialem male zagwozdki ale dalo sie ogarnac. I bez obaw, nie traci sie systemu macOS. Przy uruchomieniu laptopa mamy do wyboru ktory system chcemy uruchomic.

W razie pytan jak i co wyslijcie mi wiadomosc tu na forum, lub jesli ktos jest na Nowej Ziemi, moze mnie znalezc tam.