PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Wojny Gildii, PvP



pyonyer
02.11.2020, 12:43
Witam serdecznie.
Postaram się opisać niżej, jak widzę walki PvP Gildi w takiej grze jak Settlers.
Całość będzie rozbita na kilka kategorii, aby łatwiej się w tym odnaleźć.

Kategorie:
1. Walka.
2. Przygotowanie, walka, przerwa.
3 Ligi, sezony.
4. Nagrody.
5. Podsumowanie.


1. Walka:

Walki toczymy na wyspach wygenerowanych automatycznie (coś ala kolonie). Każda gildia wystawia po 30 graczy.
Każdy gracz ma swoja wyspę do obrony, na której posiadamy 3 wierze, które trzeba obstawić własnymi generałami z armią. Przez to że mamy 3 wieże do podbicia, mamy 3 różne drogi do obstawienia i obrony. Obronę ustawiamy w czacie fazy przygotowań do walki, gdy zacznie się faza walki nie możemy już nic zrobić.
Każdy gracz może oddać 2 ataki (zaatakować maksymalnie 2 graczy). Ataki dokonujemy własnymi generałami i wojskiem. Możemy zaatakować tylko graczy, którzy nie są atakowani w danym momencie. Po skończonym ataku, żeby zwolnić takiego gracza, aby ktoś inny mógł go zaatakować z naszej Gidli, klikamy przycisk „zakończ walkę”.


2. Przygotowanie, walka, przerwa.

Faza przygotowania:
Polega na wysłaniu swojej armii oraz generałów, którzy będą brać udział w nadchodzącej bitwie. W tej fazie także ustawiamy obronę wyspy. Generałowie oraz armia, których nie poustawiamy w obronie, będą z automatu ustawiani jako wojsko atakujące. Czas na wszystkie te czynności to 24h. Można też podglądać jak przeciwnik ustawia obronę (ilość generałów, jacy generałowie, w których miejscach), ale bez możliwości sprawdzenia wojska przydzielonego.

Faza walki:
W tej fazie obrona zostaje zablokowana (nie możemy już nic ustawiać, przestawiać dodawać). Tak samo walka zostaje zablokowana (nie możemy dosyłać generałów ani armii). Wybieramy jednego z 30 przeciwników, którego będziemy atakować. Możemy podglądać wysepki wroga, widzimy jacy generałowie są, jaka armia ustawiona w garnizonach. Po kliknięciu „atakuj wroga”, ustawiamy własnych generałów na wyspie startowej i próbujemy zdobyć 3 wieże. Po skończonych atakach musimy kliknąć zakończ walkę, aby zwolnić atakowaną wyspę innym członkom Gildii.
Każda zdobyta wieża to 1 gwiazdka dla Gildi. Maksymalnie Gildia może zdobyć 90 gwiazdek. Czas walk to 24h. W tym czasie możemy zaatakować 2 różnych graczy.

Przykład 1:
Wybraliśmy przeciwnika do ataku, klikamy rozpocznij walkę. Ustawiamy generałów, wrzucamy armie jaką wysłaliśmy i atakujemy obronę. Mamy 3 różne wieże do zdobycia i 3 różne drogi.
Nasz atak kończy się w momencie kliknięcia przycisku zakończ walkę. W innym przypadku będziemy wisieć na takiej walce do końca wojny, blokując danego przeciwnika (nikt inny nie będzie mógł go zaatakować).
Po zakończeniu walki, zostaje nam 1 atak. Możemy zaatakować jeszcze 1 wybranego przeciwnika.

Przykład 2:
Atakuje nas gracz, wybił nam 3 osoby z 10 i zakończył walkę. Atakuje nas kolejny gracz, zostało nam 7 obozów z 10 w obronie (tamte 3 obozy już się nie odnawiają), wybił kolejne 4 i zostało nam 3 obozy broniące. Jak zakończył walkę mrzemy zostać ponownie zaatakowani przez innego gracza, który wybije naszą oborane i zdobędzie wieże.
Ataków w ten sposób możemy dostać tak wiele, jak wiele zostanie przeciwnikom możliwości oddania ataków.

Generałowie po przegranej walce nie regenerują się. Padnięty generał = brak generała do dalszej walki w całej wojnie. Nie ważne czy atakujesz pierwszy raz czy drugi, taki generał zostaje wykluczony z walk.
Jedynie poprzez pakiet medyczny można generałowi przywrócić siły do dalszych walk.

Faza przerwy:
Polega na wybraniu przez lidera Gildii 30 osób, które będą walczyć w nadchodzącej wojnie. Przerwa trwa 24h. W tym czasie też można przeanalizować poprzednia wojnę. Kto atakował, co atakował co poszło źle itp.


3. Ligi, sezony.

Mamy 4 ligi: tytanowa, złota, srebrna, brązowa.
W każdej lidze mamy po 45 gildii, z czego 5 pierwszych i 5 ostatnich to gildie awansujące i gildie spadkowa. Oznacza to że w tytanowej lidze, gildie znajdujące się na miejscach 41-45 (gildie spadkowe) walczą w głównej lidze (tytanowej), ale w razie nieparzystej liczby zgłoszeń walczą z gildia z złotej ligi z miejsca 1-5 (gildie awansujące).
Ligi mają charakter rankingowy, oraz będą wyznacznikiem walk sezonowych. Ma to na celu wyrównanie walk gildyjnych.
Za każdą wygraną wojnę dostajemy 2 punkty do ligi, za każdą przegraną -1. Za remis 0, za nie przystąpienie do wojny -1. W ten sposób w najlepszej lidzie zawsze będziemy mieć aktywne Gildie.
Punktacja Lig nie ulega kasacji.

Sezony trwają 3 miesiące. W czasie sezonu Gildie walczą między sobą w poszczególnych ligach. Po skończeniu sezonu, następuje rotacja między ligami według ilości punktów jak w czasie całego sezonu zdobyła dana Gildia. Wyjątki walki między ligowymi gildiami to tak jak wyżej opisane. Gildie z miejsc 1-5 z Gildiami z miejsc 41-45 tylko w przypadku nieparzystej ilości zgłoszeń.
Każdy sezon zaczyna się z czystą ilością punktów. Punkty zbieramy zdobywając wieże wroga.
Każda wieża to 1 gwiazdka, czyli 1 punkt. Maksymalnie można zdobyć 90 (30 przeciwników po 3 gwiazdki).
Wygrana oznacza przydzielenia nam dodatkowych punktów. Dodatkowe punkty będą wyliczane jako różnica zdobytych gwiazdek do straconych.

Przykład: Zdobyliśmy 70 gwiazdek, przeciwnik zdobył 45. Różnica to 25 gwiazdek. Czyli dodatkowo za wygraną dostaniemy 25 gwiazdek.
Łącznie po takie walce dostaniemy 70 + 25 czyli 95 punktów w tabeli sezonowej oraz 2 punkty w lidze. Przeciwnik dostanie 45 punktów w sezonie i -1 w lidze.

Zakładając że walki będą się odbywać w systemie 24h przygotowanie, 24h walka, 24h przerwa, w czasie całego sezonu stoczymy około 30 walk.


4. Nagrody.

Nagrody zdobywamy za każda wygraną bitwę, wojnę oraz sezon. Najlepsze nagrody będą w najlepszej lidze.
Oto moje przykładowe nagrody:

Bitwa w czasie wojny (z każdą zdobyta gwiazdką będzie się mnożyć, musimy wbić 1 gwiazdkę aby zgarnąć drop):
1 zdobyta gwiazdka:
1 500 fasoli, 500 zaprawy, 250 monet gildii, (sloty 4-8 jakieś surowce), 200 monet gwiezdnych, skunks, sezam.

2 zdobyte gwiazdki:
3 000 fasol, 1 000 zaprawy, 500 monet gildii, (sloty 4-8 jakieś surowce), 400 monet gwiezdnych, 2 skunksy, 2 sezamy.

3 zdobyte gwiazdki:
4 500 fasol, 1 500 zaprawy, 750 monet gildii, (sloty 4-8 jakieś surowce), 600 monet gwiezdnych, 3 skunksy, 3 sezamy.

Wygrana Wojny Gildii (nagroda tylko dla aktualnie biorących udział w wojnie):
3 000 monet gildii, 300 żetonów, 3 000 nasienie oleiste, 150 opowieść przygodowa.

Wygrana sezonu (nagrody dla całej gildii).
Liga tytanowa:
1 miejsce:
5 000 klejnotów. 30 dni premium. 14 dni premium dla znajomego. 30 000 monet gildii.

2 miejsce:
3 000 klejnotów. 21 dni premium. 7 dni premium dla znajomego. 15 000 monet gildii.

3 miejsce:
1 500 klejnotów. 14 dni premium. 5 000 monet gildii.

Liga złota:
1 miejsce:
21 dni premium. 7 dni premium dla znajomego. 10 000 monet gildii.

2 miejsce:
14 dni premium. 5 monet gildii.

3 miejsce:
7 dni premium.

Pozostałe ligi brak nagród.


5. Podsumowanie.

Do Wojen Gildii, każda Gildia przystępuje dobrowolnie. Jeżeli będziemy posiadać zbyt mało punktów, aby być w lidze brązowej, będziemy walczyć poza nią zresztą gildii, które też się nie załapały. Nie można zejść w lidze z punktacją poniżej 0.
Taki system wojen dał by sens posiadania dużej ilości generałów, oraz posiadania sporej populacji.
Im więcej tym łatwiej ustawić obronę (więcej generałów możemy na to przeznaczyć), mamy też zapas generałów do atakowania. Duża populacja oznacza większą ilość armii jaką możemy wysłać na wojnę.

Całość jest pokazowa, można pozmieniać nagrody, niektóre zasady.
Materiał chcę, aby wam przedstawił ogólną wizję wojen, który miałby mniej więcej sens w tej grze.
Brakuje nam rywalizacji, a taka metoda dała by kopa każdej gildii jak i graczom do wspólnej, dobrowolnej zabawy.
W wojnach brały by udział wszystkie Polskie serwery.

Pozdrawiam pyonyer

sparkz
02.11.2020, 13:26
Chyba Ci umknelo, ze od 2010 ludzie chcieli pvp, wiec BB wprowadzilo "pvp" juz ladnych pare lat temu, w takim wydaniu ze nawet szkoda czasu zeby to poprawiac.

Teraz jak do gry nie wprowadzaja juz praktycznie nic, trzeba byc naiwnym żeby oczekiwać, że nagle do gry wejdzie całkowicie nowy tryb. Już prędzej jakiś zniknie jak im sie znowu coś zepsuje ;)

pretor29
02.11.2020, 13:38
pomysl jest bardzo dobry .. a jak wiemy bardzo dobre pomysly u bb laduja w smietniku ... za trudne i tyle

dorotka44
02.11.2020, 13:41
Teraz błędami w grze BB niech się zajmie, i wprowadzaniem nowego języka programowania, bo gra padnie !

ABAa
02.11.2020, 17:16
Jestem za:) Jeżeli tylko to możliwe.

iManPL
02.11.2020, 21:30
Pomysł dobry. Pewnie trzeba co nie co dopracować, ale ... poczekajmy na zmianę platformy. Flash się kończy i ma być nowa platforma. Zobaczymy co ona przyniesie i wtedy wrócimy do tematu.

Tario07
03.11.2020, 11:57
Pomysł bardzo ciekawy. jak najbardziej na TAK.
Brakuje nam urozmaicenia w walkach.

Nie wiem czemu ludzie marudzą że bb czegoś nie wprowadzi itp.
To jest dział z pomyślanymi i powinniśmy oceniać dany pomysł, a nie to czy go bb wprowadzi czy tez nie oraz czy maja coś lepszego do robienia.

pretor29
03.11.2020, 13:17
ale ten pomysl juz byl omawiany lata temu i nic z tego nei wyniklo

Lukaszosboss
02.05.2021, 14:19
Można rozwinąć grę pvp dodało by to jakies emocje do gry

Jurek12345
02.05.2021, 18:40
Hm... temat jest od początku pseudo PVP. Podejrzewam że BB porzuciło ten kierunek.

makarena73
04.05.2021, 10:50
Masz link do ciekawego wątku odnośnie PvP.
Fajnie to opisane, lekko dopracować i można naprawdę super się bawić.

forum.thesettlersonline.pl/threads/47462-Wojny-Gildii-PvP

makarena73
04.05.2021, 10:51
Super pomysł.
Wymaga lekkiego szlifu, ale jestem jak najbardziej za.

Brakuje rywalizacji przez co gra staje się nudna.

Hiheat
06.05.2021, 11:08
Świetny pomysł, ale... może najpierw niech naprawia to, co jest, a raczej to, czego nie ma...

sparkz
06.05.2021, 11:24
Pomysl jakiby swietny nie byl, nie ma szans na realizacje w grze w ktorej nie mozesz aktywnie uczestniczyc w walce w tym samym czasie w ktorym robi to przeciwnik.

Jakakolwiek proba zrobienia tego przy zachowaniu obecnego systemu walki skonczy sie tak jak kolonie, gdzie, jesli sie dysponuje choc polową mózgu, nie da sie przegrac, zatem drugi gracz nie moze wygrac.