Zobacz pełną wersję : Notatki Dewelopera: Ulepszenie Tygodniowych Wyzwań - Dyskusja
BB_Penelopa
05.04.2019, 12:24
Witam!
Zapraszam do podzielenia się opiniami na temat postu: "Notatki Dewelopera: Ulepszenie Tygodniowych Wyzwań (https://forum.thesettlersonline.pl/threads/46300)".
Pozdrawiam,
BB_Penelopa
pretor29
05.04.2019, 16:11
ludzie w tysiacach komentarzy pisza na czym polega problem i co powinno byc zmienione ale wy nie cyztacie
chrisoset
05.04.2019, 16:19
O czym dyskutować jak nie ma żadnych szczegółów? To co opisano nie wykracza poza to co BB_Alex napisal w listopadzie po pierwszych "entuzjastycznych" opiniach:
https://forum.tsotesting.com/threads/23204-Feedback-Weekly-Challenges?p=50551&viewfull=1#post50551
nie ma np. słowa o idiotycznym szkoleniu 1000 elity, tylko po to zeby wywalic wojo w kosmos jednym kliknięciem
Milady84
05.04.2019, 16:22
ludzie w tysiacach komentarzy pisza na czym polega problem i co powinno byc zmienione ale wy nie cyztacie
Jak dla mnie wygląda ok. Przygody za mapy, więcej żetonów. Nie odnieśli się tylko do podzadań z tworzeniem i wydawaniem wojska. Ale mnie akurat one nie przeszkadzają. Robią się spokojnie w jedną noc, więc nie są wielkim problemem.
A czy nie dałoby rady zrobić 2 albo 3 Tygodniowych Wyzwań bez robienia jakichkolwiek misji/scenariuszy?
piter0906
05.04.2019, 17:00
Idą ładne ciepłe dni więc raczej ludzie nie będą robić mozolnych przygód kooperacyjnych lub np innych trudno dostępnych.
Trzeba zmienić zasadę wymiksować z 3 przygód po 1 na różnych poziomach (kooperacyjna i taka która się samemu robi). Dodatkowo jak przedmówca pisał jak mam wywalić wojo które zrobiłem to sorry nie opyla się.
Przemyślcie, może lepiej dać łatwiejsze zadania ale kolejne wskoczy dopiero po kilku godzinach od zakończenia i kolejne itd.
heniu315
05.04.2019, 17:02
jeśli
- oblężone miasto trafi do kupca za mapy,
- zadanie z odbudowami po burzy sztuk 3 (duuuzooo zaprawy) za tak niewiele żetonów zostanie jakoś sensowniej ustawione,
- to samo jak wyżej związane z 3 skarbami mądrości, ze niech będą, ale niech dadzą więcej żetonów niż łańcuch z trzema wirami (robionymi w zasadzie niemal bez strat)
to kto wie, może będzie się to robiło z przyjemnością a nie z psychologicznej konieczności ;)
Poczekam, zobaczę, skomentuję ( diabeł tkwi w szczegółach ). >: ^_^
Lukasss1
05.04.2019, 17:17
szkolenie wojska i wyrzucanie jest ok, bo jak inaczej mieli zrobic zadanie typu wydaj 1000 mieczy i czekaj 5h.
co do robienia przygod to ja mam tylko propozycje aby tam nie bylo napisane konkretnej przygody tylko np. zrob 2 przygody 10 poziomu. wtedy kazdy by to robil a tak ja czasem szukam 2 dni kogos do wspolnej przygody. albo moze zamiast tego niech bedzie zadanie zdobadz 200k xp w przygodach, cos co da graczowi wybor a jednoczesnie zachowa czasochlonnosci i trudnosc o ktora wladzom chodzi.
BB_Penelopa
05.04.2019, 18:02
Witam serdecznie!
Bardzo dziękuję za wszystkie posty i zachęcam pozostałych Graczy do pozostawienia swoich opinii.
Miłego weekendu!
BB_Penelopa
longin773
05.04.2019, 18:09
WWszyscy powyżej mają racje.Kto te zadania wymyślił powinien też sam tu grać.Na początku zrobiłem 2 zadania i koniec.Nie będę surowców,wojska wyrzucał i po 3 Skarby Mądrości robił.
moja opinia jest taka- co mamy opiniowac ?? ogolniki?
damy rzetelna opinie co o tym sadzimy jak zostanie wdrozone do gry a tak to tylko nabijanie postow ku uciesze BB
Senlandia
05.04.2019, 18:15
Bez sensu jest robić w kółko 3 przygody i odbudowę po burzy. Po pierwsze skarby mądrości i oblężone miasta się pokończyły na rynku, po drugie to po prostu nudne. I dodanie ich do sklepu niewiele zmieni.
Dużo lepiej byłoby ustawić losowanie przygody do zrobienia. Np. w jednym łańcuchu kooperacyjna, w drugim - scenariusz, w pozostałych - zwykłe przygody. Od poziomu ich trudności niech zależy ich ilość do zrobienia (np. uważam, że 3x wir w jednym łańcuchu to trochę za wiele, a 3x odbudowa - za drogo wychodzi).
Leonnidas
05.04.2019, 18:19
Na pewno lepszym wyjściem od zaliczania konkretnych przygód jest postawienie jakiegoś poziomu xp do zdobycia, czy na nawet ukończenia przygody danego poziomu.
Dobrym rozwiązaniem byłoby też pomniejszenie liczby klejnotów potrzebnych do zaliczenia zadania np skoro za zaliczenie całego zadania mam wydać 499 klejnotów a zrobiłem 3 z 4 i dalej mam wydać 499 za zaliczenie? Trochę to słabe.
witek1967
05.04.2019, 19:00
Jeśli jest to możliwe to niech gracz sam decyduje czy chce zadania tygodniowe czy nie (przycisk) mnie osobiście one sa do niczego nie potrzebne szczególnie w czasie np eventu
Jak będą za mapki przygody, to może sytuacja z robieniem takich przygód jak skarb czy oblężone się poprawi, bo aktualnie to nie jest wyzwanie zrobić przygodę, tylko ją zdobyć. A chyba to nie był cel tych zadań. Chodź takiej Odbudowy po burzy 3x nic nie zmusi mnie do zrobienia, chyba że niewyczerpywalna kopalnia zaprawy w rozsądnej cenie <20k :D
SZYSZEK67
05.04.2019, 20:00
proszę mi powiedzieć jak zdobyć odpowiednią ilość rudy tytanu do zadań? to niemożliwe
Dla mnie problemem jest to że BB przymusza nas do robienia 4 sortów przygód pod cotygodniowe. To jest tak nudne że aż pękają oczy. Serio, nie można dodać losowania typu oblężone/wąż/lampa/księżniczka i w podobnym tonie reszty.
ArturGrab
05.04.2019, 21:18
Tygodniowe Wyzwania nie są czymś dla każdego, ale raczej stanowią dosyć wymagającą treść dla ludzi, którzy inwestują czas w grę i szukają więcej rzeczy do zrobienia.
BB_Alex czytasz to co piszesz czy robisz tak jak ja pisze co myślę i nie czytam tego??
Masz pewnie dobre intencje ale nie czytasz opinii graczy nie słuchasz co oni piszą a spędzają dużo czasu na tej grze.
Po 1 jak widzisz zacytowałem Twoją wypowiedź bo chyba zapomniałeś się i jednak każesz każdemu zrobić zadanie tylko po to aby zebrać żetony które mają ulepszyć nową rezydencję podczas eventu jajkowego, czyli jak dla mnie zmieniasz zdania bardzo szybko.
Po 2, zadania może i mają jakiś sens zrób wytwórz wykonaj ale powiedz mi szczerze zrobiłeś pakiet tych zadań wyszkoliłeś ileś AZ Ry czu elitarnego żołnierza a później wywaliłeś to w piach?? Wojsko ma być robione w koszarach pod przygodę a nie zrób i wywal - mija mi się to z celem.
Po 3 Dlaczego mam w zadaniu np: wydobądź 100k węgla a mam wydać x2 czyli 200k?? W tym momencie poświęcam 2x więcej czasu na to zadanie niż mi sie wydaje bo przecież to dwa razy więcej nie wzięło sie z wydobycia pod czas zadania tylko to co wydobywam pod czas normalnej gry.
Jak do tego zbalansować gospodarkę jak coraz bardziej zaczyna iść w dół??
Po za tym jak pisał wyżej jeden z graczy temat poruszany wcześniej na nowo rozpoczęty nie wiadomo po co??
https://forum.thesettlersonline.pl/threads/45927-Notatki-Dewelopera-Tygodniowe-Wyzwania-Dyskusja/page9?highlight=tygodniowe
Witam.
Jako gracz który początkowo robił tygodniowe a później stwierdził,że to nie ma sensu zmiany opisane przez Penelope oceniam na plus ALE
pozostają ogromne minusy:
1. wydawanie dwukrotnie więcej zasobów niż trzeba wyprodukować
2. bezsensowne, kosztowne szkolenie wojska, które trzeba wydać za darmo
3. zbyt duża ilość przygód/scenariuszy do zrobienia
Propozycja:
ad1. wydawanie zasobów 1 do 1
ad2. skoro wiadomo jaka przygoda będzie w danym tygodniowym to niech będzie trzeba wyszkolić wojsko, które w kolejnym zadaniu wybijemy na tej przygodzie np.
"Wytrenuj 200 konnych"
"Ukończ przygodę tracąc co najmniej 200 konnych"
Tutaj można zwiększać wymagania wraz z poziomem gracza i dodawać kolejne rodzaje i ilości wojsk z zastrzeżeniem ich wybicia na danej przygodzie
ad3. Podwójne czy potrójne robienie Odbudowy po burzy czy Bogactwa Góry są kompletnie nieakceptowalne ze względu na zbyt dużą ilość zaprawy i prochu do wydania, więc powinno być ich maksymalnie jeden do zrobienia plus jedna przygoda (lub dwie dla większego poziomu gracza) i najlepiej jakaś niepopularna ( Banici,Dzieci Sawanny, Proch, ZE, Sprytny, Skarb Wiedzy)
Psychopata2012
05.04.2019, 21:41
Witam tak czytam czytam i nierozumie was placz i jeki marudzenia stekania...Najlepsze sa tutaj trole na globalu/gildii pisze ze ma 50k woja i przygody tylko niema checi na gre a tu pisze ze mu szkoda woja oddawac a przygody drogie na handlu xD tylko po co? nikt wam tego nie kazuje robic lol i tyle lamentu o zetony co daja do populacji " jakby jej malo bylo " xD ludzie ogarnijcie sie, wiekszosc normalnych graczy ludzi juz sie przyzwyczaila do zadanek tygodniowych i sobie graja bez stresowo, na lajcie zrobia to zrobia nie to trudno :D a wy jak stare baby na jarmarku...nawet wam dyszlem niedogodza NIGDY co by nie zmienili dla was zawsze bedzie ciezko, trudno i zle xD Hmmm jedyne sensowne rozwiazanie to dac wam za logowanie dzienne po 50 zetonow... pozdro z Grecji dla kumatych :D wracam na event ;]
Po 1 jak widzisz zacytowałem Twoją wypowiedź bo chyba zapomniałeś się i jednak każesz każdemu zrobić zadanie tylko po to aby zebrać żetony które mają ulepszyć nową rezydencję podczas eventu jajkowego, czyli jak dla mnie zmieniasz zdania bardzo szybko. Nie ma obowiązku ulepszania rezydencji ponad 6 poziom, ba nie obowiązku kupowania jej, więc nikt nikomu nic nie "każe".
Po 2, zadania może i mają jakiś sens zrób wytwórz wykonaj ale powiedz mi szczerze zrobiłeś pakiet tych zadań wyszkoliłeś ileś AZ Ry czu elitarnego żołnierza a później wywaliłeś to w piach?? Wojsko ma być robione w koszarach pod przygodę a nie zrób i wywal - mija mi się to z celem. A jaki jest cel? Ja te zadania zrobiłem wielokrotnie, ale ja jestem dziwny i gram dla przyjemności, a nie dla celu.
Po 3 Dlaczego mam w zadaniu np: wydobądź 100k węgla a mam wydać x2 czyli 200k?? W tym momencie poświęcam 2x więcej czasu na to zadanie niż mi sie wydaje bo przecież to dwa razy więcej nie wzięło sie z wydobycia pod czas zadania tylko to co wydobywam pod czas normalnej gry. Tu mi witki opadły, ale podpowiem, że 100k możesz dokupić.
Jak do tego zbalansować gospodarkę jak coraz bardziej zaczyna iść w dół?? Nie produkować milionów niepotrzebnych surowców do gwiazdy, wywalić zbędne budynki, mimo że na upy wydałeś majątek i pozostawić takie, które faktycznie są potrzebne.
Po za tym jak pisał wyżej jeden z graczy temat poruszany wcześniej na nowo rozpoczęty nie wiadomo po co??
https://forum.thesettlersonline.pl/threads/45927-Notatki-Dewelopera-Tygodniowe-Wyzwania-Dyskusja/page9?highlight=tygodniowe
Bo ta dyskusja miała być o planowanych zmianach: https://forum.thesettlersonline.pl/threads/46300 tylko jak zwykle przerodziła się w festiwal narzekań.
P.S. Alex Ci nie odpowie;)
o aż się zdziwiłem - POPIERAM baqslawa w 100%
gilgalad_pl
06.04.2019, 00:39
Wielu graczy narzeka na konieczność produkcji i wydawanie wojska, a przecież przypomnijcie sobie, że zadania tygodniowe wprowadzono równocześnie z poligonami i wydajność rekrutacji w sumie i tak wzrosła nawet przy jednym poligonie, tylko teraz trzeba od czasu do czasu zrobić trochę arkebuzów i moździerzy.
Jak będą za mapki przygody, to może sytuacja z robieniem takich przygód jak skarb czy oblężone się poprawi, bo aktualnie to nie jest wyzwanie zrobić przygodę, tylko ją zdobyć. A chyba to nie był cel tych zadań. Choć takiej Odbudowy po burzy 3x nic nie zmusi mnie do zrobienia, chyba że niewyczerpywalna kopalnia zaprawy w rozsądnej cenie <20k :DNigdy nie miałem problemu z zakupem tych przygód na rynku. Nie są tanie, ale skarb mądrości robi sie poniżej 2h i można spokojnie zrobić dwie pełne przygody (zwykły drop i bez strzałek) na jednej stanicy, a trzy pełne skarby z mikołajową na premium to prawie 3 miliony expa, mniej wiecej tyle dostajemy co z 9 drwali, więc nawet lepiej robić te wymuszone skarby.
Oblężone miasto z kolei możemy kupić za cenę dropa, zwróci nam się przygoda, straty dużo większe, ale wystarczy zrobić jedno i mamy z głowy tygodniowe. Zaprawę do odbudowy też można po prostu kupić i wszystkie surowce na scenariusz są warte w sumie jakieś dwa razy mniej niż 3 przygody skarb mądrości, a skończymy wszystkie w ok. 1,5 h bez straty wojska.
popieram baqslawa w 200% :P 40lvl ma inne "problemy" niz upanie budynków mieszkalnych, ja sie all produkcji upnie na 6lvl to latwiej ją dopasowć do potrzeb, po co upać mieszkalne jak sie ma miejsce na wyspach !!!! to tez jest do kupienia. jesli 70 lvl ma problem ze zrobieniem zadan na zetony to nie wiem jak do 70 doszedl. Pewnie tzreba czesc przygod zdobyc co nie jest takie łatwe (skarb mądrosci) ale da sie :). odbudow po burzy w zadniach spoko moze dla mnie zostac :)te troche zaprawy ? ja najbardziej nie lubie robic wiru- bo tu 4 graczy musi siedziec chwile razem przy kompie ale te kilka chwil przeboleje :) - bo zbieram zetony :) i jesli ktos pisal o celu to tak to jest moj obecny cel w grze :) poza tym jeszce jedna rzecz - mozna zadanko niepasujace zaliczyc za klejki :))) na moim lvl to tylko 445 klejkow :)to tylko 10 zadan z exelciora jakby ktos nie chcial kasy wydawac :) - trzeba zbierac znajdki , wykonywac zadania logowac sie codziennie i da sie :) ps w tym tygodniu wlasnie robie to 3 raz czekam do rana na wojo i zaczne czwarty :)
pablos73
06.04.2019, 00:59
A ja powiem krotko, poki co to sobie gdybamy, jak wejda zmiany, to wowczas pogadamy.
heniu315
06.04.2019, 07:05
jesli 70 lvl ma problem ze zrobieniem zadan na zetony to nie wiem jak do 70 doszedl.
a moze na tym poziomie ludzie wola robic cos zupelnie innego, na przykład górski klan, gdzie po pierwsze straty elitarnych idą w 2-5k, no i czas takiej przygody to tez na luzaku trzeba te 24 godziny policzyć, wiec, raz ze przygody trzeba zdobyc za duzo fasol (mowie o skarbie i oblezonym) to wynik 25 żetonów za to (czy zwiekszenie populacji o 20 ludkow) jest nieadekwatny do strat jakie sie ponosi na drogich przygodach. i to nie chodzi o to że 70 ma problem ze zrobieniem tego, tylko o to, że zwyczajnie - nie warto na tę chwilę się tym zajmować. Lepiej zrobic np klan, z czwartej przygody lancucha jest szansa na budynek mieszkalny, tez wzrosnie populacja, a jak nie to na groby po wieze lepiej polatac. taniej, pewniej...
Lord_Crain
06.04.2019, 08:59
jak to jaki jest sens szkolenia i wydawania wojska w piach jednym kliknięciem? Napędzanie graczy na zakup ich nowiutkich poligonów, które zamiast normalnie ulepszyć musisz kupić z 6, żeby móc do tego stabilnie robić przygody. Same zajmują miejsce, więc dokup jeszcze wyspę. Z gry free to play, robi się coraz bardziej must pay to play :(
wkapeluszu
06.04.2019, 08:59
Przydatna byłaby informacja ile zostało czasu do końca tygodniowego wyzwania.
a moze na tym poziomie ludzie wola robic cos zupelnie innego, na przykład górski klan, .. no i własnie o to chodzi , masz wybór a nie pierdzielisz ze trudno zetony uzyskac, robisz górski klan a ja juz zrobilam i robie sobie zetony , i na tym to polega nie da sie wszytkiego na raz ale jest wybór :) - przepraszam da sie :) ZADANIA NA ZETONY MOZNA ZA KLEJ ZALICZAC I NIC NIE ROBIC :)
Przydatna byłaby informacja ile zostało czasu do końca tygodniowego wyzwania. - jest takie info :) na dole w pierwszej zakladce zadan tygodniowych
Dla mnie największą bzdurą jest wykonywanie ciągle tych samych przygód.Nie wspomnę o wydawaniu woja,które sie zrobiło. Zrobiłem 2 razy tygodniowe i wiecej nie zrobię. Nie wiem co musiałoby mnie zachęcić do ich robienia.Populacji mam dość. Może jakieś fajne budynki w nagrodach...?
- Mimo, że zadania są podzielone na levele, to poniżej 50tego raczej się nie 'pobawisz', istnieje możliwość zablokowania czy to podnoszenia poziomu budynku czy niewykonanie zadania.
Całkowicie skończyłam jedno z zadań tygodniowych, przeskoczyło na nowe i zrobiło się niemiło. Wymagane narzędzia /produkcja/, a mój budynek ma akurat podnoszony poziom, poziom budynku to 7 - 10 dni, a misje max. 7 dni... no i zadanie nie wykonane :(
- wyrzucanie wojska też mnie irytuje, gdyby napisali 'Król szykuje inwazję, odstawić do armii króla', inaczej by się to odbierało,
- otwierające się stale okienko 'niewykonana misja' i to najmniej odpowiednich momentach, bez jakiejś regularności. U mnie na dodatek wpadło w konflikt z okienkiem 'postęp prezentu z choinki' i znowu nie wiem jaki był efekt losowania prezentu,
To chyba te naważniejsze moje uwagi. Pozdrawiam
LeoBullero
06.04.2019, 10:04
Dla mnie nie chodzi o trudność, czy zasobożerność tych zadań tygodniowych, ale o ich bezmyślność i bezsensowność. Przypominają kopanie rowów, tylko po to, żeby je natychmiast potem zasypać. Zmuszanie ludzi do robienia przygód kooperacyjnych też trochę mi komunizmem zalatuje ;-)
Dla mnie nie chodzi o trudność, czy zasobożerność tych zadań tygodniowych, ale o ich bezmyślność i bezsensowność. Przypominają kopanie rowów, tylko po to, żeby je natychmiast potem zasypać.
Takie życie, gra jest na tyle prymitywna, ze niespecjalnie daje mozliwosci zaangazowania gracza w cokolwiek co by bylo bardziej kreatywne niz "zdobądź/posiadaj/wydaj/zrob przygode". Stad albo napisza ja od zera, albo kazde przyszle zadania beda de facto takie same.
- wyrzucanie wojska też mnie irytuje, gdyby napisali 'Król szykuje inwazję, odstawić do armii króla', inaczej by się to odbierało
Tyle, ze takie podejscie tez jest bez sensu, bo zadnego krola nie ma - jestes na malej wyspie posrodku wody, dookola nie ma niczego i nie ma zadnej interakcji z zadnym innym inteligentnym bytem.
W tej wypowiedzi opierałam się na 'budowa miasta', tu był burmistrz...
Co do wojska... Na stronie Wiki z opisami misji są adnotacje 'Uroczystość Wręczenie Dyplomów' czy 'Kwarantanna' ...
Tylko robiąc te misje takiego opisu w grze nie zauważyłam.. Przepraszam..
Może BB poprawiło...
gilgalad_pl
06.04.2019, 12:41
jestes na malej wyspie posrodku wody, dookola nie ma niczego i nie ma zadnej interakcji z zadnym innym inteligentnym bytem.Jest interakcja z inteligentnym bytem przez handel i przygody kooperacyjne, do jednych i drugich zmuszają nas zadania tygodniowe i przeciw temu skierowany jest gniew graczy przyzwyczajonych do gry solo
Jak dla mnie spoko wreszcie skończy się problem z wykonywaniem zadań. Już dawno pisałem że przygody powinny być dostępne albo za mapki, albo kleje. Bez tego wszystko traciło sens bo jak zdobyć trzy przygody " Ali i I-szy złodziej" Reszta to już luzik. Pozdrawiam i życzę samych dobrych pomysłów i rozwiązań.
Jest interakcja z inteligentnym bytem przez handel i przygody kooperacyjne
Ktora to interakcja jest kompletnie wirtualna, bo nadal caly przedstawony swiat konczy sie na granicach Twojej wyspy, i innych graczy w nim nie ma. To nie stare Settlersy gdzie odpowiednio eksplorując teren mogles dotrzec do granic terytorium innego gracza.
W moim komentarzu chodzilo o cos innego. BB konsekwetnie w zadaniach probuje wciskac jakies pseudoelementy RPG, bo inaczej takie zawieszone w prozni zadania nie mialyby sensu. Tyle, ze w obecnym wariancie tez za wiele sensu nie maja, bo ta gra to nie jest trojwymiarowe RPG gdzie mozesz pochodzic sobie po miescie, porozmawiac z wiesniakami i dostac zadania, tylko mocno zabstrakcjonizowana gra w stylu SimCity. Stad jakikolwiek krol czy dynioglowy koles podczas eventu patrzac na zawartosc gry do ktorej masz bezposredni dostep po prostu nie istnieje. Dlatego IMHO bardzo dziwnym pomyslem jest konsekwentne pchanie sie w zadania zamiast dazyc w grze do otwartego swiata i eksploracji.
edit :
jesli 70 lvl ma problem ze zrobieniem zadan na zetony to nie wiem jak do 70 doszedl.
tak jak i wszyscy inny, poprzez bezmyslny grind expa, tyle ze to w zaden sposob nie implikuje stopnia rozbudowy wyspy. Mam w znajomych jednego goscia ktory majac 71 level ma 1 magazyn na sektor (bo nigdy nie chcialo mu sie optymalizowac produkcji), mam innego ktory ma praktycznie same domki. I jeden i drugi mialby problem z wyprodukowaniem okreslonej ilosci zasobow, ale tylko wtedy gdy sie ich do tego zmusi, bo normalnie najwyrazniej nie bylo im to w ogole potrzebne.
Pewnie tzreba czesc przygod zdobyc co nie jest takie łatwe (skarb mądrosci) ale da sie :)
Problem z takim mysleniem jest taki, ze :
- ludzie koncentruja sie na dowodach anegdotycznych i nie zastanawiaja sie jak to wyglada w makroskali
- OBIEKTYWNIE te przygody sa trudno dostepne bo sa na tyle wysoko w drzewie ze zwyczajnie za malo ich dropi, wiec jesli wszyscy sie rzuca do ich wykonywania to po prostu nikt ich nie kupi, bo nie starczy ich na sprzedawanie. To jest akurat kwestia nie narzekania czy indywidualnych problemow tylko elementarnej matematyki.
malyszek
06.04.2019, 16:07
witam. Myślę że zmiany jak najbardziej na plus.Na pewno sporo osób zacznie robić wyzwania jeśli nie będzie trzeba kończyć ich wszystkich w 100% aby dostać żetony.Pozdro
jesli 70 lvl ma problem ze zrobieniem zadan na zetony to nie wiem jak do 70 doszedl.
/ciach wynurzenia
Problem "mentalny", ze wzgledu na ich bezsensownosc i sposob, w jaki burza dotychczasowy sposob prowadzenia gry przez sporo osob. Ktorych to graczy BB_Alex stracil, bo po prostu nie robia zadan polegacych na robienie w kolko 2-3 tych samych przygod, czy wywalania w bloto duzych ilosci wojska elitarnego.
Ad rem (*), Penelopo...
Proponowany zakres zmian nie wyczerpuje listy uwag od graczy odnosnie wyzwan tygodniowych - co bylo pisane i we wczesniejszych watkach, i tutaj, i na innych wersjach jezykowych. Ot, ochlap na zamkniecie mordek.... Poczekamy, zobaczymy, czy beda kolejne zmiany.
(*) "Do rzeczy".
monallisa1
06.04.2019, 17:32
Właściwie wszystko zostało tu i wcześniej napisane. Problemem jest ogólne zmęczenie niektórymi pomysłami BB - np na siłę promowanie Odbudowy po burzy - którą to grubasy znoszą namiętnie a która nie jest nie była i nie będzie popularnym i chętnie robionym scenariuszem.
Co do samych zadań ja nie robię bo "niechcemisie" robić 3x odbudowa po burzy albo wyprodukować a później bezsensownie wydać ileśtam woja.
W ogóle dziwnym pomysłem jest wrzucanie wszystkich graczy do jednego wora - jeden woli grać sam i robić 1 osobowe przygody a inny same kooperacje. Jeden woli zrobić Ryczącego Byka inny mroczne Bractwo. Jeden woli zrobić całą przygodę inny szybki drop.
Wiem, że nie da się wszystkich zadowolić ale działania pod tytułem zmiana cen przygód u kupca za mapki/klejki albo zmiana niektórych wyzwań albo kolejny event nie sprawi, że większa ilość graczy zacznie grać częściej lub w ogóle wróci do gry nie wspominając o nowych graczach
wkapeluszu
06.04.2019, 18:11
- jest takie info :) na dole w pierwszej zakladce zadan tygodniowych
Och, i od razu życie staje się łatwiejsze :D
Z mojego punktu widzenia wystarczy, że po pierwsze albo zwiększą dostępność przygód (SM!) czy to poprzez możliwość zakupu w sklepie - chociaż tutaj wyobrażam sobie, że taki SM kosztowałby ze 100k fm - czy to przez zwiększenie ich "dropowalności". A po drugie, że zwiększą liczbę żetonów z zadań lub/i dodadzą żetony do poszczególnych etapów w takiej liczbie, żeby zamiast obecnych 25 na moim poziomie wpadało ich przynajmniej 40.
A mój punkt widzenia wynika z tego, że ulepszanie budynków populacyjnych ma dla mnie głęboki sens, ponieważ dzięki temu mogę sukcesywnie zmniejszać ich liczbę na korzyść jakości, co pozwala mi na usprawnianie gospodarki poprzez stawianie w ich miejsce budynków produkcyjnych, które z kolei pozwalają mi na w miarę bezstresowe samowystarczalne funkcjonowanie. W tej chwili mam 30k populacji i rzecz polega nie na tym, żeby ją zwiększać, tylko utrzymać na tym poziomie przy mniejszej liczbie budynków. I dwa: zadania nie są obowiązkowe, chcę to robię, nie chcę - to nie robię. Jeśli obecnie nie robię przygód bo mi się znudziło, ale wciąż mam produkcję właściwie wszystkiego, to bez sensu ładować tę produkcję w gwiazdę i co chwila prosić żeby mi ktoś podesłał milion tego czy tamtego do *, tylko ją mogę wykorzystać na szkolenie wojska właśnie po to, żeby je zaraz wywalić. Historie typu Odbudowa po burzy, też wcale mnie nie przerażają: jeśli robię przygody, to tej zaprawy wpada tyle, że nie ma jej na co wydawać (w zasadzie wszystko mam na 6, łącznie z leśnikami), to po co to chomikować?
Krótko mówiąc nawet w tej chwili nie uważam, żeby wyzwania były kompletnie pozbawione sensu (jeśli chodzi o koszty), ponieważ dają wymierną korzyść, za którą po prostu trzeba zapłacić jeśli chce się jej doświadczyć. Natomiast to, co jest moim zdaniem trochę gorsze, to te 25 żetonów za zadanie, ale to nie w kwestii kosztów, tylko czasu potrzebnego na ulepszenie wszystkich budynków przy tej ilości żetonów.
DIABLOMEN33
06.04.2019, 20:33
dokładnie dlatego w ogóle nie robię tych zadań, lepiej wojsko przeznaczyć na przygodę nic tracić bez sensu, jakby nie można było wymyślić innych zadań
szczurekzfcj
06.04.2019, 20:57
w życiu tyle woja nie zmarnuję na piepszone gwiazdki :P
Popieram ten wniosek. Warto wprowadzić takie zadania, które nie będą wymagały scenariuszy / przygód.
Wywalić kooperacyjne i ewentualnie wysyłanie wojska w piach ;)
A za żetony można by kupować u kupca, różne zasoby/premie/ekskluzywne budynki (za odpowiednią ilość żetonów).
gilgalad_pl
06.04.2019, 22:03
widzę, że nikomu nie przeszkadza konieczność rekrutacji wojsk do zadania, a jedynie ich wywalanie. A w takim razie co zrobimy z tymi setkami oblężników i arkebuzerów wszelkiego typu? Po każdym tygodniowym trzeba będzie słać po kilku generałów na przygodę z transportem mięsa armatniego i wrzucać ich wszystkich do wilczych dołów, to dopiero barbarzyństwo...
jermoc5091
06.04.2019, 22:18
Dużo kosztów mało zysku zobaczymy co sie zmieni i wtedy bedziemy dyskutowac
widzę, że nikomu nie przeszkadza konieczność rekrutacji wojsk do zadania, a jedynie ich wywalanie. A w takim razie co zrobimy z tymi setkami oblężników i arkebuzerów wszelkiego typu? Po każdym tygodniowym trzeba będzie słać po kilku generałów na przygodę z transportem mięsa armatniego i wrzucać ich wszystkich do wilczych dołów, to dopiero barbarzyństwo...
Moje gratulacje, właśnie żeś "zjechał" zarówno zadania tygodniowe, zadania gildii jak i codziennie zadania, w których można zdobyć kryształy.
a moze na tym poziomie ludzie wola robic cos zupelnie innego, na przykład górski klan, gdzie po pierwsze straty elitarnych idą w 2-5k, no i czas takiej przygody to tez na luzaku trzeba te 24 godziny policzyć, wiec, raz ze przygody trzeba zdobyc za duzo fasol (mowie o skarbie i oblezonym) to wynik 25 żetonów za to (czy zwiekszenie populacji o 20 ludkow) jest nieadekwatny do strat jakie sie ponosi na drogich przygodach. i to nie chodzi o to że 70 ma problem ze zrobieniem tego, tylko o to, że zwyczajnie - nie warto na tę chwilę się tym zajmować. Lepiej zrobic np klan, z czwartej przygody lancucha jest szansa na budynek mieszkalny, tez wzrosnie populacja, a jak nie to na groby po wieze lepiej polatac. taniej, pewniej...
No to jak bardziej się opłaca Górski Klan, to niech robi Górski Klan. Ludzie mają dziwne problemy.
Lulkabulka
07.04.2019, 07:32
Dla mnie, początkującego gracza jedynym problemem są przygody kooperacyjne. Jak mogę proponować komuś współpracę skoro sama mam do dyspozycji tylko generałów z tawerny i niewielką liczbę wojsk? Normalnie przygodę dłubię sobie powoli ale tu nie mogę, dlatego nie kończę zadania. Może dać do wyboru przygodę kooperacyjną lub inną?
widzę, że nikomu nie przeszkadza konieczność rekrutacji wojsk do zadania, a jedynie ich wywalanie.
Źródła tego 'oporu' chyba bym szukała w naszym wychowaniu i historii... Zawsze Rycerstwo było traktowane u nas z szacunkiem, to ci co nas bronili. Późno powstało w Polsce wojsko zaciężne. Jak była wojna to mieliśmy 'pospolite ruszenie'. tak nas uczy historia...
Z drugiej strony mamy w wychowaniu 'nie marnować'. A wywalanie to marnowanie.
I inny aspekt sprawy - wychowanie i doświadczenia rodziny, trzeba to napisać i nie wracać do tego - obozy w czasie II wojny, pamięć tego w nas istnieje i nic na to nie poradzimy. A 'wywalanie' wojska daje złe skojarzenia.
A w takim razie co zrobimy z tymi setkami oblężników i arkebuzerów wszelkiego typu? Po każdym tygodniowym trzeba będzie słać po kilku generałów na przygodę z transportem mięsa armatniego i wrzucać ich wszystkich do wilczych dołów, to dopiero barbarzyństwo...
A może mniej produkować?
kiedys pisaliśmy o właśnie takim ulepszaniu budynków ( z elementów) nie jest to łatwe i nie kazdy da radę, mnie sie podoba robie raz na jakis czas - fakt ta produkcja woja do piachu troche bez sensu , i przygody powinny byc dostępniejsze a skarb mądrości trudno zdobyć
emerytdarek
07.04.2019, 20:33
dajcie dzieciom w przedszkolu do opracowania, to ułożą zdecydowanie bardziej trafnie aspekt ekonomiczny. Mogą być trudne zadania, nie przeszkadza mi to, ale jeżeli w jednym z nich muszę poświęcić 3k zaprawy, za co dostaję 15 żetonów, to sorki, ktoś się gdzieś pogubił zupełnie. Może są ludzie, którzy je robią, tak jak pvp, ale nie jestem to ja i wielu, wielu innych. A, że nie czytacie opinii, to fakt, na tym forum, wylano morze pomyj na ten pomysł. Chyba dla własnego dobrego samopoczucia sobie go zrobiliście, bo na pewno, nie dla graczy. I dlaczego nie ma możliwości anulowania tych zadań, dla osób, które nie chcą zaśmiecać sobie okienka zadań. A już zupełnie wkurzające są przypomnienia, wyskakujące co jakiś czas, jakaś masakra!!!!!!!
Proponowane zmiany na pewno ułatwią życie tym, którzy robią wyzwania.
Ale raczej nie przekonają tych, którzy je sobie, z różnych powodów, odpuścili.
Mnie zniechęca klepanie w kółko tych samych przygód, jakby nie można było dać dowolności w ramach stopnia trudności. Poza tym wolę przygody jednoosobowe, nie chcę robić kooperacyjnych :). Nie widzę też sensu w szkoleniu i wydawaniu wojska, które nie ginie w podczas przygód.
Te wyzwania nie są wymagające, jak twierdzi BB_Alex. Dla mnie są nudne i bezsensowne.
a1934876817568
08.04.2019, 21:17
Zmiany idą w dobrą stronę ale w dalszym ciągu chce mieć opcje wymiksowania sie z tej zabawy.
Może od czasu do czasu zaatakuje te wyzwania ale kiedy nie będę ich robił chce je całkowicie wyłączyć żeby nic mi nie mrugało na ekranie.
Lord_Crain
08.04.2019, 21:48
Skoro dodają cudowną rezydencje z rozbudową do 12lvl, to sie nie zdziwię, jak za niedługo wszystkie budynki dostana taka opcje z płatnościami tokenami. Wtedy sie wszyscy na to rzucą ;)
Jurek12345
08.04.2019, 22:50
Skoro dodają cudowną rezydencje z rozbudową do 12lvl, to sie nie zdziwię, jak za niedługo wszystkie budynki dostana taka opcje z płatnościami tokenami. Wtedy sie wszyscy na to rzucą ;)
Nie chce mi się teraz szukać, ale jak będzie potrzeba to znajdę. Ktoś z BB kiedyś napisał że nie będzie możliwości rozbudowy ponad 6 lvl.
I na tym bym skończył, ale czy przypadkiem rozbudowa za tokeny to nie obejście tego zakazu?
Nie chce mi się teraz szukać, ale jak będzie potrzeba to znajdę. Ktoś z BB kiedyś napisał że nie będzie możliwości rozbudowy ponad 6 lvl.
I na tym bym skończył, ale czy przypadkiem rozbudowa za tokeny to nie obejście tego zakazu?
Stawiam zaprawę przeciw kamieniom, że jeśli to napisali o tym że nie planują w chwili obecnej takiej możliwości.
Nigdy nie miałem problemu z zakupem tych przygód na rynku. Nie są tanie, ale skarb mądrości robi sie poniżej 2h i można spokojnie zrobić dwie pełne przygody (zwykły drop i bez strzałek) na jednej stanicy, a trzy pełne skarby z mikołajową na premium to prawie 3 miliony expa, mniej wiecej tyle dostajemy co z 9 drwali, więc nawet lepiej robić te wymuszone skarby.
Oblężone miasto z kolei możemy kupić za cenę dropa, zwróci nam się przygoda, straty dużo większe, ale wystarczy zrobić jedno i mamy z głowy tygodniowe. Zaprawę do odbudowy też można po prostu kupić i wszystkie surowce na scenariusz są warte w sumie jakieś dwa razy mniej niż 3 przygody skarb mądrości, a skończymy wszystkie w ok. 1,5 h bez straty wojska.
To o czym tu piszesz jest tylko i wyłącznie dla nołlajfów :-)
A może lepiej by było gdyby surowce były wydawane w ilościach takich jak trzeba wyprodukować a nie wyprodukuj np. 5000 a wydaj 10000 czyli 100% więcej.
Tymczasem na testowym zmiana polega na dodaniu tokenów (poziomy 66+) do poszczególnych zadań (od 2 do 6), a ogólna liczba tokenów za wyzwanie wzrosła z 25 do 32. Odczuwalnie więcej, choć rzyci wciąż nie urywa.
a ogólna liczba tokenów za wyzwanie wzrosła z 25 do 32. Odczuwalnie więcej, choć rzyci wciąż nie urywa.
Nie tylko rzyci ale nawet wlosa z brody (nadal) nie urywa :), zwlaszcza przy (nadal) bezsensownych zadaniach z robieniem i wywalaniem wojska elitarnego - chyba ze i to zmienia docelowo.
mysia-norka
10.04.2019, 20:54
jak dla mnie warto by bylo dodac troche wiecej xd dla tych z nizszymi levelami czyli ponizej 60 ,
bo oni wiecej musza sie napracowac niz stare wygi, powinna byc mniejsza rozbieznosc w nagrodach,
starsi dostaja np 40 000 xd a mlodzi tylko 5 000 , mysle ze to malo adekwatne
dla nich zrobienie przygody to wielkie wyzwanie a co dopiero wyprodukowanie wojska
AndrewSet
11.04.2019, 10:24
Dla mnie największy problem taki, że nie można skasować danego zadania tygodniowego, np. pozostaje mi do końca czasu 1 czy 3 dni, i mi nagle odsłania się 2x odbudowa po burzy czy coś innego co wiem, że czasowo i wymaganiowo nie będę w stanie tego zrobić, powinna być jednak opcja przedwczesnego skasowania całego zadania, żeby wylosować następne od nowa.
Dodatkowo proponuję zmniejszenie z 2x odbudowa po burzy na 1x - nie wiem, jakim celem było utworzenie takiej przygody z takimi łupami, ale wykonanie jej 2x to już z góry tygodniowe zadanie odpuszczam sobie...
ArturGrab
11.04.2019, 11:47
a co jak masz 3x odbudowa albo 3x skarb :D
ale to miały być zadania tygodniowe - co tydzień i na tydzień - wiec jak ci nie pasuje to i tak tydzień masz czekać. A nie ze to co komus pasuje zrobi w dwa dni, inne pokasuje i znowu w dwa dni...
motylek2jo
11.04.2019, 12:59
JA też jestem za zmianą przygód i scenariuszy... bo jak w tym wyzwaniu mam ukończyć 3 razy np przygodę krwawa Maryna jak ja jednej nie daje rady ..., szanse powinny być dobrane do poziomu a nie odwrotnie.
Dla mnie największy problem taki, że nie można skasować danego zadania tygodniowego, np. pozostaje mi do końca czasu 1 czy 3 dni, i mi nagle odsłania się 2x odbudowa po burzy czy coś innego co wiem, że czasowo i wymaganiowo nie będę w stanie tego zrobić, powinna być jednak opcja przedwczesnego skasowania całego zadania, żeby wylosować następne od nowa.
Dodatkowo proponuję zmniejszenie z 2x odbudowa po burzy na 1x - nie wiem, jakim celem było utworzenie takiej przygody z takimi łupami, ale wykonanie jej 2x to już z góry tygodniowe zadanie odpuszczam sobie...
Wtedy by to było z deka bez sensu, bo większość by farmiła ta najprostsze (o ile można tak napisać). Np. dla przedziału do 65 ciąg z 2zł to takie perpetum mobile by było, cały ciąg w max 2d. I czy to w tedy jest jakikolwiek balans ? Wydaje mi się że nie bardzo.
Roberttto1111
12.04.2019, 10:31
Żetonów miało być więcej a w ogólnym rozrachunku jest mniej z 25 jest teraz 16 , nosek rośnie jak u pinokia :-)
rolnik35
12.04.2019, 11:10
Generalnie to powinna być po prostu opcja kasowania zadania. I po skasowaniu nie dostajesz nowego, dopóki nie upłynie tydzień. Ukończyłeś zadanie - dostajesz nowe, skasowałeś - czekasz aż nie minie tydzień. Bo kasacja nie ma być opcją dla farmienia najprostszych zadań, ale dla tych graczy co po prostu nie chcą robić danego zadania i nie chcą żeby im wisiało w zakładce zadań. Ja zadań nie robię, i nie zależy mi na ich robieniu w jakiejkolwiek formie istniejącej, ani na tą chwilę proponowanej przez BB, ale skasować ich nie mogę i wisi mi taki śmieć w zakładce non stop. Jak nie zrobię to wisi, że zadanie nie wykonane i na czerwono mnie drażni. Powinna być kasacja tak jak zadań dziennych - nie chcesz robić kasujesz, i czekasz do następnego dnia na nowe (a nie dostajesz nowego zaraz po skasowaniu obecnego). I to samo powinno być z tygodniowymi (z tygodniowym cyklem oczekiwania, a nie nowym zadaniem po skasowaniu "aktualnego").
@rolnik - nie da się, bo dzienne wchodzą raz na dobę, a tygodniowe po zamknięciu poprzedniego tygodniowego, to całkiem inny mechanizm.
@roberttto - w sumie jest więcej do zgarnięcia, tylko rozbite na raty.
Żetonów miało być więcej a w ogólnym rozrachunku jest mniej z 25 jest teraz 16 , nosek rośnie jak u pinokia :-)
w ogólnym rozrachunku jest więcej bo masz dodatkowo za każde podzadanie
gilgalad_pl
12.04.2019, 23:19
Generalnie to powinna być po prostu opcja kasowania zadania. I po skasowaniu nie dostajesz nowego, dopóki nie upłynie tydzień. Ukończyłeś zadanie - dostajesz nowe, skasowałeś - czekasz aż nie minie tydzień.Ale po skasowaniu gra musi pozostawić gdzieś informację o tym ile czasu pozostało do odnowienia zadania. Ostatnio wprowadzono coś takiego dla choinki prezentowej jako zadanie poboczne pod nazwą "Czas do następnego prezentu", ale takie przeniesienie na inne miejsce w księdze zadań w tym przypadku chyba nikogo nie urządza...
Tarczyńca
25.04.2019, 21:19
Moim zdaniem, to dobrze że będą nagrody za cześć wykonanych zadań, natomiast za wykonanie wszystkich zadań powinna być jeszcze premia, gdyż to są ogromne koszta, jakie niesie produkcja, czas produkcji złoża koszar, jest niestety źle obliczony, ja bym się cieszył jakby takie zadania były bez czasowe, czyli każdy robił by sobie zadanie na ile go stać, i jakie może ponieść koszta, mało tego zadanie następne wskakiwało by po wykonaniu końcowego zadania, a nie że co 7D wskakują zadania, tutaj bardziej rolę odgrywa czas realizacji danego zadania, przykładowo przejść skarb mądrości, a wojo się robi np 10D w koszarach a nie zawsze ktoś ma dropa na sprzedanie, dlatego powinny być to bezczasowe zadania !:D
gilgalad_pl
28.04.2019, 23:22
czas produkcji złoża koszar, jest niestety źle obliczony, ja bym się cieszył jakby takie zadania były bez czasowe, czyli każdy robił by sobie zadanie na ile go stać, i jakie może ponieść koszta, mało tego zadanie następne wskakiwało by po wykonaniu końcowego zadania, a nie że co 7D wskakują zadania, tutaj bardziej rolę odgrywa czas realizacji danego zadania, przykładowo przejść skarb mądrości, a wojo się robi np 10D w koszarach a nie zawsze ktoś ma dropa na sprzedanie, dlatego powinny być to bezczasowe zadania !:Dbrak limitu czasowego skutkowałby koniecznościa zrobienia całego cyklu zadań aby odblokować następny, nie każdy by się z tego ucieszył, poza tym nie byłyby to już zadania tygodniowe. Tydzień czasu jest wystarczajaco długi na skończenie wszystkich zadań, jednak musimy mieć dobrą gospodarkę oraz posiadać wymagane przygody i przygotowane wcześniej wojsko
Fleotria
29.04.2019, 07:48
Z tego co jest mi wiadomo, limit 7 dni jest na wykonanie łańcucha zadań, jeżeli zrobisz je szybciej od razu wyskakuje kolejny, nie trzeba czekać aż upłynie czas. Nazwa "Tygodniowe" chyba wynika że czas jaki dano to 7 dni, a 7 dni to tydzień, ale kto chce może skończyć szybciej i szybciej zacząć kolejne, przynajmniej u mnie tak jest.
Fleotria u każdego tak jest, jak ktos twierdzi inaczej to pierdzieli farmazony
A co z przygodami do zadań za mapki ?
A co z przygodami do zadań za mapki ?
długo jeszcze mamy czekać na odpowiedz na to pytanie @Penelopo ??
Lukasss1
12.10.2019, 10:21
ja w przygodach tygodniowych zmienilbym 3 rzeczy:
po pierwsze podzial punktow. nie moze byc tak ze za 5 zrobionych mam 10 zetonow a za ostatnie 18. jakos po rowno niech to bedzie.
po drugie jakis wybor tych przygod. niech bedzie napisane zrob przygode bajkowa albo scenarisz albo wyprawe a nie ze konkretnie to i tamto. albo zrob przygode trudnosci 12 i ja sobie juz jakas znajde co ma tyle i ja posiadam albo moge kupic. wiele razy rezygnuje bo nie mam oblezonego miasta.
po trzecie nie dawajcie na sile przygod wieloosobowych. nie widzicie ze coraz mniej ludzi w to gra i zrobienie 3 wirow czyli znalezienie 9 ludzi graniczy z cudem. moze w evencie to jest ich wiecej ale poza nim to pustynia. ja po 3 dniach proszenia na czacie olewam to.
tyle ode mnie zrobicie jak bedziecie chcieli, tylko nie mowcie ze robicie to dla graczy tylko dla siebie.
Wasza uwaga (troska) skupiona na dostępności przygód wymaganych w niektórych cotygodniowych wyzwaniach jest zdecydowanie uzasadniona. Aby poprawić ten aspekt, dodamy do Kupca kolejne przygody dostępne za fragmenty mapy.
A ja ponawaim pytanie - co z przygodami do zadań za mapki ?
kociamber27
27.12.2020, 18:20
.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.