PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Wbudowany kalkulator



Unangwata
26.09.2018, 23:47
Albo ktoś korzysta z poradników albo kalkulatora. Nie ma mowy, że ktoś liczy w pamięci. Więc opcja kalkulatora walki w grze powinna dawno być włączona. Prosty kalkilator co oblicza wynik walki jak są na stronach w necie.

Jurek12345
27.09.2018, 04:43
NIe wiem czy zauważyłeś, ale obliczenie wyniku starcia trochę trwa i nie opiera się na jednym określonym działaniu (X przemnożone przez Y), ale na przeprowadzeniu iluś tam (liczonych w tysiącach) symulacji. Obciążenie serwera pociągnie za sobą lagi w grze itp. Jestem przeciw, chociaż taki kalkulator oficjalny mógłby się pojawić jako coś oddzielnego na oficjalnej stronie WWW. W sumie masz jeszcze w opcjach generała symulację wyniku bitwy.

Misiorww
27.09.2018, 08:57
nie ma takiej potrzeby.

Larxand
27.09.2018, 09:20
NIe wiem czy zauważyłeś, ale obliczenie wyniku starcia trochę trwa i nie opiera się na jednym określonym działaniu (X przemnożone przez Y), ale na przeprowadzeniu iluś tam (liczonych w tysiącach) symulacji. Obciążenie serwera pociągnie za sobą lagi w grze itp. Jestem przeciw, chociaż taki kalkulator oficjalny mógłby się pojawić jako coś oddzielnego na oficjalnej stronie WWW. W sumie masz jeszcze w opcjach generała symulację wyniku bitwy.

No nie do końca się z tym zgodzę, ponieważ mamy już symulację wyniku bitwy, która oparta jest przecież na obliczeniach a różnica jest tylko taka, że nie podaje konkretnych strat, a tylko 4 przedziały. Wystarczyłoby zastąpić to albo wesprzeć dokładną informacją.

sparkz
27.09.2018, 10:05
No nie do końca się z tym zgodzę, ponieważ mamy już symulację wyniku bitwy, która oparta jest przecież na obliczeniach a różnica jest tylko taka, że nie podaje konkretnych strat, a tylko 4 przedziały. Wystarczyłoby zastąpić to albo wesprzeć dokładną informacją.

Symulacja jest oparta na porownywaniu wazonych wartosci sily jednostek a nie na obliczaniu wyniku starcia, co jest zreszta glownym powodem dlaczego informacja ktora daje jest bezwartosciowa.

Larxand
27.09.2018, 10:50
Symulacja jest oparta na porownywaniu wazonych wartosci sily jednostek a nie na obliczaniu wyniku starcia, co jest zreszta glownym powodem dlaczego informacja ktora daje jest bezwartosciowa.

Jesteś tego pewien?
Jak by nie było, ta informacja nie jest wzięta z rzyci, tylko jakieś obliczenia tam są wykonywane na obu obozach, a ich czas nie różni się niczym od tego, jak liczą symulatory, w których przeliczenie 100 symulacji zajmuje jedną dziesiątą sekundy. Nawet, jeśli miałoby to być nie 100 a 5 symulacji i wyświetlenie jakiejś średniej, to efekt byłby bardziej miarodajny.

set2g
27.09.2018, 12:37
Ten wbudowany kalkulator nie działa już na trudniejszych obozach.

sparkz
27.09.2018, 12:51
Jesteś tego pewien?

To czego jestem pewien, to ze gdyby ta symulacja faktycznie wykonywala jakies sensowne kalkulacje, to nie byloby problemem podac Tobie jako uzytkownikowi koncowemu wyniku tych kalkulacji, a nie zdawkowej informacji z ktorej nic nie wynika.

Stad szczerze watpie czy ktos tam w ogole bral pod uwage przeprowadzanie jakichkolwiek zlozonych symulacji, bo dla mnie to wyglada jak proteza majaca na celu tylko i wylacznie to, zeby ktos nieogarniety nie plakal po tym jak przegra bitwe z silniejszym przeciwnikiem.

Glavo
27.09.2018, 14:23
Można prościej - nad każdym obozem info, jakie wojska trzeba wysłać

set2g
27.09.2018, 14:29
Była taka propozycja również popełniona przez Unangwata

Unangwata
27.09.2018, 17:47
NIe wiem czy zauważyłeś, ale obliczenie wyniku starcia trochę trwa i nie opiera się na jednym określonym działaniu (X przemnożone przez Y), ale na przeprowadzeniu iluś tam (liczonych w tysiącach) symulacji. Obciążenie serwera pociągnie za sobą lagi w grze itp. Jestem przeciw, chociaż taki kalkulator oficjalny mógłby się pojawić jako coś oddzielnego na oficjalnej stronie WWW. W sumie masz jeszcze w opcjach generała symulację wyniku bitwy.

Tylko, że te oblicznie by było przez twój komp a nie serwer. Więc obciążenia nie ma.

baqslaw
27.09.2018, 18:01
Tylko, że te oblicznie by było przez twój komp a nie serwer. Więc obciążenia nie ma.

Widać, że na programowaniu znasz się jak mało kto, może napisz kod i podeślij BB do implementacji.

inspii
27.09.2018, 18:05
W sumie to już od dawna istnieje symulator walk ;) z uwzględnieniem umiejętności generałów. TSO FastSIM v5.2

konkur4
27.09.2018, 19:32
Tylko, że te oblicznie by było przez twój komp a nie serwer. Więc obciążenia nie ma.

A Ty jak zwykle swoje... Masz masę zewnętrznych rozwiązań, to byś wszystko wepchał w silnik gry, i go ukatrupił na amen.

Unangwata
27.09.2018, 19:44
Widać, że na programowaniu znasz się jak mało kto, może napisz kod i podeślij BB do implementacji.

Tak sie składa ,ze pisałem gry w Basicu mając 13 lat na komputerach 8-bitowych jak ty jeszcze w pieluchy robiłeś.

baqslaw
27.09.2018, 20:31
Tak sie składa ,ze pisałem gry w Basicu mając 13 lat na komputerach 8-bitowych jak ty jeszcze w pieluchy robiłeś.

Nawet jeśli mnie w planach nie było, to dowodzi kompletnie niczego. Ta gra jest w całości liczona po stronie serwera a nasze komputery odpowiadają tylko za wyświetlanie grafiki. Nikt dla Twojej wygody nie przebuduje całego silnika gry.

Unangwata
28.09.2018, 00:50
Nawet jeśli mnie w planach nie było, to dowodzi kompletnie niczego. Ta gra jest w całości liczona po stronie serwera a nasze komputery odpowiadają tylko za wyświetlanie grafiki. Nikt dla Twojej wygody nie przebuduje całego silnika gry.

Nawet grafika jest przeliczana... weź sie wyedukuj dopiero pisz głupoty..

baqslaw
28.09.2018, 01:47
Nawet grafika jest przeliczana... weź sie wyedukuj dopiero pisz głupoty..

Gdzie pisałem coś o przeliczaniu grafiki? I jaką grafikę chcesz tu liczyć?
Oczywiście jeśli się uprzeć, to rendering również opiera się na "liczeniu" zer i jedynek, ale to już jest dzielenie włosa na czworo - nie ma tu żadnych zmiennych, tylko sprity do wyświetlenia, ale o tym gdzie je wyświetlić i kiedy decyduje już serwer.

P.S.
Rozumiem, że jesteś tak dobrze wyedukowany, że uprawnia Cię to do pisania głupot?

Unangwata
28.09.2018, 13:25
Gdzie pisałem coś o przeliczaniu grafiki? I jaką grafikę chcesz tu liczyć?
Oczywiście jeśli się uprzeć, to rendering również opiera się na "liczeniu" zer i jedynek, ale to już jest dzielenie włosa na czworo - nie ma tu żadnych zmiennych, tylko sprity do wyświetlenia, ale o tym gdzie je wyświetlić i kiedy decyduje już serwer.

P.S.
Rozumiem, że jesteś tak dobrze wyedukowany, że uprawnia Cię to do pisania głupot?

muahaha

Glavo
28.09.2018, 18:48
Rozwiązania w grze typu: jak nie chce ci się myśleć - kliknij TU - moim zdaniem nie zmierzają w dobrym kierunku, bo każdy by namiętnie z tego korzystał.
I dalej, idąc tym tropem, pojawiłyby się opcje typu:
- Kliknij tu, aby wysłać wszystko wszędzie
- Kliknij tu, aby wojska same przeszły przygodę
- Kliknij tu, połóż się spać, a rano lvl 75

Czy o to chodzi...? Chyba nie

Larxand
28.09.2018, 21:18
Rozwiązania w grze typu: jak nie chce ci się myśleć - kliknij TU - moim zdaniem nie zmierzają w dobrym kierunku, bo każdy by namiętnie z tego korzystał.
I dalej, idąc tym tropem, pojawiłyby się opcje typu:
- Kliknij tu, aby wysłać wszystko wszędzie
- Kliknij tu, aby wojska same przeszły przygodę
- Kliknij tu, połóż się spać, a rano lvl 75

Czy o to chodzi...? Chyba nie

Nie mogę się powstrzymać, taka argumentacja jest zwyczajnie niedorzeczna.
Rozumiem, że puszczasz wojsko bez wcześniejszego sprawdzania efektu, nigdy nie skorzystałeś z zewnętrznego symulatora i nigdy nie skorzystałeś z poradnika, bo to by było zbyt duże ułatwienie (no bo Ci mówi "wyślij tylu a tylu tu, a potem tylu a tylu tam").

Co do wysyłania wszystkiego wszędzie, to nic by się tej grze nie stało, jeśli wprowadziłoby się automatyczne wysyłanie np odkrywców.
Po prostu ani Ty ani ja nie musielibyśmy z tego korzystać, co nie znaczy, że trzeba tego odmawiać innym, którzy na przykład mają bardzo mało czasu na grę i spędzenie dwóch minut na klikaniu na pocztę czy odkrywców jest niepotrzebnym obciążeniem.

Glavo
28.09.2018, 22:01
Skorzystałem z symulatora, skorzystałem z poradnika, ale to nie znaczy, że takie rzeczy powinny zaraz pojawiać się w grze

Unangwata
28.09.2018, 22:02
Rozwiązania w grze typu: jak nie chce ci się myśleć - kliknij TU - moim zdaniem nie zmierzają w dobrym kierunku, bo każdy by namiętnie z tego korzystał.
I dalej, idąc tym tropem, pojawiłyby się opcje typu:
- Kliknij tu, aby wysłać wszystko wszędzie
- Kliknij tu, aby wojska same przeszły przygodę
- Kliknij tu, połóż się spać, a rano lvl 75

Czy o to chodzi...? Chyba nie

A co ma do tego kalkulator ? Chyba żadnego nie widziałeś.. On ci nie dobiera wojska tylko kalkuluje potencjalne straty, myśleć musisz ty i dobierać żołnierzy ręcznie.

MOD_Victoria
29.09.2018, 20:48
Witajcie :)

Proszę pamiętać, że na forum też obowiązują zasady, między innymi netykieta. Zaczepki nie będą tolerowane.

Kalkulatora/symulatora walki bym się raczej nie spodziewała.


Pytanie 25: siedlertestix, Niemcy
Dlaczego BB nie oferuje symulatora walki?
BB_Alex: Opracowanie przystępnego symulatora walki i utrzymanie go wymaga wyższego poziomu jakości w porównaniu do prostego symulatora używanego wewnętrznie. Zdecydowaliśmy, aby zamiast tego skierować wysiłki na rozbudowę gry.


Pozdrawiam
MOD_Victoria

Unangwata
30.09.2018, 11:25
Witajcie :)

Proszę pamiętać, że na forum też obowiązują zasady, między innymi netykieta. Zaczepki nie będą tolerowane.

Kalkulatora/symulatora walki bym się raczej nie spodziewała.




Pozdrawiam
MOD_Victoria

To ciekawe, że developerzy opierają się na zewnętrznych źródłach potrzebnych do funkcjonowania gry zamiast włączyć je do swojego produktu. Chyba nie oczekiwali, że ludzie będą robili obliczenia w myślach..

set2g
30.09.2018, 13:34
Kalkulator nie jest niezbędny aby gra funkcjonowała. Jest to jedynie ułatwienie od graczy dla graczy. Developera nie obchodzi z jakimi stratami zrobisz i czy w ogóle ukończysz przygodę.

Larxand
06.10.2018, 10:04
Naprawdę nie wolelibyście zmiany tego:
http://i66.tinypic.com/99j9c0.png

na to?

http://i64.tinypic.com/smqc88.png

MOD_Victoria
08.04.2019, 13:47
Dzień dobry,

Z uwagi na to, że pomysł widnieje na naszym forum od dłuższego czasu i większość głosujących jest przeciw pomysłowi, temat zamykam i przenoszę do archiwum.

Pozdrawiam
MOD_Victoria